Szerző Téma: Az igehírdetés válsága  (Megtekintve 9185 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Dátum: 2012. Április 15. - 13:05:56
"Az egyházi igehírdetés fő célja az evangélium vagy a Krisztus felől való igéretek IGAZ hírdetése és prédikálása."-olvashatjuk John Owentől, a puritán egyházreformertől.

Ahogy a Reformáció igehírdetőinek reánk maradt prédikációit olvasom, rabul ejt, hogy mennyire másként gondolkodtak, mint a mai sztár evangélisták és mint a mai protestáns lelkipásztorok többsége.
Nem az lebegett a szemük előtt, hogy megnyerjék a hallgatóság tetszését, hanem hogy IGAZ módon, teljes bibliai hűséggel prédikálják az evangélium ígéreteit, legyen szó akár áldásról, vagy akár átokról!
Nem eltorzították, hanem helyreállították Krisztus személyét és az evangélium üzenetét az emberek előtt.
A Reformáció felekezeteinek gyarapodását nem látványos show-műsorokra bízták, nem rendeztek sem halott- támasztást, sem gyógyító összejöveteleket, de mégcsak a nyelveken szólás "hátravetődéses" bajnokságát sem hírdették ki...
Tisztában voltak vele, hogy prédikálásuk a választottaknak szól, a gyülekezet gyarapódását pedig a Szentlélek biztosítja!
Fk

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #1 Dátum: 2012. Április 15. - 13:23:05
Amit érdemes még észrevenni, hogy a Reformáció felekezeteinek többségét a csodák, mítoszok és babonák világából felébredt egykori katolikus testvérek alkották.
Éppen azoknak az agyrémeknek fordítottak hátat, amelyre a világ ismét szomjuhozik.
Nekik nem volt szűkségük csodatevő prédikátorokra, röhögőgörcsben rángatozó tömeg-extázisra, mert valóban a Szentlélek szólította meg és hívogatta őket az igehírdetés kegyelmi ajándékán keresztül.
Nem titkolom mérhetetlen ellenszenvemet azon sztár szolgálókkal szemben, akik a "jeleket" felcserélik az evangélium üzenetével!
Legalább ilyen ellenszenvvel viseltetek azok iránt a protestáns igehírdetők iránt, akik az ökumenizmus nyújtotta létbiztonságuk mellett prédikálnak az egyházi karrierük érdekében, hangoztatva, hogy a "Biblia nem minden esetben Szentírás."
Ők legalább olyan hamis evangéliumot hírdetnek és képviselnek, mint a karizmatikus mozgalom sztár-prédikátorai, talán nem is a véletlen műve, hogy időnként összeölelkeznek egymással...

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #2 Dátum: 2012. Április 15. - 13:46:07
Ma, protestáns körökben (sem) divat olyan evangéliumi üzenetekről prédikálni, mint a korlátozott hatályú Váltságmű, vagy mint az egyház biblikus működése, beleértve az egyházkormányzást és az egyházfegyelmet is.
Nem prédikál róluk a lelkészek többsége, mert sérteni találja a testvérek önérzetét, vagy az egyházvezetés érdekeit.
Persze semmit sem ér a prédikáció, ha ahhoz nem társulnak megfelelő gyakorlati lépések.
Ez mégsem lehet kibúvó az igehírdetés szolgálatában álló testvérek számára, hiszen meg van írva:
"Mi módon hallanának pedig prédikáló nélkül?"
Róm.10:14
Elébb az igehírdetés, aztán a cselekedet!
Sajnos manapság ritkán működnek együtt ezek az események...
Joggal mondja mindannyiunknak az Úr: "vajha hideg volnál, vagy hév..."
« Utoljára szerkesztve: 2012. Április 15. - 13:47:49 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #3 Dátum: 2012. Április 18. - 11:39:54
A cselekvésképtelen Jézus.

Nem rég olvastam egy keresztyén lelkész-írótól: "Jézus akkor jön be az életedbe, ha azt tehet, amit akar."

A karizmatikusoktól már megszoktam a "behívtam, beengedtem Jézust az életembe"- kifejezéseket.
Az öntelt ego lázadása, amikor Jézus életünkben véghez vitt cselekedeteit, a mi engedélyünkhöz köti.
Ezek szerint az Úr semmit sem tehet értem, ha én előbb engedélyt nem adok Néki reá. "Nékem adatott minden hatalom menyen és földön." -de jó lenne, ha ezt akkor is elfogadnánk Jézustól, amikor a saját életünkről beszélünk!
Ha csak akkor válhatna  Jézus életünk urává, amikor mi beengedjük és hívjuk, akkor mindannyian elkárhoznánk, mert sosem hívnánk és engednénk be! Amíg az ember képtelen felismerni, hogy azért hívja és engedi be Jézust az életébe, mert Ő annak az ura, addig mindig a felfúvalkodott emberi ego próbál a megváltás középpontjába kerülni.
Szomorú, hogy a protestáns igehírdetők közül is egyre többen szolgálnak ennek a maszlagnak!

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Magduska

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1202
  • Nem: Nő
Válasz #4 Dátum: 2012. November 07. - 16:05:41
Kedves Csaba bizony nem is maszlag, mert Isten nem beavatkozó.
Az Úr Jézus nem véletlenül hangsúlyozza, hogy aki kér az kap!

Ebben a kegyelmi korszakban a megváltatlan ember életében a megváltott ember imája miatt kezd el munkálkodni a Mindenható Isten.
Amikor áldom azt aki engem bánt, akkor ajtót nyitok azzal a Mindenható Istennek, hogy annak az életében - értem a gyermekéért cselekedjen!

Igen amikor ÍTÉL akkor nem kéri a beleegyezésem, de én kérem erre is Ő ...ítélj meg engem ... ahogy ezt Dávid is kérte.

Furcsán hangzik tudom, hogy az embernek kell kérni, hogy jöjjön be az életébe, legyen ura az életének, de ez van a Mindenható Teremtő örök tervében.

 :szelid:



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #5 Dátum: 2012. November 07. - 16:42:48
Klassz! Biztos azért szült újjá, mert hívtad, beengedted. :szelid:
Érdekesen mentené meg Isten az embert, ha előbb a beleegyezését kellene kérnie hozzá.
Ez egy ákom-bákom theológia, fából vaskarika...
Az ''hívja be'' Krisztust az életébe, akit az Atya néki adott.
Bocs, de a ''maszlagot'' továbbra is fent tartom, mert Jézus aki hív, nem az ember.
''Az én juhaim HALLJÁK AZ ÉN SZÓMAT, ÉS KÖVETNEK ENGEM.''

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Magduska

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1202
  • Nem: Nő
Válasz #6 Dátum: 2012. November 07. - 16:48:26
Csaba én ezt nem írtam, olvasd el kérlek mit írtam.
 :szelid:
A Bennem lakozó Szent Szellemet is meg lehet szomorítani.
 :-[
Igen az embernek szabad akaratot adott, hogy kérje, és akarja azt, hogy megváltott legyen.
El kell fogadni, és ezt a kérésemmel fogadom el
 :szelid:



Nem elérhető Magduska

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1202
  • Nem: Nő
Válasz #7 Dátum: 2012. November 07. - 16:50:57
Igazad van a címadásban, mert:

Jer 23,32    
Ímé, én a prófétákra támadok, a kik hazug álmokat prófétálnak, azt mondja az Úr, és beszélik azokat, és megcsalják az én népemet az ő hazugságaikkal és hízelkedéseikkel, holott én nem küldtem őket, sem nem parancsoltam nékik, és használni sem használtak e népnek, azt mondja az Úr


 :-[



Nem elérhető Flóra

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1463
  • Nem: Nő
Válasz #8 Dátum: 2012. November 07. - 17:10:02
A teljes romlottság, amit vallanak a Fiúk és a kálvinisták, ellene mond a szabad akaratnak.
A Fiúk ugyan vallják a szabad akaratot ennek ellenére.--Istenhez menéshez nincs szabad akarat, világi dolgok, a cipőfűzés az más, befűzöm vagy nem. :2smitten:

Ήμουν τυφλός, τώρα βλέπω


Nem elérhető Magduska

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1202
  • Nem: Nő
Válasz #9 Dátum: 2012. November 07. - 17:11:55
Nekem például ebből a nézőpontból, egy nagy kérdés Énok.

Az biztos, hogy az elragadtatás szó nála jelenik meg  :szelid:



Nem elérhető Flóra

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1463
  • Nem: Nő
Válasz #10 Dátum: 2012. November 07. - 17:15:16
A bűneset előtt volt szabad akarat, az ember tehette a jót és a rosszat.-választott
A bűneset után csak a rosszat tehette.
Isten újjászülő kegyelme folytán az ember ismét teheti a jót, gyarlón!
A bűneset megrontotta az egész embert, miért hagyta volna épen a szabad akaratot? :2smitten: vint

Ήμουν τυφλός, τώρα βλέπω


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #11 Dátum: 2012. November 07. - 17:17:15
Amikor azt hírdeti valaki a pulpitusról, hogy Jézus csak akkor jő be az életedbe, ha Te behívod, akkor azt is hírdeti, hogy a kegyelemnek ellene lehet állni, ha a kegyelemnek ellene lehet állni, akkor ki is lehet esni belőle, ha ki lehet esni a kegyelemből, akkor el lehet veszíteni az üdvösséget, ha ez így van, akkor van akiért  Jézus meghalt, de mégsem váltotta meg, ez pedig oda vezet, hogy az Atya odaadott egyeseket Jézusnak, majd elvette őket tőle.
Na erre írtam, hogy ákom-bákom theológia, fából vaskarika, közismertebb nevén arminiánizmus. Aki ezt ''prófétálja''jobban járna,ha inkább hallgatna.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Flóra

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1463
  • Nem: Nő
Válasz #12 Dátum: 2012. November 07. - 17:18:08
""Van-e szabad akarat és mire képes az ember?
 
Ebben a kérdésben, mely az egyházban mindig sok vitatkozást szült, azt tanítjuk, hogy az
embernek háromféle állapotát kell fontolóra vennünk. (Milyen volt az ember a bűneset előtt.)
Először, hogy milyen volt az ember a bűneset előtt, tudniillik igaz és szabad, aki mind a jóban
megmaradhatott, mind a rosszra hajolhatott volna; de a rosszra hajlott és ezáltal mind magát,
mind az egész emberi nemzetséget – mint előbb mondtuk – bűnbe és halálba döntötte.
(Milyen volt az ember a bűneset után.) Ezután azt kell fontolóra vennünk, milyen volt az ember a
bűneset után. Nem vesztette el ugyan értelmét vagy akaratát az ember, nem is változott kővé
vagy fatuskóvá, de azok a tulajdonságai úgy megváltoztak és megerőtlenedtek benne, hogy nem
képesek többé arra, amire képesek voltak a bűneset előtt. Értelme ugyanis elhomályosult, akarata 1
pedig szabad akaratból szolgai akarattá lett. Mert nem nem-akarva, hanem akarva szolgál a
bűnnek, hiszen az akaratot ezért mondjuk akaratnak.
(Az ember önként teszi a rosszat.) Tehát ami a rosszat vagy bűnt illeti, az ember nem az Istentől
vagy ördögtől kényszerítve, hanem a maga jószántából teszi a rosszat és ennyiben teljesen
szabad akaratú. Az sem szünteti meg az embernek a rosszra való szabadságát, hogy – amit nem
ritkán látunk – az embernek leggonoszabb tetteit és szándékait meggátolja Isten abban, hogy célt
érjenek; hanem Isten a maga hatalmával csupán azt akadályozza meg, amit az ember egyébként
szabadon határozott. Mint ahogy József testvérei szabadon határozzák el József elpusztítását, de
nem tudják végrehajtani, mert Isten másként látta jónak.
(Az ember nem tud magától jót tenni.) Ami pedig a jót és az erényeket illeti, az ember értelme
magától nem ítél helyesen Isten dolgairól. A Szentírás evangéliumi és apostoli része ugyanis
mindnyájunktól, akik csak üdvözülni szeretnénk, újjászületést kíván. Ezért nekünk az Ádámtól
való első születésünk az üdvösség dolgában mit sem használ. Pál apostol szerint érzéki ember
nem foghatja meg az Isten lelkének dolgait stb. (1 Kor. 2:14). Ugyanő tagadja másutt, mintha
magunktól alkalmatosak volnánk valamit jót gondolni (2 Kor. 3:5). Az pedig ismeretes, hogy az
akarat vezére az értelem vagy ész. Minthogy pedig a vezér vak, világos, hogy mennyire jut el az
akarat. Ezért a még újjá nem született embernek nincs semmi szabad akarata a jóra, nincs semmi
ereje a jó véghezvitelére. Az Úr azt mondja az evangéliumban: Bizony, bizony mondom néktek,
hogy mindaz, aki bűnt cselekszik, szolgája a bűnnek (Ján. 8:34). És Pál apostol szerint a test
gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik,
mert nem is teheti (Róm. 8:7).
(Az e világi tudás.) Egyébként a földi dolgokhoz a bűnbeesett embernek is van valamelyes
értelme, mert irgalmasságból meghagyta neki az Isten az elmét, bár az nagyon különbözik attól,
ami a bűneset előtt volt az emberben. Parancsolja is Isten, hogy elménket kiműveljük,
egyszersmind tálentumokat és előmenetelt is ad ehhez. És nyilvánvaló, hogy Isten áldása nélkül
semmire sem megyünk a tudományokban. Valóban az Írás minden tudományt az Istentől
származtat.
xv
* Még a pogányok is a tudományok eredetét, mint azoknak feltalálóira, az istenekre
vezették vissza.
(Milyen képességeik vannak azoknak, akik újjászülettek és hogyan van szabad akaratuk?) Végül
meg kell vizsgálnunk, vajon az újjászülötteknek van-e szabad akaratuk, s ha igen, mennyiben.
Az újjászületésben az értelem megvilágosodik a Szent Lélek által, hogy Istennek mind titkait,
mind akaratát megértse. Magát az akaratot is nemcsak megváltoztatja a Szent Lélek, hanem fel is
ruházza oly képességekkel, hogy önként akarja és tehesse a jót (Róm. 8:1 skk). Ha ezt nem
fogadnánk el, megtagadnánk a keresztyén szabadságot és behoznánk a törvénynek való
szolgaságot. De a próféta is így beszélteti az Istent: Törvényemet az ő belsejükbe helyezem és az
ő szívükbe írom be (Jer. 31:33; Ez. 36:26 sk). Az Úr is ezt mondja az evangéliumban: Ha a Fiú
megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek (Ján. 8:36). Pál apostol is így szól a
filippibeliekhez: Néktek adatott az a kegyelem a Krisztusért, nemcsak hogy higyjetek Őbenne,
hanem hogy szenvedjetek is Őérette (Fil. 1:29). Továbbá: Meg lévén győződve arról, hogy aki
elkezdette bennetek a jó dolgot, elvégzi a Krisztus Jézusnak napjáig (Fil. 1:6). Valamint: Isten az,
aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jókedvéből (Fil. 2:13).
(Azok, akik újjászülettek, cselekvőleg működnek, nemcsak szenvedőleg.) Itt azonban, úgy véljük,
két dolgot nem szabad figyelmen kívül hagynunk: Először, hogy azok, akik újjászülettek, a jónak
választásában és végrehajtásában nemcsak szenvedőleg, hanem cselekvőleg is részt vesznek.
Arra cselekedteti ugyanis őket Isten, hogy maguk cselekdjék azt, amit tesznek. Mert helyesen
hivatkozik arra Ágoston, hogy Istent a mi segítőnknek mondja a Szentírás.
xvi
* Már pedig csak 1
annak lehet segíteni, aki valamit csinál. A manicheusok megfosztották az embert minden
cselekvéstől és mintegy kővé és fatuskóvá tették.
(Az újjászülöttekben erőtelen a szabad akarat.) Másodszor nem szabad elfelejtenünk, hogy
azokban, akik újjászülettek, megmarad a gyarlóság. Minthogy ugyanis bennünk lakozik a bűn és
a test az újjászületett emberben mind életünk végéig tusakodik a Lélek ellen, nem egykönnyen
viszik véghez az újjászülöttek azt, amit elhatároztak. Ezt az apostol is megerősíti a Róm. 7-ben
és a Gal. 5-ben. Így hát erőtlen ez a mi szabad akaratunk, az óembernek, vagyis a velünk
született emberi romlottságnak bennünk egészen életünk végéig továbbélő maradványai miatt.
Minthogy azonban a testiség ereje és az óember maradványai nem olyan hathatósak, hogy
egészen megoltanák a Lélek munkáját, ezért mondhatók szabadoknak a hivők, de csak úgy, hogy
elismerik gyarlóságukat és egyáltalában nem kérkednek szabad akaratukkal. Ugyanis a hivők
lelkének sohasem szabad elfelejtenie azt, amit nem győz eleget hangoztatni Szent Ágoston Pál
apostol alapján: Mid van ugyanis, amit nem kaptál volna? Ha pedig úgy kaptad, mit dicsekedel,
mintha nem kaptad volna?
xvii
* Ezekhez járul még az is, hogy nem mindjárt teljesül az, amit
elhatároztunk. A dolgok kimenetele ugyanis Isten kezében van. Ezért kéri Pál apostol az Urat,
hogy vigye jó végre az ő útját (Róm. 1:10). Ezért hát ez okból is erőtlen a szabad akarat.
(A külső dolgokban szabadok vagyunk.) Egyébként senki sem tagadja, hogy külső dolgokban
mind az újjá született, mind az újjá nem született embernek van szabad akarata. Mert az
embernek közös tulajdonsága más élőlényekkel (melyeknél nem alábbvaló), hogy egyes
dolgokat akar, másokat nem akar. Így beszélhet vagy hallgathat, házából kiléphet vagy otthon
maradhat stb. De még itt is mindig figyelembe kell vennünk Isten hatalmát: ez okozza azt, hogy
Bálám nem tudott oda eljutni, ahova akart, sem Zakariás a templomból visszatérve nem tudott
beszélni, holott akart.
(Eretnekségek.) Elítéljük ebben a kérdésben a manicheusokat, akik tagadják, hogy a jó embernek
szabad akaratából volt a rossznak a kezdete. De elítéljük a pelagiánusokat is, akik azt mondják,
hogy a megromlott embernek elégséges mértékben van szabad akarata a parancsolt jónak
megtételére. Mindkettőjüket megcáfolja a Szentírás, mely amazoknak ezt mondja: Teremté Isten
az embert igaznak;
xviii
* ezeknek meg azt mondja: Ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal
szabadok lesztek. ""

Ήμουν τυφλός, τώρα βλέπω


Nem elérhető Flóra

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1463
  • Nem: Nő
Válasz #13 Dátum: 2012. November 07. - 17:21:04
""A kálvinizmus öt pontja
1. Teljes romlottság. Az ember a bűneset óta annyira rabjává vált a bűnnek, hogy Isten újjászülő kegyelme nélkül nem képes Isten tetszésére élni, és nem képes válaszolni sem az evangélium hívására. Az emberben tehát nincs meg a természetes képesség a hitre sem, a hit Isten különleges kegyelmi ajándéka a bűnösnek.
 
2. Feltétel nélküli kiválasztás. Mivel minden ember rabja a bűnnek, és magától nem képes Istent választani, Isten maga választ ki embereket az üdvösségre. Ennek nem bennünk, hanem Benne van az oka. Nem azért választ ki az üdvösségre, mert valami jót lát bennünk, vagy mert előre látta, hogy mi Őt fogjuk választani, hanem azért, mert megkönyörült rajtunk. Választásában nincs személyválogatás, vagyis a kiválasztásnak nincs semmilyen bennünk lévő feltétele.
 
3. Korlátozott megváltás. Isten kegyelme Krisztus halála által lehet a miénk. Amikor Krisztus meghalt bűnösökért, ő nem általánosságban halt meg értük, hogy később derüljön ki számára, kik is azok, akiket megváltott (illetve lesz-e egyáltalán ilyen), hanem konkrétan azokért halt meg, akiket Isten a világ teremtése előtt neki adott. Az ő számukra nem csak lehetővé tette az üdvözülést, de halálával garantálta is azt.
 
4. Ellenállhatatlan kegyelem. Ha Isten pusztán csak hívást intézne a bűnös emberhez, az ember teljes romlottsága miatt ellenállna ennek a hívásnak. Ahhoz, hogy Isten kegyelme célba érjen, ellenállhatatlanul kell hívnia a bűnöst. Az ellenállhatatlan kegyelem Istennek az a belső hívása, mellyel újjászül és hitet ajándékoz az ellene lázadó bűnösnek.
 
5. Mindvégig való állhatatosság. Azok, akik valóban újjászülettek és hitre jutottak, mindvégig meg is maradnak ebben az állapotban. Isten nem végez félmunkát: mindazokat, akiket Jézus követőjévé tett, meg is őrzi a dicsőségbe vezető úton""
.

Ήμουν τυφλός, τώρα βλέπω


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #14 Dátum: 2012. November 07. - 17:24:39
Magduska írta:
Kedves Csaba bizony nem is maszlag,
mert Isten nem beavatkozó.


Magduska, akkor honnét szedted az '' én theológiám''-topicodat, mert az az elejétől idáig arról szólt, hogy Isten beavatkozott az életedbe!
Lehet, hogy mégis csak írnom kellene a ''következetességgel'' foglalkozó témádhoz?! :szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13