Szerző Téma: A végidőkről  (Megtekintve 201242 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #630 Dátum: 2013. Október 31. - 08:14:45
Akkor ezek szerint Jézusnak is csak a szellemisége van jelen, Ő maga nincs itt?

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Sefatias

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 468
  • Nem: Férfi
Válasz #631 Dátum: 2013. Október 31. - 08:16:30
Szerintem nagyon erőltetett (számomra lehetetlen) a Mt.24-et csak Jeruzsálem pusztulására érteni.
Főleg a 24.29 - től, s a példák melyek ezeket követik égészen a 25r végéig, mind az itélettel foglalkoznak.

Nekem az összes magyarázat erőltetett. Sehol semmi bizonyíték, csak találgatás. Én meg találgatásra nem építek várat



Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13596
  • Nem: Férfi
Válasz #632 Dátum: 2013. Október 31. - 08:25:21
Nagyon végletekbe tudjuk nézni az igét, s ezt magamnak is mondom!
Tényleg úgy viselkedünk, mint akik meggazdagodtak és semmire sincs szűkségük. irulpirul
Fontosnak tartjuk Jézus látható királyságát, akár ahogy a zsidók várták. Pedig Jézus azt mondja ''ISTEN ORSZÁGA OTT VAN BENNETEK.''
MONDOGATJUK, HOGY ''AHOL KETTEN, HÁRMAN...'' VAJON EL IS HISSZÜK, MEGIS TAPINTJUK?
TÉNYLEG ITT VAN KÖZÖTTÜNK?
AZTÁN ÍGY VAGYUNK AZ ANTIKRISZTUSSAL IS. ''BE FOG ŰLNI A JERUZSÁLEMI TEMPLOMBA...''
JÁNOSNAK MEG VOLT KÉPE, SAJÁT SZÁMÁRA JELENIDŐBEN ÍRNI:
''ÉS VALAMELY LÉLEK NEM VALLJA JÉZUST TESTBEN MEGJELENT KRISZTUSNAK, NINCSEN AZ ISTENTŐL: ÉS AZ AZ ANTIKRISZTUS LELKE, AMELYRŐL HALLOTTÁTOK, HOGY ELJŐ; ÉS MOST E VILÁGBAN VAN MÁR.''
1JN.4:3

TOVÁBBRA SEM ÁLLÍTOM, HOGY ATHANASIUS NÉZETEIT VALLOM, DE MINDKÉT FÉL RÉSZÉRŐL TÖBB ALÁZATRA LENNE SZŰKSÉG A TÉMÁBAN, MERT ELŐFORDÚLHAT, HOGY MINDANNYIUNKNAK SZŰKSÉGE LESZ ARRA A SZEMGYÓGYÍTÓ ÍRRA, AHOGY A MINAP NEKEM IS SEFATIASSAL SZEMBEN!
:2smitten:

 O0



Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13596
  • Nem: Férfi
Válasz #633 Dátum: 2013. Október 31. - 08:28:07
Shalom!

Leírom mit értettem allegórikus vagy idealista megközelítés alatt.

Ezt az értelmezést az alexandriai teológiai iskola dolgozta ki a III-IV. században.  Órigenész – elsősorban, Philón nyomán – megkísérelte a teológiát Platón filozófiájával harmonizálni. A Jelenések könyvének szimbólumrendszerét és kijelentéseit allegorikusan értelmezte, s ezzel alapot teremtett az idealista magyarázatok számára. Augustinus ezt csak részben módosította később, aki a jövőre vonatkozó próféciákat allegorikusan, a nem jövőre utaló kijelentéseket pedig szó szerint értelmezte.
Jellemző álláspontok:
-   Úgy értelmezi a Jelenéseket, mint az Isten és a Sátán közötti harcról szóló beszámolót, mely a jelenlegi gyülekezeti korszakban teljesedik be. Manapság ennek egyik liberális változata a Jelenéseket egyszerűen Isten győzelme jelképes bemutatásának tartja.
-   Az apokalüpszisz a jó és a gonosz, az élet és a halál közötti örök harc szimbóluma, ezért János látomásait nem lehet azonosítani sem a múlt, sem a jövő eseményeivel, mert ezek a szimbólumok valójában trendek vagy ideálok.
-   Az idealista értelmezés a preterista felfogáshoz hasonlóan tagadja a prófétálás egyik alapvonását, az "előre megmondást, előre kijelentést Isten részéről".
-   Az apokalipszis képeit spiritualizálja, elszellemiesíti, és így azokat megfosztja prófétikus jellegüktől. Ezenkívül a próféciákat elválasztja a konkrét történelmi beteljesedéstől, holott Jézus és apostolok így tanítottak. Viszont így bármit és bárhogyan meg lehet ideologizálni az aktuális célnak megfelelően.
-   Az idealista értelmezés teljesen ellentétes az apokaliptikus írások eredeti céljával, ugyanis a kijelentések idealista/allegorikus értelmezése nem feltárja, hanem sűrű, homályba borítja a jövőre vonatkozó próféciákat..
Teológiai következmény a katolicizmusban: Az ezeréves királyság korában élünk, mivel Izraelnek nincs jövője. Jézus szellemileg már uralkodik, ezért van földi helytartója, aki pápa és a próféciának megfelelően az Egyháznak uralkodnia kell a Nemzetek felett.  A katolikus teológia szerint ezért pl.: A római egyház az új Jeruzsálem. Ez utóbbit meg lehetett teológizálni a szimbolikus allegorizmussal: Jézus testi mivoltában az átlényegült oltáriszentségben jött és jön vissza minden egyes misén a hívők testébe (hiszen a római teológia szerint a pap által átváltoztatott ostya maga Jézus Krisztus, testi valójában) - ez az ún. „parúzia az eukharisztiában" elmélet.

Protestáns: Kálvin és Luther írásaiban is megjelenik ez a megközelítés.

Babilon=Róma
Antikrisztus= Pápa

Egyébként azért szokták vádolni a Millenistákat azzal, hogy tízezer féle elmélet van, mert ezzel akarják legitimizálni a saját verziójukat.
Hamár az idézeteknél tartunk nézzünk meg néhány egyházatyát akik Origenész előtt éltek és apostoli kapcsolataik is voltak és nem voltak megfertőzve a különböző elnevezésektől.

Papiasz,
az apostoli kor utáni első író, a hagyomány szerint- csakúgy, mint Plykarpos- János apostol hallgatója volt, majd később Hierapolisz püspöke lett. Iréneusz mondja róla, hogy Papiasz a 4. könyvében ír a millenniumról (a hagyomány szerint Papiasz 5 könyvet írt, amelyben az apostolok szóbeli tanításait foglalta össze): „Ezek között beszél egy ezer esztendős korszak eljöveteléről, amikor majd a halottak feltámadnak és Krisztus országa testi értelemben megvalósul ezen a földön.”

Jusztinosz (100-165)
, akinek érveit és teológiai látásmódját a mindenkori egyház nagyra becsülte, egy olyan regnumról tud, amelyben Izrael reménysége (is) meg fog valósulni, így hisz a zsidóság Jeruzsálembe való összegyűjtésében is. A Párbeszéd a zsidó Tryphonnal című művében a következőket írja: „Nekem pedig, és mindazoknak, akik mindenben helyesen gondolkodó keresztyének, az a meggyőződésünk, hogy a test feltámad, és mi ezer esztendeig, a díszesen újjáépült és tágas Jeruzsálemben leszünk. Mindezt Ézsaiás, Ezékiel meg más próféták is így tanították.”
Jusztinosz egyébként ugyancsak a zsidó Tryphonnal folytatott párbeszédében jelenti ki, hogy „egy közénk tartozó férfi, név szerint János, egyike Krisztus apostolainak, a neki adott kinyilatkoztatásban megjövendölte, hogy Jeruzsálembe mi, a Krisztusban hívők ezer esztendőt töltünk el, és csak ennek eljövetelével következik be az egyetemes, szó szerint az örök és mindenre kiterjedő feltámadás és ítélet. Mint ahogyan a mi Urunk mondja: ott már nem házasodnak és nem mennek férjhez, hanem egyenlők lesznek az angyalokkal. A feltámadás istenének gyermekei lesznek.” A millenniumi tradíciót magára János apostolra vezeti vissza.

Tertullianust (160-220), a latinul író teológust, aki tulajdonképpen a nyugati egyház komolyabb teológiai hagyományának fundamentumait rakta le. Tertullianus éppen Marcion ellen írt művében (Adversus Marcionem) beszél arról, hogy a zsidók visszatérnek a földjükre, és Jeruzsálem a mennyből fog leszállni, a hűségesek pedig ezer éven át fognak uralkodni.

Egyébként Jusztinoszhoz hasonlóan számos más, korai keresztyén gondolkodó képviselte a millenniumtant; Így Methodius püspök (311), akit egyébként a katolikus egyház szentként tisztel, a De resurrectione című művében ír a millenniumról, vagy Lactantius (250-320), az apologéta, vagy Commodianus (3. vagy 5. század), keresztyén latin költő. De említhetnénk még Theophilust (183), antiochiai püspököt, aki Markion ellen írt apologetikai művet, és nem mellékesen ő használta először a trinitás fogalmát Istennel kapcsolatban, vagy Szárdiszi Melitót (180), a korai apologétát, aki Marcus Aurelius ellen védte meg a keresztyénséget. Ne felejtsük el megemlíteni Római Hyppolitust (170-235), Iréneusz tanítványát, aki korának legjelentősebb nyugati egyházatyája volt. Számos vitairatot írt a gnosztikusok ellen, és először készített egy olyan jegyzéket, amelyben az akkori  kor szektáit nevezi meg. Meg kell még említeni Poetivoi Victorinust is (304), aki az első megmaradt latin nyelvű bibliakommentár szerzője, amelyben egyébként János apokalipszisét, a Jelenések könyvét magyarázza.

Nekem ezek az egyházatyák sokkal hitelesebbnek tűnnek mint a liberális teológusok tömege.

Pacific

 O0



Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #634 Dátum: 2013. Október 31. - 09:19:37
Akkor ezek szerint Jézusnak is csak a szellemisége van jelen, Ő maga nincs itt?

 Igen.

Ján 16:5 
De most elmegyek ahhoz, aki elküldött engem, és közületek senki sem kérdezi tőlem: Hova mégy?
Ján 16:6 
Mivel ezeket mondom nektek, szomorúság tölti el a szíveteket.
Ján 16:7 
Én azonban az igazságot mondom nektek: jobb nektek, ha én elmegyek; mert ha nem megyek el, a Pártfogó nem jön el hozzátok, ha pedig elmegyek, elküldöm őt hozzátok.
Ján 16:8  És amikor eljön, leleplezi a világ előtt, hogy mi a bűn, mi az igazság és mi az ítélet.
Ján 16:9  A bűn az, hogy nem hisznek énbennem;
Ján 16:10  az igazság az, hogy én az Atyához megyek, és többé nem láttok engem;
Ján 16:11  az ítélet pedig az, hogy e világ fejedelme megítéltetett."

és a többi Ige, mely arról szól, hogy Isten Szelleme jön el, miután Krisztus Jézus felvitetik az Atya jobbjára és:

Apcs 3:19 
Tartsatok tehát bűnbánatot, és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek;
Apcs 3:20 
hogy eljöjjön az Úrtól a felüdülés ideje, és elküldje Jézust, akit Messiásul rendelt nektek.
Apcs 3:21 
Őt azonban az égnek kell befogadnia addig, amíg a mindenség újjáteremtése meg nem történik.
Erről az Isten öröktől fogva szólt szent prófétái szája által.


Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Margit

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3463
  • Nem: Nő
Válasz #635 Dátum: 2013. Október 31. - 09:25:22
"Vagyis a legrégebbi szövegek sem a megtisztulásra hanem a megsemmisítésre vonatkoznak. Egyébként János apostol az elmúlással kapcsolatban ugyanezt a szót használja a Jelenések 21,1-ben is mint Péter az igeversben.

Én is ezt várom, ez a reménységem. A lényeg azonban az, hogy készen várjam őt, hogy munkában találjon engem.

Pacific"

Kedves Pacific! Köszönöm szépen a magyarázatot. Margit



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #636 Dátum: 2013. Október 31. - 09:46:40
Kétségtelenül van különbség materiális és szellemi között.
Csakhát mi nagyon a 3 dimenzióban gondolkodunk.
Időnként teljes hévvel beszélünk egy szellemi világ elleni harcról, máskor meg mindent a kézzel foghatóság jegyében vizsgálunk.
Ha Krisztus ''csupán'' a Szentlélek Isten által van közöttünk, akkor a jővőben nem mondhatjuk, hogy az Istentiszteletünkön jelen volt a Krisztus. A Szent Lélek volt jelen.
Ellenben Krisztus erre az eseményre önmagát ígérte.
Sokan úgy érvelnek, hogy Krisztus most az Atya előtt főpapként könyörög, ezért nem lehet velünk.
Ez egyrészt teljesen földhöz ragadt gondolkodás, másrészt meg attól is el van rugaszkodva.
Fura lenne, ha éppen a Főpap hiányozna egyetlen Istentiszteletről is.
A Szentlélek valóban megkapta a feladatát: vígasztalás és az igazságban való vezetés.
Jézus valóban nem király a világban, de király a világ felett, különben minden imánk hiábavalóság lenne.
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #637 Dátum: 2013. Október 31. - 09:54:35
Hát igen.
Jézus így szól:

Ján 14:23  Felele Jézus és monda néki: Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet: és az én Atyám szereti azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #638 Dátum: 2013. Október 31. - 09:56:15
 De ugye ez nem szószerinti?
Az Atya nemigen jött le a földre, hogy emberben lakjon  :szelid:

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #639 Dátum: 2013. Október 31. - 10:01:52
ACs.19:26. És az egész emberi
nemzetséget egy
vérből teremtette,
hogy lakozzanak a
földnek egész színén,
meghatározván eleve
rendelt idejöket és
lakásuknak határait;
27. Hogy keressék az Urat,
ha talán
kitapogathatnák őt és
megtalálhatnák,
jóllehet bizony nincs
messze egyikőnktől
sem:
28. Mert ő benne élünk,
mozgunk és vagyunk;
miképen a költőitek
közül is mondották
némelyek: Mert az ő
nemzetsége is
vagyunk.
29. Mivelhogy azért az
Istennek nemzetsége
vagyunk, nem kell azt
gondolnunk, hogy
aranyhoz, vagy
ezüsthöz, vagy kőhöz,
emberi mesterség és
kitalálás
faragványához
hasonlatos az
istenség.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #640 Dátum: 2013. Október 31. - 10:12:05
Mikor lesz a mennyei Jeruzsálem a földivel egybeszerkesztve?

Ennek végső beteljesedése jövő idő, az ezeréves királyság után, miután az egész föld megtért és Sátán elengedetett egy rövid időre.

Mikor tette Jézus a lábait az Olajfák hegyére, hogy az ketté vált volna?

Kr. u. 70-ben. Zak 14 szimbolikusan Jézus Ítéletre visszajöveteléről ír, nem a világ végéről.

Mikor volt/lesz magasabb a Sion hegye minden más hegynél?

Egyféleképpen már most is az, ahol a gyülekezet képviseli Krisztust. Láthatóbb akkor lesz, ha az Egyház jól végzi a dolgát, és az adott nemzet megtér Jézushoz. Az ilyen nemzet engedelmeskedni fog Istennek és beviszi Isten tárházába javait. Jelenleg még egyik általam ismert nemzet sem "evangelizálódott" meg ennyire. Vagyis van min dolgoznunk.

Hol van a királyok Királya, uraknak Ura?

Jézus Krisztus az Atya jobbján ül és uralkodik mint Királyok Királya. Isten lévén azonban mindenütt jelenlevő és Lelke által velünk is van és veled is van.

Hol van a Trónja, ahová feljárnak a nemzetek képviselői?

Trónja a Mennyben van, a Mennyei Jeruzsálemben. Minden keresztyén ember találkozik vele ott minden úrnapján "Ti azonban a Sion hegyéhez járultatok és az élő Isten városához, a mennyei Jeruzsálemhez és az angyalok ezreihez, Zsid 12,22" Amikor a nemzetek megtérnek Istenhez, akkor ők is odamennek.

Ez már volt, vagy ezután lesz?

Részleges sikerünk volt már (középkor), de kétségtelen, hogy nem volt teljes a siker. Jobban állunk már mint 200 évvel ezelőtt, de még sok a tennivaló.

Hol vannak a szentek, akiknek feltámadt illetve átalakult testük van, olyan, mint Krisztus Jézusé és ezek hol uralkodnak a Messiás Király Nevében?

A testi feltámadás még nem történt meg. A Jel 20 az első feltámadásról ír, ami ugyanaz, mint az Ef 2,6.

Vagy mikor fognak?

Az ezeréves királyság után, miután Jézus valamennyi ellenségét legyőzte az evangéliummal és befejeződik a nagy küldetés, azaz a népek tanítványok lesznek.

Az elragadtatás egyáltalán megtörént már, ne várjuk?

úgy, ahogy a diszepnzácionalisták vallják, biztos, hogy nem lesz (titkos elragadtatás a NNY előtt, alatt vagy után). Az "elragadtatás" Jézus 2. visszajövetelével azonos, amikor is Ő lejön és -akik akkor élni fognak - találkoznak vele és együtt lejönnek vele ide a földre.

Mikor lesz az Antikrisztus ideje?

Az Antikrisztus, a bűn embere valószínűleg a főpap lehetett, aki bohócnak öltözve szentségtelenítette meg a templomot. Erről többet olvashatsz Josephus Flavius: A Zsidó Háború c. munkájában (kortársa volt Vespasiuanusznak és Titusznak). antikrisztusi lelkület azonban ma is van, amely minden olyan filozófia vagy magatartás, amely Jézus ellen törekszik.

Mikor épül fel a 3. templom?

Fizikailag sohasem, hisz Jézus teste a templom.


Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #641 Dátum: 2013. Október 31. - 10:13:09
De ugye ez nem szószerinti?
Az Atya nemigen jött le a földre, hogy emberben lakjon  :szelid:

Szerinted, hogy értette?

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #642 Dátum: 2013. Október 31. - 10:14:29
Nagyon végletekbe tudjuk nézni az igét, s ezt magamnak is mondom!
Tényleg úgy viselkedünk, mint akik meggazdagodtak és semmire sincs szűkségük. irulpirul
Fontosnak tartjuk Jézus látható királyságát, akár ahogy a zsidók várták. Pedig Jézus azt mondja ''ISTEN ORSZÁGA OTT VAN BENNETEK.''
MONDOGATJUK, HOGY ''AHOL KETTEN, HÁRMAN...'' VAJON EL IS HISSZÜK, MEGIS TAPINTJUK?
TÉNYLEG ITT VAN KÖZÖTTÜNK?
AZTÁN ÍGY VAGYUNK AZ ANTIKRISZTUSSAL IS. ''BE FOG ŰLNI A JERUZSÁLEMI TEMPLOMBA...''
JÁNOSNAK MEG VOLT KÉPE, SAJÁT SZÁMÁRA JELENIDŐBEN ÍRNI:
''ÉS VALAMELY LÉLEK NEM VALLJA JÉZUST TESTBEN MEGJELENT KRISZTUSNAK, NINCSEN AZ ISTENTŐL: ÉS AZ AZ ANTIKRISZTUS LELKE, AMELYRŐL HALLOTTÁTOK, HOGY ELJŐ; ÉS MOST E VILÁGBAN VAN MÁR.''
1JN.4:3

TOVÁBBRA SEM ÁLLÍTOM, HOGY ATHANASIUS NÉZETEIT VALLOM, DE MINDKÉT FÉL RÉSZÉRŐL TÖBB ALÁZATRA LENNE SZŰKSÉG A TÉMÁBAN, MERT ELŐFORDÚLHAT, HOGY MINDANNYIUNKNAK SZŰKSÉGE LESZ ARRA A SZEMGYÓGYÍTÓ ÍRRA, AHOGY A MINAP NEKEM IS SEFATIASSAL SZEMBEN!
:2smitten:

Nem pontosan értem, hogy mit mondasz, hogy mindkét fél részéről több alázat kell. Rám gondoltál egyik félnek? Ha igen, akkor szeretném tudni, hogy miért gondolod, hogy nem mutattam elég alázatot.

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #643 Dátum: 2013. Október 31. - 10:19:11
Igen, de az jeruzsálem pusztulására érti, és nem a végre.

A tanitványok háromkérdést tesznek fel Jézusnak, és Jézus nem időrendi sorendben válaszól.
A kérdések ezek voltak:

Máté 24:3  Amikor pedig az Olajfák hegyén ült, odamentek hozzá a tanítványok külön, és megkérdezték: Mondd meg nekünk,

- mikor lesznek meg ezek, (Látjátok mindezeket? Bizony mondom nektek: nem marad itt kő kövön, melyet le ne rombolnának. - a templomra és Jeruzsálemre)
- és mi lesz a jele eljövetelednek
 - és a világvégének?

ere adot Jézus választ - és ez a három  külömböző esemény, az időben jól elválaszthatók. (idők és időszakok, amiről Pál beszél)

A Mt 24,14 "vég" nem a világvégét jelenti. Ha tovább olvasod, akkor láthatod, hogy szorosan illeszkedik a templom lerombolásának narratívájába. A Mt 24,14 "vég" az utolsó idők végét, vagyis az ószövetségi világ (a régi teremtés) végét jelenti a templom lerombolásával, mert utána már nem lehet áldozatokat bemutatni.

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #644 Dátum: 2013. Október 31. - 10:22:39
Szerintem nem lehet ennyire szét választani a Szentháromságot.
Nem lehet azt mondani Az Atya fent a Szent Szellem lent. Egy Istenről tuduk aki mindenütt jelen van.

Még egy ige a Szent Szellemről.

1Pét 1:11  Nyomozódván, hogy mely vagy milyen időre jelenté [azt] ki a Krisztusnak ő bennök levő Lelke, a ki eleve bizonyságot tett a Krisztus szenvedéseiről és az azok után való dicsőségről.

A SzentSzellem a Krisztus Szelelleme

Róm 8:14  Mert a kiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.

A Szente Szellem Isten Szelleme

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.