Szerző Téma: Tévtanítások vizsgálata  (Megtekintve 224013 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #60 Dátum: 2011. Augusztus 14. - 20:56:31
"Szabadító szolgálat, vagy mentálhigénés dráma?"

Nem régiben volt egy kis összezörrenésem egy lelkésszel ebben a témában.
Ő   a szabadító szolgálatban (=démoni erőktől való megszabadítás, szellemi harca) látja a tévtanításba gabalyodott testvérek megmentését.
Sajnos akinek nem adatott meg ilyen jellegű karizma, az az Ő szemében mentálhigénés drámát folytat.
Nos, Pál apostolról megemlékezik a Biblia, mint olyan személyről, aki hatalmat kapott Krisztusban a szellem lények felett. Vö. Acs.16:16-18, 19:15
Mégis a hamis evangyéliomba keveredett testvérek fölött nem kívánt démonüzésbe kezdeni, hanem szóval intette őket! Vö. Gal. 1:6-24

Szóval nem hiszem, hogy én vagyok az ige ellen engedetlen, amikor "mentálhigénés drámát" folytatok az igéből érvelve a tévtanítások ellen!
Jópár szektából megszabadúlt testvért ismerek, de egyikük sem számolt még be arról, hogy "szabadító szolgálattal" űzték volna el a démonait...
A Jézus nevében parancsolgató, valós karizmákkal nem rendelkező testvérektől meg egyszerűen hideglelést kapok!
Nem igazán értem, hogy miként állítják valamiről, hogy "alanyi jogon" ajándékuk van reá, ha az az ajándék vagy működik, vagy nem, de inkább nem.
Persze mindig találnak kiskapukat a magyarázkodáshoz...

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető korintus

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Válasz #61 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 12:59:42
Kedves Csaba!
Mindazok amiket leírtál a szombat témakörével kapcsolatban igen elgondolkodtatott. Egyrészt mer az idézett Igében szombatok vannak és azok a ceremonális szombatokra vonatkoznak. A szombatot 321-ben Constantinus vezette be kötelezőként.Ez az ünnep a sol invictus  ünnepe volt, vagyis a napistent ünnepelték. De ezt bizonyára Te is tudod. Előtte, már voltak akik el akartak különülni a Zsidóktól, és elkezdték az Úr feltámadásának ünnepét is ünnepelni, de a szombatot is tartották.Sehol nem kérte Krisztus a tanítványaitól és sehol nincs a Bibliában a vasárnapünneplésre való felhívás. Emberi találmány volt, és ezt még a katolikus egyház is elismeri! Te magad is azt írtad, hogy nincs eltörölve! Isten rendelte, RENDELTE el! Nos akkor a Szentírást tartjuk mérvadónak, vagy az emberi hagyományt? Én a Szentírást. Természetesen tiszteletben tartom azokat akik a vasárnapot ünneplik de vajon nem kötelességem rámutatni egy esetleges ellentmondásra?



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #62 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 14:25:48
Kedves Korintus! A Biblia alapjàn azt kellene tisztàznunk,hogy van-e különbség az ò szövetség és az ùjszövetség nyugodalomnappal kapcsolatos rendelkezéseiben.
Azt is megkellenne vizsgàlnunk,hogy az apostolok milyen eljàràsgyakorlatot folytattak,mert azt semmi szìnalatt sem keverhetjük össze a katolikus "szent hagyomànyokkal ".
A Bibliàbòl bizonyìthatò,hogy az Oskeresztyén egyhàzban jòval Konstantin rendelete elott is tartottak Istentiszteletet vasårnap,s a keresztyének ezzel nyilvån nem a napistent imådtåk és dicsoìtették...
:2smitten:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető korintus

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Válasz #63 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 17:20:18
Kedves Csaba!
A Bibliából nem az bizonyítható, hogy vasárnap Istentiszteletet tartottak, hanem, hogy mindig tisztelték az Urat. Sehol nincs megemlítve, hogy Ők feladták volna a szombat napját! Azok a hivatkozások amikre hivatkozni szoktak azok tévesek. Az ószövetség rendelkezései miben változtak meg? Talán megszűnt a törvény? Nem! Egyedül az áldozati rendelkezések szüntek meg mivel azok addig csak előképei voltak a valóságnak, ami Krisztus kereszthalálával beteljesedett. A szombat intézménye nem szűnt meg. Jézus soha nem beszélt erről, az apostolok is megtartották azt!



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #64 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 18:28:52
Kedves Korintusz!
Én nem ìrtam olyasmit,hogy a szombat,sabathnap el van törölve!:szelid:
A vasårnapünneplok nem "sàtàn bélyegét" kìvànjàk magukra venni,hanem felismerték a biblia alapjàn,hogy a Sabath nem egy naptàri napban,hanem KRISZTUSBAN VÅLIK VALOSÅGGÅ!
Az òszövetségi sabathnap,az ùjszövetségi "Ur napjàban" nyerte el az értelmét,hiszen nekünk keresztyéneknek az Ur Jézus Krisztus BEFEJEZETT VÅLTSÅGMÜVÉBEN VAN A NYUGALMUNK,amely az UR NAPJÅN,JÉZUS FELTÅMADÅSÅVAL TETÖZÖTT BE!
Ez nem tévedés,hanem theològiai tény!
Ezért merték az apostolok a vasàrnapot is ünnepelni a szombat mellett .
Kérlek azt se felejtsd el,hogy Jézus és az apostolok zsidò emberek voltak,s megtartottåk az òszövetség reàjuk vonatkozò törvényeit .
Az acs.15 részben olvashatsz a pogànyokbòl lett keresztyénekkel szemben tàmasztott elvàràsokròl, egyetlen szòval sem tér ki a zsidò sabath kötelezo voltàra... :szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #65 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 19:15:22
Hoznék néhàny ùjszövetségi igét a témåban valò elmélkedésre:
"Senki azért titeket meg ne ìtéljen evésért,vagy ivàsért,avagy ünnep,vagy ùjhold,vagy SZOMBAT DOLGÅBAN:
Melyek csak årnyékai a következendö dolgoknak,de a valòsåg a Krisztusé"
Kol.2:16-17

"Aki ügyel a napra,az Urért ügyel:és aki nem ügyel a napra,az Urért nem ügyel..."
Ròma 14:6

"Mert a papsàg megvàltoztatåsåval szükségképpen megvàltozik a törvény is."
Zsid.7:12

"Ismét hatåroz egy napot:Ma,szòlvån Dåvid àltal annyi ido multån,amint elobb mondva volt.
Ma,ha az o szavåt halljàtok,meg ne keményìtsétek a ti szìveiteket.
Mert ha oket Jozsué nyugodalomba helyezte volna,nem szòlana azok utàn màs napròl .
Annakokàért megvan a szombatja az Isten népének.
Mert aki bement az o nyugodalmàba,az maga is megnyugodott cselekedeteitol,amiképpen Isten is a magåéitòl,
Igyekezzünk tehàt bemenni abba a nyugodalomba,hogy valaki a hitetlenségnek ugyanazon példàjàba ne essék"
Zsid.4:7-11

"A hétnek ELSO NAPJÄN pedig a tanìtvànyok egybegyülvén a kenyér megszegésére...

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető korintus

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Válasz #66 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 19:19:58
de az ellenkezőjére sem! Nem vitázni szeretnék én szerintem és a Biblia szerint is, ha összefüggésében nézed és nem kiragadva belőle egy egy adott Igét talán megértheted ami benne van.  Mivel ez szerintem nagyon fontos, mármint azok a kijelentések amit az Úr adott többek között a tízparancsolatban is. Úgy vélem ebben mivel gyökeres eltérés mutatkozik kár vitázni. Javaslom, hogy úgy a görög mint a héber szöveget is tanulmányozd. ezzel lezárom a magam részéről.



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #67 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 19:41:11
Kedves Korinthus,én ezt a pårbeszédet nem tekintettem vìtànak,csupàn beszélgetésnek.
Sem a héber,sem a görög szöveg nem vàltoztat azon a tényen,hogy az Ujszövetség Istentiszteleti rendtartàsa gyökeresen megvàltozott az òszövetségihez képest.   Nekem semmi problémàm  a szombatünneplokkel,amig nem lesz a dologbòl üdvösségi kérdés a részükrol!
:szelid: :2smitten:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #68 Dátum: 2011. Szeptember 24. - 22:51:34
Valójában nem szűnetk meg az ÓSZ áldozatok, csak betöltésre kerültek. Az áldozati rend a következő volt: bűnáldozat, egészen égő áldozat (szó szerint közelkerülési áldozat), ital és kenyéráldozat; mely ez előbbi része; és végül békeáldozat. Az ÚSZ-ben a bűnáldozat=a bűnvallással, a közelkerülési (egészen égő áldozat) megfelel az ige felolvasásának és az igehirdetésnek, a békeáldozat pedig=az eucharisztia vagyis az úrvacsorának, többek között mert ez volt az egyetlen olyan áldozat, amiből az áldozó is ehetett, a többit egészében el kellett égetni, vagy csak a papok ehettek. A vasárnap pedig szimbolikusan a 8. nap vagyis az új kezdet napja ( a bibliában a 8-as szám az új teremtés és az új kezdet szimbolikájának felel meg). Krisztus urunk is a 8. napon támadt fel (vasárnap) mint az új emberiség első zsengéje. A szombat eltörléséről valóban nem szól kifejezetten az ÚSZ, de indirekt módon (és több ilyen van pl. a Szentháromság, a nők úrvacsorázásának lehetősége, a gyermekkeresztség, gyermekúrvacsora stb.) mégis ki lehet következtetni.

Kedves Csaba!
A Bibliából nem az bizonyítható, hogy vasárnap Istentiszteletet tartottak, hanem, hogy mindig tisztelték az Urat. Sehol nincs megemlítve, hogy Ők feladták volna a szombat napját! Azok a hivatkozások amikre hivatkozni szoktak azok tévesek. Az ószövetség rendelkezései miben változtak meg? Talán megszűnt a törvény? Nem! Egyedül az áldozati rendelkezések szüntek meg mivel azok addig csak előképei voltak a valóságnak, ami Krisztus kereszthalálával beteljesedett. A szombat intézménye nem szűnt meg. Jézus soha nem beszélt erről, az apostolok is megtartották azt!

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető korintus

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Válasz #69 Dátum: 2011. Szeptember 25. - 08:53:26
athanasius!

Mivel a szombat kérdésében Ti adtátok meg magatoknak is a választ tudniillik nincs eltörölve, ezért minden más csak emberi okoskodás.
 A negyedik parancsolat
„ Megemlékezzél a szombatnapról, hogy megszenteljed azt. Hat napon át munkálkodjál, és
végezd minden dolgodat; De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi
dolgot se tégy azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se
barmod, se jövevényed, a ki a te kapuidon bell van; Mert hat napon teremté az Úr az eget
és a földet, a tengert és mindent, a mi azokban van, a hetedik napon pedig megnyugovék.
Azért megáldá az Úr a szombat napját, és megszentelé azt.” 2Móz 20,8-11

A negyedik parancsolat határozott hangon szólal meg. Azzal kezddik, hogy egy
rendelkezést ad: „Megemlékezzél a Szombatnapról, hogy megszenteljed azt.”. Majd meg is
magyarázza mit jelent ez a rendelkezés:„Hat napon át munkálkodjál, és végezd minden
dolgodat; De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja: semmi dolgot se tégy
azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se
jövevényed, a ki a te kapuidon bell van;”. A legvégén pedig megindokolja mire is épül az
elírás. „Mert hat napon teremté az Úr az eget és a földet, a tengert és mindent, a mi
azokban van, a hetedik napon pedig megnyugovék. Azért megáldá az Úr a szombat napját,
és megszentelé azt.”  Három részre oszthatjuk tehát a parancsolatot.
Az els rész arról rendelkezik, hogy emlékezzünk a Teremtre, az  munkájára, amit
értünk tett. Kéri, hogy ünnepeljük meg ezt a napot, amelyet  megszentelt, és megáldott.
Maga Isten volt az, aki elsként ünnepelte ezt a napot, és szeretné, ha vele együtt mi is ezt
tennénk. Mindazok, akik a hetedik napot, a szombatot ünneplik, elismerik, hogy Isten a
Teremt. Így tehát a szombat az ember Isten iránti hségének, odaadásának a bizonyítéka,
mindaddig, amíg csak tiszteli élnek ezen a földön. A negyedik parancsolat az egyedüli,
amely tartalmazza a Törvényadó nevét és méltóságát. Ez az, amely megmutatja, hogy
kinek a hatalma által nyertük a törvényt. Így ez a parancsolat magán viseli Isten pecsétjét,
amelyet törvényére helyezett, annak hitelességét, valódiságát és kötelez erejét
bizonyítandó.  Ünnepnapot mondunk a zsidó sabbath szó nyomán, ami eredetileg azt
jelenti, hogy ünnepelni, más szóval magunkat a munkától mentesíteni. Innét erednek ezek
a szólások: szünnapot tartani, vagy szentnapot ülni. Isten már az Ótestamentumban
elválasztotta a hetedik napot a többitl és elrendelte, hogy ez minden más nappal szemben
különösen megszenteltessék. Luther Márton Nagy Kátéjában szól arról, hogy az ünneplés
rendelkezései csupán a zsidók számára készültek, majd ezt írja: „Ama közönséges
értelmezésben tehát ez a parancsolat keresztényekre egyáltalában nem tartozik – mert
teljesen küls, múló dolgok foglaltatnak abban, amint az ótestamentumnak egyéb
rendelkezéseiben is, amelyek alól most már Krisztus által mindnyájan feloldattunk.”
Sajnos a reformáció nem volt teljes, így a negyedik parancsolatban tévedett Luther Márton.
Jézus nem törölte el a Tízparancsolat egyetlen törvényét sem. Ellenkezleg, naggyá és
dicsségessé tette azt, ahogyan ezt Ésaiás elre prófétálta, amikor is az Úr szolgájának
programját vázolta (Ésa 42,21).31 Jézus maga is megtartotta a szombatot, amelyet az
Evangéliumok is tanúsítanak:
• „És méne Názáretbe, a hol felneveltetett: és beméne, szokása szerint,
szombatnapon a zsinagógába, és felálla olvasni.” Lk 4,16
• „És leméne Kapernaumba, Galilea városába; és tanítja vala azokat szombat
napokon.” Lk 4,31
• „Imádkozzatok pedig, hogy a ti futásotok ne télen legyen, se szombatnapon.” Mt
24,20
• „Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem
jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.” Mt 5,17
Láthatjuk továbbá, hogy Krisztus halála, illetve feltámadása után követi, tanítványai, és
maguk az apostolok is megtartották a szombatot:
• „Az t követ asszonyok is pedig, kik vele Galileából jöttek, megnézték a sírt, és
hogy miképen helyeztetett el az  teste. Visszatérvén pedig, készítenének
fszerszámokat és keneteket. És szombaton nyugovának a parancsolat szerint.” Lk
23,55-57
• „k pedig Pergiából tovább menve, eljutának Antiokhiába, Pisidiának városába,
és bemenvén szombatnapon a zsinagógába; leülének.” Ap csel 13,14
Az Újszövetség Isten törvényének változatlan voltára alapult, nem helyezte hatályon
kívül, hanem a bnt, a törvény áthágását veszi el a szívbl és teszi Isten törvényét a helyére
(Mt 5,17-19; 1Jn 3,4-5; Rm 4,15). Az erkölcsi törvény minden elírásának állandó és
változhatatlan volta az Újszövetség igaz alapzatán nyugszik.  Mindezek mellett van még
egy fontos tény, ami alátámasztja a szombat ma is érvényes voltát: a Mózes által felavatott
szentély csak másolata volt az igazinak, amely a mennyben van (Zsid 9,24; Jel 11,19).
Ahogyan a földi szentély központi helye volt a frigyláda, úgy a mennyeiben sincsen
másképp. Urunk pedig, a Jézus Krisztus, mint fpap a saját vérét mutatja be a szövetség
ládája eltt. A mennyben lév frigyláda azonos a földiével, és mindkett azonos azzal,
amelyet az új szövetséggel minden hív szívébe helyez Isten (Jer 31,33; Rm 8,3-4; 2Kor
3,3).33
Ezeket figyelembe sem véve, azzal találkozhatunk a mai egyházak sokaságában, hogy
semmibe veszik a törvényt, különböz félremagyarázásokkal eltörölték a szombatot, és
helyette a vasárnapot, a hét els napját ünneplik.
Maclanie’s Mosheim XVIII. századi egyháztörténész szerint a keresztények már az els
században azon a nézeten voltak, hogy mindenképpen el kell különíteni a hét els napját,
amelyen Krisztus feltámadt. Az egyháztörténész szerint az apostolok világos megjelölésén
alapult mindez, és egyetemesen ünnepelték is azt mindenütt, ahogyan ez a leghitelesebb
írók bizonyságtételeibl kiviláglik. Az alábbi „hiteles” mvekre és szerzkre gondolt itt
Mosheim:
• Barnabás levelére, amelyet hamisítványnak nevezett többek között: Start
professzor, Dr Killen egyháztörténész, Hackett professzor, Milner, Eusebius, Sir
William Domville és még sokan mások.
• Plinius levelére Traianus császárhoz. Ebbl a levélbl viszont nem derül ki, hogy
mely napot is említi a szerz.
• Ignatius levele. Az  leveleit gyakran idézik az els nap megünneplésével
kapcsolatosan, viszont azt is észre kell venni, hogy a vasárnapot ünnepl
történészek, egyházkutatók is elismerik, hogy levelei hamisítványok, illetve azok,
amelyek esetleg mégis hozzá köthetek, azokban sehol nem esik szó a vasárnapról,
mint ünneprl.
Igehelyek, amelyekre igen gyakran hivatkoznak azok az egyházak, illetve képviselik,
akik a vasárnapot tartják e parancsolat napjának: Ap csel 15,23-29; Kol 2,16-17; Gal 4,9-
11;
• Az Apostolok cselekedeteiben kizárólag csak a ceremoniális törvényekrl van szó,
s azt mindenki elfogadja, hogy a Tízparancsolat nem tartozik ezek közé.
• A Kolossébeliekhez írt levélben egy fordítási helyesbítésre van szükség: az eredeti
görög szövegben a szombat helyett szombatok áll. Ez a többes szám arra utal, hogy
itt nem a Tízparancsolat szerinti heti nyugalomnapról van szó, hanem az évi hét
ceremoniális szombatról.
• A Galáciabeliekhez írt levélben megfogalmazottakkal kapcsolatosan fontos
megjegyezni, hogy ezen a pogány-keresztény területen igen jelents hitehagyás volt
a levél tanúsága szerint. Judeista tévtanításokat fogadtak el a Pál apostoltól tanult
igaz evangélium helyett.
További igék, amelyek a vasárnapünneplés igazolására oly szeretettel hívják fel a
figyelmet mindazok számára, akik azt megkérdjelezik:Ap csel 20,7; 1Kor 16,2; Jel 1,10.
• Az Ap csel 20,7 alapján arra hivatkoznak, hogy Pál apostol a hét els napján
tartotta tanítását. Az apostolnak a Szentlélek kijelentette, hogy utoljára látja a
gyülekezetet ezen a területen, és mivel másnap elutazott, ezért természetes volt,
hogy a lehet legtöbbet szerette volna számukra nyújtani.
• Igen gyakori szokás hivatkozni a Korinthusbeliekhez írt els levélre is, hogy
adományt gyjtöttek, amit csak istentisztelet alkalmával szokás. Ha pontosan és
figyelmesen olvassuk az igét, láthatjuk, hogy itt arról volt szó, hogy kinek-kinek
otthon magánál kellett félre tennie az adomány összegét.
• A Jelenések könyvében szerepl Úr napjával pedig az a probléma, hogy az els
században csak a Mithras napisten tiszteli nevezték a hét els napját így, míg a
keresztények kizárólag a szombatot.
A következ igék viszont ténylegesen alátámasztják a szombatünneplés igazságát:
• „És monda nékik: A Szombat ln az emberért, nem az ember a szombatért. Annak
okáért az embernek Fia a szombatnak is ura.” Mk 2,27-28
• „Mikor pedig kimentek a zsidók zsinagógájából, kérék a pogányok, hogy a
következ szombaton prédikálják nékik ezen beszédeket.” Ap csel 13,42
• „A következ szombaton aztán majdnem az egész város egybegyle az Isten
ígéjének hallgatására.” Ap csel 13,44
• „És szombatnapon kimenénk a városon kívül egy folyóvíz mellé, hol az imádkozás
szokott lenni; és leülvén, beszélgeténk az egybegylt asszonyokkal.” Ap csel 16,13.

• „És láték más angyalt az ég közepén repülni, a kinél vala az örökkévaló
evangéliom, hogy a föld lakosainak hirdesse az evangéliomot, és minden
nemzetségnek és ágazatnak, és nyelvnek és népnek, Ezt mondván nagy szóval:
Féljétek az Istent, és néki adjatok dicsséget: mert eljött az  ítéletének órája; és
imádjátok azt, a ki teremtette a mennyet és a földet, és a tengert és a vizek
forrásait.” Jel 14,6-7
Ha figyelmesen olvassuk a Bibliát, megdöbbenve állhatunk afelett, hogy miért nem
értik meg az igének tiszta egyértelm kijelentéseit oly sokan. Az Újszövetségben sehol
nem találhatunk olyan kijelentést, amelyben a szombatnapot maga a Törvényhozó
feloldotta, vagy megváltoztatta volna. Ugyanígy arról sem, hogy elrendelte a vasárnap
ünneplését. Halála és feltámadása emlékére kizárólag az Úrvacsorát rendelte el, és nem
egy új heti pihennapot.
A vasárnap tényleges megtartását a constantinusi fordulattól számítjuk. Ténylegesen
egy 321-ben kiadott rendeletben tette állami ünnepnappá, amely korábban a „Nap
tiszteletreméltó napja” volt. Nagyon hamar megjelentek azok a szimbólumok, amelyek
kifejezetten kedveztek ennek az átmenetnek. Krisztust, mint a „világ Világosságát” a
Naphoz kezdték hasonlítani. Constantinus a vasárnap megünneplésében olyan intézményt
fedezett fel, amely a hatalmát ersítheti. Elbb szorgalmazták, majd kényszeríttették, hogy
a keresztények áttérjenek a szombatról a vasárnapünnepléséhez. Sátán mve volt ez.
Akkor, amikor látta, hogy az üldöztetések, mészárlások ellenére is terjed Krisztus
követinek száma, gonosz szokásához híven cselhez folyamadott. Ami nem ment kívülrl,
hát majd megy belülrl. Sajnos „áldásos” tevékenysége sokakban célt ért.
A második rész elmondja, mit tehetünk ezen a napon: „semmi dolgot se tégy azon se
magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se barmod, se jövevényed, a ki
a te kapuidon bell van;”. Dolgot ír az Írás, vagyis nem semmittevést. Azt kéri tlünk az
Úr, hogy ne végezzünk kenyérkeres munkát, ne foglalatoskodjunk olyan cselekedetekkel,
amelyeket a hét többi napján cselekszünk:

„Ha megtartóztatod szombaton lábadat, és nem zöd kedvtelésedet szent napomon, és a
szombatot gyönyörségnek hívod, az Úr szent és dicsséges napjának, és megszenteled azt,
dolgaidat nem tevén, foglalkozást sem találván, hamis beszédet sem szólván” Ésa 58,13
Legyen ez a nap az Úré, gondoljunk rá, legyünk vele. Ez a nap a lelki felemelkedést, az
Isten Igéjében való elmélyülést hivatott szolgálni. Ezzel pihenhetjük ki igazán a hat napon
keresztül végzett fáradságos munkát. Az ószövetségi idkben, s késbb is sokan
gondolkodtak úgy, hogy hat nap az enyém, s a hetedik, a szombat az Úré. Áldozatnak
tekintették ezt a napot. Azért helytelen ez a szemlélet, mert nem mi adunk az Úrnak. Jézus
a szombatkérdéssel kapcsolatosan kimondta, hogy a szombat lett az emberért és nem az
ember a szombatért (Mk 2,27). Isten ajándéknak adta ezt a napot a számunkra. Az idk
folyamán óriásit változott az ember szemlélete. Addig, amíg az ószövetségi és apostoli
korban ezt a napot tehernek tartották - akik a rabbinikus hagyományon alapuló, de az
Írástól idegen követelményeit meg akarták tartani - eljutottunk oda, hogy ma ezt mondják:
„ez az egy nap a mienk, s még ezt is adjuk oda az Istennek?”. Ebben a fordulatban egy a
lényeg: ne kelljen Istennel közösséget vállalni. „Az Embernek Fia a szombatnak is ura”
mondta Jézus, vagyis hiába tekintem magaménak a hetedik napot, elveszítem azt, ha nem
nyerem meg a „szombatnak Urát”. Enélkül nincs pihenés, nincs nyugalom és nincs
felüdülés sem. Ha elveszítjük a szombatot, elveszítjük az egész hetet. A nyugalomnap
megszentelésével Isten azt is kéri tlünk, hogy másokkal se végeztessünk semmi munkát,
még állatainkat se adjuk bérbe, vagy kölcsön.
A szombat egyik estétl a másik estéig tart. (3 Móz 23,32) Amikor lemegy a nap
péntek este, akkor veszi kezdetét a szombat, és tart másnap napnyugtáig. A hetedik nap a
szent gyülekezésnek is a napja. Istentiszteleti alkalom, ahol a hív közösség együtt fejezi
ki Isten iránti háláját. Aki hittel követi Isten parancsolatait, annak úgy kell azon részt
vennie, hogy kaphasson is, de adjon is. Így lesz megszentelt nap a szombat, és
megszenteltek a betölti is.
A harmadik részben nevezi néven önmagát a Tízparancsolat átadója. Az isteni személy
nevében beszél, „aki által minden lett”, „és akire nézve” teremtettek mindenek (Kol 1,16).
 az, aki a törvényt adta, betölti, és soha át nem hágja a parancsolatokat. Minden jó tle
van. „ az, aki ezek után az ember gondolkodását a Teremtrl a teremtményekre, az
Életadó után a másik élet szeretetére irányítja.”
Isten hat nap alatt teremtette az eget és a földet, és mindazt, ami azokban van. Nem ok
nélkül tette ezt ennyi id alatt. Példát kívánt ezzel adni az embernek, hogyan éljen, hogyan
gazdálkodjon az idejével. Sokan vitatják a teremtés hat napját, és hirdetik, hogy ez csak
jelképes írás a Bibliában. A Genesisben a napot „jóm”-nak írja az eredeti héber szöveg,
ami 24 órás napot jelent. E mellett a Bibliában ezt olvassuk: „És ln este, és ln reggel”
(1Móz 1). Mindezek egyértelmen ersítik, hogy napokról, és nem évmilliárdokról van
szó. A Teremt megtehette volna, hogy egy pillanat alatt, vagy valóban évmilliárdok alatt
végezze el a teremtést, de cselekedetével példát és életritmust adott az embereknek.
Szomorú látni azt, hogy az ember nem hogy Istent, a Teremtjét nem tiszteli, hanem még
önmagát is lealacsonyítja azzal, hogy csak egy véletlennek képzeli létét. Az Ige folyamatos
és állandó tanulmányozásával, a Szentlélek segítségével viszont visszatérhet a helyes
irányba, és felfedezheti a teremtés csodálatos voltát.
Ellen G. White így ír a negyedik parancsolatról: „Amint a tudás fája az Édenkert
közepébe helyeztetett, úgy helyeztetett a szombat a Tízparancsolat közepébe… Amiképpen
a tudás fája Ádám engedelmességének a próbája volt, ugyanúgy a negyedik parancsolat is
Isten által adott próba egész hív népe számára, az engedelmesség bizonyítására. Ádám
tapasztalata figyelmeztetésül kell hogy szolgáljon az idk végezetéig. Int bennünket, hogy
ne fogadjunk el semmiféle magabízásra biztatást emberek vagy angyalok szájából sem,
amely akárcsak ’egy jótát vagy pontocskát’ is elvesz az Úr szent törvényébl.”
A negyedik parancsolat megtartásában hségeseknek egy csodálatos ígéretet ad az Úr:
„Akkor gyönyörséged lesz az Úrban; és én hordozlak a föld magaslatain, és az mívelem,
hogy Jákóbnak, atyádnak örökségével élj; mert az Úr szája szólt!” Ésa 58,14

Számomra amikor először olvastam a Bibliában a szombat napot csak az döbbentett meg, hogy ezt miért nem értik, azután tanulva a történelmet, a kereszténység történelmét megtaláltam a választ.



És itt a másik:

A gyermekkeresztséget honnan veszitek, hogy benne van a Bibliában? Igazából egészen a IV századig nem volt ez gyakorlat, holott az adott világban már több millió keresztény élt,  és csak a XIII században vált szinte kötelezővé. A baj az, hogy eredendő bűnt ismernek, holott a Biblia ilyet nem ír. Csak bűnre való hajlamot ami nem ugyanaz. Jézus sem gyermekként keresztelkedett meg, illetve merítkezik alá a vízben. A baptismo szót használja a Biblia ami alámerítést jelent. A keresztség az újjászületés, vagy megtérés megpecsételése, nem pedig a testi születésé.  Előbb tanítvánnyá kell tenni valakit, hogy megértse mindazt amit meg kell értenie. A szabad választás lehetősége hol lenne egy csecsemő esetében,és mint írtam a Szentírásban sehol nincs gyermekkeresztség.


A harmadik:

Azért ne tegyünk  a Szentírásba olyat ami ott nincs, ilyen a nyolcas szám. Nincs nyolcadik nap, mivel csak 7-ből áll egy hét. Az a nap az első nap!



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4604
  • Nem: Nő
Válasz #70 Dátum: 2011. Szeptember 25. - 09:20:18
Sziasztok!  :int2:

Csaba, amit Korintus legutóbb írt hozzászólást, azt látod egész terjedelmében? Ha nem, akkor légy szí, az utolsó két három szót írd ide be, hogy meddig tudod olvasni, és akkor ami kimaradt, azt külön hozzászólásban pótoljuk.

Korintus, arról van szó, hogy Csaba telefonról internetezik, és csak egy bizonyos karakterszámig tudja a telefonja beolvasni a hozzászólásokat.  :int

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető korintus

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Válasz #71 Dátum: 2011. Szeptember 25. - 09:27:57
Nagyon fontosnak tartom, hogy tisztázzuk a Biblia-értelmezés biblikus alapelveit Jézus kijelentései alapján:

1.   Mt 4,4: „Nem csak kenyérrel él az ember, hanem Isten minden Igéjével, amely az Ő szájából származik”
Jézus ilyen szemléletes módon fejezte ki, hogy bár a Biblia igéi emberi nyelven hangzanak is, ténylegesen és valóságosan Istentől származnak. Így kell viszonyulnunk az Íráshoz.

2.   Mt 24,15: „Aki olvassa, értse meg!”
A megismerés természetes eszközeit kell alkalmazni: figyelmes olvasás, logikai összefüggések keresése, az olvasottak megfontolása.

3.   Jn 10,35: „Az Írás fel nem bontható”
Nem szabad az ige „felbontásával”, azaz átértelmezésével megoldani a nehézségeket. Nem az igét kell kijavítani, hanem az értelemnek kell megvilágosodnia.

4.   Mt 16,11: „Hogy nem értitek, hogy nem a kenyérről mondtam néktek”
A tanítványok félreértették Jézus jelképes beszédét, és szó szerint értették, amit mondott. A jelképes beszéd igen alkalmas kifejezőeszköz, és semmi nehézséget sem jelent a megértése, ha jól odafigyelünk az Írás kijelentéseire. Pascal szerint két tévedés van: ha mindent betű szerint értelmezünk, vagy ha mindent a rejtett értelme szerint értelmezünk.

5.   Mt 4,7: „Viszont meg van írva”
Alapelvként fogalmazható meg Jézus e megjegyzése alapján: bármely kijelentést vagy igeszakaszt a saját összefüggésében kell megérteni.
-   első szinten: az adott bibliai könyv összefüggésében
-   második szinten: az Ó és Újszövetség összefüggésében
-   harmadik szinten: a teljes Biblia összefüggésében

6.   Mt 21,42: „Sohasem olvastátok az Írásokban!”
Jézus így oktatott arra, hogy semmi ne kerülje el a figyelmünket az Írások olvasása közben, legyünk éles megfigyelők, és alaposan gondoljuk át a legkisebb részleteket is.

7.   Jn 5,39: „Ezek azok, amelyek bizonyságot tesznek rólam”
A Biblia egyes igéinek értelmezésénél fontos alapelv: az Írásban minden a Megváltó személye felé irányul, a gyakorlati cél, pedig mindenkor az ember megváltása. Ez ugyanúgy érvényes az Ószövetségre is.

8.   Mk 12,24 „Avagy nem azért tévelyegtek-e, mert nem ismeritek sem az Írásokat, sem az Isten hatalmát?”
Jézus összekapcsolta az Írások ismeretét Isten hatalmával. E két dolog szorosan összefügg: akinek rányílik a szeme Isten hatalmára, az fel fogja ismerni az Írásokban Isten szavát. Fordítva is igaz: aki lelkiismeretesen kutatja az Írást, az megtapasztalja a saját életében Isten hatalmát.

9.   Csel 1,7: „Nem a ti dolgotok tudni, amelyeket az Isten a maga hatalmába helyezett”
Ha valami titokzatosnak tűnik számunkra, és nem találunk rá magyarázatot, ellene kell állni a találgatásoknak: „A titkok az Úréi…a kinyilatkoztatott dolgok pedig a mieink” (5Móz 29,29)

10.   Jn 16,13: „Amikor eljön az igazságnak Lelke, elvezérel titeket minden igazságra”
A Szentlélek által nyílik meg igazán elménk az Írások értésére.

11.   Jn 18,37: „Mindaz, aki az igazságból való, hallgat az én szómra”
Meghajlás Isten igéje előtt. Az igazságból valók szeretik az igazságot. Jobban szeretik önmaguknál. Készek megalázkodni előtte, mindent oda adni érte.






Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #72 Dátum: 2011. Szeptember 25. - 09:32:48
Szia Viràg!
Ellen G.White-ig tudtam olvasni a hsz-t némi karakter kihagyàsokkal,ezek talàn görög,vagy héber karakterek voltak .
Nem szükséges tovàbb bontanod a szöveget.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető korintus

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 29
  • Nem: Férfi
Válasz #73 Dátum: 2011. Szeptember 25. - 10:15:27
Kedves Csaba!

Azt én nem tudhattam, hogy Te  nem tudod korlátlanul olvasni az üzeneteket. Bocsi. Nem héber  karakterek hanem a szakdolgozatom egy részéből idéztem ami nem word-ban van írva. A hosszú ű és ő illetve ú-t nem tudja felismerni, ha átteszem word-be.
Még csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy nekem nem áll szándékomban senkire ráerőltetni a meggyőződésemet, viszont a Szentírásból azt tanultam meg, hogy amit Isten megértetett veled azt tovább kell adnod. Én ezt teszem. És ha ezzel akaratom ellenére megbántottalak akkor bocsánat érte. Úgy vélem mindannyiunk életében eljő majd az igazság pillanata, mindenki látni fogja  a valóságot. Természetesen jobb ha előbb. Ezért is fontos, hogy amit ismerek elmondjam  vagy közzé tegyem. Hirdessem az Úr akaratát, megváltó kegyelmes helyettes áldozatát. Mindazt ami a Bibliában szerepel és megértettünk. A tudatlanság idejét elnézi az Úr, de azt már nem amit tudok és mégsem a szerint élek cselekszem. A Szentlélek az ami ebben bennünket segít és Ő az aki ide valamennyiünket elvezetett. Nekünk csak annyi dolgunk van többek között, hogy hallgassunk a szavára. Még egyszer szeretném ha nem értenétek félre, nem okoskodni jöttem, hanem az általam megismerteket tovább adni. Nem kell elfogadni, és nem is az én feladatom azt elfogadtatni, ahogyan Nikodémusnak is a Szentlélek mutatta meg az utat, a helyes utat, úgy mutatja meg mindannyiunknak. Legyen áldott érte az Úr.
Salom. vagy héberül: שלם



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #74 Dátum: 2011. Szeptember 25. - 11:54:55
Kedves Korintus!
Semmi gond, valòban nem ismerhetted a technikai hàtteremet!
Szò sincs arròl,hogy megbàntottàl volna! Azért nem terheltem Viràgot a szöveg bontogatåssal,mert magam is az adventista egyhàzban tértem meg,ìgy ismerem az adventista theològiåt és E.G.W
stàtuszàt.
A témàt pedig kettonk között Te "offoltad" nem rég!
:szelid:

Amint màr ìrtam az igeértelmezésed alapjai szimpatikusak szàmomra,de én olyan puritàn alapelvekkel is kiegészìtettem az évek sorån, mint a nehezebben értheto igehelyeket az egyszerubbek àltal kell magyaràzni (és nem pròfétai révülettel), következtetni csak ott szabad,ahol nincs vilàgos bibliai gyakorlat,vagy kijelentés.
Aztàn ide tartozik még az igeértelmezésében a
-ki mondta?
-kinek mondta?
-mikor mondta?
-miért mondta? kérdések köre.
Én sem kìvànlak meggyozni a nézeteimrol,s a Te nézeteidet sem kìvànom véget nem éro vitàkban càfolni!Az ilyen jellegu fòrumozåsbòl kigyògyùltam!
:hi
Åldott szép napot Neked!

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13