Szerző Téma: A végidőkről  (Megtekintve 201244 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #105 Dátum: 2012. Január 19. - 15:46:31
Akkor azzal folytassuk szerintem, hogy vezesd le, hogy szerinted miért történt meg mindez i.sz. 70-ben.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #106 Dátum: 2012. Január 19. - 18:37:03
Jó ötlet! :szelid:
Azért röviden leírom, hogy mire gondoltam. Korábban már volt szó Isten országának aspektusairól. Egyrészt lelki valóság, másrészt, most úgy mondom, hogy Jézus földi életéhez képest egy jövőben bekövetkező, az egész földet érintő, mindenki számára egyértelmű tapasztalat Isten uralmáról.

Az Egyháznak úgy vélem, csak az elsővel kapcsolatban van feladata. Az a feladatunk, hogy hirdessük az evangéliumot. Aki hisz benne, az örök életre jut, és a megtérése pillanatában azonnal Isten országának polgára is lesz. Mi így tudjuk gyarapítani Isten országát, az ige hirdetésével, (és személyes bizonyságunkkal, életvitelünkkel). Azonban fontos arra is figyelnünk, hogy Isten adja ebben az esetben is a növekedést.

Isten országának, uralmának tényleges megvalósulása nem tartozik az Egyház hatáskörébe. Ez kizárólag a Szentháromság Isten területe, isteni cselekedet kíván meg, amit ember nem tud előmozdítani. Véleményem szerint.

« Utoljára szerkesztve: 2012. Január 19. - 18:39:23 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #107 Dátum: 2012. Január 19. - 20:09:50
Köszi szépen Virág, énis így látom erről az oldalról megközelítve a kérdést!

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #108 Dátum: 2012. Január 20. - 12:47:55
Jó ötlet! :szelid:
Azért röviden leírom, hogy mire gondoltam. Korábban már volt szó Isten országának aspektusairól. Egyrészt lelki valóság, másrészt, most úgy mondom, hogy Jézus földi életéhez képest egy jövőben bekövetkező, az egész földet érintő, mindenki számára egyértelmű tapasztalat Isten uralmáról.

Valójában az Isten országa nincs így szétválasztva. Isten országa nem egy szellemi ls egy anyagi entitás, ahol az egyik már itt van, a másik pedig nincs. Ez ellen a filozófia ellen a Biblia kifejezetten ellen van (gnoszticizmus). Ha megnézzük az Isten országára való utalásokat kifejezettem látjuk, hogy már eljött. Maga Jézus is mondja, (Mt 12:28) "Ha viszont én Isten Lelkével űzöm ki az ördögöket, akkor bizony elérkezett hozzátok az Isten országa." Nincs semmi ami azt sugalmazná, hogy ez csak szellemi és leki módon értendő és nem valóságosan, fizikai értelemben is.

A kérdés szerintem abban rejlik, hogy sokan azt gondolják, hogy azért nincs még itt fizikálisan az Isten országa, mert még nem tökéletes a világ, mert sok szenvedés, hitetlenség és háborúskodás van. Azonban Isten szinte mindig fokozatosan munkálkodik: dicsőségről dicsőségre. Gondoljatok bele, hogy a Biblia is folyamatos kijelentések révén jött létre és nem egyszerre.

Lukács azt mondja, hogy az Isten országa olyan mint a kovász, amit ha beletesznek a kenyérbe az egészet megkeleszti. Vagy a mustár,mag, ami a legkisebb a magvak közül és mégis milyen nagyra megnő. Ez utal az isten országának fokozatosságára. Isten országa folyamatosan növekszik. Annak teljessége még nem jött el, ez még a jövőben van, de nem is a mustármag-fázisnál tart még. Az egyház pedig fokozatosan munkálkodik a rá bízott kincsekkel, hogy a pokol kapuit bedöntse és ISten ismeretével tanítványozza a nemzeteket. A növekedést ISten adja, de ahogy hűségesek vagyunk a ránk bízott dolgokkal úgy ad Isten testi-lelki növekedést, így növekszik Isten országa.

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #109 Dátum: 2012. Január 20. - 22:25:53
Igen, de a Lukács szavai szerint írt evangélium ezt is mondja:
"Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el.
Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van."
Luk.17:20-21
Úgyvélem ebben a formában Isten országa már valóban eljött, de ez nem azonos Krisztus királyságával, sem Isten örök uralmával.
Persze tudom, hogy ezt most megint másképpen értjük mert azt sem tisztáztuk még, hogy miért gondolod, hogy Sátán 1000 éves rabsága már megkezdődött. Mert ha megkezdődött, akkor Krisztus uralma is kezdetét vette.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #110 Dátum: 2012. Január 21. - 01:26:57
Igen, de a Lukács szavai szerint írt evangélium ezt is mondja:
"Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el.
Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van."
Luk.17:20-21
Úgyvélem ebben a formában Isten országa már valóban eljött, de ez nem azonos Krisztus királyságával, sem Isten örök uralmával.
Persze tudom, hogy ezt most megint másképpen értjük mert azt sem tisztáztuk még, hogy miért gondolod, hogy Sátán 1000 éves rabsága már megkezdődött. Mert ha megkezdődött, akkor Krisztus uralma is kezdetét vette.

Igen, mert az Isten országa nem egy új politikai világrend, amelyet egy bizonyos nemzettel lehetne azonosítani. Hanem az új emberiség, az Egyház. Az egyház pedig katolikus, azaz nincs térhez vagy időhöz kötve, ezért nem mondható, hogy itt vagy ott van.

Arról, hogy Krisztus már uralkodik:
(Zsid 10:12) Ő ellenben, miután egyetlen áldozatot mutatott be a bűnökért, örökre az Isten jobbjára ült, (10:13) és ott várja, hogy ellenségei zsámolyul vettessenek lába alá.

(1Kor 15:25) Mert addig kell uralkodnia, míg lába alá nem veti valamennyi ellenségét. (15:26) Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál. (15:27) Mert Isten mindent az ő lába alá vetett. Amikor pedig azt mondja, hogy minden alá van vetve, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki alávetett mindent. (15:28) Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor maga a Fiú is aláveti magát annak, aki alávetett neki mindent, hogy Isten legyen minden mindenekben.

(1Kor 15:24) Azután jön a vég, amikor átadja az az uralmat Istennek és Atyának, amikor eltöröl minden fejedelemséget, minden hatalmat és erőt.

Vagyis Krisztus uralma fokozatos, azaz uralkodása alatt győzetnek le ellenségei, míg valamennyi el nem töröltetik. Mikor mindet legyőzte jön el a vég. A Jel 20.ban olvassuk, hogy Sátán megkötöztetett, hogy ne téveszthesse meg a nemzeteket. Ezt vesd össze a Mt (12:29) "Vagy hogyan mehetne be valaki egy erős ember házába, és hogyan rabolhatná el annak javait, ha előbb meg nem kötözi azt az erős embert? Akkor azonban kirabolhatja a házát."

A kontextusból egyértelmű, hogy az erős ember Belzebub, azaz Sátán, akit előbb meg kellett kötözni (vö. Jel 20), hogy Jézus kirabolja házát (ti. e világ fejedelmének). 

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #111 Dátum: 2012. Január 21. - 09:51:26
Áldott szép napot Mindenkinek!

Kedves Athanasius, én úgy látom, hogy nem az események bekövetkeztében, hanem azoknak időrendjében van alapvető értelmezési különbség továbbra is közöttünk.
Számomra Mt.12:24-29 összeségében hordoz üzenetet, a 29.vers pedig Krisztusnak a Sátán feletti hatalmáról beszél, hiszen az igeszakasz konkrét tartalma az,hogy Jézust a farizeusok azzal vádolták, hogy Sátán hatalmával űz ördögöket.
Egyet értek abban, hogy Jézus Királysága lépésről-lépésre győzi le az ellenségeit, sőt abban is, hogy Jézus az Atyának jobbján uralkodik már most is.
Először azt kellene, tisztáznunk, hogy mikor került megkötözésre a Sátán és milyen jelei vannak ennek.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #112 Dátum: 2012. Január 21. - 10:17:14
Bocsánat, én nem értek egyet azzal, hogy Krisztus királysága lépésről lépésre győzi le az ellenségeit. Az 1 Kor 15. fejezet ezt nem írja. Annyit mond, hogy addig kell uralkodnia, amíg Isten a lába alá nem veti valamennyi ellenségét. Ez nem jelenti azt, hogy ez fokozatosan történik, hanem, hogy addig a meghatározott időpontig.

Ha összevetjük a Biblia más igehelyeivel, ahol a végidőkről van szó, látható, hogy Isten hirtelen jön el, győzi le, ítéli el az emberiség meg nem térőit.

« Utoljára szerkesztve: 2012. Január 21. - 10:32:15 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #113 Dátum: 2012. Január 21. - 11:45:02
Na igen, ebben igazad van, de az ezeréves királyságban még lesz halál és lesznek ellenségei Jézusnak, őket gyűjti össze Sátán, miután kiszabadul az 1000 éves rabságából. Tehát mondhatjuk, hogy nem egyetlen lépésben győzi le Jézus az ellenségeit.
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #114 Dátum: 2012. Január 21. - 13:32:29
Na igen, ebben igazad van, de az ezeréves királyságban még lesz halál és lesznek ellenségei Jézusnak, őket gyűjti össze Sátán, miután kiszabadul az 1000 éves rabságából. Tehát mondhatjuk, hogy nem egyetlen lépésben győzi le Jézus az ellenségeit.
:szelid:
Bocsánat, a lépésről-lépésre kifejezés zavart meg, mert egy folyamatot sugall. Az ezeréves királyságra most nem is gondoltam  brush1 csak a jelen korszakra és lezárására. A két lépést én is elfogadom a Jelenések 20. fejezet alapján.

Azért röviden leírom, hogy mire gondoltam. Korábban már volt szó Isten országának aspektusairól. Egyrészt lelki valóság, másrészt, most úgy mondom, hogy Jézus földi életéhez képest egy jövőben bekövetkező, az egész földet érintő, mindenki számára egyértelmű tapasztalat Isten uralmáról.

Valójában az Isten országa nincs így szétválasztva. Isten országa nem egy szellemi ls egy anyagi entitás, ahol az egyik már itt van, a másik pedig nincs. Ez ellen a filozófia ellen a Biblia kifejezetten ellen van (gnoszticizmus). Ha megnézzük az Isten országára való utalásokat kifejezettem látjuk, hogy már eljött. Maga Jézus is mondja, (Mt 12:28) "Ha viszont én Isten Lelkével űzöm ki az ördögöket, akkor bizony elérkezett hozzátok az Isten országa." Nincs semmi ami azt sugalmazná, hogy ez csak szellemi és leki módon értendő és nem valóságosan, fizikai értelemben is.
Igazából nem szembeállítani akartam, hanem az Isten országának több vonása, vetülete van. Nem a lelkit és a fizikait különböztettem meg, hanem 1.) a lelkit, amit csak azok érzékelnek és fogadnak el hittel, akik már Isten országának polgárai, ebbe beletartoznak a fizikailag is átélt csodák, pl. gyógyulások. Ha meggyógyít engem Isten egy betegségből, és elmondom egy testvéremnek, együtt örülünk, és dicsőítjük Istent, mert Isten országa közöttünk van, annak tagjai vagyunk, tudjuk, hogy kié a hatalom. Ha ugyanezt a gyógyulást egy nem hívő embernek mondom el, nem tudja Istennek tulajdonítani, nem látja a csodát benne, esetleg orvosi ügyességet. Ez jelen idejű.
2.) Isten országának másik vetülete a mindenki által tapasztalt, elismert isteni uralom. Ez jövőben megvalósuló, szerintem.

A gnosztikusoknál erős a testi, a fizikai lebecsülése, alárendelése a lelkivel szemben. Én ilyet nem vallok.

« Utoljára szerkesztve: 2012. Január 21. - 13:44:13 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #115 Dátum: 2012. Január 22. - 01:47:10
Idézet
Valójában az Isten országa nincs így szétválasztva. Isten országa nem egy szellemi ls egy anyagi entitás, ahol az egyik már itt van, a másik pedig nincs. Ez ellen a filozófia ellen a Biblia kifejezetten ellen van (gnoszticizmus). Ha megnézzük az Isten országára való utalásokat kifejezettem látjuk, hogy már eljött. Maga Jézus is mondja, (Mt 12:28) "Ha viszont én Isten Lelkével űzöm ki az ördögöket, akkor bizony elérkezett hozzátok az Isten országa." Nincs semmi ami azt sugalmazná, hogy ez csak szellemi és leki módon értendő és nem valóságosan, fizikai értelemben is.

Igazából nem szembeállítani akartam, hanem az Isten országának több vonása, vetülete van. Nem a lelkit és a fizikait különböztettem meg, hanem 1.) a lelkit, amit csak azok érzékelnek és fogadnak el hittel, akik már Isten országának polgárai, ebbe beletartoznak a fizikailag is átélt csodák, pl. gyógyulások. Ha meggyógyít engem Isten egy betegségből, és elmondom egy testvéremnek, együtt örülünk, és dicsőítjük Istent, mert Isten országa közöttünk van, annak tagjai vagyunk, tudjuk, hogy kié a hatalom. Ha ugyanezt a gyógyulást egy nem hívő embernek mondom el, nem tudja Istennek tulajdonítani, nem látja a csodát benne, esetleg orvosi ügyességet. Ez jelen idejű.
2.) Isten országának másik vetülete a mindenki által tapasztalt, elismert isteni uralom. Ez jövőben megvalósuló, szerintem.

A gnosztikusoknál erős a testi, a fizikai lebecsülése, alárendelése a lelkivel szemben. Én ilyet nem vallok.

De mégis szétválasztod, mert azt mondod, hogy a lelki vetület a jelen, a fizikai manifesztáció pedig a jövő. A kérdés az, hogy ezt milyen Igékre alapozod? Isten országa ugyanis mind lelkiekben mind pedig a fizikai/történelmi valóságban egyaránt terjed. Ahol befogadják az evangéliumot, ott életek változnak meg. Ha egy egész nemzet fogadja be az evangéliumot, akkor annak a nemzetnek/országnak az életében történelmi változások jelennek meg. A mai Nyugat azért tart ott ahol (+ értelemben), mert ez az eredménye több évszázad keresztyén hatásának. Sajnos most mindent megtesznek ennek elfelejtése érdekében, de több évszázadot nem lehet csak úgy meg nem történtté tenni. Vajon miért éppen a Nyugaton fejlődött ki a tudományos, technikai és politológiai kultúra ilyen foka?
« Utoljára szerkesztve: 2012. Január 25. - 19:50:51 írta Virág »

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #116 Dátum: 2012. Január 23. - 18:53:36
Isten országa, mint már jelenvaló valóság:

Ha viszont én Isten Lelkével űzöm ki az ördögöket, akkor bizony elérkezett hozzátok az Isten országa. Mt 12:28
Jézus pedig, amikor látta, hogy értelmesen felelt, ezt mondta neki: "Nem vagy messze az Isten országától." Mk 12:34
Neked adom a mennyek országának kulcsait, és amit megkötsz a földön, kötve lesz az a mennyekben is, és amit feloldasz a földön, oldva lesz az a mennyekben is." Mt 16:19
Boldogok vagytok, szegények, mert tiétek az Isten országa. Lk 6:20
Ő szabadított meg minket a sötétség hatalmából, és ő vitt át minket szeretett Fiának országába. Kol 1:13


Isten országa a jövőben:

"Bizony, mondom néktek, hogy nem iszom többé a szőlőtő terméséből addig a napig, amikor újat iszom az Isten országában." Mk 14:25
Jézus megkérdezte tőle: "Mit akarsz?" Ő így felelt: "Mondd, hogy az én két fiam közül az egyik jobb kezed, a másik bal kezed felől üljön a te országodban." Mt 20:21
Amikor együtt voltak, megkérdezték tőle: "Uram, nem ebben az időben állítod fel újra a királyságot Izráelnek?" ApCsel 1:6





Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #117 Dátum: 2012. Január 24. - 10:46:07

Isten országa a jövőben:

"Bizony, mondom néktek, hogy nem iszom többé a szőlőtő terméséből addig a napig, amikor újat iszom az Isten országában." Mk 14:25
Jézus megkérdezte tőle: "Mit akarsz?" Ő így felelt: "Mondd, hogy az én két fiam közül az egyik jobb kezed, a másik bal kezed felől üljön a te országodban." Mt 20:21
Amikor együtt voltak, megkérdezték tőle: "Uram, nem ebben az időben állítod fel újra a királyságot Izráelnek?" ApCsel 1:6

Mk 14,25: Ez minden úrvacsorakor beteljesedik, amikor Jézus az egyházzal részt vesz a liturgikus vacsorán. vö. Jel 3,21 Ennek lesz egy teljes beteljesülése is a feltámadás utáni nagy-nagy lakomán.
Mt 20,21: A Jel 4,4 ben olvassuk a 24 vént, aki a trónon ül és uralkodik. Meggyőződésem szerint ez a 12+12, azaz szimbolikusan a 12 ószövetségi szent és a 12 apostol. Most, hogy ezek közül ki ül Jézus egyik és másik keze közül azt nem tudom, de valaki biztos. Ez egyértelműen most van és nem a jövőben valósul meg.
ApCsel 1,6: Jézus nem mondja, hogy igen vagy hogy nem, hanem hogy nem az Ő dolguk olyan kérdésekről érdeklődni, amit Isten magának tart fenn. A tanítványok még mindig úgy hitték hogy egy földi, fizikailag Palesztinához és Júdeához köthető királyság fog eljönni. A királyság amiről Jézus beszél, azonban az Új Jeruzsálem Gal 4,26, ami katolikus azaz nem köthető geopolitikailag egyetlen államhoz, néphez vagy városhoz sem.Ez pedig eljött akkor, amikor a régi Jeruzsálem elpusztult (kr. u. 70)

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #118 Dátum: 2012. Január 26. - 12:05:57
A végidőkkel kapcsolatban 3 (4) féle nézet van. Ezek:

1. premilennializmus
Ennek több verziója van:
1/a: történelmi premilennializmus. Ezen álláspont szerint a világ egyre rosszabb míg végül eljön a bűn embere a Sátán és átveszi az uralmat a világ felett. Ezt a rémuralmat (tribuláció) pedig Krisztus 2. visszajövetele, az egyház elragadtatása veti véget, melyet a szó szerint értendő 1000 éves királyság (milennium) követ. Ez a nézet legtöbbször poszttribulácionista, azaz a Nagy Nyomorúság után jön el Jézus az övéiért.

1/b: diszpenzációs premilennializmus: Azon a feltevésen nyugszik, hogy IStennek kétfajta szövetsége van: a zsidókkal és az egyházzal. Jézus itt a Nagy Nyomorúság előtt jön vissza (pretribulácionista) vagy pedig ennek a 7 évesnek titulált korszaknak a közepén (intertribulácionalista).
Ez a nézet a Jelenések könyvét és a kis apokalipszist (Mt 24) jellemzően futurista módon szemléli, azaz a jövőben még bekövetkezendő eseménynek.

2. amilennializmus vagy pesszimista amilennializmus

E nézet szerint az 1000 éves (nem szó szerint 1000, hanem nagyon hosszú) királyság már most van, de ez nem fizikai értelemben csupán az egyház szempontjából lelki értelemben van itt. A jók is és a gonoszak is együtt növekednek (búza és konkoly) de az Egyház nem lesz győzedelmes a világban, hanem próbál ellenállni a gonosz erőinek és kitartani a végítéletig azaz Krisztus 2. eljöveteléig. Itt nincs különbség a 2. eljövetel és a végítélet között.

Ez a nézet a Jelenések könyvét és a kis apokalipszist (Mt 24) jellemzően idealista módon szemléli, azaz csak szimbolikusan és allegórikusan értendő.

3. posztmilennializmus avagy optimista amilennializmus
E nézet szerint az 1000 éves uralom már most van. Szintén nem szó szerint 1000 év, hanem egy nagyon hosszú idő. Az amilennializmussal szemben azonban ez nem csak lelki értelemben, hanem lelki és fizikai értelemben is veendő. Ahogy az evangélium terjed, úgy változik meg az emberek hozzáállása a dolgokhoz, idővel a karból ekét csinálnak és mielőtt a világnak vége lenne a föld, ha nem is olyan lesz mint az Éden, de majdnem. Ezt követi Jézus 2. eljövetele és a végítélet.

Ez a nézet a Jelenések könyvét és a kis apokalipszist (Mt 24) elsősorban preterista módon szemléli, azaz nagyrészt már megtörténtnek, de egyes elemeit futurista, idealista és történelmi szemszögből vizsgálja.
« Utoljára szerkesztve: 2012. Január 26. - 12:07:28 írta athanasius »

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #119 Dátum: 2012. Január 26. - 20:11:29
Nekem az tűnt fel, hogy a felvázolt szemléletmódok Máté evangéliumával és a Jelenések könyvével számolnak a "végidők" tekintetében.
Ésaiás, vagy Dániel könyveit mégcsak meg sem említik.
Ez nagyjából olyan hiányosság, mintha egyházfegyelmi, egyházkormányzati kérdéseket Pál leveleit, vagy az Apostolok cselekedeteit mellőzve szeretnénk tisztázni.
Nem állítom, hogy a végidők időrendjére, értelmezésére létezne csalhatatlan magyarázat, én azokat a szemléleteket favorizálom, amelyek nem hagynak figyelmen kívül ellentmondást előidéző helyzeteket, mint pl. Sátán rabságra jutásának és az első feltámadásnak egybeesése, Dániel könyvében az Izraelre kiszabott "70 hét" és a "pogányok idejének" kérdése, vagy mint az Ésaiás által felvázolt "végidős próféciák" eseményei.
Meggyőződésem, hogy a Jelenések könyvét, mégcsak felületesen sem lehet értelmezni Ésaiás és Dániel próféciái nélkül, de még ezekkel együtt sem lehet jelenleg egy minden részletében helyes értelmezést felállítani.
   

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13