[justify]Kedveseim!
Telefonról igencsak hosszadalmas lett volna ezt a témát "átbeszélni", ezért elkűldtem Virágnak, s megkértem reá, hogy illessze be.
A páshka bárány (húsvéti bárány).
"Szólott az Úr Mózesnek és Áronnak Égyíptom földjén mondván:
Ez a hónap legyen néktek a hónapok elseje; első legyen ez néktek a hónapok között. Szóljatok Izrael egész gyülekezetének mondván: E hónap tizedikén mindenki vegyen magának egy bárányt az atyáknak háza szerint, házanként egy bárányt..."
"És Legyen nálatok őrízet alatt e hónap tizenegyedik napjáig, és őlje meg Izrael közösségének egész gyülekezete estennen..."
"A húst pedig egyék meg azon éjjel, tűzön sütve, kovásztalan kenyérrel egyék meg azt..."
"És legyen ez a nap néktek emlékezetűl, és innepnek szenteljétek azt az Úrnak nemzetségről nemzetségre; örök rendtartás szerint ünnepeljétek azt.
Hét napig egyetek kovásztalan kenyeret; még az első napon takarítsátok el a kovászt házaitokból,
mert valaki kovászost ejéndlik az első naptól fogva a hetedik napig,az olyan lélek írtassék ki Izraelből.Megtartsátok a kovásztalan kenyerek innepét; mert azon a napon hoztam ki a ti seregeiteket Égyiptom földéről, tartsátok hát meg e napot nemzetségről- nemzetségre örök rendtartás szerint.
Az első hónapban a hónapnak tizenegyedik napján estve egyetek kovásztalan kenyeret, a hónap huszonegyedik napjának estéjéig.
Hét napon át ne találtassék kovász a ti házaitokban; mert valaki kovászost ejéndlik, az a lélek kiírtatik Izrael gyülekezetéből, akár jővevény, akár az ország szülöttje legyen.
Semmi kovászost ne egyetek, minden lakóhelyeteken kovásztalan kenyeret egyetek."
Részletek a 2.Móz.12. fejezetéből"
A kovásztalan kenyerek első napján pedig Jézushoz menének a tanítványok, mondván:
Hol akarod, hogy megkészítsük néked ételedre a húsvéti bárányt? Ő pedig monda: Menjetek el a városba ama bizonyos emberhez, és ezt mondjátok néki. A Mester üzeni:
Az én ídőm közel van; nálad tartom meg a húsvétot az én tanítványaimmal. És úgy cselekedének a tanítványok, amint Jézus parancsola nékik;
és elkészíték a húsvéti bárányt. Mikor pedig beestveledék, letelepszik vala a tízenkettővel.
És mikor esznek vala monda: Bizony mondom néktek, ti közületek egy elárúl engem...
Mikor pedig evének, vevé Jézus a kenyeret és hálákat adván, megtöré és adá a tanítványoknak és monda:Vegyétek, egyétek; ez az én testem. És vevén a poharat és hálákat adván, adá azoknak, ezt mondván: Igyatok ebből mindnyájan; Mert ez az én vérem, az új szövetségnek vére, mely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára."
Mt.26:17-28Szeretett Testvéreim, mennyire tartjátok életszerűnek a fenti igék alapján, hogy Jézus nem vett részt a páshka vacsorán, vagy hogy az ezzel egybeeső kovásztalan kenyerek ünnepén egyszercsak előkapott egy kovászos cipót, az Úrvacsora szereztetési ígéihez?!
Kedves Athanasius!
Nekem semmi gondom azzal, ha az Úrvacsorában kovászos kenyeret használsz, csak továbbra is a "KELL" csípi a szemeimet, ugyanis a kenyér nem azt ábrázolja ki az Úrvacsorában, hogy mennyire kell, vagy nem kell sietnünk, hanem ahogy az Úr Jézus Krisztus mondja a szereztetési ígéjében: "ez az én testem..." Krisztus testében pedig 2000 évvel ezelőtt sem volt és ma sincs "kovász". A kovásztalan kenyér éppen az Úr tisztaságát hívatott kiábrázolni...
[/justify]