Szerző Téma: A prófétai szolgálat  (Megtekintve 6460 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Dátum: 2010. Július 28. - 15:05:19
Van egy topic, amelyen belül a karizmákról és az 5 fő szolgálati területről (ajándékról) lehet beszélgetni. De mivel később nem biztos, hogy ott megfelelően nyomon követhető lesz ez a sokféle szempont, ezért úgy gondoltam, hogy részekre bontom őket. Itt tehát a prófétai szolgálatról lehet véleményt, tapasztalatot cserélni, kérdéseket megbeszélni.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #1 Dátum: 2010. Július 28. - 15:06:04
Nagyon fontos először különbséget tenni a prófétálás karizmája és a prófétai tisztség/szolgálat között. Nagyon leegyszerűsítve azt lehet mondani, hogy minden próféta egyúttal prófétál is, de nem mindenki, aki szokott prófétálni, van prófétai tisztségben.

A prófétai tisztség egy átfogó, legtöbbször életre szóló megbízatás. Feladatai, tevékenységei között ott van a prófétálás is, de még egyéb dolgok is. Így a megtérésre hívás, az intés, feddés, a rombolás, gyomlálás, az építés, a példamutatás saját élethelyzetek, cselekedetek által. Ez már átvezet egy nagyon különleges prófétai területhez a jelképes vagy szimbolikus prófétai cselekedetekhez. Ennek az Ószövetségben számos példáját látjuk, Ézsaiásnál, Jeremiásnál, Ezékielnél, Hóséásnál. Újszövetségben Agabosz (ApCsel 21, 10-11) prófétánál. A jelképes cselekedetek egyik formája, amikor a próféta arra kap utasítást az Úrtól, hogy egyszerű, hétköznapi tettek, tevékenységek által mutasson be, szemléltessen a népnek egy üzenetet, pl. Jer 19; Ez: 12:1-7; 12:17-20;. Bár ezek a cselekedetek néha igen nehezen kivitelezhetőek, vagy éppen megalázóak, pl. Ézs 20: 2-4; Jer 27:2; Ez 4. A másik formája, amikor a saját élete is alárendelődik az üzenetnek, pl. Ézsaiás gyermekeinek névválasztása, Hóséás házassága, Ezékiel megözvegyülése által ábrázolt ki valamit Isten gondolataiból (Ézsaiás), érzéseiből/fájdalmából (Hóséás), amit tudatni akart népével is.
A jelképes cselekedetek fontos részét képezik a prófétai szolgálatnak, ma is. Arra a fontos tényre is rámutat, hogy a próféta egész életével, életkörülményeivel is szolgál. Jel a nép számára. Ma is.

A prófétai tisztséghez járuló karizmák: prófétálás, lelkek megkülönböztetése, ismeret beszédének igéje, bölcsesség beszédének igéje. Ezek erőssége változhat, hiszen nincs két egyforma szolgálat.
Ezenkívül csodatévő erők, gyógyítás ajándéka is kapcsolódhat, de nem nélkülözhetetlen a prófétai szolgálathoz.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #2 Dátum: 2010. Július 28. - 15:06:33
Nagyon valóságos gondolatok voltak ezek Virágom a prófétai szolgálatról!
Köszike!

Talán még annyit fűznék hozzá, hogy a jelképek, szimbolumok használatánál a próféta csak akkor hagyja magyarázat nélkűl nyítva ezeknek a szimbolumoknak, jelképeknek az értelmezését, ha a prófétai beszéd részben, vagy teljeségében nem a kortárs társadalmat érínti.
Sajnos a karizmatizmus jegyében erőltetett prófétálások gyakran érthetetlen szimbolumokkal, jelképekkel telletűzdelt üzenetet szolgáltatnak a kortárs társadalom felé.
Így ezek a 'próféciák' a hallgatóság szubjectív benyomásai szerínt össze-vissza értelmezhető káoszt teremtenek, egyben rombolják a prófétai szolgálat hitelességét, tekintélyét.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #3 Dátum: 2010. Július 28. - 15:07:18
Köszönöm Csaba  vmosoly11
Majd igyekszem még kibővíteni további gondolatokkal, hozzászólásokkal ezt az írást.
Köszönöm a kiegészítést is, nagyon igaz! Sajnos elterjedt jelenségről van szó. sad

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #4 Dátum: 2010. Július 28. - 15:08:07
A következőkben a prófétai tisztség belső késztetéseiről és jellegzetességeiről szeretnék néhány gondolatot mondani.

Ahhoz, hogy egy próféta tetteit el tudjuk helyezni, és hogy azt, ami hajtja őt megérthessük, először talán arról a bensőséges, bizalmas kapcsolatról kell elgondolkodni, ami Urához, Istenéhez fűzi őt. A gondolatoknak, az akaratnak és az érzelmeknek egy olyan mély szimbiózisáról van szó, amely teljesen hozzáköti a prófétát Urához. Részben olyan kapocs ez, amelyben a próféta betekintést nyer az Úr terveibe, gondolataiba, azon a területen, küldetésen belül, amelyre el van hívva. Másrészt olyan, amelyben önként feladja terveit, akaratát, sorsát, mindenét, és egyetlen célja van, az Úr ügyéért harcolni. Eggyé válik Isten akaratával, szinte feloldódik Istenben, de mégsem tűnik el, semmisül meg olyan értelemben, mint keleti vallásokban, mert mégis megmarad személynek. Azonban a saját életét, az egyéni céljait, az egóját alárendeli a küldetésének. De többről is van itt szó, mint emberi odaadásról, önátadásról, bár az is feltétele annak, hogy létrejöhessen ez a különleges kapcsolat. Mégis itt felülről való beavatkozás is történik, amitől más lesz a próféta. Nemcsak jól ismeri Istenét, nemcsak tudja, hogy mikor mit fog tenni, hogy mikor és mi indítja haragra, hogy mikor várakozik még türelmesen, és mikor érez fájdalmat, örömet az Úr. Hanem egy időben ugyanazt érzi ő is. Eggyé válik az Úr haragjával, fájdalmával, szeretetével, türelmével, hűségével.
Eggyé lesz az Úr igazságszeretetével is, a próféta ezért gyűlöli a bűnt, a törvényszegést, a hamisságot és a hazugságot. Elképzelhetetlen, hogy egy próféta szemet hunyjon a bűn és hamisság felett, hogy hallgasson róla. Sem fenyegetéssel, sem hízelgéssel, sem megvesztegetéssel nem lehet eltéríteni küldetésétől, nem függ az emberektől. Azonban teljes függőségben van az Úrtól.
Egy próféta sosem cselekszik, szól ötletszerűen, vagy önkényesen. Ha megteszi, annak rá nézve is következményei lehetnek. Teljesen együtt mozog Isten akaratával, gondolataival, odamegy, azt tesz és azt mond, mint amire megbízatása szól, és akkor, amikor kell, Isten útmutatásai alapján.

Mindezek megértése azért is szükséges, hogy felfoghassuk és a helyén tudjuk kezelni azt a mérhetetlen erőt és tekintélyt,  amivel az Úr felruházza prófétáit.

Bár, egy prófétának nemcsak a rombolás, az intés, az ítélethirdetés a feladata, hanem a bátorítás, az útmutatás, Isten buzdító üzenetének átadása is. Azonban az emberi természet romlottsága régen is, és ma is azt teszi indokolttá, hogy az előbbiek sokkal jelentősebb részét teszik ki a prófétai szolgálatnak, mint az utóbbiak. A következőkben elsősorban ezek lesznek említve. A történelem során azt láthatjuk, hogy az Istennel szövetséget kötő ember sokszor eltávolodik Urától, cserbenhagyja, elárulja Őt, és szívével, cselekedeteivel már nem, csak a szájával dicséri Őt. Ezért az idők során Isten mindig elküldte embereit, hogy helyreállítsák a szövetséget, a törvényt és az igazságosságot. És bár ezek az emberek keményen ostorozták a népet, minden bűnüket felfedték, mégis az Isten szeretetének jelei, hogy még van remény, csak változtatni kell.



(Ez még nem a végleges szövege a hozzászólásnak.)

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #5 Dátum: 2010. Július 28. - 15:08:38
Egy próféta, amikor küldetését végzi egy adott közösség, vagy egy ember felé, mindig erővel szól és cselekszik. Minden szava, cselekedete súllyal bír, és következménye van. Mert Isten szavát, üzenetét közvetíti úgy, hogy az alól kibújni nem lehet. Ennek ellenére az emberek erre mindig is kísérletet tettek és megpróbálják ma is.

Amikor egy próféta közöl valamit, és azt nem veszik figyelembe, azok, akiknek szól az üzenet, vagyis ha nem változtatnak az életükön, ezek után magával az Úrral találják magukat szembe, aminél félelmetesebb nincsen semmi ezen a világon (Mt 10, 28 ). Amíg a küldetés tart, az Úr prófétáját megvédi (2 Kir 6, 8-23), megtartja (1 Kir 19, 1-8 ), gondoskodik róla (1 Kir 17, 2-6). Azt azonban sokszor megengedi, hogy szolgájából csúfot űzzenek, kigúnyolják, megszégyenítsék (Ézs 50, 6; Jer 20, 1-2; Ez 33, 30-33). De akik ezt teszik, azok a maguk kárára teszik, mert ezért is bűnhődni fognak. Elsősorban azért, mert egy próféta elutasítása olyan, mint hogyha magát az Urat utasítanák el.

A próféták sokszor találkoznak tehát haraggal, gyilkos indulatokkal. Mi okozza mindezt? Nem csupán az az Isten népe körében ismert tudás, hogy amikor Istennek egy szolgája szól, akkor az egy Istentől jövő közvetlen üzenet. Ez is része az indulatoknak, és különös, hogy e tudás ellenére mégis, mindig is megpróbálták a prófétákat elhallgattatni, mintha azzal maga a probléma (Isten intése, büntetése) is megszűnne.
A még mélyebb ok, hogy a bűnös ember, aki magával szembe nézni nem akar, összetör bármit és bárkit, aki akár csak emlékeztetni meri arra, hogy kicsoda ő valójában. Szomorú, hogy a bűnös, de képmutató ember, különösen, ha Isten-hívőnek tartja magát, védi a legádázabban a képet, amit elhitetni igyekszik magáról mindenkivel. Mert az árat, megfizetni nem akarja, de a tiszteletet mégis igényli. Nem akar igazi áldozatot hozni az Úrért, a feddhetetlen, tiszta életért, de kéri, sőt követeli magának a tiszteletet másoktól. Néha elismer ezt-azt, hiányosságokat magáról. Sőt, több dologban akár ki is tűnik igyekezetével, szorgalmával. Akár, sok mindent oda is ad. Mi a baj akkor? Az, hogy ő válogatja meg, ő dönti el, hogy mit ad Istennek, és ezzel megnyugtatja a saját lelkiismeretét és elnémítja az esetleg kritizálni akarókat. Be lehet csapni sokakat, de a próféták belelátnak az emberek szívébe, őket nem könnyű becsapni. Tudják, hogy ki hamis; túlnéznek a teljesítményeken, a szolgálatokon, az egyéni alkotásokon, a jócselekedeteken, a lelkesedésen, az álmegtéréseken. A lényeget látják, azt, ami vissza lett tartva. Megtalálják azt az elrejtett területet, amit az ember gondosan takargatott eddig, amivel maga sem akart szembesülni. Ekkor jön a próféta, és szól. Legtöbbször csak néhány szót, de az a kevés tévedhetetlenül, nyílegyenesen odatalál, ahová kell. Oda, ahol az ember őrzi a maga féltett titkát, az elrejtett területet, amit nem akar Istennek adni. De Isten ... éppen azt kéri el. Mi ez? Mindenkinél más. Valami, ami fölött megtartja az irányítást, a felügyeletet, amibe senki nem szólhat bele. Még Isten sem. Egy terület, amivel végül azonosulni kénytelen az ember, ami ő maga lesz. Ezt kéri el Isten.

És ekkor dönthet az ember. Odaadja mégis, vagy nem. Aki odaadja (előfordul, hogy némi ellenállás után), de eljut oda, hogy meghajtja magát földig az Isten előtt, és ez meg is látszik rajta ezután. A megtérő ember kivétel nélkül mindig elcsendesedik. Mert tudja, hogy bűnös, és kegyelemből lett megtartva.
Ha pedig úgy dönt, hogy nem adja oda Istennek, amit Ő kér, akkor ezután teljes erővel ellenáll, támad, ellentmond. Ha teheti, megalázza, kigúnyolja, támadja, lehetetlenné teszi, megöli az Úr szolgáját. Így vagy úgy, de meg kell semmisülnie. Azért, hogy ne szólhasson, hogy hallgasson végre el. Hogy ne emlékeztesse őt többet arra, amiről tudni sem akar. Hogy ne kelljen szembesülnie önmagával. Hogy tovább menekülhessen. Ekkor megkeményedik az ember szíve, ha hall is, már nem ért, ha lát is, már nem ismer. (Ézs 6, 9-10)

Pedig amíg a próféta szól, és utánamegy, utánanyúl az embernek, a népnek, a hívőknek; addig van remény. Az igazi baj akkor kezdődik, amikor az Úr végleg visszahívja valahonnan a prófétáját, amikor az már soha többet nem szól. Az az ítélet. Mert akkor maga Isten távozott el onnan. Van, amikor egy közösség, egy ember, hamar eljut erre pontra. Van, akinek csak egy beszélgetés adatik a jó döntésre (Jn 18, 33-38; 19, 9-11). Van, akiknek évtizedek (Ézs 5, 1-7).

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #6 Dátum: 2010. Július 28. - 15:09:13
Felmerülhet a kérdés, hogy prófétai elhívással szolgáló személy tévedhet-e? Ha valóban szoros kapcsolatban él az Úrral, hogyan fordulhat elő, hogy egy embert, egy helyzetet nem jól mér fel, akár pozitív, akár negatív előjellel?

Először is azt kell tisztázni, hogy egy próféta addig a pontig és azokról a tényekről bír információval, ameddig és amiről Istentől felvilágosítást kap. Van olyan, amit az Úr elrejt prófétája elől (2 Kir 4, 27).

Van azonban olyan eset, amikor bizonyos előfeltételezések, érzelmek befolyásolják a próféta tisztánlátását (Rm 11, 2b-4). Ilyenkor azonban ez párosul azzal, hogy az isteni vezetésről elvette tekintetét, és az emberi került annak helyére. Valójában ez az igazi ok, ami téves következtetésre, rossz helyzetfelmérésre vezethet egy prófétát.
Ezekből az esetekből tanulhat maga a próféta is. Akkor is ha mással, és akkor is ha vele történik ilyen. Ilyenkor mutatkozik meg az is, hogy ez a különleges kapcsolat az Úr és szolgái között, mennyire kegyelemi ajándék, és mire megy az ember magában, amikor a saját esze, érzékei, megfigyelései után megy.
Van eset, amikor ezeket a botlásokat elnézi az Úr. Általában elnézi. De van, amikor a tévedés súlyos következményekkel jár.

A pozitív elfogultság, egy embernek a jobb színben való látása sokszor fakad személyes szimpátiából, vagy erős személyes, rokoni, érzelmi kötelékekből. Itt is érvényes Jézus mondása: "Ha valaki hozzám jön, de nem gyűlöli  meg apját, anyját, feleségét, gyermekeit, testvéreit, sőt még a saját lelkét is, nem lehet az én tanítványom." Lk 14, 26
Egy prófétának kell legjobban tudnia azt, hogy bárkivel, még a számára legkedvesebbel is szembe kell szállnia, ha abban olyan bűn, vagy megátalkodottság találtatik, amiből változni nem akar. Végső esetben pedig Jézusért bárkiről le kell tudnia mondania, és bárkivel szemben kell tudnia harcolni, fellépni, az igazságért.

Nem is az a kérdés, hogy lehetséges-e, hogy egy próféta hibázzon, hanem, hogyha tévesen is ítél meg valamit, vagy valakit, tud-e Isten figyelmeztetése után azonnal helyesbíteni? Mert ha nem, az valóban baj.

Az is előfordul, hogy a Szentlélek konfliktusba visz, konfliktus által mutatja meg, fedi fel szolgája előtt egy ember valós személyiségét, indíttatását, lelkületét.
- Ilyenre sokszor akkor kerül sor, ha egy hamisságba, gonoszságba mélyen belegyökerezett emberről van szó, aki azonban kifelé egy egészen más arcot mutat. Itt nem arról van szó, hogy a próféta elnézett valamit, hanem van olyan ismeret, információ, aminek az átvétele, felismerése időhöz, feladathoz van kötve.
- De történhet olyankor is a Szentlélek által történt konfliktusba kerülés, amint már az előzőekben említettem, hogy nem tudatosan, hanem emberi érzelmektől vezetve, mint szimpátia, kötődés, szeretet, a próféta nem látja át azonnal egy ember igazi valóját. Ilyenkor az Úr áttöri a ködfátylat, ami a szolgája tekintetét elfedi.

A konfliktusok során olyan felfokozott érzelmi hangulat uralkodik el, akár csak rövid időre is, amiben mindenkinek előbukkan az igazi arca. Ez a pillanat, ez a botlás elég ahhoz, hogy a próféta meglássa a valódi mivoltát, az azt addig ügyesen takargató embernek. Természetesen itt nem a vérmérséklet megvizsgálásáról, megítéléséről van szó, hanem magát a rossz úton járó személyt mozgató lelkület (szellemiség) és motiváció lepleződik le, bukkan fel ezekben az esetekben. A felfokozott lelkiállapotban, a legügyesebben játszó, legképmutatóbb ember is elveszíti a kontrollt a színjáték felett, és megállíthatatlanul előtör a valódi arca. Lehet, hogy ez csak néhány másodpercre szól, amikor egy-két oda nem illő szó, hangsúly, grimasz, egy pillantás, ellenőrizetlenül tör elő. Azonban az is elég, hogy a próféta meglássa a valódi helyzetet.

A negatív irányú téves meglátások, amikor valakit, vagy valamit rosszabbnak lát a szolgáló, mint amilyen, úgy vélem, ritkábban fordulnak elő, és orvoslásukhoz is elég, ha az Úr egyszer szelíden figyelmezteti a prófétát (Rm 11, 2b-4; vö. 1 Kir 19, 1-18).
Ha arra nem hallgat, és ez akár többször is előfordul, ott már úttévesztésről kell beszélni. Ilyenkor az Úr előbb-utóbb félreállítja a prófétát a szolgálatból.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #7 Dátum: 2013. Október 21. - 13:09:16
Amiket   "prófécia"  cím  alatt  lehet  olvasni  a  magyar  keresztény  webhelyeken,
azokkal  mennyire   Tudtok   azonosulni?
Ismertek  magyar  keresztény  prófétákat?

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #8 Dátum: 2013. Október 21. - 13:17:07
Alapból  óvatos  vagyok ,-és  ezért  kritikus  is- de  én  igaznak    látom:   

Prófécia a Magyar Egyházra – Bartha László | keskeny út – narrow way

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #9 Dátum: 2013. Október 21. - 13:22:06
Szia Zsotza!
:int
Én ismerek olyan testvért, akinek van prófétai ajándéka.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #10 Dátum: 2013. Október 21. - 13:31:14
Muszáj véleményt mondanom?!

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #11 Dátum: 2013. Október 21. - 14:24:58
Muszáj véleményt mondanom?!

Muszálynak  semmi  sem  muszály...
de  érdekel  a  Véleményed.
Vannak  részletek,amelyekkel  nem értek  egyet,
de  az  (alap)  diagnózis -szerintem- fájdalmasan  igaz.

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #12 Dátum: 2013. Október 21. - 15:57:07
A történet ott kezdődik, hogy megjelent az interneten egy tanítás, amely hol a felekezetekből, hol konkrétan a keresztyénségből szólítgatja ki a hívőket.
Egyetlen felekezetnek sem vagyok a tagja jelenleg, de azt kell mondjam, hogy ezek a ''próféciák'' ellene mondanak a Biblia alapvető tanításainak és gyakorlatának.
ELŐSZÖR KONKRÉTAN ISTENNEK NINCSEN MAGYAR EGYHÁZA.
MÁSODSZOR A SKÓT REFORMÁTUSOKNÁL MÁR HOMOSEXUÁLIS LELKÉSZEK IS LEHETNEK, DE ISTENNEK (IS) A MAGYAROKKAL VAN GONDJA...
HARMADSZOR, AMIKOR AZ APOSTOLOK MEGTÉRÉSRE SZÓLÍTOTTÁK A ZSIDÓKAT, VAGY A POGÁNYOKAT, VOLT HOVÁ MUTATNIUK, HOGY HOVÁ ÉPŰLJENEK BE.
AMIKOR A REFORMÁCIÓ ZAJLOTT, A REFORMÁTOROK SZINTÉN ÍGY JÁRTAK EL A VOLT KATOLIKUSOKKAL, VAGY MEGTÉRŐ POGÁNYOKKAL. EZEK A PRÓFÉCIÁK PEDIG CSAK CSACSOGNAK BELE A SEMMIBE ÉS A KERESZTYÉNEKET IS ODA CSALOGATJÁK.
ISTENNEK SOSEM VOLT AZ AZ AKARATA, HOGY AZ EGYHÁZ VALAMI MEGFOGHATATLAN ÉS LÁTHATATLAN SZELLEMI KÖZÖSSÉGET ALKOSSON.
NEM A MAGYAR, HANEM A NEMZETKÖZI KERESZTYÉNSÉG HELYZETE A LEHANGOLÓ.
FURA, DE A MAGYAROKKAL VALAHOGY MINDIG EL KELL HITETNI, HOGY ŐK MINDENKINÉL ALÁBBVALÓAK MINDEN TÉREN, S BOCSÁNAT, DE A MAGYAR VEVŐ IS ERRE.
NEGYEDSZER ÉRDEMES ELOLVASNI A JELENÉSEK KÖNYVÉBŐL AZ ÚR ÜZENETÉT A GYÜLEKEZETEK SZÁMÁRA.
''TUDOM A TE DOLGAIDAT''-MONDJA Ő, DE VALAHOGY KIHAGYJA EZT: ''KIFELE ONNÉT!''
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető pacific

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 661
  • Nem: Férfi
Válasz #13 Dátum: 2013. December 20. - 20:50:58
Shalom!

Egy kis igei értelmezés a prófétai szolgálat jelentőségéről

Marana tha! Az Úr közel!

[justify]"És igen biztos nálunk a prófétai beszéd is, amelyre jól teszitek, ha figyelmeztek,
mint sötét helyen világító szövétnekre, míg nappal virrad,
és hajnalcsillag kél fel szívetekben."
(2Péter 1,19)[/justify]
[/i]

Az elmúlt esztendő és annak is különösen a második fele egyértelművé tette, hogy az emberiség egy korszakváltás határához érkezett. Olyan mértékű, elsősorban gazdasági, geopolitikai, társadalmi változások történtek, amelyek minden kétséget kizáróan azt jelzik, hogy ennek a világkorszaknak a vége elközeledett. Annak a világkorszaknak, amelyet a Gyülekezet korszakának, vagy a kegyelem időszakának is nevezünk.

Nem véletlen, hogy számos prófécia is ezzel az időszakkal foglalkozik, mivel ez szoros összefüggésben van Izrael földi-szellemi restaurációjával, a Gyülekezet elragadtatásával és az ezeréves messiási korszak megalakulásával. Ahogyan Megváltónk első eljövetelekor, úgy második eljövetelkor is próféciák beteljesedésének a tömegei figyelhetőek meg azok számára, akik várják a vele való személyes találkozást. Az a veszély, miszerint keresztények tömegei figyelmen kívül hagyják Isten aktuális és iránymutató próféciáit, ma is ugyanolyan jellegzetes probléma, mint az első századi zsidóság esetében volt.

Péter apostol levelében világos útmutatást ad arra nézve, hogy az Istentől jövő próféciákra hogyan is tekintsünk. Sokan, ha a végidők próféciáit olvassák, félelem, borzongás és tanácstalanság vesz erőt rajtuk azért, mert nem értik vagy nem ismerik az egyes próféciák jelentését, sok rossz és hamis tanításokat hallanak, valamint a korszakra jellemző megtévesztés is befolyásolja őket.

Pedig az Istentől jövő próféciáknak pont ellenkező a céljuk! Isten ezek által reménységet és bátorítást akar adni nekünk. Arra biztat, hogy lássunk túl a jelenvaló gonosz világon és szemeinket az eljövendő dicsőségre függesszük. Olyanok ezek a próféciák, mint a világító lámpások amelyek ez előttünk lévő utat világítják be, hogy el ne tévedjünk. Nemcsak abban segít, hogy célhoz érjünk, hanem abban is, hogy hogyan is igazodjunk el korunk zűrzavaros világában. Nem véletlen, hogy a hajnalcsillag is a legnagyobb sötétségben fénylik.

Az eredeti szövegben a figyelmezés szó sokkal gazdagabb jelentésű, mint a magyarra fordított kifejezés. Nemcsak vigyázást és ügyelést jelent, hanem azt is, hogy valamibe belemerülni, teljes odaadással foglalkozni valamivel. Vagyis nemcsupán a prófétai szavakra való odafigyelésről van szó, hanem a benne való elmélyedésről és értelmének odaadó kereséséről is! Ha ezt tesszük akkor valóban reménységünk van arra nézve, hogy Krisztus értelme betölti a szívünket. (1Kor 2,16)

A sátán célja a megtévesztésen túl a sötétségben és a bizonytalanságban tartás. Isten azonban a próféciák által behozza a fényt az ember szívébe amely képes legyőzni az elmében lévő sötétséget és megtörni a gonosz munkáját. Ez csak akkor lehetséges ha Isten gyermekei készek arra, hogy kitartsanak az Úr mellett, bármilyen körülmények is vannak és lesznek. A napok már Pál apostol idejében is gonoszak voltak, ma pedig még inkább azok. Olyan kihívások, kísértések érik nap mint nap a hívő embert, amelyeknek többen nem tudnak ellenállni és elsodortatnak az árral. Kikerülnek az Úr uralma alól, elveszítik a Szent Szellemmel való naponkénti közösséget, és a világ szeretetével együtt az Atya szeretetét is eljátsszák!

Istennek azonban nem ez a terve. A próféciák azért vannak, hogy ezeket a veszélyeket felismerjük, helyesen reagáljunk és jó döntéseket hozzunk. Van néhány olyan bibliai figyelmeztetés és intelem, amelyek különösen fontosak és hangsúlyosak. A következő hetekben Isten kegyelméből ezekre fordítjuk a figyelmünket, hogy megérthessük az Úr kijelentéseit, nemcsak erre az időszakra, hanem az eljövendőekre nézve is.

Pacific



Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #14 Dátum: 2016. Május 28. - 09:34:03

Mit jelent prófétának lenni?

https://www.youtube.com/watch?v=Ew6-GG8_kjM

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.