Szerző Téma: Megnéztem más fordításban is, aztán megértettem valamit…  (Megtekintve 2750 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #75 Dátum: 2024. Március 06. - 14:12:33
Tulajdonképpen egyet beszélünk, csak másképp.
Ha a Bibliát olvassuk elejétől, akkor fény derül szépen sorban a "mindenre".  vmosoly11

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4604
  • Nem: Nő
Válasz #76 Dátum: 2024. Március 09. - 10:22:47
Idézet
A biblia beszél egy "végrendeletről" és beszél "végrendelkezőről":

Zsid 9:15 - 9:17
És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét.   Mert ahol végrendelet van, szükséges, hogy a végrendelkező halála bekövetkezzék.  Mivel a végrendelet holtak után jogerős, különben pedig, ha él a végrendelkező, éppen nem érvényes.

Az Úrvacsora is beszél egy "végrendeletről":

Hasonlatosképpen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: E pohár amaz új végrendelet az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.  (1Kor 11:25 HUN)
(Ebben az igében Károli eredetileg "testamentum"-nak fordította a "végrendeletet", de ez ne tévesszen meg senkít, mert itt ugyanaz a görög (G1242 hé diathéké) szó szerepel, mint az előzőleg idézett Zsid 9:15 - 9:17-ben.)

Mindkét ige egyformán "végrendelet"-ről beszél.

A diathéké jelent szövetséget is. A bibliafordítók okkal használják egyik helyen a végrendelet értelemben, másik helyen a szövetség értelemben a szót.
Jézus az utolsó vacsorán új szövetséget kötött. Nem mindegy. Sokkal több, mélyebb a szövetség.
Szükségtelen ráerőltetni a végrendelet jelentést erre az igehelyre, hisz az, ami itt elmond az Úr, formailag és tartalmilag egy rendelkezés, egy parancs. Azonban, amiről beszél, a vérével kapcsolatban, annak lényege a szövetség.

« Utoljára szerkesztve: 2024. Március 09. - 13:12:14 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4604
  • Nem: Nő
Válasz #77 Dátum: 2024. Március 09. - 13:10:03
Idézet
       Vagyis, ha én folyamatosan figyelném magam, őszinte lennék magammal és Istennel, a felismert bűneimet pedig megbánva bocsánatot kérnék az Úrtól ("ha mi magunk elítélnénk magunkat"),
akkor neki nem kellene azokért a bűnökért engem fenyítenie ("nem esnénk ítélet alá").
De mivel sokan/sokszor nem végzik/végezzük el ezt a rendszeres önvizsgálatot, Istennek kell megtisztítania minket, a mi érdekünkben.     
 

 O0
Teljesen egyet èrtek.

Csak annyit, hogy Korintusban pont az volt a baj, hogy nem tettek különbséget közönséges vacsora, vagy akár szeretet vendégség - habár az már egyáltalán nem volt az, mert mindenki a saját vacsoráját ette -

Az Úr vacsora az Úré, az Úrról szól, Ő van a központban és az amit tett.

Nagyon szomorú vagyok, amikor látom, hogy testvéreim nem nem járulnak az Úrvacsorához, mert úgy gondolják, hogy nem méltók, nem alkalmasak rá.– és itt a baj, mert az Úrvacsora, nem arról beszél, hogy ki méltó, ki alkalmas, nem az ember, nem mi vagyunk a központban, sem az ember szentsége, hanem a mi Urunk Krisztus Jézus. Nem az amit MI tettünk, vagy nem tettünk, hanem az amit Jézus Krisztus tett értünk, hogy bűneink bocsánatot nyerjenek, azok eltöröltessenek, aztán, hogy Isten gyermekei legyünk, az Ő testvérei, és családja, Isten országának részesei.
 Ezért az Úr vacsoránál nem a bűneinken van a hangsúly, nem a méltó vagy méltatlan voltunkon, hanem Krisztus elvégzett és bevégzett munkáján.
Ha ezeket szerezte meg nekünk, ott a kereszten, akkor erről a mérhetetlen szeretetről, kegyelemről, ajándékról, emlékezünk meg, ezt éljük át, ezt tesszük magunkévá, ezt hirdetjük, erről teszünk bizonyságot.
 Így válik számunkra, az Úr vacsora ételé és itallá, hisz Isten gyermeke, a Krisztus kegyelme és áldozata által él. Nem csak megtérésünkkor, részesültünk Krisztus kegyelméből, nem csak egy hónapban egyszer, hanem nap mint nap, minden nap szükségünk van rá, minden nap részesülünk Isten kegyelmében, részesülünk Krisztus áldozatában.
  Ha alkalmatlan vagy az Úrvacsorához,, és nem akarsz Krisztussal közösségben lenni, akkor hogyan gondolod, hogy Isten meghalgatja imádat, vagy, hogy országának részese lehetsz, és ott együtt vacsorázhatsz Krisztussal. Ha pedig üdvösséged kegyelemből van nem cselekedetek által, akkor miből gondolod, hogy az Úr vacsorához való járulás a cselekedeteiden múlik, és nem Isten kegyelmén. Krisztus a kereszten minden bűnödért meghalt, és engesztelést szerzet - még azokért is amiket nem tudsz, amiket éppen még nem vallottál meg. Te az övé vagy, te a gyermeke vagy, nem érdem szerint. De gyermeke, örököse, testvére ... ezért az asztala részese.

A méltatlanul, vagy nem méltóan járulni az Úr asztalához, az pont az, amit Kamilla is mond, hogy, nem becsüli, nem külömbözteti meg, nem értékeli azt.

    Tehát az volt a gond Khorintusban, hogy nem volt Úr vacsorával való élés, jobban mondva az Úr vacsoráját a saját vacsorájukká redukálták. Mindenki a saját vacsoráját ette. Nem tettek különbséget az Úrvacsorája és a saját vacsorájuk közt, ezzel azt tették, hogy nem becsülték az Úrvacsorát, nem becsülték az Úr testét és vérét, nem becsülték azt, amit tulajdonképpen ez a vacsora jelképezett, amiről ez a vacsora beszélt – Krisztus áldozata, Krisztus váltság munkája.

Méltatlanul venni az Úr vacsorát, nem becsülni az Úr testét és vérét és vétkezni az ellen, azt jelenti, amikor úgy járulunk az Úr asztalához, és az Úr vacsorához, hogy nem becsüljük azt, nem különböztetjük meg, nem értékeljük, és amikor nem értjük mit teszünk akkor és ott.
 


Ezek nagy részével egyetértek, illetve nem tudom, hogy mind nekem szól-e.

Az önvizsgálat kérdésével, az ellenvetések fényében nehezen jutok dűlőre. Ahogy olvastam többször a teljes igeszakaszt, többről szól szerintem, mint, az a probléma, amiről Pál beszél az elején. Mert bár az egy szégyenteljes, rossz gyakorlat volt, amit Pál napvilágra hozott, de ezzel ki is húzta a méregfogát. Többet ezt nem követhették el anélkül, hogy ne tudta volna mindenki, ez bűn.


"Azért, aki mél­tat­la­nul eszi az Úr ke­nye­rét, vagy issza az Úr po­ha­rát, vét­ke­zik az Úr tes­te és vére el­len. Vizs­gál­ja meg azért az em­ber ön­ma­gát, és úgy egyék ab­ból a ke­nyér­ből, és úgy igyék ab­ból a po­hár­ból."
Amit Pál felszínre hozott, hogy nem várták meg egymást, hogy a szegények az agapéból nem részesültek, nyilvánvalóvá vált, nem kellett emiatt vizsgálniuk magukat, hanem ezt a bűnt elhagyni, és megtisztítani az úrvacsorai gyakorlatot. Emiatt gondolom inkább azt, hogy mást takar a vizsgálat.

Idézet
Méltatlanul venni az Úr vacsorát, nem becsülni az Úr testét és vérét és vétkezni az ellen, azt jelenti, amikor úgy járulunk az Úr asztalához, és az Úr vacsorához, hogy nem becsüljük azt, nem különböztetjük meg, nem értékeljük, és amikor nem értjük mit teszünk akkor és ott.

Ez jó leírás. 
Számomra ennek az is része, hogy az ember végig tekint magán. Épp azért, mert olyan nagy dolog az úrvacsora. Az Úr lát vendégül, arra emlékezem, hogy mit tett értem. Hogy nélküle halál várna rám. Ezért igyekszem, amit tudok rendbe tenni, szeretetből, tiszteletből; hogy van-e tudott, megbántatlan, megtűrt bűnöm? A többit pedig bizalommal kezébe helyezem. Akik meghaltak Korinthusban, biztosan nem a vámszedő típusú keresztyének voltak.

Elfogadom, ha másképp gondoljátok.


"Azért ne régi ko­vásszal ün­ne­pel­jünk, se a rossza­ság és go­nosz­ság ko­vá­szá­val, ha­nem a tisz­ta­ság és igaz­ság ko­vász­ta­lan­sá­gá­val."
1Kor 5:8

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #78 Dátum: 2024. Március 09. - 13:27:31
Ezzel zárúl a rész:

1Kor 11:33-34
 33 Azért atyámfiai, mikor egybegyűltök az evésre, egymást megvárjátok. 34 Ha pedig valaki éhezik, otthon egyék, hogy ítéletre ne gyűljetek egybe. A többire nézve, majd ha hozzátok megyek, rendelkezem.

Azzal kezdi és zárja az Úrvacsora lényegét.

Tehát az Úr vacsora a Korintusi  gyülekezetben probléma volt, és akkor ott ez egy reális gond volt. Mikor Pál ezeket a sorokat írta még nem volt megoldva a helytelen Úrvacsora. Ézèrt figyelmezteti őket, hogy becsüljék meg azt, és tartsanak önvizsgálatot ezen a téren.

Az Úr vacsora bizonyos aspektusaival a Korintusi levél más helyein beszél.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4604
  • Nem: Nő
Válasz #79 Dátum: 2024. Március 09. - 14:01:59
Én ezt tudom, a szakasz végét is átgondoltam. 
Páltól nem idegen a bonyolult szövegszerkesztés. Sokszor nem marad meg egyetlen gondolaton.
Mindegy, befejeztem.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #80 Dátum: 2024. Március 09. - 14:55:18
Bocs. Nem vitatkozni akartam ....

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4604
  • Nem: Nő
Válasz #81 Dátum: 2024. Március 09. - 15:19:54
Nem is gondoltam. Magamat érzem már nevetségesnek, mintha magyarázkodnék, így inkább abbahagyom egyelőre.  :szelid:


Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1