Szerző Téma: A Szentlélektől van?  (Megtekintve 24968 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #120 Dátum: 2015. Október 25. - 13:15:54
Köszönöm Csaba
Teljesen egyetértek veled.
Az ige puszta hirdetése nem elég, és nem okozhat hitet, hisz így mindenki hinne, hitre jutna, aki csak hallja, vagy hallotta az Ígét. Tehát szükség van Krisztus hatalmára,  aki képessé tesz arra, hogy meghalljuk az Ő szavát.


Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető nagy lajos

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 432
  • Nem: Férfi
Válasz #121 Dátum: 2015. Október 25. - 13:58:54
egyáltalán nem értek veled egyet Zoli !
ebben "Már többször elmondtam de elmondtam még egyszer, hogy Jézus sosem
szegte meg, sosem hágta át a törvényt, s nagyon komolyan vette a prófétákat,
és az Írásokat, soshasem tett volna olyat, hogy "semmibe vegye azokat" - ahogy te
említed"

most lehet, hogy valamit nem jól tudok (akkor persze kijavátasz). Na a szombati törvény
betartását (még ma is a zsidók -a hívo zsidók- között ez betartott a tudomásom szerint)
és ezt többször is  ...
el tudom képzelni azt, hogy azok akik talán ezen törvénycikkelyt egy életbe-vágóan
fontos törvénynek ..., azokat felháborította ezen Názáreti, aki ezt semmibe-veszi ...

amikor Jézus megválaszol nekik, ott sem az Irásokra hivatkozik, ill. ezeken túllép.
Hogyan meri ezt megtenni !?

az, hogy mi ma meg tudunk erre válaszolni, az evidens, de akkoriban a nagy többség
zsidó számára Jézus egy botrány-ko volt ...

na most azon egy-két eset, amire emlékszem ; az éhes tanítványok a búzakalászokat
szaggatva, ezeket ették, amikor ez tiltva volt nekik a szombat miatt (nem ismerem,
csak a történetet). Vagy még jobb az, amikor egy megbénult karú gyereket vittek
el hozzá. Azok akik akkor már tudták, hogy Jézus semmibe veszi a szombati nap
'tiszteletét', azért engedték meg, hogy önmaguk is lássák ezen törvényszegést,
a szülok pedig azért, hogy segítsen rajtuk Jézus ...
ahhogy emlékszem az esetre, Jézus maga ott egy kicsit várakozott. Talán azt
várta, hogy az ellene ott összegyultek valami mondjanak ..., de mivel senki
sem mondott semmit, O tette föl a kérdést ; a törvényeink tiltják-e tolünk azt,
hogy valami jó cselekedetet tegyünk (± ) ? Az akkori törvénytisztelok számára
annak, hogy valaki jót, vagy rosszat is tesz, annak semmi jelentosége nincs ezen
kérdésben. Ezért nem is válaszoltak neki ...

Jézus a törvények fölé helyezte magát. Még odíig is ment, hogy a zsidók talán
legfontosabb törvényérol ezt jelentette ki; ez az emberek szolgálatára lett
hozva (±). Nem az ember van a törvény (ezen cikkely) szolgálatára, hanem
a törvény az ovére (±)
szeretettel ;



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #122 Dátum: 2015. Október 25. - 14:34:04
2Móz.20:10. De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi dolgot se tégy azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se jövevényed, a ki a te kapuidon belől van;
Kedves Lajos!
Jézus nem semmibe vette a törvényt, hanem érthetővé tette annak a gyakorlati alkalmazását.
1. Abban az időben a vetéseken át haladt Jézus szombatnapon; tanítványai pedig megéheztek, és kezdték a kalászokat tépni és enni.
5 Móz. 23,26.
2. Látván pedig ezt a farizeusok, mondának néki: Ímé a te tanítványaid azt cselekszik, a mit nem szabad szombatnapon cselekedni.
2 Móz. 20,10.
3. Ő pedig monda nékik: Nem olvastátok-é, mit cselekedett Dávid, mikor megéhezett vala ő és a kik vele valának?
1 Sám. 21,7.
4. Hogyan ment be az Isten házába, és ette meg a szentelt kenyereket, a melyeket nem vala szabad megennie néki, sem azoknak, a kik ő vele valának, hanem csak + a papoknak?
1 Sám. 21,5. , 1 Sám. 21,7. , 3 Móz. 24,5. , 3 Móz. 24,9.
5. Vagy nem olvastátok-é a törvényben, hogy szombatnapon megtörik a papok a szombatot a templomban és nem vétkeznek?
4 Móz. 28,9.
6. Mondom pedig néktek, hogy a templomnál nagyobb van itt.
7. Ha pedig tudnátok, mi ez: Irgalmasságot akarok és nem áldozatot, nem kárhoztattátok volna az ártatlanokat.
Hós. 6,6. , Mát. 9,13.
8. Mert a szombatnak is Ura az embernek Fia.
9. És távozván onnan, méne az ő zsinagógájukba.
10. És ímé, vala ott egy elszáradt kezű ember. És megkérdék őt, mondván: Ha szabad-é szombatnapon gyógyítani? hogy vádolhassák őt.
Luk. 14,3.
11. Ő pedig monda nékik: Kicsoda közületek az az ember, a kinek van egy juha, és ha az szombatnapon a verembe esik, meg nem ragadja és ki nem vonja azt?
Luk. 13,15. , Luk. 14,5.
12. Mennyivel drágább pedig az ember a juhnál! Szabad tehát szombatnapon jót cselekedni.
Luk. 14,5.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Október 25. - 14:36:01 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #123 Dátum: 2015. Október 25. - 15:01:02
A helyzet az, Lajos, hogy ahogy Csaba is említette, Jézus sosem szegte meg a a törvényt, pl. a szombat törvényét. Ami fölé helyezte magát Jézus, és amit sokszor bírált, vagy megcáfolt, az nem maga a törvény volt, hanem annak helytelen értelmezése, vagy alkalmazása, vagy az amit a hagyomány, a vének hozzá raktak a törvényhez..
Jézus helyre tette a törvényt, és helyes értelmezést adott annak.
Hagy adjak egy pl.:

Mt 15:1-9
Akkor írástudók és farizeusok jőnek vala Jézushoz, Jeruzsálemből, mondván:

Miért hágják át a te tanítványaid a vének rendeléseit? Mert nem mossák meg a kezeiket, mikor enni akarnak.
ő pedig felelvén monda nékik:
Ti meg miért hágjátok át az Isten parancsolatját a ti rendeléseitek által?

Mert Isten parancsolta ezt, mondván: Tiszteld atyádat és anyádat, és: A ki atyját vagy anyját szidalmazza, halállal lakoljon.
Ti pedig ezt mondjátok: A ki atyjának vagy anyjának ezt mondja: Templomi ajándék az, a mivel megsegíthetlek, az olyan akár ne is tisztelje az ő atyját vagy anyját.
És erőtelenné tettétek az Isten parancsolatját a ti rendeléseitek által.
Képmutatók, igazán prófétált felőletek Ésaiás, mondván:
Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem.
Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai.

Ilyen emberi rendeléseket, sajnos az egyház is kreált, persze nem rossz szándékkal, hanem azzal hogy megőrizzék a rendet, vagy valamilyen formában helyes keretet adjon az Istentiszteletnek,  a baj az, hogy ezek a hagyományokká váltak, lassan lassan, idővel merevvé vált felül kerekedtek az Isten parancsolatán, s végűl nem segítség hanem teher lett a hívek számára.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető nagy lajos

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 432
  • Nem: Férfi
Válasz #124 Dátum: 2015. Október 25. - 17:28:35
amit Te nekem leírsz, kedves Zoltán, azt én is jól tudom. Itt arról van szó, hogy olyanok, akik
a törvényekre, tradíciókra bízták életüket és ezeket Isten-tol jövoknek tekintetek, ahogy
Jézus beszélt, cselekedett Isten-ellenes volt ...

egy példával; nejem elég szabály-tisztelo (sokkal a közepesnél). Csaknem szisztematikus
a mi összeütközésunk olyankor, amikor egyes helyeken, egyes tiltásokat semmibe veszek.
Engem zavar az, hogy o nem használja az eszét, ot meg az, hogy én a szabályokat. Akkor
hiában magyarázom el neki azt, hogy mi az oka ezen, vagy azon tiltásnak, sebesség-korlátozásnak,
a nejem csak a szabályok betartását veszi számon (sokszor azt is gondoltam már, hogy azért
hogy bosszantson) ...
na amikor én egy olyan sebességkorlátozó táblánál, amelyet az iskolák mellett, a gyereket
védelmére tesznek ki, egyszeruen késo este, éjszaka ... nem veszem fogyelemben. Az
észszeruséggel, ennek alapján túllépem a tilalmat, a törvényt. Na ha véletlen ott egy rendor
lenne, az megbuntethetne, tudom, de fontosabb a logikát követnem (számomra), mint a
tökéletlenséget ...

ami nem tetszett Jézusnál a kortárs egyházi vezetoknél, hogy nem rájuk hallgatott, nem
oket követte. Ezt még akkor is, ha Jézus nem volt egy forradalmár. O maga tanácsolta
a hallgatóiknak azt, hogy tegyétek úgy, azt amit ok mondanak (még jobban is esetleg,
mint ok teszik ±). Amikor egy-egy leprásat meggyógyít, a beteg NEM beteg, egészséges
már ... és mégis, a törvények követésére szólítja föl ; menj és mutasd meg magad a
rabbidnak, hogy elismerje gyógyulásodat (±) ...

ezen kérdés teljességgel szubjektív. Számodra nem szegte meg a törvényt, a legtöbb
kortársa számára igen ...
én itt mondjuk csak mint egy külso szemlélo vagyok ... és így mondtam azt, hogy azok,
akik a törvényeket szószerint vették, azok számára Jézus nem jöhetett Istentol,
mert az Isten-i törvényeket nem tartja be ...

odáig megyek, kedves Zoli, hogy sokszor azt hisszük, hogy de jó is lett volna
Jézussal egyidoben, egy helyen élni. Sokkal könnyebben meghallgathattuk volna,
talán kérdéseket is feltehettünk volna. Sokkal könnyebb lehetett akkoriban így
elfogadni Ot ..., hát ez egyáltalán nem biztos ...
nem beszélve arról, hogy Jézus néha-néha kimondottan meg is botránkoztatta
követoit (pl-ul akkor, amikor kijelentette, hogy teste eledel, a vére ital és aki
ezeket nem veszi magához nem lesz élet benne. Ne nyeri el az örök életet).
El tudod magad képzelni Zoli, hogy mit gondoltál volna akkor Róla !?

na hagyjuk, mert soha sem érünk a végére ! Vegyük úgy, ill. vegyétek úgy,
hogy egy tökéletlen (írástudatlan) pápistával vagytok szemben ...
szeretettel; L



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #125 Dátum: 2015. Október 25. - 17:44:48
Kedves Lajos!
Könnyebben elviselném a következtetéseidet, ha írástudatlan lennél. Hát nem vagy az! Szándékosan akarod olyannak beállítani Jézust a zsidó fatizeusok szemszögéből nézve, amilyen nem volt!
Ha ide tévedne egy zsidó és olvasná a soraidat, meg lenne győződve róla, hogy Jézus nem a megígért Krisztus volt.
Picit úgy vagy vele, mint a politika topickal, valami teljesen sajátos szemszögből látod.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #126 Dátum: 2015. Október 25. - 18:04:21
Nézd Lajos.

A törvény áthágása, az bűn.
Az Írás azt mondja, aki vét a törvény egy pontja ellen, az az egész törvényt megrontotta.
Ha Jézus törvényszegő volt, és bűnt követett el, hogyan lehetett  Ő a Megváltó Messiás.
Ugyanakkor Jézus is hazuggá vált, amikor Ő azt mondta, hogy nem mond és nem  cselekszik  mást mint amit az  Atya mond neki. Ő arra hivatkozott, hogy teljes engedelmességben  van az Atya iránt, hogy mondod akkor, hogy Ő Isten ellen tett.
Ha Jézus törvényszegőként bűnös lett, hogyan mondja róla az Írás, hogy Ő betöltötte a törvényt, hogy szent és fedhetetlen,  engedelmes  és  bűn nélküli volt?

 Zsid 7:26
Mert ilyen főpap illett hozzánk: szent, ártatlan, szeplőtlen, aki a bűnösöktől elkülönített, és aki magasabbra jutott az egeknél.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #127 Dátum: 2015. Október 25. - 18:26:37
:like:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető nagy lajos

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 432
  • Nem: Férfi
Válasz #128 Dátum: 2015. Október 26. - 10:43:52
nagyon komoly gubancba keveredünk a legtöbbször, kedves Vitatársaim itt. Ez logikus is, mert
minden az Istennel-való témája az embereknek félig-meddig az embert magát 'meghaladja'.
Egy példával, még Ti is, akik surun olvassátok tanulmányozzátok a Bibliát, néha-néha olyan
valami 'újdonságra' találhattok. Egy profán írásban ilyen nem igen létezhet. Ez olyan, annyira
is igaz, hogy még azt is feltételezhetjük, hogy a Biblia olvasása közben ténylegesen kihat ránk,
mintha látna bennünket, észrevenné azt, amire nekünk akkor szükségünk és azt mutatja ki
számunkra (ez csak olya fantazmagória, tudom, de azért érdemes erre gondolnunk) ...

Isten számára a mult, a jelen és jövo az EGY. Jézus élt, tanított bennünket, meggyilkoltatott,
feltámadott ... visszament Atyjához ...de közben ma is ugyanúgy tanít, ugyanúgy él, ugyanúgy
szabadít, megvált ..., mint a multban ...
számunkra, az emberek számára van ezen múlt-jelen-jövo, nem Isten számára. Közben
ténylegesen le kell éljük a mi idonket egyedenkét a jelenben. Mi is bejuthatunk a jövobe,
ha Jézust követjük (ezt nevezi Jézus -nem nevezte, NEVEZI az életnek). Aki él, nem halhat
meg. Az élet Jézusban van, a mi életünk is Benne kell legyen. Na ha ez történik, akkor a
halál, az elmúlásnak nincs hatalma felettünk (most csak ez jut eszemben ; "hagyd a
halottakat a halottakra és Te, kövess engem !") ...

na most közben, mi emberek kötve vagyunk az idohöz. Amikor itt kezdésnek felhoztam
azon különösnek tuno esetet (Nikodémusét), akkor épp errol volt szó. A kérdés nem
az, hogy mi ma mit gondolunk ... a mai tudásunk, ismereteink szerint, hanem akkor
az emberek, akik akkor eloször hallották Jézus szavait, látták tetteit ...

az egész zsidó társadalom nagyon, de nagyon hívo, vallásos volt. Persze volt ezek között
is különbség, kategória. Voltak akik jól ismerték a szent(nek tartott) írásokat, voltak akik
nem. Voltak akik a törvényeket nagyon, a lehetoségük szerint a leg-tökéletesebben
betartották (ezzel egyrészt tetszettek a többieknek és azt hitték, remélték, hogy Istennek
is). Voltak olyanok is, akik mindezeket csak olyan nemzeti folklórnak vették (olyan, mondjuk
elgörösödött, magát tudományosoknak hívok. De azért ezek is, mint nemzeti, mondjuk
örökségként elfogadták) ...

na végre ide ; itt arról kell tudjunk, hogy Jézus Messiás-i tevékenykedése (Isten 'essoje')
milyen talajra hullott akkor (NEM AZ, HOGY MI MA MIRE GONDOLUNK, MIT HISZUNK, TUDUNK !)
az egyik 'hallgató' hitt neki, miközben egy tucat (a többség) nem. Na azt tudjuk, tudni
véljük, hogy miért, mi okból hitt egy és miért nem egy másik ...

az egész valami 3 éves munkássága alatt Jézus ezekkel találkozott. O maga is adott
néha-néha egy magyarázatot (pl-ul ; mert az igét, a szavaimat nem fogadjátok be ...)

a legfontosabb érv, kritérium Jézussal szemben (azt lehet mondani, ez volt a hivatalos)
a törvények nem-betartása, amely miatt O nem jöhetett Istentol. Ezt addíg is, hogy
végül, mint Isten-káromlót elítélik, halálra adják ...

na ezen kontextusban, miért hitt az egyik és miért nem a másik ?

amikor Jézust hallgatói blamálják, ill. próbálják mindúttal csapdába ejteni (pl. "akkor
Mózes miért adta nekünk a lehetoseget, annak módját, hogy hazaküldjük a nejünket "
(±). Jézust a törvények, amelyeket Isten adott Izrael számára ... elé állítják, mert
észreveszik, hogy valahogy nem tartja ezeket be, nem tartja magáénak. Na amikor
az ilyen történik, Jézus mindíg megad egy választ, amely bennünket ma 2000 évvel
késobb 'megnyugtat' (Neki van igaza !). A kérdés az, hogyha mi akkor a hallgatóságban
vagyunk, elfogadtuk volna vagy sem ezt ? Azt tettük volna, hogy hátat fordítunk Neki,
vagy azt, hogy kövessük tovább ?
maga a tanítványok is sokszor negatívon vették ezeket (de mégis követték Ot tovább;
"kihez menjünk máshoz, mikor nálad van az Ige ±). Amikor pl-ul megmondta a halgatóságának
azt, hogy a válás Isten-ellenes cselekedet, akkor maguk az apostolok is csaknem, hogy
felháborodva reagáltak (akkor jobb, ha nem is nosülünk ±)

amit Te, pl-ul Csaba felhozol itt ellenemben, ezt azért, mert nem érted meg, hogy nekünk
itt a történelemben, a multban kell lássunk. Itt teljesen igazságosan. Az ok szemével,
amely álltal hitelesebb a látásunk ...

pl-ul visszatérve az indító kérdésemre (miért, mire föl hitt Nikodémus Jézusban akkor,
amikor ez 'nem kellett volna neki' ?). Jézus gallileai volt, ahonnan az Irások nem jövendöltek
prófétát, ill. Istentol-jövot amelyet Nikodémusnak is tudnia kellett, akkor miért, mire föl
hitt Neki mégis ?
(persze amikor ezt feltettem, akkor nekem már volt egy válaszom. Ezt a szent Lélek
'sugallatára' kellett tegye) ...

amikor az emberek a multba próbálnak 'választ' adni, akkor mindenek elott önön
maguk is a képességük szerint oda kell 'menjenek'. Ehhez a legegyszerubb megoldás
az, hogy aki ilyen tesz, felteszi a kérdést; na ha én ottvagyok, mit tettem volna; hogyan
tettem volna ? Ha az, aki ezt felteszi becsületes, igaz-szereto ..., megpróbálja jól
megismerni azt, hogy az ott élo, az ekkoriban élok ott hogyan is gondolkodtak,
miként hittek ...

nem vetem el a zsidókat, mert az Ur-Jézus sem vetette, veti el. Még annak ellenére
sem, hogy nagy többségük elvetette Ot. Amikor a Jézus korabeli zsidók viselkedését,
hozzáállását vizsgálom (igazából ez elodeinkét a hitben), akkor bele kell mélyednem
abban a légkörben, hitvilágban, felfogásban ... amikben ezek éltek. Mintha mi a
multban utaznánk vissza ...

Isten örök és változatlan, miközben mi, emberek nem. Amikor az emberi dolgokat
nézzük, vizsgáljuk, akkor ezt a leheto legpontosabb, a leghitelesebb kontextusában
kell tegyük ...

azt írod Csaba, ha egy zsidó bekukkantana ide, azt hihetné, hogy ... lehet igazuk
volt Jézust elvetni. Mégha nem is ez a célom, én ezt örömmel elfogadnám. Ez még
igazságos is lenne (Isten számára is). Ugyanis ma UGYANOTT vagyunk, mint
voltak oseink. Választanunk kell. Elfogadjuk vagy sem Jézust !? Ha ezen képzeletbeli
"zsidó" bekukkantana ide, épp ezen kérdéssel találkozna. Ujra felelos lenne ezen
választásában. Jézus ma is, továbbra is tanít bennünket ... megvált nennünket.
Ami bennünket illeti (a XXI. sz. emberét), nekünk éppúgy, mint az I-so századinak
szint kell valljunk. Sem mi, sem ok nincsenek közelebb Istenhez, nincsenek közelebb
a jó választásuk lehetoségéhez ...

az nem igaz (bocsi, mert itt látom, hogy Titeket nagyon zavarlak ezzel), hogy Jézus
betartotta (mind !) a törvényeket. Amikrol jól tudunk, az a szombati nap, az Ur-napja
irányábanikat. Amikor ezt Tole számonkérték, ezekre mindíg úgy meg is válaszolt,
amely azóta minden Jézust-követot kielégít. Viszont ahhogy ismerjük a Jézus-i
történetet, ez NEM elégített ki másokat. Ezen másokat a magyarázat nem érdekelte.
Oket csak az, hogy a törvények be legyenek tartva ...

ami engem illet, én sem tudom biztosra ezen dolgokat, én is csak tapogatózok ebben
...
azzal hogy kérdéseket teszek föl, véleményt adok egyes dolgokban, azzal nem
követek el 'szentségtörést'. Ami pedig a Bibliát illeti, ott soha sem takartam, hogy
számomra ez nem az abszulút, az egyedül-álló 'interface' az Isten és ember között.
A szent Irásokat a szent Lélek inspirálta egyes személyeknek, akik ezt papírra
(vagy más felületre) fektették ... és ezeket ismerjük mi. Viszont Jézus megmondta,
megígérte nekünk a szent Lelket, Aki bennünket a világ végezetéig elkisér (azokat,
akik megvallják Jézust). Ha nekünk megvan a szent Lélek, a szent Irások jelentoség
már másodlagos ...
a Jézust követo Irások rengeteg olyasmit is tartalmaznak, amelyek teljesen újak
(amelyek nem találhatók meg, vagy még ellentmondóak is az Oszövetségnek).
Ez bennünket nem zavar, mert tudjuk, hisszük, valljuk hogy ezeket még mindíg
és még hagyobb 'hang-erovel is- ugyanazon szent Lélek sugallta ...
amikor pedig egy olyan hatalmas, írtózatosan hatalmas felismerés, tudomáshoz
érünk, mint Isten 'intimitása', a Szent Háromság, akkor ezek teljesen újak (mégha
van egy-két pici 'jele' ezeknek ott) ...

na ha tényleg nem értetek meg (ill. azt, amit írok, persze), akkor jobb ..., hogy
befogom ...
fenntartom azért az indító kérdésemet (miért, mire föl, mire alapozva hitt Nikodémus
akkor, amikor normálisan nem szabadott volna neki ez ...?)

szeretettel; L



Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #129 Dátum: 2015. Október 26. - 12:14:44
Nézd Lajos.
Erre és más  kérdésedre azt hiszem kaptál választ.  Csak lehet nem értetted meg, ezért elmondom még egyszer a meglátásom.
(A helyzet az, legalábbis úgy látom, hogy úgy véled, hogy te tisztán látsz dolgokat, és megvannak a válaszaid még akkor is, ha azt mondod, hogy nem tudod és csak vizsgálódsz, ismerek még valakit aki, hasonlóan, azt állítja, hogy Ő csak kérdez, és szeretne tanulni, mégis mindenre megvan a saját válasza, s folyton saját gondolatait közli.)

Nikodémus, Jézust nem mint Messiást védte meg, hanem mint tanítót és prófétát. Én úgy látom, hogy Nikodémus Jézust, mint tanítót, mint embert tisztelte, és mint „jó” ember nem akart igazságtalanságot, Isten előt nem kedves dolgot cselekedni (vagyis úgy elitélni valakit, akit meg sem halgattak).

Hagy bizonyítsam itt az Ígével (habár azt te nem veszed komolyan), :

Jn 19:38 -39
Ezután az arimátiai József, aki Jézus tanítványa volt - de csak titokban, mert félt a zsidóktól -, megkérte Pilátust, hogy levehesse Jézus testét. Pilátus megengedte neki. Elment tehát, és levette Jézus testét.
Eljött Nikodémus is, aki először éjszaka ment hozzá, és mirhából és aloéból készült kenetet hozott, mintegy száz fontnyit.

Józsefről el mondja az írás, hogy Jézus tanítványa volt, még ha titokban is. Ezt Nikodémusról nem mondja el.

Ugyanakkor az, hogy ők (a zsidók) nem tudtak egyes dolgokat, vagy nem értelmezték jól az Írásokat, vagy tanításaik és hagyományaik álltal, felül írták, vagy éppen eltorzították az írásokat és a Törvényt, azért nem Jézus volt a hibás, sem nem Isten.  Ha én nem ismerem az állam törvényét, vagy éppen rosszúl ismerem azért nem a hatóságok a hibásak, hanem én, a felelőség az emberé volt.

Ezen felűl ott volt, az is, hogy csak azok ismerték fel Jézusban a Messiást akiknek az Úr megnyitotta a szemeit, akik elhívást kaptak az Úrtól. Jézus meg is mondja a tanítványoknak, hogy nem ők voltak akik Jézust választották, hanem a választás Jézustól jött, ő volt aki megajándékozta őket a hittel és az elhívással. Jézus volt az aki mind végig megtartotta őket.
A farizeusok, írástudók és a nép nagy része, meg volt keményedve, sőt vakok és süketek voltak, s az írás el megy odáig, hogy ez a megkeményedés egyenesen Istentől jött, ennek ellenére Isten igazságos maradt.
Abban egyetérthetünk, hogy úgy akkor, mint ma is, csak azok tudnak hitre jutni és és elfogadni Jézust, akikben a Szentlélek munkálkodik, akiknek Isten megnyitja a szemét, és Isten kegyelmében részesül. Egy ember sem tud saját erejéből, saját eszéből és meglátásaiból hitre jutni, ha nem Isten ad erre világosságot.

Ugyanakkor, megmarad minden ember felelőssége, és nem Isten a hibás abban, ha az emberek nem látják meg, nem ismerik fel Jézusban a Megváltót, vagy mert nem értelmezik helyesen az igét, vagy ha éppen úgy látnak dolgokat, hogy Isten nem igazságos, vagy ellent látszik mondani önmagának.
Jézus mindig az Atyának akaratával megegyezően és a törvénnyel megegyezően, a törvénnyel öszhangban cselekedet, még akkor is, ha ezt az akkori zsidók és emberek ezt nem látták, csak azok akik követték őt.

Mit tettünk volna mi akkor?
Ha nem részesültünk volna Isten kegyelmében mi is megtagadtuk volna, hitetlenek maradtunk volna, és eutasítottuk volna Jézust, és így van ez ma is.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető nagy lajos

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 432
  • Nem: Férfi
Válasz #130 Dátum: 2015. Október 26. - 12:52:10
nagyon szép választ adtál most nekem Zolikám ! Köszönöm !

na csak ezt hozzá (egyes részben ellene) ;

ahol Nikodémusnak választania kellett, az nem a Messiás, vagy nem-Messiás, hanem hogy
Isten-tol jövo, vagy sem ...
ezt neked is észre kell vegyed abból, hogy a Vének tanácsa mit mond Nikodémusnak ...

teljesen igazad van ott (mégha ez nem kellemes beállítást is ad számomra), hogy amikor
én itt kérdezek, akkor már megvan a válaszom ... és ezt szeretném ...., na itt vagy egy
kis tévedésben Zoli. Nem az én véleményemet szeretném rátok tukmálni, hanem azt
szeretném, szerettem volna, hogy önön magatok találjatok rá a válaszra (±, hogy
ezt a szent Lélek sugallta, adta meg számára. Amely választ persze végül is meg
is adsz) ...

még egyszer, köszönöm (kimondottan jól-eso ezen leveled elolvasása) leveledet.
Ezen témában azt hiszem 'ki is beszéltünk' mindent ...
szeretettel; L



Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13596
  • Nem: Férfi
Válasz #131 Dátum: 2015. Október 26. - 13:49:35
Nézd Lajos.
Erre és más  kérdésedre azt hiszem kaptál választ.  Csak lehet nem értetted meg, ezért elmondom még egyszer a meglátásom.
(A helyzet az, legalábbis úgy látom, hogy úgy véled, hogy te tisztán látsz dolgokat, és megvannak a válaszaid még akkor is, ha azt mondod, hogy nem tudod és csak vizsgálódsz, ismerek még valakit aki, hasonlóan, azt állítja, hogy Ő csak kérdez, és szeretne tanulni, mégis mindenre megvan a saját válasza, s folyton saját gondolatait közli.)

Nikodémus, Jézust nem mint Messiást védte meg, hanem mint tanítót és prófétát. Én úgy látom, hogy Nikodémus Jézust, mint tanítót, mint embert tisztelte, és mint „jó” ember nem akart igazságtalanságot, Isten előt nem kedves dolgot cselekedni (vagyis úgy elitélni valakit, akit meg sem halgattak).

Hagy bizonyítsam itt az Ígével (habár azt te nem veszed komolyan), :

Jn 19:38 -39
Ezután az arimátiai József, aki Jézus tanítványa volt - de csak titokban, mert félt a zsidóktól -, megkérte Pilátust, hogy levehesse Jézus testét. Pilátus megengedte neki. Elment tehát, és levette Jézus testét.
Eljött Nikodémus is, aki először éjszaka ment hozzá, és mirhából és aloéból készült kenetet hozott, mintegy száz fontnyit.

Józsefről el mondja az írás, hogy Jézus tanítványa volt, még ha titokban is. Ezt Nikodémusról nem mondja el.

Ugyanakkor az, hogy ők (a zsidók) nem tudtak egyes dolgokat, vagy nem értelmezték jól az Írásokat, vagy tanításaik és hagyományaik álltal, felül írták, vagy éppen eltorzították az írásokat és a Törvényt, azért nem Jézus volt a hibás, sem nem Isten.  Ha én nem ismerem az állam törvényét, vagy éppen rosszúl ismerem azért nem a hatóságok a hibásak, hanem én, a felelőség az emberé volt.

Ezen felűl ott volt, az is, hogy csak azok ismerték fel Jézusban a Messiást akiknek az Úr megnyitotta a szemeit, akik elhívást kaptak az Úrtól. Jézus meg is mondja a tanítványoknak, hogy nem ők voltak akik Jézust választották, hanem a választás Jézustól jött, ő volt aki megajándékozta őket a hittel és az elhívással. Jézus volt az aki mind végig megtartotta őket.
A farizeusok, írástudók és a nép nagy része, meg volt keményedve, sőt vakok és süketek voltak, s az írás el megy odáig, hogy ez a megkeményedés egyenesen Istentől jött, ennek ellenére Isten igazságos maradt.
Abban egyetérthetünk, hogy úgy akkor, mint ma is, csak azok tudnak hitre jutni és és elfogadni Jézust, akikben a Szentlélek munkálkodik, akiknek Isten megnyitja a szemét, és Isten kegyelmében részesül. Egy ember sem tud saját erejéből, saját eszéből és meglátásaiból hitre jutni, ha nem Isten ad erre világosságot.

Ugyanakkor, megmarad minden ember felelőssége, és nem Isten a hibás abban, ha az emberek nem látják meg, nem ismerik fel Jézusban a Megváltót, vagy mert nem értelmezik helyesen az igét, vagy ha éppen úgy látnak dolgokat, hogy Isten nem igazságos, vagy ellent látszik mondani önmagának.
Jézus mindig az Atyának akaratával megegyezően és a törvénnyel megegyezően, a törvénnyel öszhangban cselekedet, még akkor is, ha ezt az akkori zsidók és emberek ezt nem látták, csak azok akik követték őt.

Mit tettünk volna mi akkor?
Ha nem részesültünk volna Isten kegyelmében mi is megtagadtuk volna, hitetlenek maradtunk volna, és eutasítottuk volna Jézust, és így van ez ma is.

 O0