Szerző Téma: Az Atyáról  (Megtekintve 14358 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető Lucius

  • újjászületett hívő testvér
  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 740
  • Nem: Férfi
Válasz #75 Dátum: 2019. Július 03. - 15:05:44
Kedves Zoli és Virág!

A napokban nem fogok tudni érdemben válaszolni valószínű, majd írok később.

Lucius

Az Úr a mi igazságunk...


Nem elérhető Lucius

  • újjászületett hívő testvér
  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 740
  • Nem: Férfi
Válasz #76 Dátum: 2019. Július 03. - 15:55:57
Idézet
".....Nem olvashatunk olyat az igében, hogy a gyógyulás pillanatszerűen megy végbe, ilyet én sem állítok. Amit állítok az ige alapján az az, hogy ha hittel imádkozunk, a gyógyulás végbemegy."

Én meg csak ilyenről olvasok a bibliából.
Amikor Isten gyógyított, amikor Krisztus gyógyított, amikor a próféták és az apostolok gyógyítottak, a betegek azonnal gyóggyultak meg. Nem egy hét, vagy egy hónap, vagy évek .... Azonnal.
Természetesen én hiszem azt, hogy még a lassú gyógyulás is Isten kegyelme és jósága által van, neki köszönhető.

A gyógyulás végbe megy ha az Isten akaratával, tervével, céljával,  megegyezik.

Ó, tényleg, Zoli, igazad van, elfogalmaztam.

Nem ezt akartam írni...

Helyesebben: Nem olvashatunk olyan ígéretet az igében, hogy a gyógyulásnak mindig egy pillanat alatt végbe kell mennie.

Az Úr a mi igazságunk...


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #77 Dátum: 2019. Július 04. - 10:34:12
Kenneth Hagin talán a legjobb példa. Gyógyíthatatlan szívbetegségből. Amikor megkapta Istentől a hitet a gyógyulásával kapcsolatban,
azonnal meggyógyult. A hitet úgy vélem, Isten adja, a hitetlenséget viszont az Ördög.

Vajon ki időzíti a hit adást?
Ki szabályozza annak mértékét?

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #78 Dátum: 2019. Július 04. - 11:41:03
Kedves Zoli és Virág!

A napokban nem fogok tudni érdemben válaszolni valószínű, majd írok később.

Lucius

Kedves Lucius, rendben. Addig én is gondolkodom a témán.


Idézetet írta: Zoltan
14 Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében.

A gyülekezet vénei, Imádkozzanak és kenjék meg olajjal.

15 És a hitből fakadó imádság megszabadítja a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer.

A hitből fakadó imádság ebben az esetben a gyülekezet vénei részéről kell történjen, ahit itt náluk kell jelen leggyen ebben az esetben – itt-

Ugyanakkor jó megfigyelni, hogy itt a gyógyulás össze van kapcsolva a bűn vallással, s több mint valószinű, hogy itt Jakabb olyan betegségről beszél ami a bűn következményeként lett mgengedve, és éppen a megtérés célja ként.

16 Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének.

Ezért amikor a bűnvallás – ami bűnbánatból és megtérésből fakad – az Úr felsegíti meggyógyítja az ilyen beteget, és a bűne is megbocsájtatik.

Pl. erre Pál esete - a Damaskusi úton, Pál megvakúl az engedetlensége és az egyház űldözése miatt.

Bűnbánatát és Megtérését követte az, hogy magához hivatta Ananiást, az Úr parancsára, és Ananiás kellett imádkozzon érte, hogy meggyógyuljon, de nem csak meggyógyult, hanem bizonyosságot kapott a felől is, hogy bűne megbocsátatott, sőt ezentúl az Úr szolgája, apostola lesz, sőt üldözőből üldözött.

Hasonló a Khorintusi eset is, a bűnös, bűnéből megtérni nem akaró fegyelmezése, át adása a Sátánnak. Ami nem volt más mint testének kiszolgáltatása a gonosznak.

1Kor 5:5  átadjuk az ilyet a Sátánnak, teste pusztulására, hogy lelke üdvözüljön az Úrnak ama napján.

Miért lett át adva a gonosznak?
Nem a Kárhozat véget, hanem éppen azért, hogy üdvösséget nyerjen. Hogyan?
Éppen betegség által a testében, ami megbánásra és a megtérésre vezeti.
Ezért az igéket mindig kontextusban sőt az egész kijelentés fényében kell értelmezni, nem kiragadni innen onnan igéket.

Ez szerintem nagyon korrekt magyarázata a jakabi résznek.   :like:
Úgy tűnik, hogy ez az ige a betegségeknek egy csoportjára vonatkozik.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #79 Dátum: 2019. Július 04. - 21:42:58
Sziasztok!
Én is hiszem azt, hogy Isten minden betegséget meg tud gyógyítani.
Ez mellett vallom azt, hogy ez nem jár a keresztyénnek alanyi jogon, nem függ kizárólagos módon a hitétől.
Egyetlen dolog függvényében történik a gyógyulásunk, Isten szuverén döntése jogán.
Ott vannak erre a bibliai példák, de ami számomra ennél is meggyőzőbb, az a hétköznapok gyakorlata.

Sajnos mind a Péteri, mind pedig az Ézsaiási igék általános testi gyógyulásként történő értelmezése, szélsőséges karizmatikus kiforgatás.

:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Irma

  • Diakónus
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4262
  • Nem: Nő
Válasz #80 Dátum: 2019. Július 06. - 07:32:03
Sziasztok!
Én is hiszem azt, hogy Isten minden betegséget meg tud gyógyítani.
Ez mellett vallom azt, hogy ez nem jár a keresztyénnek alanyi jogon, nem függ kizárólagos módon a hitétől.
Egyetlen dolog függvényében történik a gyógyulásunk, Isten szuverén döntése jogán.
Ott vannak erre a bibliai példák, de ami számomra ennél is meggyőzőbb, az a hétköznapok gyakorlata.

Sajnos mind a Péteri, mind pedig az Ézsaiási igék általános testi gyógyulásként történő értelmezése, szélsőséges karizmatikus kiforgatás.

:szelid:

Teljesen egyetértek. Mert a csodák, a természetfölötti gyógyulások soha nem öncélúan történnek, hanem jelül, hogy megláthassuk Isten törődő szeretetét és dicsőséget adjunk Neki.



Nem elérhető Lucius

  • újjászületett hívő testvér
  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 740
  • Nem: Férfi
Válasz #81 Dátum: 2019. Július 08. - 16:01:13

Idézetet írta: Zoltan
Ez szerintem nagyon korrekt magyarázata a jakabi résznek.   :like:
Úgy tűnik, hogy ez az ige a betegségeknek egy csoportjára vonatkozik.

Sajnos nem vagyok gépközelben még napokig,  csak a telóról írok röviden. Zoli magyarázata téves. A jakabi igék arròl beszélnek, hogy azon kívül, hogy meggyógyul a beteg, mèg a bûnei is megbocsáttatnak. Nincs összekapcsolva a kettõ, hanem mintegy ráadás a bûnbocsánat, ha esetleg szükség lesz rá. Olvassátok csak el mondjuk az egyszerû fordításban ezt az igerészt. Olvassátok el a korintusi levélben az úrvacsoráròl szòlò részt, az is gyógyulásròl beszél.

Gondoljátok csak el, miért nem tudták a tanítvånyok meggyògyîtani a holdkòros fiút. Mi volt az az akadály, ami megakadályozta Istent a gyògyításban a tanítványokon keresztül?

Sokkal több áll a hatalmunkban, sokkal több a mienk mint gondolnánk.

Az Úr a mi igazságunk...


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #82 Dátum: 2019. Július 08. - 19:38:14
A Jakabi igének a magyarázatát ez az ige adja meg:

Jak 5:16
Valljátok meg bűneiteket egymásnak és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok: mert igen hasznos az igaznak buzgóságos könyörgése.

A bűn bocsánat nem ráadás, hanem vígasztalás bátorítás, hogy Isten nem csak a testi hanem a lelki szellemi állapotunkat is helyre tudja állítani, meg tudja tísztítani.

Azért mondtam, hogy kontextusban kell olvasni, mert a kontextus középpontjában a bűn és az abból való megtérés van.

Azért is hozza, Illést példaként. Illés pont akkor volt próféta amikor a nép kétfelé sántikált, bűnben élt és elhagyták az Istent. Az Úr szárassággal sújtotta a népet. tehát a bűn következménye ként, vagy annak büntetése ként. A cél a nép ferázzása lett volna a bűnös állapotból.
Illés imádsága is mind az eső elállítására,  mind az esőért Isten parancsán nyugodott.

A rész pedig ezzel fejeződik be:

19 Atyámfiai, hogyha valaki ti köztetek eltévelyedik az igazságtól, és megtéríti őt valaki,
20 Tudja meg, hogy a ki bűnöst térít meg az ő tévelygő útjáról, lelket ment meg a haláltól és sok bűnt elfedez.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Lucius

  • újjászületett hívő testvér
  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 740
  • Nem: Férfi
Válasz #83 Dátum: 2019. Július 12. - 20:24:46
Kitartok amellett, hogy Zoltán magyarázata a jakabi igével kapcsolatban nem áll meg. Sem stilisztikailag sem logikailag.

Jakab ugyanis két különbözõ dologròl beszél. Elõször arròl, hogy ha a vének hittel imádkoznak, akkor a beteg meggyògyul. Azután pedig arròl, hogyha bûnt követett volna is el, az is megbocsáttatik neki (a gyógyuláson felül). Azaz a gyógyulås szempontjábòl nem akadály a bûn sem. Mivel az is megbocsáttatik. Ha ez nem eléggé meggyôzô a számotokra és Zoli számára, akkor nézzük meg a logikai bizonyítékot:

Ha igaz lenne, amit Zoltán mond, akkor mi vének, csak egyetlen esetben imádkozhatnánk valódi hittel a betegért, azaz a gyógyulásban feltétel nélkül bízva. Abban az egy esetben, ha a betegnek olyan betegsége lenne, ami a bûnének következménye.

De mi van azokkal, akiknek a betegsége nem ilyen okokból jött létre? Mondjuk a beteg  teljesen ártatlan, és egyszerûen csak megtámadta a Sátán. Mondjuk megbetegíti a hároméves gyermekemet, aki ártatlan.

Ha igaz lenne, amiben Zoltán hisz, akkor azt kellene mondanom neki: "Sajnos nem a bûnöd akozta a betegségedet, amit most megvallva meggyógyulhatnál! Te ártatlan vagy, így a gyógyulásod teljesen bizonytalan."

Világos ez így?

Ha egy bûnös meggyògyul a jakabi igék alapján, akkor mennyivel inkább egy ártatlan!!!
Elcsavarták a gondolkodásunkat a vallásos tévtanítások, és megrabolják a hitünket. Az enyémet is hosszú évekig. Aztán egy napon imádkoztam a lázas gyermekemért, aztán a következô pillanatban már nem volt lázas.

Sok mondanivalóm van még ezzel kapcsolatban, majd a jövõ héten, ha gépközelben leszek.

Az Úr a mi igazságunk...


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #84 Dátum: 2019. Július 12. - 23:18:44
1.   „Egyszerüen csak úgy” ... senkit sem támad meg a Sátán, főleg nem az Úr gyermekeit. Pl. Jób esete.
2.   Nem minden betegség a gonosztól van, nem minden betegség a bűn következménye.
3.   Ugyanakkor:


Zsid 11:6
Hit nélkül pedig senki sem lehet kedves Isten előtt, mert aki az Istent keresi, annak hinnie kell, hogy ő van; és megjutalmazza azokat, akik őt keresik.

Tehát mikor az Úr elé járulunk imádságban, azt hittel kell kérnünk (ezt már említettem) , tudjuk azt, hogy Istennek van hatalma meggyógyítani, minden betegséget, számára semmi sem lehetetlen. Viszont Isten gyermeke azt is tudja, hogy az Úr, az szuverén Úr, cselekszik úgy, ahogy azt ő jónak látja. Az Ő útjai nem a mi útjaink.

Pál Trofimust ott hagyta betegen ... a te elméleted szerint, sem Pálnak, sem Trofimusnak nem volt elég hite, hiszen nem gyógyúlt meg. Miért?

Pál Timóteusnak azt mondja, hogy éljen egy kis bórral gyomrára nézve ... elméleted szerint igen hitetlen tanács volt ez.  Nem jobb lett volna ha azt mondja hogy imádkozzon (hittel, vagy még több hittel)

Én nem akarom lerombolni senki hitét, sőt, én is hiszem, hogy Isten a mai napokban is gyógyít, van hatalma, teszi és tapasztaltuk, láttam. De ez nem egy állandó szabály. Isten szuverén, vannak tervei, olyanok amiket mi még nem ismerünk.
Ezért Isten gyermeke hittel imádkozik, gyógyulásért, tudva azt, hogy minden esetben a gyógyulást isten hatalma és kegyelme végzi, de ugyanakkor tudva azt is, hogy az Úr fenntartja azt a jogot, hogy cselekszik azt és akkor amikor ő akar, akkor amikor az megegyezik akaratával.
Ez az Isten iránti tiszteletből, alázabol és hitből fakad.
Mert nem csak azt kell elhiggyük, hogy Isten meg tud gyógyítani, hanem azt is, ha Ő ezt nem teszi, akkor is szeret és  akkor is az az ő szent és jó akaratából van az ő döntése.
« Utoljára szerkesztve: 2019. Július 12. - 23:47:22 írta Zoltan »

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #85 Dátum: 2019. Július 13. - 21:26:29
 Amit látnunk kell, az az hogy a keresztyénség fontos eleme a hit.
A sákramentomok sem működnek nélküle, de azt is jó lenne beismernünk, hogy időnként vele együtt sem.
Hiába járulunk mindig hittel az Úr asztalához, vághatunk szörnyen áhítatos fejet, de mégis megesik, hogy nem találkozunk Jézussal, s nem kerülünk asztalközösségbe vele.
Éngem nagyon fárasztanak az utóbbi időkben a keresztyén sztereotípiák...
« Utoljára szerkesztve: 2019. Július 14. - 08:16:07 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Lucius

  • újjászületett hívő testvér
  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 740
  • Nem: Férfi
Válasz #86 Dátum: 2019. Július 14. - 16:51:09
Csaba, honnan tudod, hogy nem vagy vele közösségbe, amikor Ô megígérte, hogy mindig velünk lesz...

Nem érzed???

Mi van akkor, ha ezt nem érezni kell, hanem
hittel tudni?

Ha Ô azt mondta, hogy veled van, akkor veled van. Ha azt mondta, hogy egy szellem vagy Ôvele, és Ô benned él, akkor benned él. Ezt nem érezni kell, hanem tudni. Ha azt mondta, hogy minden bûnödet megbocsátotta, akkor minden bûnödet megbocsátotta. De, ha minden bûnöd meg van bocsátva, akkor mégis, szerinted mi választ el Tõle?

A válasz ez: semmi.

Ne vedd kioktatásnak. Az érzéseink hazudnak,
azokra nem alapozhatunk.  :szelid:

Az Úr a mi igazságunk...


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #87 Dátum: 2019. Július 15. - 12:30:56
Kedves Lucius!
Hogy Jézus azt mondta a tanítványainak, hogy velük van a világ végéig nem azonos azzal, amiről beszéltem.
Az "érzések" megcsalnak?
Hát ez elég szánalmasan hangzik, ha nem érzed, hogy a gyermekeiddel együtt ülsz egy asztalnál csupán hittel megvallod, akkor az egész nagyon messze van egy valóságos kapcsolattól.
A keresztyén átlagnak elég a vallásos mese, a felállított elméletek sora, aki egyszer megtapasztalta Krisztust, az többre vágyik...
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #88 Dátum: 2022. December 04. - 17:25:25
Ki Isten? - vagy hitünk (minden) alapja

Azt hiszem, hogy mind a hitünk, mind az hogy hogyan látjuk magunkat Krisztusban sokban függ attól, hogyan ismertük meg Istent, hogyan látjuk az Urat.

Jézus idejében, és évszázadokon át nem jelentett gondot, úgy látni Istent mint, örökkévaló, mindenható, teremtő, változhatatlan, igaz, szent, szuverén Isten, mint olyan Isten aki mindenek felet Úr, aki mindent megtehet, mint aki nem tartozik senkinek sem elszámolással, mint aki készben tart és irányít mindent és mindenkit a teremtett világban.
 
Sajnos a mai humanizmus, roppant károsan formálta a kereszténységet. A ma Istene egy olyan szerető Isten aki mindenkit és mindent elfogad, és tolerál még a bűnt is. Szinte bohócot csináltak Istenből.
Csak Isten szeretete és kegyelme van hangsúlyozva, igazsága, szentsége, mindenhatósága, örökkévalósága, szuverenitása ... mellőzve van. Pedig mind ezt együtt kell látni, együtt érvényes  Istenben.

Sokan télapót csináltak Istenből, jó pajtást, havert, (jó fej ez a Jézus – hallottam egy pásztortól), mások egy olyan Istent mutatnak be aki könyörög az embernek, hogy engedje meg neki, hogy megbocsájtsa bűneit, hogy megengedje hogy megváltsa, hogy megmentse, koldusként könyörög az ember szívének ajtaja előtt, ...

Sokan úgy látják Istent mint aki át adott minden hatalmat az embernek, s az ember irányítja az egész univerzumot, és ebben az emberi univerzumban mindenki engedelmeskedik az embernek, nem csak betegség, démonok, áldás, vagy átok, hanem még Isten is lesve várja az ember parancsát, hogy ugorjon teljesíteni azt. Az ember áll a trónon és parancsolgat ...

Isten helyet, olyan fogalmakat használnak mint szeretet, áldás, vagy hit. Jobban mondva behelyetesítik Isten helyébe a szeretetet, a hitet, az áldást.

A mai kereszténység jelentős része, belemerűlt a bálvány imádásba – saját kis istent alkotnak maguknak - , spiritizmusba, varázslásba, szórakozásba ...

Erre értettem azt, hogy nincs Isten ismeret.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #89 Dátum: 2022. December 04. - 17:45:59
Az Örökkévaló Isten.

Isten örökkévaló, ezért Istennek nincs kezdete és nincs vége, mindig létezett és mindig fog létezni (ezt az emberi elme fel nem foghatja teljesen, mivel az ember csak kezdetben és égben tud gondolkozni). Az emberi értelemnek nem könnyű elfogadni egy olyan Isten létezését, jelenlétét aki megszokott ismereti körén teljesen kivül áll, aki nem számol be önmagáról, senkinek sem felelős, önmagában létező, önmagától függő és önmagában elégséges. Ezt elismerni nagy alázat szükséges.
Ezért Isten önmagába létező és önmagában elégséges lény. Létezéséhez, nem szorul senkire, nem kaphat senkitől semmit, azért hogy valamiképpen ő több legyen, vagy valaki az ő segítségére legyen.

2Moz.3.14 Isten ezt felelte Mózesnek: Vagyok, aki vagyok. Majd azt mondta: Így szólj Izráel fiaihoz: A Vagyok küldött engem hozzátok
Zsolt.90. 2 Mielőtt hegyek születtek, mielőtt a föld és a világ létrejött, öröktől fogva mindörökké vagy te, ó, Isten!
Jn.5.26 Mert ahogyan az Atyának van önmagában élete, úgy a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában.
 
Bármi legyen is az Isten, és mindaz, ami az Isten, Ő önmagában létező. Minden élet Istenben és Istentől van, legyen az az öntudatlan élet legalacsonyabb formája, egészen a legmagasabb tudattal rendelkező szeráfig. Egy teremtménynek sincs élete önmagában, minden élet istentől van. Isten viszont senkitől sem kapta ajándékba az életet.
Ha Istennek szüksége volna valamire akkor azt mondanánk, hogy Isten személyében van valami tökéletlen. A szükség teremtményre vonatkozó szó, és nem mondható el az örökkévaló teremtő Istenről.

Istennek önkéntes kapcsolata van mindazzal, amit teremtet, de nincs szüksége semmilyen kapcsolatra önmagán kívül. Teremtményei iránti érdeklődése szuverén jókedvéből és szeretetéből fakad, nem valami olyan szükségből, amit a teremtmények betölthetnének.
Tehát mondhatjuk azt, hogy valójában Isten az aki szabad, szabad mindentől és mindenkitől.

Érdemes ezen elgondolkodni, ha Isten szabad (önmagában létező és elégséges) , semmi kötelezetsége nincsen senki felé – teremtményei felé - , nem tartozik senkinek semmivel.  Nem köteles értünk vagy számunkra bármit is megtenni, hacsak nem dönt másképp saját elhatározásából.
  Ez mély alázatot kell hozzon a szívünkbe, csodálatot, és imádatot, hogy e hatalmas Isten mégis az Ő akarátábol, szeretetéből, kegyelméből, jó kedvéből lehajolt az emberhez és szeretetével gondviselésével, vette körül, még akkor is amikor az ember az Ő ellensége lett.
Istennek nem szükséges bíznia vagy hinnie senkiben. Mi viszont sem magunkban sem másban nem bízhatunk, csak egyedül Istenbe. Istennek nincs szüksége ránk, nekünk van szükségünk Istenre.

Folyt. köv.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.