Szerző Téma: Egyházi ünnepek  (Megtekintve 21327 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13594
  • Nem: Férfi
  • :2020. Július 16. - 09:23:04
Válasz #30 Dátum: 2014. December 25. - 16:40:36
Napi Gondolatok Reinhard
Bonnkétól
Senkinek nem volt olyan születése, mint
Jézusnak - és most nem csak a szűztől
születésére gondolok. Jézus azért
született meg, mert meg AKART
születni. Közülünk senki nem dönthetett
arról, hogy meg akarunk-e születni,
egész egyszerűen azért, mert ennek
eldöntése nem állt módunkban. Jézus
nem egy családtervezés eredménye
volt. Ő maga tervezte meg a születését
az Atyával közösen a Mennyben. Isten
Fia pontosan tudta, milyen lesz az élete
közöttünk, és mégis el akart jönni
közénk. Kezdetleges körülmények közé
született egy durva korban, egy koszos
és egyszerű faluba, ahol kemény munka
és szegényes táplálkozás várta, és
tudta azt is, milyen kegyetlenül fogják
kivégezni. Mi a csodáért akart hát mégis
a Földön élni és végigszenvedni egy
ilyen életet? A válasz egyszerűen az,
hogy ő ezt akarta - ennyi. Kész volt,
hogy minden áron az emberiség
családjához csatlakozzon. Ő saját
magát egyetlen névvel illette: Emberfia,
vagyis azonosult az emberi fajjal.
Ézsaiás szava, miszerint „egy gyermek
születik nékünk”, a velünk való
szolidaritását fejezi ki. ÖRÜLJETEK! Ő
értetek, értem, mindnyájunkért jött.
Áldott Karácsonyt! REINHARD BONNKE

Ámen!  O0



Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13594
  • Nem: Férfi
  • :2020. Július 16. - 09:23:04
Válasz #31 Dátum: 2014. December 25. - 16:41:12
Szerintem beszéltek róla, de nem tudtul adták neki.
Jézus el volt rendelve a világ megalapítása előt. Ő nagyon jól tudtta miért jött, mivel kell szembenézzen és mit kell tegyen.

Nehéz megérteni Jézus személyét, mert olyan mint Ő, nem volt és nem is lesz, Isten-Ember.
Isten és ember volt egyszemélyben, s  az ember Krisztus Jézus meg kellet harcolja a kisértéseket. A szenvedésel ugyan úgy szembe kellet nézzen és meg kellet harcolja, ugyan úgy átérezte a test minden igényét, és fájdalmát, de ugyanakkor Isten is volt teljes hatalommal.

 :2smitten:

 O0



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12607
  • Nem: Férfi
  • :Ma - 09:45:36
Válasz #32 Dátum: 2014. December 25. - 17:28:50
Kamilla nem rossz szándékkal kérdezem, de érted az a közötti különbséget, hogy a kereszten nem egy olyan ember halt meg, aki elveszítette Isten mivoltát, hanem Istennek a Fia, aki emberré lett?
Létezésének számunkra felfoghatatlan magasztos állapotáról mondott le, nem Isten voltáról...
Én sehol nem olvasom azt a Bibliában, hogy Jézus bárkinek a tanítására, útba igazítására szorúlt volna Isten dolgait, vagy saját sorsát illetően.
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5774
  • Nem: Nő
  • :2020. Szeptember 18. - 06:54:13
Válasz #33 Dátum: 2014. December 25. - 17:38:04
Létezésének számunkra felfoghatatlan magasztos állapotáról mondott le, nem Isten voltáról...

Akkor hogy tudott meghalni?
Isten nem tud meghalni, csak az ember.


Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12607
  • Nem: Férfi
  • :Ma - 09:45:36
Válasz #34 Dátum: 2014. December 25. - 17:41:35
A fizikai teste halt meg, s ezalatt Ő a tömlöcbe lévőknek hírdette ki az evangéliumot.
Azt mondta, senki sem veszi el tőle az életét, hatalmában van letenni és újra felvenni azt.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12607
  • Nem: Férfi
  • :Ma - 09:45:36
Válasz #35 Dátum: 2014. December 25. - 17:43:30
Isten bármire képes, még arra is, hogy emberi testben meghaljon az emberért. Ki gátolhatná meg ebben?

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 2873
  • Nem: Férfi
  • :2020. Szeptember 26. - 12:21:54
Válasz #36 Dátum: 2014. December 26. - 00:59:55
1Tim 3:16
És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott szellemben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.


Ez egy titok, s számunkra érthetetlen dolog (ahogy maga az Ige is rámutat), hogyan jelenhetett meg Isten testben. Hogyan lehetett Jézus Krisztus egyszere Isten és Ember. A megtestesülés egy titok, emberi elmével és logikával felfoghatatlan, s megmagyarázhatatlan. Viszont  ahogy akkor Isten ember volt, itt a földön ugyan úgy Isten ember most a menyben. Ahogy most szétválaszthatatlan, úgy volt az itt a földön is. Ahogy most sem vesztette el emberségét, úgy nem vesztette akkor el Istenségét. Sőt Ő az Isten. Mindig is így várták a Messiást, s a Messiás nem is lehetett más mint Isten, Jahve, aki megjelenik és megszabadítja népét. Ezért volt nehéz, vagy lehetetlen a zsidók számára elfogadni Jézust mint messiást, sőt azzal vádolták meg, hogy Ő ember létére istenné teszi magát. Ez igaz is let volna, ha nem Ő let volna, Jahve, Isten testben.

Jézus mikor és hogyan jutott el a tudás ama szintjére, arről nem beszél az ige, titok, de egy biztos, hogy tizenkét évesen, már tudta kicsoda, és az Írásokt jobban Ismerte mint az írástudók a Templomba, sőt bölcsessége is fölűlmúlta őket. 
Így szerintem – és ez az én véleményem – é már akkor helyesen értelmezte a prófétákat, s ebbél következően azt is, hogy a messiást elutasítják, szenvedni kell, sőt megölik, de fel is támad, hisz minden benne volt a próféták kijelentéseiben.

(Szerintem, inkább, ott a hegyen, Illés és Mózes tanúlt Jézustól, mint Jézus tőlük. )

A karizmatikus mozgalomban nagyon fontos, hogy Jézust csak emberként lássák, vagyis olyan személynek aki teljesen levetközte isteni mivoltát, istenségét, tehát  nem Isten-ként is. Szeretik, megszüntetni Isteni voltát, s számukra azért fontos ez teológiailag, mert így, Jézus a csodákat, nem saját hatalma által cselekedte, hanem ők úgy felyezik ki, hogy Jézus tette a Szent Szellem hatalma által, vagyis Jézusban a Szent Szellem cselekedet, vagy Jézus a Szent Szellem hatalma által cselekedet és nem a sáját hatalma által. Ebből egyenesen következtetik, hogy akkor bárki, akiben a Szent Szellem lakik, vagy Szent Szellemmel beteljesedet teheti azokat a csodákat amiket Jézus is tett. Ez viszont csak részben igaz, mert  az igaz, hogy Jézus semmit sem tett az Atya tudta vagy akarata nélkül, de mindig saját hatalma által cselekedte, mindig Ő tette, mert neki hatalma volt.

Sőt ahogy Csaba is megemlítette, még arra is hatalma volt, hogy le tegye , majd fölvegye életét. Nem vették el tőle és nem adták vissza neki. Ő tette, mert hatalma volt, mert Isten volt, az EGy Isten.

 :2smitten:

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;


Nem elérhető Ani

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 36
  • Nem: Nő
  • :2016. Július 19. - 20:07:19
Válasz #37 Dátum: 2014. December 26. - 08:12:16
Szia Zoltàn

Tudod sok meredek dolgot mondtak màr a karizmatikus teológiàra,de azt hogy szeretik Jézust nem isteni valójàban elfogadni, na ezt még nem hallottam. Ràadàsul ilyen magyaràzattal amit leirtàl
« Utoljára szerkesztve: 2014. December 26. - 08:18:11 írta Ani »



Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13594
  • Nem: Férfi
  • :2020. Július 16. - 09:23:04
Válasz #38 Dátum: 2014. December 26. - 10:00:55
1Tim 3:16
És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott szellemben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.


Ez egy titok, s számunkra érthetetlen dolog (ahogy maga az Ige is rámutat), hogyan jelenhetett meg Isten testben. Hogyan lehetett Jézus Krisztus egyszere Isten és Ember. A megtestesülés egy titok, emberi elmével és logikával felfoghatatlan, s megmagyarázhatatlan. Viszont  ahogy akkor Isten ember volt, itt a földön ugyan úgy Isten ember most a menyben. Ahogy most szétválaszthatatlan, úgy volt az itt a földön is. Ahogy most sem vesztette el emberségét, úgy nem vesztette akkor el Istenségét. Sőt Ő az Isten. Mindig is így várták a Messiást, s a Messiás nem is lehetett más mint Isten, Jahve, aki megjelenik és megszabadítja népét. Ezért volt nehéz, vagy lehetetlen a zsidók számára elfogadni Jézust mint messiást, sőt azzal vádolták meg, hogy Ő ember létére istenné teszi magát. Ez igaz is let volna, ha nem Ő let volna, Jahve, Isten testben.

Jézus mikor és hogyan jutott el a tudás ama szintjére, arről nem beszél az ige, titok, de egy biztos, hogy tizenkét évesen, már tudta kicsoda, és az Írásokt jobban Ismerte mint az írástudók a Templomba, sőt bölcsessége is fölűlmúlta őket. 
Így szerintem – és ez az én véleményem – é már akkor helyesen értelmezte a prófétákat, s ebbél következően azt is, hogy a messiást elutasítják, szenvedni kell, sőt megölik, de fel is támad, hisz minden benne volt a próféták kijelentéseiben.

(Szerintem, inkább, ott a hegyen, Illés és Mózes tanúlt Jézustól, mint Jézus tőlük. )

A karizmatikus mozgalomban nagyon fontos, hogy Jézust csak emberként lássák, vagyis olyan személynek aki teljesen levetközte isteni mivoltát, istenségét, tehát  nem Isten-ként is. Szeretik, megszüntetni Isteni voltát, s számukra azért fontos ez teológiailag, mert így, Jézus a csodákat, nem saját hatalma által cselekedte, hanem ők úgy felyezik ki, hogy Jézus tette a Szent Szellem hatalma által, vagyis Jézusban a Szent Szellem cselekedet, vagy Jézus a Szent Szellem hatalma által cselekedet és nem a sáját hatalma által. Ebből egyenesen következtetik, hogy akkor bárki, akiben a Szent Szellem lakik, vagy Szent Szellemmel beteljesedet teheti azokat a csodákat amiket Jézus is tett. Ez viszont csak részben igaz, mert  az igaz, hogy Jézus semmit sem tett az Atya tudta vagy akarata nélkül, de mindig saját hatalma által cselekedte, mindig Ő tette, mert neki hatalma volt.

Sőt ahogy Csaba is megemlítette, még arra is hatalma volt, hogy le tegye , majd fölvegye életét. Nem vették el tőle és nem adták vissza neki. Ő tette, mert hatalma volt, mert Isten volt, az EGy Isten.

 :2smitten:

Ámen!  O0



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12607
  • Nem: Férfi
  • :Ma - 09:45:36
Válasz #39 Dátum: 2014. December 26. - 10:43:42
:like:

Szia Ani!
Talán félreérthetőek voltak Zoli szavai. A karizmatikus mozgalom nem azt állítja, amit Jehova Tanúi.
Jézust Istennek tekintik, de úgy vélik, hogy a ''megűresítette magát''-kifejezés arra utal, hogy lemondott minden Istent megillető hatalmáról, mindent tudásáról. Gyakran támasztják ezt alá azzal a ténnyel, hogy Önmaga 2. Adventjének idejét csak az Atya ismeri. Sokszor hívatkoznak arra, hogy Jézus imádkozott, mielőtt csodát tett, s így valójában az Atya volt a cselekvő a Szentlélek által.
Az van, hogy a Jézus által tett csodák nincsennek imához kötve, erről több bibliai történet is beszámol.
Istentől már azis ''mgeüresedés'', hogy szolgai formát vett fel, s gyermekként alá rendelte magát a szüleinek, majd felnőtt férfiként egy igazságtalan ítéletnek...
« Utoljára szerkesztve: 2014. December 26. - 11:25:56 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 2873
  • Nem: Férfi
  • :2020. Szeptember 26. - 12:21:54
Válasz #40 Dátum: 2014. December 26. - 11:09:32
:like:

Szia Ani!
Talán félreérthetőek voltak Zoli szavai. A karizmatikus mozgalom nem azt állítja, amit Jehova Tanúi.
Jézust Istennek tekintik, de úgy vélik, hogy a ''megűresítette magát''-kifejezés arra utal, hogy lemondott minden Istent megillető hatalmáról, mindent tudásáról. Gyakran támasztják ezt alá azzal a ténnyel, hogy Önmaga 2. Adventjének idejét csak az Atya ismeri. Sokszor hívatkoznak arra, hogy Jézus imádkozott, mielőtt csodát tett, s így valójában az Atya volt a cselekvő a Szentlélek által.
Az van, hogy a Jézus által tett csodák nincsennek imához kötve, erről több bibliai történet is beszámol.
Istentől már azis ''megüresedés'', hogy szolgai formát vett fel, s gyermekként alá rendelte magát a szüleinek, majd felnőtt férfiként egy igazságtalan ítéletnek...

Szia Ani.
Tegnap későn értem haza, és későn írtam, lehet félreérthető voltam (igyekeztem rövid lenni), távol áll tőlem, hogy azt állítsam, hogy a karizmatikusok tagadják Jézus Istenségét.
 Csaba a kiegészitése, kifelyezi gondolataimat - Köszi Csaba - pont így gondoltam, csak nem felyeztem ki magam elég világosan.
« Utoljára szerkesztve: 2014. December 26. - 11:28:16 írta Csaba »

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;


Nem elérhető Zoltan

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 2873
  • Nem: Férfi
  • :2020. Szeptember 26. - 12:21:54
Válasz #41 Dátum: 2014. December 26. - 11:44:09
Valami ilyesmi re gondoltam:

http://oromhir.net/forum/index.php/topic,43.msg35206.html#msg35206

Idézet
Jézus, mint ember teljesen alá volt rendelve az Atyának, letette isteni mivoltát, mielőtt megfogant volna Máriában és így teljesen kiszolgáltatta magát az Atya Istennek, Aki elküldte Rá Szellemét, Aki ugyanúgy közvetített az Atya és Fia között, mint Atyánk és köztünk.
Így mindig az mondta, amit az Atyától hallott, azt tette, amit Tőle látott, és semmit önmagától.

Ezért az Atya Isten hatalnával szólt, és cselekedett.
Én így látom ezt Isten Igéjéből.
A kereszthalálakor is teljesen az Atyára bízta magát, hogy Ő fogja feltámasztani, miután elvégzi a Váltságáldozatot tökéletesen.

Ez Kamilla hozzászólása egy régebi alkalomkor, itt kiviláglik az a gondolat ami ellen szólni akartam. Ezek a gondolatok a Karizmatikus teológiából származnak, már nem tudom kitől olvastam még ennél meredekebb gondolatokat is  - talán K. Copeland , vagy K. Hagin-tól  -

 :2smitten:

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;


Nem elérhető Ani

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 36
  • Nem: Nő
  • :2016. Július 19. - 20:07:19
Válasz #42 Dátum: 2014. December 26. - 15:10:38
Bocsánat , nem akartam ilyen támadólag fellépni  brush1

Igen valóban félreértettem Zoltán a mondanivalódat, mostmár értem . Köszönöm Csabának is.

 :int2:



Nem elérhető Zoltan

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 2873
  • Nem: Férfi
  • :2020. Szeptember 26. - 12:21:54
Válasz #43 Dátum: 2014. December 26. - 15:29:21
Nincs semmi gond.

 :2smitten:

Én nem voltam érthető, de örülök, hogy Csabának sikerült röviden, elmondani azt ami nekem nem sikerűlt.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;


Nem elérhető Jazmin

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 875
  • Nem: Nő
  • :2018. Október 03. - 10:32:24
Válasz #44 Dátum: 2015. Április 03. - 18:57:58
Nem tudom h ide illik e de megosztom amit most olvastam.


    Miért nem járnak locsolkodni a hitvalló keresztyén közösségek egyháztagjai?

Egyre gyakrabban olvasni egyházi és világi újságokban, internetes oldalakon, hogy hívő protestáns vagy pápista lelkészek elmagyarázzák, hogy a feltörő tojás a Jézus kinyíló sírja, és a tojás, amiből csirke jön ki, Jézus feltámadásának a jelképe. A húsvéti piros tojás pedig azért piros, mert azt a nagypénteken keresztre feszített Jézus vére festette pirosra. Ez nem igaz. Nem mások az ilyen megnyilatkozások, mint a pogányság megkeresztelése. Ez egész ókori világ előtt világos volt, hogy a piros tojás és a locsolkodás termékenységi kultusz szerves része volt. A tojásfestés Egyiptomból ered, a locsolkodás magyar termékenységi szertartás, a húsvét vagy angolul Ísztör elnevezés, pedig a tavasszal ünnepelt termékenységi istennő, Istárnak a neve. Az ő nevét a Bibliában Aséra átiratban olvashatjuk. A bujazöld ligetek az ő tiszteletére lettek ültetve a Baaál oltára mellett, ahol Aserát is ünnepelték. Ez a két ókori keleti isten egy párt alkotott. Kettejük tiszteletéhez termékenységkultusz tartozott. Ezért kellettek a bujazöld fák a tiszteletükhöz illetve a szertartási helyeikhez, amit Károli Gáspár bibliafordító református lelkész nem hiába fordított éppen ezzel a szóval. Oda sem imaközösségre jártak a zsidó férfiak…
Nem kell erőlködni a magyar termékenységkultusz megkeresztelésével. A piros tojásnak, a sonkának, meg a locsolkodásnak nem keresztyén, hanem pogány termékenységkultuszi gyökerei vannak. Ez, amit Jézus feltámadása napján locsolkodás és locsolóvárás címszó alatt leművelnek pogány termékenységkultusz.
Magyar apukák kiskosárt adnak a kisfiú kezébe, kézenfogják, és istentisztetelet helyett a falut járják. A lelkészek pedig el vannak olvadva, mert lám, milyen szép: az édesapa foglalkozik a kisgyerekkel. Falusi lelkészként a templomkerülésnek valahogy nem tudok örülni még Húsvét reggelén sem, amikor istentiszteleti idő alatt kiskosaras apukák és kisfiúk sétálnak a faluban.   A kisfiú meglocsolja a szomszéd kislányt kölnivízzel, hogy az termékeny legyen. A kislány pedig az ókori termékenység kultusz szimbólumával, a piros tojással jutalmazza a varázsszertartást. Ez annyira erős termékenységkultusz, hogy nyugaton már Jézus feltámadását a televízió, a gyermekkönyvek, az iskolai ünnepek sok helyen nem is említik. A termékenységkultusz angol nyelvterületen meg is őrizte az ünnep eredeti nevét Istár termékenység istennő után. Istár angolul Ísztör. A németül és az angolul beszélők Istár istennő nevét mondják ki, ahányszor említik vagy köszöntik az ünnepet. A magyarok boldog húsvétot kívánnak, ami húsevést jelent. Ez jelzi, hogy mennyire értékelték az ókori pápista böjti időszakot a vadászathoz, halászathoz szokott honfoglaló őseink. Ezen okok miatt a magyar hitvalló keresztyének a húsvét, a tojás, és a termékenységi locsolkodás ünnepe idején nem tartják ezeket az Istár vagy más nevén Asera szertartásokat, hanem a Feltámadott Úr Jézust ünnepeljük, imaházba megyünk, nem locsolkodunk, és nem festjük a tojást, egymásnak pedig Boldog Feltámadás ünnepét kívánunk.
Az, hogy a világ legszentebb keresztyén ünnepeinket leterheli mindenféle szokásokkal, mélyen elszomorít minket, mert ez egyrészt az évés-ivásról szól, másrészt az üzletről, egyszóval az emberről, és nem az Istenről.
Mit tegyünk? Mondjuk azt, amit a szentháromságtagadó Jehova tanuk, hogy nem kell semmilyen keresztyén ünnep? Nem gondolom, hogy ez lenne az Úr előtt a kedves. A Bibliában mindig az a kedves, hogy Isten gyermekei a bűnt néven nevezik, megfeddik, és attól magukat elhatárolják. Kerülik a bűnt, mert Istennek és nem embereknek akarnak kedveskedni. Ezért nem járunk locsolkodni. A gyermekeinknek nem készítünk piros tojást, mert az Úr Jézust szeretjük, és nem Baált meg Aserát, a Feltámadott Isten Fiát akarjuk ünnepelni, és nem Istár istennőt. Számunkra az ünnep lényege nem a hús-vét, a hús magunkhoz vétele, megevése, hanem Jézus feltámadása, amely a hitünk és az egyetemes keresztyén anyaszentegyház egyetlen alapja.
Mit tegyünk? Először is menjünk imaházba, a kisfiúkat vasárnapi iskolára kell vinni, és nem locsolkodni, a kislányoknak el kell magyarázni, hogy mit jelent a piros tojás, és az miért pogányság. Istentisztelet után pedig legyen együtt a család. Látogassunk meg más keresztyéneket is. Ha erre nem áll módunk, akkor menjünk el a családdal kirándulni a természetbe. Este csendesedjünk el családi áhítaton az ige mellett, és idejében pihenjünk le. Nem kell a faluban járni, nem kell este más házába csörtetni, hogy jöttem locsolkodni. A világ hadd ünnepelje magát, karácsonykor is ezt tették. Nagypéntek sem volt nekik más csak a kapufestés és a kalácssütés ünnepe. Ez a világ dolga, mi ebben részt ne vegyünk! Ha ez nem tetszik a világnak, a vallásos népnek, vagy a névleges keresztyén közösségek lelkészeinek, papjainak, ám ne tessék, az Úr Jézus nem ennyit vállalt az övéiért a kereszten, vállaljanak legalább ennyit az Úr Jézusért az övéi a Feltámadás ünnepén.

Tóth Zoltán beregújfalui ev ref lelkipásztor

Az Isten szeretet.  1 Jan 4:16