Szerző Téma: Testvérek kérdezték  (Megtekintve 30964 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Dátum: 2011. Május 24. - 08:07:47
Sziasztok, gondoltam nyitok egy ilyen topicot is! :)

Magda testvérnő kérdezte az Alfa-Omega fórumon:
"Bűnt követek el, Isten rávezet engem arra, hogy felismerjem a bűnt, és bűnbánatot gyakoroljak.
Isten megbocsátja, mert látja, hogy nem akarok abban maradni.
Amit elkövettem az nagyon sok embert sért, bánt, mert megcsaltam őket, hiszékenységüket kihasználtam, hosszú időn keresztűl félrevezettem sokakat.
Bizalmukkal súlyosan visszaéltem.
A bűnbánatom mikor valóságos?
Isten mikor temeti azt a feledés homályába?
Ti mit gondoltok erről?"
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 10:43:28 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #1 Dátum: 2011. Május 24. - 08:39:20
Magda kérdésére akkor tudunk helyes válasszal szolgálni, ha a kérdést ismét a két jól bevált oldalról közelítjük meg!

A Bűnbocsánat és a bűnbánat összefüggéseit akkor fogjuk helyesen értelmezni, ha e két fogalmat a megfelelő helyre tesszük!
A Bűnbocsánat ugyanis a Theológia témakörébe tartozik, a Bűnbánat pedig ehhez kapcsolódó etikai kérdés.

Először ismét az ok-okozati viszonyokat kell megállapítanunk!

Tisztában kell lennünk azzal a ténnyel, hogy Isten a bűneinket nem azért bocsátja meg, mert bűnbánatot tartunk, ez theológiailag egy teljesen téves kiinduló pont!

Isten a bűneinket az irántunk tanúsított KEGYELME OKÁN BOCSÁTJA MEG!

Az ESZKÖZ pedig az ÚR JÉZUS KRISZTUS MINDENRE ELÉGSÉGES ENGESZTELŐ ÁLDOZATA, és nem a mi bűnbánatunk!
1,Vannak olyan bűneink, amelyek nem is kerűlnek életünk során a tudomásunkra, ha Isten a bűnbánatunk miatt bocsátana meg nekünk, akkor ezek a bűneink kárhoztatnának bennünket, ebből is belátható, hogy a megbocsájtás eszköze a Váltságáldozat és nem a bűnbánat.
2, Vannak olyan ateisták is, akik megbánják a nyílvánvaló bűneiket, még sem nyernek bűnbocsánatot, ez is az előbbi állítást igazolja!

A Megváltástannal (Szotérológia) foglalkozó  bibliai tanítások, magát a Váltságművet is két részre osztják.
Objectív szotérológiának nevezzük a Megváltás azon eleimeit, amelyeket az Úr Jézus Krisztus az emberi tényezőtől függetlenűl végzett el értünk.
Az hogy Krisztus a választottakért meghalt a kereszten az emberi tényezőtől független esemény.
A szotérológia szubjectív része az, amelyben az ember látható módon együtt munkálkodik Krisztussal a Váltságműben. Ez tulajdonképpen egyben a Megváltás etikai oldala is, amely nem más, mint okozat, a Megváltás okozata!
A bűnbánat ilyen szubjectív szotérológiai következmény, s egyben keresztyén etikai cselekedet.
Magda testvérnőnk helyesen látta, hogy a bűnbánatra is Isten indít bennünket, amikor egyes bűneinket feltárja előttünk!
Tehát a VÁLASZTOTTAK bűnei attól a pillanattól a feledés homályába merűltek Isten előtt,
(folyt.köv.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 08:59:37 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #2 Dátum: 2011. Május 24. - 08:54:37
amikor az Úr Jézus Krisztus a golgotai kereszten felkiáltott:
"Bevégeztetett!"

Az igazi bűnbánat éppen ezért abból a felismerésből fakad, hogy minden egyes elkövetett bűnöm egy-egy korbácsütést és szeget okozott Krisztusnak a kereszten.
Ez az "Isten szerinti szomorúság", amely örök életre vezet, s ez az igaz bűnbánat!

Vannak felekezetek, amelyek az igaz bűnbánatot a kártétel, jóvátétel fogalmával kapcsolják össze.
Ez is egy teljesen igeellenes álláspont, ugyanis vannak olyan másokkal szemben elkövetett bűneink, amelyekre egyszerűen nem tudunk jóvátételt adni. Ilyen példaként említeném meg a gondatlanságból elkövetett emberölést, vagy a saját lehetőségeinket meghaladó anyagi károkozást. Ebből tisztán belátható, hogy a jóvátétel nem lehet az igaz (valódi) bűnbánat feltétele, csupán lehetőség szerinti része.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 09:00:52 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #3 Dátum: 2011. Május 24. - 09:34:35
Csaba   ezek  nagyon  összetett   dolgok  szerintem.  Elhangzik a  felszólítás a  bűnbánatra a  -Szentírásból is- , de  a  bűnök  felismerését,és  az   erőt a  beismeréshez is a Szent Lélek  adja.  Olyan  terület  ez _is_ , hogy  a "hegy lábát"  láthatjuk,-esetleg  pár  száz  métert  fölfelé,-de a  teljes  magasságában  a csúcsig  majd   esetleg  az Új Ég, és új Föld  korszakában.

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #4 Dátum: 2011. Május 24. - 10:21:54
Szia Zsotza!
:2smitten:

Hát lehet, hogy félreérthető voltam...

Egyértelmű, hogy felszólít Isten az etikai részre! Pl. Azt is mondja  Pál által:"...ha pedig nincsen magyarázó, hallgasson a gyülekezetben; hanem magának szóljon és Istennek."
Talán megegyezünk abban, hogy ez is egy etikai utasítás, amelyet az Istennek engedelmes ember képes is betartani!
De miért tudja betartani? Mert előbb Istentől megkapta a nyelveken szólást mint ajándékot. (Már mint aki megkapta)
Vagy Jakab apostol által  mondja:
"Közeledjetek az Istenhez, és közeledni fog hozzátok"
Na igen, de tudunk közeledni az Istenhez, ha Ő nem közeledik elöbb felénk?

Isten soha semmi olyat nem kér a VÁLASZTOTTAKTÓL, aminek a lehetőségét Ő már előre ne biztosította volna!

Nézd meg kérlek Jel.21:24,26 ; 22:2 verseket.

Ezek sokkal tovább mutatnak annál, mint amit az előbb én a bűnbocsánatról kifejtettem, hiszen POGÁNY üdvözülökről beszél!
Ebből is látszik, hogy az Isten általi kiválasztás és az Úr Jézus Krisztus Váltságáldozata, mint a bűnbocsánat eszköze túl mutat a bűnbánaton, de még az üdvösséget megelőző Krisztusba vetett hiten is! Ennyire erős és tökéletes az Úr Jézus Krisztus Váltságműve az Atya VÁLASZTOTTAI iránt.
Nem tudom, hogy érted-e, hogy mit akarok mondani, s hogy a predesztinácíónak mennyire alá van rendelve a teljes Biblia!
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 10:42:06 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #5 Dátum: 2011. Május 24. - 12:29:40
Csaba  Testvér,én csupán  arra  próbáltam  rámutatni,hogy  az  eleve  elrendelés _kontra_ szabad akarat, illetve a  bünbánat / bűnbocsánat  téma  nagyon  mély,összetett  teológiai  terület,én  nem tartom  valószínűnek azt,hogy  négy-öt  Igehely  idézésével  abszolút  átlátjuk  ezeknek a  magasságát-mélységét.  Ennyi.  Nem több.  A  teljes  megértés  _az  én  látásom szerint_  még  ezután  vár  rám / ránk.  "Mert ha az embereknek megbocsátjátok vétkeiket, nektek is megbocsát mennyei Atyátok.  Ha pedig nem bocsátotok meg az embereknek, Atyátok sem bocsátja meg a ti vétkeiteket." (Máté 6:14,15)

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #6 Dátum: 2011. Május 24. - 16:28:28
Egyet értek Zsotza testvérem!
A predesztinácíó-szabad akarat, Bűnbocsánat- Bűnbánat témaköreiben Mózestől a Jelenések könyvéig hozhatnánk az igéket!
Külön örülök, amit a bűnbocsánattal kapcsolatban az imént beemeltél!
Ha az igeszakaszt a hozzá kapcsolodó példázattal együtt vizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy az elsősorban keresztyén etikai kérdésekre ad választ! Tehát arról beszél, hogy milyennek kívánja látni az Isten az Ő emberét.
El tudod képzelni, hogy Istennek lesz olyan választottja az örökké valóságban, akinek Isten nem bocsátotta meg a bűneit?

A Református Úrvacsora liturgiájában van egy felhívás: "Szenvedjétek el egymás, s ha valami panaszotok van egymásra, bocsássatok meg egymásnak, miként a Krisztus is megbocsátott tinektek!"

Itt rögtön felmerűl az általad hozott igeszakasz etikai tanítása: Nem létezik haragtartó keresztyén, az az Krisztus követő!
Ahogy Krisztus tanítaná:
"Gyümölcseikről ismeritek meg őket", tehát aki képtelen a megbocsátásra az nem lehet Krisztus követője, ergo az Atya sem fog megbocsátani számára.
Miért kellett ezt Jézusnak leíratnia?
Mert a keresztyén etikára tanítani kell az embert, mivel önmagunktól nem rendelkezünk vele.
Ahogy Pál írta,  "mert a kívánságról sem tudtam volna (hogy bűn), ha a törvény nem mondaná: Ne kívánjad."
Róma 7:7

Ezért fontos látnunk és megkülönböztetnünk mindig egymástól a theológiai kérdéseket, mint okot, s a hozzájuk kapcsolodó etikai kérdéseket, mint okozatot, ha ezt nem teszük meg, az üdvösségünk Istentől eleve elrendelt volta teljes arminiánus káoszba csap át!
:2smitten:
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 17:16:58 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #7 Dátum: 2011. Május 24. - 16:42:06
Nem létezik haragtartó keresztyén, az az Krisztus követő!
  Aki  tartósan  haragszik  rám, -vagy  másra- az soha nem  született  újjá?

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #8 Dátum: 2011. Május 24. - 16:59:13
Kedves Zsotza!
Értsük jól amit írtam! :)
Mit jelent Krisztusban újjászületni?
Talán röviden annyit, mint Krisztust felöltözni!
A haragtartást egy másik kifejezéssel is összekapcsoltam  "képtelen a megbocsájtásra".

A két kifejezést kérlek értelmezd együtt aztán keresd, hogy  megleled-e őket Krisztusban.
Aztán tedd fel magadnak újra a kérdést, Jézus képtelen volt a megbocsájtásra?
:2smitten:
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 17:15:43 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #9 Dátum: 2011. Május 24. - 18:00:30
Abszolút nem egyre (egy irányba)  gondolkodunk  most _szerintem.  Jézus  Krisztus _hitem  szerint_  abszolút  szabad  a megbocsátásra / meg nem  bocsátásra.  Arra  próbáltam  utalni,hogy találkoztam  olyan  keresztényekkel,akik   haragtartóak  voltak.   Nem  kételkedtem  kereszténységükben,-az  egy  teljesen  másik  téma,hogy  értett, lelkileg  nagykorú keresztényekről  van-e szó.  Csupán  arra  mertem utalni,hogy  más  tapasztalatom  van  nekem - a haragtartó  keresztényekkel  kapcsolatban-  mint  Neked.  De  nem baj.  Elmúlik....-a  haragtartás.  [;-<]

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #10 Dátum: 2011. Május 24. - 20:08:48
Áhááá most már értem! :hi
A tapasztalatink lehet, hogy nem is térnek nagyon el ebben a témában! hehe
Viszont amit Isten szava mond azt sajnos a tapasztalat nem mindig igazolja...
A keresztyén etika nem működik mindig-,mindenhol igeien. :(
« Utoljára szerkesztve: 2011. Május 24. - 20:12:12 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #11 Dátum: 2011. Június 05. - 01:58:06
Logosz74 testvérünk kérdezte:



Sziasztok!

Olvasom (sokadjára) Máté evangéliumát, lenne két igehely, amit nem (teljesen) értek.

Az első:
"Ha valamelyik városban majd üldöznek benneteket, meneküljetek a másikba, mert bizony mondom nektek, nem járjátok végig Izráel városait, amíg az Emberfia el nem jön." (Mt 10.23.)
Értelemszerűen a kiemelt részt nem értem: még a mai napig nem járták volna végig Izráel városait? Merthogy Jézus még nem jött el. Vagy eljött és mi lemaradtunk? sad Vagy nem a második, dicsőséges eljövetelére érti, hanem a feltámadása utáni megjelenéseire?


*


A második, amire két fordítást is bemásoltam, a 13. igeversnél lényeges a különbség:
"Bizony mondom nektek: asszonyok szülöttei közt nem született nagyobb Keresztelő Jánosnál. De aki a mennyek országában a legkisebb, az nagyobb nála. A mennyek országa Keresztelő János idejétől mindmáig erőszakot szenved, az erőszakosok szerzik meg. A próféták és a törvény Jánosig mind ezt jövendölték. (Mt 11. 11-13. Katolikus Szt. István társulat újfordítású Biblia)

"Bizony, mondom néktek: nem támadt asszonytól születettek között nagyobb Keresztelő Jánosnál; de aki a legkisebb a mennyek országában, nagyobb nála. Keresztelő János napjaitól mostanig a mennyek országa erőszakot szenved, és az erőszakosok igyekeznek hatalmukba keríteni. Mert minden próféta és a törvény János idejéig prófétált. (Mt 11. 11-13. Magyar Bibliatársulat újfordítású Biblia)

A dőlt résznél csak annyi a nem értés nálam, hogy Jézus önmagát nem érti bele az "asszonytól születettek" közé? Vagy a természetesen (férfi-nő által) nemzett és ily módon  asszonytól születettekről beszél?
(A következő félmondatot értem, mert egyszer az Úr világosságot adott, hogy mit jelent. Dicsőség Neki!)
A kövérrel kiemelt részt nem értem egészében. (János napjaitól Jézus napjaiig tartó időszak csak pár év, legfeljebb 1 évtized lehetett, ha Jánost már fiatalon szólította el az Úr a szolgálatra, hogy a bűnbánatot és a megtérést hirdesse.) Mit jelenthet: A Mennyek Országa (Isten Királyi Uralma) erőszakot szenved, az erőszakosok szerzik meg? Azok akik bűnbánatot tartottak János szavaira? Ők miért erőszakosok? Vagy a farizeusokra gondol, akik bezáratják a Mennyek Országát? De azok nem szerzik meg, hiszen be sem mennek...
Az idézet utolsó mondata pedig érdekes: a katolikus ford. azt mondja, hogy ezt (az erőszakot) jövendölték a próféták mind és a Törvény is. A református ford. pedig azt mondja, hogy "minden próféta és a törvény János idejéig prófétált." Tehát Jánossal lezárult az Üdvösségtörténet egy korszaka (az Ószövetség) és Jézussal egy Új kezdődik.
Jól sejtem, hogy ez a jobb fordítás és ezt is jelenti?   :ang

Köszönöm a választ!


*


Aztán lett még egy... (kérdés):

Dániel könyve, 12. fejezet vége:
"Te meg, Dániel, zárd el ezeket a szavakat, pecsételd le a könyvet a végső időkig. Sokan eltévelyednek, és a gonoszság növekedni fog." Ekkor én, Dániel, azt láttam, hogy két más valaki is áll ott: az egyik a folyó innenső partján, a másik pedig a folyó túlsó partján. Akkor megszólítottam azt a gyolcsruhába öltözött férfiút, aki a folyóvíz fölött állt: "Mikor lesz vége ennek a sok csodálatos dolognak?" Erre a gyolcsruhába öltözött férfi, aki a folyóvíz fölött állt, jobbját és balját az égre emelte. S hallottam, amint megesküdött az Örökkévalóra: "Egy idő, két idő és egy fél idő múlva ez mind beteljesedik, akkor, amikor az az erő, amely a szent népet szétszórta, nem lesz többé." Hallottam ugyan a szót, de nem értettem, azért újra megkérdeztem: "Uram, hogy állunk ezekkel a végső dolgokkal?" Így válaszolt: "Eredj, Dániel, mert el vannak zárva, és le vannak pecsételve ezek a szavak a végső időkig. Sokat kiválasztanak, megtisztítanak és próbára tesznek, ám a gonoszok tovább folytatják gonoszságukat. A gonoszok közül senki se jut el a belátásra, de az értő szívűek meg fogják érteni. Attól az időtől kezdve, amint megszűnik a mindennapi áldozat, és felállítják a vészt hozó undokságot, ezerkétszázkilencven nap lesz. Boldog, aki bízni tud, és megéri az ezerháromszázharmincötödik napot...""

Ha még nem érthetjük meg ezt, mert "le van pecsételve a könyv", akkor kérlek, hagyjátok figyelmen kívül kérdéseimet!
Összességében Izráelre vonatkozik ez a prófécia, vagy több szintű jelentéssel bír?
Aláhúzott: nem Isten szórta szét népét haragjában? Vagy az Újszövetség szent népéről beszél? De akkor nem területi, hanem "tanításbeli szétszóratásról" beszélhetünk csak. Mi az az erő? A gonoszság (sátán) ereje?
Dőlt rész: mindennapi áldozat - a zsidó állatáldozatra értendő?
Kövérrel kiemelt: ez még nem következett be ugye? Jézus is hivatkozik erre a részre Mt. 24.15-ben.

Segítségként a protestáns fordítás ezen része:
"A bűnösök közül senki sem érti meg, de az okosok megértik. Attól fogva, hogy megszüntették a mindennapi áldozatokat, és felállították az iszonyatos bálványt, ezerkétszázkilencven nap telik el. Boldog, aki állhatatos marad, és megéri az ezerháromszázharmincöt nap elteltét."

Még egyszer: HA LE VANNAK ZÁRVA EZEK AZ SZAVAK a mai napig, akkor ne kisértsük Istent azzal, hogy megfejteni próbáljuk! Ez az amit nem tudok, hogy szabad-e, hiszen a "végső idők" már elkezdődtek...

Egyébként egy nagyon szép prófécia, nagyon képi, és nagyon összetett az egész látomás.
Köszönöm! Az Úr legyen veletek!

<>
« Utoljára szerkesztve: 2011. Június 05. - 15:57:18 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #12 Dátum: 2011. Június 05. - 10:56:21
Ha valaki nem ismerné "Logosz" testvérünket itt a fórumon el kell mondjam róla, hogy egy olyan katólikus, aki őszintén próbálja az Íge tekintélyének alárendelni a katólikus hagyományokat. Ez miatt nagyon kedves a  személye számomra.
Úgy gondolom, hogy ha valaki őszínte érdeklődéssel tesz fel kérdéseket a Bibliáról, akkor annak ILLIK a legjobb tudásunk szerint megfelelni és nem kitérni a válaszok elöl! Ennek próbálok majd itt én is megfelelni.
Mivel elég sok kérdés hangzott el Logosz testvérünktől, a válaszokat úgy próbálom összeállítani, hogy a könnyebben magyarázható és megérthető kérdésektől haladok a bonyolultabbak írányába.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Június 05. - 11:38:29 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #13 Dátum: 2011. Június 05. - 11:25:15
Logosz írta Dániel 12. fejezetével kapcsolatban:
"Ha még nem érthejük meg ezt, "mert le van pecsételve a könyv", akkor kérlek hagyjátok figyelmen kívűl a kérdéseimet."

No kedves Testvérek ez az az Ige iránti elkötelezettség, amelyről Logosszal kapcsolatban beszéltem! :2smitten:

Kedves Logosz!
Ahogy az a kérdéseid szövegkörnyezetéből kiderűl, helyesen látod, Jézus testélétele óta az "utolsó időket" éljük!
Teljesen jogos igénye az egyháznak a jelen időszakra vonatkozó próféciák (írások) kutatása és megértése.
Maga az Úr Jézus Krisztus ad erre nékünk biztatást az általad idézett igeszakaszban:
" Te pedig, Dániel, zárd be e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a VÉGSŐ IDŐIG: TUDAKOZZÁK MAJD SOKAN, ÉS NAGYOBBÁ LESZ A TUDÁS."
Dán.12:4

 Kedves Logosz, nem állítom, hogy a végidők eseményeit teljes pontossággal és minden részletében ismerjük, de hogy egyre világosabban látunk bizonyos eseményeket, azt éppen azoknak a törekvéseknek köszönhetjük, amit Jézus megprófétált Dánielnek mondván:"Tudakozzák majd sokan, és nagyobbá lesz a tudás."

Éppen ezért merem állítani, hogy Dániel könyve ma már nincs lepecsételve az egyház előtt, s a Jelenések könyve is egyre nagyobb terjedelmében és egyre pontosabb részleteiben bontakozik ki előttünk!
Tehát SZABAD AZ ÁLTALAD FELVETETT KÉRDÉSEKKEL FOGLALKOZNUNK, s az elkövetkező napokban meg is tesszük azt!
:2smitten:
« Utoljára szerkesztve: 2011. Június 06. - 17:14:50 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #14 Dátum: 2011. Június 05. - 20:05:22
Vegyük sorra Logosz kérdéseit Dániel 12. fejezetével kapcsolatban:
"Összeségében Izraelre vonatkozik ez a prófécia, vagy több szintű jelentéssel bir?"

Kedves Logosz!
Nagyon jó a kérdésed megfogalmazása, mert összeségében nézve valóban Izraelre vonatkozik a prófécia.
Erről tanúskodik az első vers nyelvezete: (Én majdnem mindig Károli fordítást használok)
"És abban az időben felkél Mihály, a nagy fejedelem, aki a te néped fiaiért áll..."
"AKI A TE NÉPED FIAIÉRT ÁLL"-olvashatjuk. Mivel közvetlenűl Dániel próféta van itt megszólítva, egyértelmű, hogy az ő népe fiai alatt Izraelt kell értenünk, s nem a keresztyénséget!
A prófécia 7. versében találunk egy prófétikus időmértéket "ideig, időkig és fél időig" -kifejezéssel. (Ha szűkségesnek látjátok külön kitérhetünk majd részletekre) Ez az időmérték 3,5 évet jelöl, konkrétan a "nagy nyomorúságnak" nevezett időszak, 7 évének második felét. Ebben már az egyháznak semmi keresni valója, ez is azt támasztja alá, hogy Izraelita hűségesekről szól összeségében a prófécia. Az ő korszakos üdvtörténeti szerepükről, amikor újra az ővék lesz a Messiásról való bizonyságtétel feladata:
"Az értelmesek pedig fénylenek, mint az égnek fényessége;
és akik sokakat az igazságra visznek, miként a csillagok örökkön örökké."
Dán. 12:3
Mitől "több szintű" mégis ez a prófécia?!
Egyrészt, mert beszámol a feltámadás tényéről. ( 2. vers) Másrészt az Istentelenek gonosz állapotáról is. (10.vers)
Tehát a "több szint" alatt, nem többszörösen beteljesedő próféciát, hanem több eseményről tudosító próféciát kell értenünk.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Június 06. - 17:17:16 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13