Athanasius írta:
Más: Róma 6,4
"Eltemettettünk tehát vele együtt a keresztség által a halálba, hogy amiképpen feltámadt Krisztus a
halálból az Atya dicsősége által, úgy mi is új életben járjunk. "
Mivel egyértelmű párhuzamot von Krisztus és a mi halálunk és feltámadásunk között, itt is egyértelmű, hogy az újjászületés az egy feltámadás, amely nem azonos a testi feltámadással.'Kedves Athanasius!
Én nem akarom, hogy nekem legyen igazam, hanem hogy Isten igazsága kerüljön előtérbe! Nekünk nem egymással, hanem mindkettőnknek a Bibliával kell kiegyeznie! Éppen ezért, most tisztelettel és köszönettel elfogadom tőled az ige alapján, hogy az újjászületés is ''e g y'' feltámadás!
Éppen úgy, ahogy ''egy'' feltámadás a sok közül
• a kisleány esete Krisztussal (Mk.5:35-43)
• Lázár esete (Jn.11:1-45)
• aztán ezen a történeten belül a Mártha által megemlített feltámadás (23-24 vers)
• vagy a történeti szempontból ezzel megegyező, Jézus szerinti utolsó ítélet (Mt.27:52-53. Vö. Dán.12:2)
• vagy a Krisztussal együtt feltámadó szentek esete. (Mt.27:52-53)
Athanasius irta:
Kol 3,1: "Azért ha feltámadtatok Krisztussal, az odafennvalókat keressétek, ahol a Krisztus van, Isten jobbján ülve."
Ezt kiknek mondja? Akik majd feltámadnak testben? Pál üzen a levelében azoknak, akik majd a feltámadás után élnek, hogy az odafennvalókat keressék? Nekünk akkor nem is kell, mert mi nem támadtunk fel? Ha ez nem az első feltámadás, ami újjászületésünkkor történik, akkor mi ez?Természetesen Pál ezt a saját kortársainak, nekünk is és az elkövetkező minden generációnak üzeni a Szentlélektől. A múltba érthetően nem sok értelme lenne visszaszólni...
Ami az újjászületésünkkor történik, arra Te magad is utaltál már,
szellemi feltámadás.Engedj meg újabb két igét:
Jel.20:4-6. "És láték királyiszékeket, és leülének azokra, és adaték nékik ítélettétel; és látám azoknak lelkeit, a kiknek fejöket vették a Jézus bizonyságtételéért és az Isten beszédéért, és a kik nem imádták a fenevadat, sem annak képét, és nem vették annak bélyegét homlokukra és kezeikre; és éltek és uralkodtak a Krisztussal ezer esztendeig. 5. A többi halottak pedig meg nem elevenedének, mígnem betelik az ezer esztendő. Ez az első feltámadás 6. Boldog és szent, a kinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig.''Szóval, ha itt az ige a szellemi feltámadásról, azaz az újjászületésről beszél úgy, mint az első feltámadásról, akkor kénytelenek vagyunk az előtte lévő állapotot is első (szellemi) halálnak tekinteni. Ezért írtam a múltkor, hogy nem beszél az ige 3 halálról sem...
Jel.20:6. "Boldog és szent, a kinek része van az első feltámadásban: ezeken nincs hatalma a második halálnak; hanem lesznek az Istennek és a Krisztusnak papjai, és uralkodnak ő vele ezer esztendeig.''Ugyebár szerinted ez az első feltámadás.
Ez meg a második:
1Kor.15:22-23. "Mert a miképen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek. 23. Mindenki pedig a maga rendje szerint. Első zsenge a Krisztus; azután a kik a Krisztuséi, az ő eljövetelekor."Szóval Te is úgy látod, hogy ez egy testi feltámadás, én is!
Aztán máshol így beszél erről Pál:
1Thess.4:14-18. "Mert ha hisszük, hogy Jézus meghalt és feltámadott, azonképen az Isten is előhozza azokat, a kik elaludtak, a Jézus által ő vele együtt. 15. Mert ezt mondjuk néktek az Úr szavával, hogy mi, a kik élünk, a kik megmaradunk az Úr eljöveteléig, épen nem előzzük meg azokat, a kik elaludtak. 16. Mert maga az Úr riadóval, arkangyal szózatával és isteni harsonával leszáll az égből: és feltámadnak először a kik meghaltak volt a Krisztusban; 17. Azután mi, a kik élünk, a kik megmaradunk, elragadtatunk azokkal együtt a felhőkön az Úr elébe a levegőbe; és ekképen mindenkor az Úrral leszünk. 18. Annakokáért vígasztaljátok egymást e beszédekkel."Bizonyára Te is látod az igében, hogy az első és második feltámadást ''minőségében'' megkülönbözteti a Biblia. Most ha valóban az a 2. feltámadás igéje, amit te állítasz, akkor sokkal inkább kívánom, mint az elsőt, hiszen ez szellemi és testi, s a Biblia szerint az Úrral hoz teljes közösségbe! Akkor meg mitől az első lenne a boldog? Érted, hogy miről beszélek?
Más: ma ''belebotlottam'' Ezékiel 37-48 részekbe.
Értelmeznéd nekem ezt az igeszakaszt, az általad Kr. u. 70-ben lezárt izraeli kegyelem fényében?