Csaba hermeneutikai módszerével egyet értek (a hit analógiája, vagyis az Írást az Írással magyarázzuk) két kiegészítéssel:
1./ a Biblia egyes részeinek értelmezésekor figyelembe kell venn az adott irodalmi műfajt; vagyis másként olvasunk egy egyszerű narratívát (pl. Bírák) mint mondjuk egy verset (Énekek éneke).
2./ A Biblia alapvetően egy nagy narratíva és nem osztandó két részre (ÓSZ és ÚSZ). Vagyis egy egységes műként kell olvasnunk. Így például a testté lett Ige (Krisztus) előképe már a korábbi (egyszerűség kedvéért ÓSZ) kinyilatkoztatésokban is felfedezhető. Emiatt fontos a biblia ún tipológiai értemezését is felfedezni (Krisztus előképei az ÓSZ-ben).
A gyermekkeresztségről: Csak azért mert a Bibliában nincs minden szó szerint leírva még nem jelenti, hogy akkor már nincs. Pl. a szentháromság sincs így egyértelműen leírva, de logikusan egyértelműen kikövetkeztethető. Vagyis ha azt nézem, hogy ha a=b és b=c, akkor a=c. Ha csak a=b és b=c van leírva, de az hogy a=c nincs, abból következik, hogy a=c még ha nincs is szó szerint leírva. Az 1. Kor 10 egyértelműen ír arról, hogy a vörös tengeri átkelés egy típusa volt a keresztségnek, tudjuk, hogy ott az Izraeliták mind átkeltek és tudjuk, hogy ott gyermekek is voltak, hiszen Mózes nem volt hajlandó elmenni a gyermekek nélkül, így következik, hogy a gyermekek is részesültek a keresztségből. Azt gondolom, hogy az Igéből 100%-osan látszik, hogy a hívők gyermekei is részesülnekbelőle, mert ők is tagjai az egyháznak.
a 8 számról: Péter levelében is említi a 8-as számot, ennyien voltak, akik megmenekültek a keresztség ítélete elől, vagyis az özönvíz elől. Ők voltak az új kezdet, az új emberiség első lényei. Krisztus is a 8. napon támadt fel: pénteken (6. nap meghalt; 7. a nyugalom napja vagyis szombat; a rá következő nap pedig az 1. vagy a 8.). A 8-as azért meggyőzőbb, mint az 1, mert a feltámadással egy új korszak kezdete lett, véget értek a véresáldozatok, mert Krisztus az új emberiség első zsengéje.
EGW: sajnálom, hogy ezt mondom, de meggyőződésem, hogy ő egy hamis próféta volt, amennyiben a Szentlélektől származtatja valaki tanításait. Nem mondom, hogy az adventisták mind eretnekek (mint ahogy a katolikusok sem azok), de aki mindent komolyan vesz EGW írásaiból, úgy, ahogy a korai adventisták tették az 1919-es Bibliai konferencia előtt (vagyis, hogy valóban szólt hozzá Isten és kinyilatkoztatásokat adott neki, amelyek ellentmondanak a korábbi kinyilatkoztatásoknak), az eretnekségben hisz. Meg kell vallani, bűnbánatot tartani és megtérni.