Kedves Zoltán!
Elképzelem, hogy Péter vízen járásakor néhány tanítvány kikiabál neki a csónakból:
"Péter, rosszul hallottad... Jézus azt, hogy "jöjj" nem úgy értette, hogy te most tudsz járni a vízen, hanem úgy értette, hogy akár még a vízen is tudnál járni, ha Isten úgy akarná. Mert Isten az Ő nagy kegyelméből bizony ezt is megadhatja egyeseknek."
Vajon egy ilyen bekiabálás elősegítette-e volna Péter vízen járását??? Megerősítette-e volna abban a hitében, hogy kiléphet a vízre, és járhat rajta Jézus szavába vetett bizalom miatt?
Kérlek, válaszolj a következő kérdésekre:
"És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsátattik neki. (Jakab 5:15)"
1. E szerint az ige szerint, miután a vének már ott vannak a beteg ágyánál, mert magához hívta már őket, mi a feltétele a gyógyulásnak?
2. Véleményed szerint mit jelent itt a "hitből való imádság" kifejezés, amiről ez az ige beszél?
3. Véleményed szerint, ha valakinek van hite a gyógyulásában, és ez a hite valódi, figyelembe véve azt, hogy Isten nem hazudik, és azt, hogy azt ígérte,
"minden lehetséges annak, aki hisz", akkor lehetséges-e, hogy mégsem gyógyul meg ez az ember?
4.
"Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről. (Zsoltárok 103:2)
Aki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet. (Zsoltárok 103:3)"
Véleményed szerint, aki igazán elhiszi ezt az igét, (vagyis hisz Istennek), (mondjuk egy kisgyermek) az a beteg ezeket a sorokat olvasva mit fog gondolni
Istenről. Azt, hogy meg akarja gyógyítani, vagy inkább azt, hogy nem. Azt, hogy megbocsátja a bűneit, vagy azt, hogy nem???
Kedves Zoltán!
Elképzelem, hogy Péter vízen járásakor néhány tanítvány kikiabál neki a csónakból:
"Péter, rosszul hallottad... Jézus azt, hogy "jöjj" nem úgy értette, hogy te most tudsz járni a vízen, hanem úgy értette, hogy akár még a vízen is tudnál járni, ha Isten úgy akarná. Mert Isten az Ő nagy kegyelméből bizony ezt is megadhatja egyeseknek."
Vajon egy ilyen bekiabálás elősegítette-e volna Péter vízen járását??? Megerősítette-e volna abban a hitében, hogy kiléphet a vízre, és járhat rajta Jézus szavába vetett bizalom miatt?
Felesleges a Fantáziálás.
Jézus szavai érthetőek voltak. Ugyanakkor Péternek a hite megrendült a vihar látán, és sűlyedni kezdet, akkor Jézus megragadta s kiemelte a vízből, a hitetlensége ellenére is.
Kérlek, válaszolj a következő kérdésekre:
"És a hitből való imádság megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el, megbocsátattik neki. (Jakab 5:15)"
1. E szerint az ige szerint, miután a vének már ott vannak a beteg ágyánál, mert magához hívta már őket, mi a feltétele a gyógyulásnak?
14 Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében.
A gyülekezet vénei, Imádkozzanak és kenjék meg olajjal.
15 És a hitből fakadó imádság megszabadítja a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer.
A hitből fakadó imádság ebben az esetben a gyülekezet vénei részéről kell történjen, ahit itt náluk kell jelen leggyen ebben az esetben – itt-
Ugyanakkor jó megfigyelni, hogy itt a gyógyulás össze van kapcsolva a bűn vallással, s több mint valószinű, hogy itt Jakabb olyan betegségről beszél ami a bűn következményeként lett mgengedve, és éppen a megtérés célja ként.
16 Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének.
Ezért amikor a bűnvallás – ami bűnbánatból és megtérésből fakad – az Úr felsegíti meggyógyítja az ilyen beteget, és a bűne is megbocsájtatik.
Pl. erre Pál esete - a Damaskusi úton, Pál megvakúl az engedetlensége és az egyház űldözése miatt.
Bűnbánatát és Megtérését követte az, hogy magához hivatta Ananiást, az Úr parancsára, és Ananiás kellett imádkozzon érte, hogy meggyógyuljon, de nem csak meggyógyult, hanem bizonyosságot kapott a felől is, hogy bűne megbocsátatott, sőt ezentúl az Úr szolgája, apostola lesz, sőt üldözőből üldözött.
Hasonló a Khorintusi eset is, a bűnös, bűnéből megtérni nem akaró fegyelmezése, át adása a Sátánnak. Ami nem volt más mint testének kiszolgáltatása a gonosznak.
1Kor 5:5 átadjuk az ilyet a Sátánnak, teste pusztulására, hogy lelke üdvözüljön az Úrnak ama napján.
Miért lett át adva a gonosznak?
Nem a Kárhozat véget, hanem éppen azért, hogy üdvösséget nyerjen. Hogyan?
Éppen betegség által a testében, ami megbánásra és a megtérésre vezeti.
Ezért az igéket mindig kontextusban sőt az egész kijelentés fényében kell értelmezni, nem kiragadni innen onnan igéket.
2. Véleményed szerint mit jelent itt a "hitből való imádság" kifejezés, amiről ez az ige beszél?
Olyan imádság ami a Isten hatalmában és igéreteiben bízik, de ugyanakkor Isten szuverenitásában is.
3. Véleményed szerint, ha valakinek van hite a gyógyulásában, és ez a hite valódi, figyelembe véve azt, hogy Isten nem hazudik, és azt, hogy azt ígérte,
"minden lehetséges annak, aki hisz", akkor lehetséges-e, hogy mégsem gyógyul meg ez az ember?
Igen.
Pl.
- Pál
- Timoteus
- Trofimus
- és még nagyon sok-sok ember a történelem folyamán.
Sőt a nagy Hit és a Gyógyulás és Gyógyítás “nagy” prédikátorai is, mikor megbetegedtek nem a térdeiken hanem az orvosoknál keresték a gyógyulást. Sokan ott sem kapták meg…
De kérdem én:
Vajon Pálnak, Lukácsnak, vagy Timóteusnak, vagy Trofimusnak nem volt elég hite, hogy Trofimus meggyógyúljon.
Hogyan lehet, hogy Pál annyi embert meggyógyított, még halottat is feltámasztott, mégis voltak esetek amikor ez nem történt meg?
Látod?
Isten akarata, szándéka, terve, célja felette áll a miénknél.
4.
"Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről. (Zsoltárok 103:2)
Aki megbocsátja minden bűnödet, meggyógyítja minden betegségedet. (Zsoltárok 103:3)"
Véleményed szerint, aki igazán elhiszi ezt az igét, (vagyis hisz Istennek), (mondjuk egy kisgyermek) az a beteg ezeket a sorokat olvasva mit fog gondolni
Istenről. Azt, hogy meg akarja gyógyítani, vagy inkább azt, hogy nem. Azt, hogy megbocsátja a bűneit, vagy azt, hogy nem???
Hagy kérdezzek én is valamit
Itt ki, kivel beszél?
Ha ezt megérted akkor azt is megérted miről van szó. Oda kell figyelni az igére és annak értelmezésére.
Ugyanakkor a “minden” szó jelentése a Bibliában nem az összest jelenti, hanem inkább a mindenfélét.
Tehát mikor a Biblia azt mondja, hogy Imádkozzunk minden emberért, akkor az ige nem azt mondja nekünk, hogy nekünk mind a 7 milliárd emberért kell imádkozzunk, mert életünk végéig sem fejeznénk be, hanem mindenféle emberért, s az ige meg is mutatja:
1Tim.2.1. Arra kérlek mindenekelőtt, hogy tartsatok könyörgéseket, imádságokat, esedezéseket és hálaadásokat minden emberért,
a királyokért (is) és minden feljebbvalóért (is), hogy nyugodt és csendes életet éljünk teljes istenfélelemben és tisztességben.
Hogyan alkalmazzuk ezt?
Nem csak a szeretteinkért, nem csak a testvérekért, vagy éppen a gyülekezetért, hanem „minden” emberért akit ismerünk, a munkatársainkért, a főnökeinkért, vagy éppen a beosztottainkért, sőt kell az állam vezetőiért is, vagy éppen a polgármesterért ...
1Tim.2.4 aki (Isten) azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön, és eljusson az igazság megismerésére
Minden ember nem mindenkit jelent, hanem mindenféle embert nem csak zsidót, vagy görögöt, ugyanakkor ezek közül is a választottak, akik az örök életre rendeltettek.
Ha Isten azt akarná, hogy minden ember üdvözüljön, akkor minden ember üdvözűlne, és eljutna az igazság megismerésére.
Miért?
Mert így is azok akik eljutottak, - mi - nem a magu(n)k bölcsességeként, vagy jobbságu(n)kért, mert külömbek voltak-voltunk, hanem mert Isten volt az aki megérintette őket és minket, aki világosságot gyújtott szívü(n)kben, aki életre támasztotta őket bennünket, hogy megismerjék és megismerjük Krisztust, és az igazságot.
2Kor 4:4-6
Ezeknek a gondolkozását e világ istene megvakította, mert hitetlenek, és így nem látják meg a Krisztus dicsőségéről szóló evangélium világosságát, aki az Isten képmása.
Mert nem önmagunkat hirdetjük, hanem Krisztus Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat Jézusért.
Isten ugyanis, aki ezt mondta: "Sötétségből világosság ragyogjon fel", ő gyújtott világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk Isten dicsőségének ismerete Krisztus arcán.
Ef 2:1
Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek és bűneitek miatt,
Ef 2:4-5
De Isten, gazdag lévén irgalomban, az ő nagy szeretetéért, amellyel minket szeretett,
minket is, akik halottak voltunk a vétkek miatt, életre keltett a Krisztussal együtt - kegyelemből van üdvösségetek! –
Ha Isten azt akarná, hogy minden ember meggyógyuljon, vagy minden gyermeke meggyógyuljon, akkor azok meg is gyógyulnának. Vagy éppen még meg se betegednének.
Éppen erről beszéltem tegnap valakivel, hogy a mai teológia ember központú lett, át helyeződött a hangsúly Istenről az emberre, Isten akaratáról az ember akaratára, isten tervéről az ember tervére - ahogy mondják Isten van az emberért és nem az ember az Istenért.
És itt a baj. Mert mindennek a központja Isten. Az ő terve, célja, dicsősége:
A teremtés központja és célja nem az ember, hanem a Fiú, Isten dicsősége és megdicsőülése:
Kol 1:16
Mert benne teremtetett minden a mennyen és a földön, a láthatók és a láthatatlanok, akár trónusok, akár uralmak, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok: minden általa és reá nézve teremtetett.
Tehát minden a Fiúra nézve lett teremtve, és a Fiú dicsőségére és nem az ember dicsőségére
Róm 11:33-36
Ó, Isten gazdagságának, bölcsességének és ismeretének mélysége! Milyen megfoghatatlanok az ő ítéletei, és milyen kikutathatatlanok az ő útjai!
Ugyan "ki értette meg az Úr szándékát, vagy ki lett az ő tanácsadójává?
Vagy ki előlegezett neki, hogy vissza kellene fizetnie?"
Bizony, tőle, általa és érte van minden: övé a dicsőség mindörökké. Ámen.
A mai modern és ember központú, világban nehéz ezt az alapvető igazságot el fogadni, - sokan nem is akarják - hogy az egész teremtésnek, s benne az embernek is egyetlen célja van és az Isten megdicsőülése.