Szerző Téma: Látszólagos ellentmondások a Bibliában?  (Megtekintve 40350 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Dátum: 2011. December 25. - 18:06:07
Ebben a topicban azokat az igehelyeket vizsgálhatjuk meg, amelyek látszólagos ellentmondásba keverednek egymással.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #1 Dátum: 2011. December 25. - 18:32:57
"Ha azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk."
1Jn.1:8

"Senki sem cselekszik bűnt,aki az Istentől született, mert benne marad annak magva; és nem cselekedhetik bűnt, mivelhogy Istentől született."
1Jn. 3:9

A Bibliát hit nélkül olvasó és kritizáló emberek gyakran fútnak bele János apostol ellentmondásosnak tűnő fenti szavaiba.
Néha a hívő testvérek is tanácstalanul állnak a látszólagosan egymásnak feszülő ezen igehelyek előtt.
A János szavaiban rejlő ellentmondást csak a Megváltás természetének pontos ismerete képes feloldani.
Vannak testvérek,akik János  első levelének 3.szakaszát tekintik mérvadónak ebben a kérdésben, s ámbár szélsőséges, de realitást nélkülőző módon vallják, hogy a Krisztusban újjászületett ember képtelenné válik a bűnre.
Veszélyes önigazúltság ez testvéreim, amely nem csak 1Jn.1:8 versét söpri félre, hanem megtagadja az ember és főként a Megváltott Választottak élethosszig tartó szűkségét az Istentől származó kegyelemre!
Folyt.köv.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #2 Dátum: 2011. December 25. - 19:07:49
János apostol ezen egyetlen levelének 2.részében látszólag mégtovább bonyolítja ezt a kérdést:
"Én fiacskáim, ezeket azért írom néktek, hogy ne vétkezzetek. ÉS HA VALAKI VÉTKEZIK, VAN SZÓSZÓLÓNK AZ ATYÁNÁL, AZ IGAZ JÉZUS KRISZTUS."
1Jn.2:1

Ha az újjászületett ember képtelen lenne a bűnre, többé nem lenne értelme János fenti szavainak, de Jézus közbenjárásának sem!

Ebben a kérdésben Pál apostol tárja fel előttünk legközérthetőbben a bűn, a Megváltás és az ember kettős természetét.
"Mert tudjuk, hogy a törvény lelki; de én testi vagyok, a bűn alá rekesztve.
Mert amit cselekszem, nem ismerem:mert nem azt mivelem, amit akarok, hanem amit gyülölök,azt cselekszem."
Róm.7:14-15

Pál apostol megváltott és Krisztusban újjászületett állapotáról talán egyikünknek sincsennek kételyei.
Pál szavaiból kiderül,hogy az óemberi bűnös természetünk nem múlt el nyomtalanul sem a Megváltással, sem az újjászületésünkkel.
Bizony időnként a benünk lakozó bűn felül kerekedik rajtunk.
Folyt.köv.   

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #3 Dátum: 2011. December 25. - 19:34:29
Pál szavaiból az is kiderül, hogy a bűnt sohasem a bennünk lévő krisztusi természet cselekszi, hanem a halálunkig teljeséggel ki nem törölhető óember.
A megváltott és újjászületett ember és a bűneiben lubickoló elkárhozó között az az alapvető különbség, hogy az utóbbi képtelen az Istennek tetsző bűnbánatra.
Az ok egyszerű: hiányzik belőle a Krisztusi természet része, amely valóban képtelen a bűnre, s gyülöli a bűnt.

Pál apostol is felkiált a kegyelemre szoruló állapotát látván:
"Óh én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak testéből?"
Azonban már jól tudja a megoldást:
"Hálát adok Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által. Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de testemmel a bűn törvényének szolgálok."
Róm.7:24-25

János első levelében mutatkozó látszólagos ellentmondás is abból származik, hogy János az ember kettős természetét figyelembevéve (óemberi és krisztusi) beszél az ember és a bűn viszonyáról.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #4 Dátum: 2011. December 28. - 07:52:33
[justify]Miután eltávoztak, íme, az Úr angyala megjelent Józsefnek álmában, és így szólt: "Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, menekülj Egyiptomba, és maradj ott, amíg nem szólok neked, mert Heródes halálra fogja kerestetni a gyermeket."  Ő pedig felkelt, vette a gyermeket és anyját még éjnek idején, és elment Egyiptomba. Ott volt Heródes haláláig, hogy beteljesedjék az, amit az Úr mondott a próféta által: "Egyiptomból hívtam el fiamat."
Mt 2:13-15


* * *

Amikor a nyolc nap elmúlt, és körül kellett őt metélni, a Jézus nevet adták neki, ahogyan az angyal nevezte őt, mielőtt még anyja méhében megfogant. Amikor leteltek a tisztulásnak a Mózes törvényében megszabott napjai, felvitték Jézust Jeruzsálembe, hogy bemutassák az Úrnak... 
Lk 2:21-22


Miután mindent elvégeztek az Úr törvénye szerint, visszatértek városukba, a galileai Názáretbe.
Lk 2:39


Most tűnt fel ez a különbség, hogy az egyik evangélium szerint József a családot, miután a bölcsek elmentek tőlük, rögtön Egyiptomba vitte, míg Lukács szerint Jézust 8 naposan körülmetélték, majd Mária tisztulásának napjai után (33. nap a szülés után) Jeruzsálembe, a templomba mentek bemutatni Jézust. Nem találtam magyarázatot egyelőre ehhez.

[/justify]
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 28. - 07:54:12 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #5 Dátum: 2011. December 28. - 09:07:16
Én úgy látom, hogy egyik evangélista sem lehetett jelen a fenti eseményeknél.
Ezért logikus, hogy a Szentlélek jelentette ki nekik ezeket az eseményeket rész szerint, ahogy jónak látta. Valószinűleg még ezekhez társul az evangélisták ember szerinti része, amely miatt részleteiben ugyan torzul a történet, de végkifejletére nézve nincs jelentősége.
Jézust bizonyosan körülmetélték és bemutatták a templomban a kor törvényei és szokásai szerint, s az is bizonyos, hogy József egyiptomba menekült a családjával Herodes elöl.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #6 Dátum: 2011. December 28. - 09:13:46
Talán még azt a tényt is érdemes figyelembe venni, ahogy Lukács kezdi az evangéliumát:
"Tetszék énnékem is, ki eleitől fogva mindeneknek szorgalmasan végére jártam, hogy azokról rendszerint írjak néked, jó Theofilus."

Lukács evangéliuma mások elbeszéléseire épűl,persze ez nem jelenti azt,hogy a megírásánál Lukácsot nem vezette a Szentlélek.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Logosz74

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 46
  • Nem: Férfi
Válasz #7 Dátum: 2011. December 28. - 17:41:58
Sziasztok!

A Messiás élete c. könyben erre meg van a magyarázat, részben erre a Szentlélek kegyelmébôl én is rájöttem, de a könyv olvasása után állt össze a kép.

A lényeg, hogy amirôl Lukács ír (pásztorok...) az Jézus születése és a közvetlen azt követô idôszak (8 nap után körülmetélték...), aztán azt írja, hogy nôtt a gyermek, bölcsesség töltötte be és Isten kegyelme volt rajta, majd a 12 éves Jézusról beszél. Tehát itt van egy "lyuk" a történet idejében.

Máté beszél Jézus születésérôl, de szinte biztos, hogy a napkeleti bölcsek története nem Jézus születésekor történik, jóllehet a köztudatban ez van (pásztorjátékokban, betlehemesekben is találkoznak a "háromkirályok" a pásztorokkal). Mivel Heródes megöletett Betlehemben minden 2 évnél fiatalabb gyermeket, az azt jelenti, hogy Jézus lehetett pár hetes is, de 2 éves is. Gondolom nem tudták a zsidó irástudók és a napkeleti bölcsek sem pontosan megmondani (a csillag feltûnésének ideje volt egyedül támasz), hogy mikor is születhetett a Messiás. Heródes pokoli gonoszsága folytán biztosra akart menni, de Isten mindenek fölött úr és mindíg több lépéssel a gonosz elôtt jár, Dicsôség neki!
Ekkor jelent meg az Úr angyala Józsefnek és megparancsolta, hogy meneküljenek Egyiptomba.

Ezt a Messiási zsidó szerzô pontosabban leírja a könyvben, hivatkozik talán zsidó vallási iratokra, de Josephus Flaviusra és egyéb történeti iratokra biztosan, évszámmal is alátámasztja, mert tudni lehet Heródes uralkodásának idejét is. Azt hiszem Kr.e. 8-ra teszi Jézus születését is.

Tehát a születés elôtti történet lehetett Názáretben, aztán összeírás volt, József Máriával és magzatával lemegy Betlehembe, Máté szerint a bölcsek is ott találkoznak a Szent családdal. Érdekes, hogy Máté házat ír, ahova a bölcsek bemennek, jóllehet Lukács szerint csak a népszámlálásra mentek le Betlehembe, és egy istállóban születik az Úr... Lukács szerint Názáretben élnek elôzôleg is... Máté szerint Názáretbe az Egyiptomi menekülés után költöztek...
Ez azért felvet további kérdéseket, de nem biztos, hogy az a fontos, hogy tökéletes kronológiát és helyrajzot kapjunk, hanem azért íródtak le az evangéliumok, hogy akik olvassák, megismerhessék Jézus Krisztust, és hitre jussanak általa.
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 28. - 17:45:48 írta Logosz74 »



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #8 Dátum: 2011. December 28. - 17:47:31
Köszi Logosz, ez egy nagyon korrekt magyarázat és értelmezés!

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #9 Dátum: 2011. December 28. - 20:22:14
Ez remek, köszönöm szépen!
« Utoljára szerkesztve: 2011. December 28. - 20:44:32 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Logosz74

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 46
  • Nem: Férfi
Válasz #10 Dátum: 2011. December 29. - 20:06:26
Nem fogalmaztam túl összeszedetten, de örülök, hogy megértettétek.
Az Úr Lelke átlátja a zûrzavart is! Minden dicsôség Istené!



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #11 Dátum: 2011. December 30. - 09:16:09
[justify]
... míg Lukács szerint Jézust 8 naposan körülmetélték, majd Mária tisztulásának napjai után (33. nap a szülés után) Jeruzsálembe, a templomba mentek bemutatni Jézust. Nem találtam magyarázatot egyelőre ehhez.
[/justify]

A 33 napot rosszul írtam. Fiúgyermek születésekor az anya 7 napig tisztátalan, a 8. napon metélik körül a gyermeket, és ezután még 33 nap van előírva, az anya teljes tisztulásáig (3 Móz 12:2-4).

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #12 Dátum: 2011. December 30. - 09:38:01
Nekem fel sem tűnt!
:hi

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #13 Dátum: 2011. December 30. - 10:04:41
 :szelid:

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Logosz74

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 46
  • Nem: Férfi
Válasz #14 Dátum: 2012. Január 01. - 11:42:28
Nekem feltûnt, de nem akartam kötekedni...
A fiúgyermek után 40, a lánygyermek után 80 napig számított az anya tisztátalannak Mózes törvényei szerint.