Igen, de a Lukács szavai szerint írt evangélium ezt is mondja:
"Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el.
Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van."
Luk.17:20-21
Úgyvélem ebben a formában Isten országa már valóban eljött, de ez nem azonos Krisztus királyságával, sem Isten örök uralmával.
Persze tudom, hogy ezt most megint másképpen értjük mert azt sem tisztáztuk még, hogy miért gondolod, hogy Sátán 1000 éves rabsága már megkezdődött. Mert ha megkezdődött, akkor Krisztus uralma is kezdetét vette.
Igen, mert az Isten országa nem egy új politikai világrend, amelyet egy bizonyos nemzettel lehetne azonosítani. Hanem az új emberiség, az Egyház. Az egyház pedig katolikus, azaz nincs térhez vagy időhöz kötve, ezért nem mondható, hogy itt vagy ott van.
Arról, hogy Krisztus már uralkodik:
(Zsid 10:12) Ő ellenben, miután egyetlen áldozatot mutatott be a bűnökért, örökre az Isten jobbjára ült, (10:13) és ott várja, hogy ellenségei zsámolyul vettessenek lába alá.
(1Kor 15:25) Mert addig kell uralkodnia, míg lába alá nem veti valamennyi ellenségét. (15:26) Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál. (15:27) Mert Isten mindent az ő lába alá vetett. Amikor pedig azt mondja, hogy minden alá van vetve, nyilvánvaló, hogy annak kivételével, aki neki alávetett mindent. (15:28) Amikor pedig majd alávettetett neki minden, akkor maga a Fiú is aláveti magát annak, aki alávetett neki mindent, hogy Isten legyen minden mindenekben.
(1Kor 15:24) Azután jön a vég, amikor átadja az az uralmat Istennek és Atyának, amikor eltöröl minden fejedelemséget, minden hatalmat és erőt.
Vagyis Krisztus uralma fokozatos, azaz uralkodása alatt győzetnek le ellenségei, míg valamennyi el nem töröltetik. Mikor mindet legyőzte jön el a vég. A Jel 20.ban olvassuk, hogy Sátán megkötöztetett, hogy ne téveszthesse meg a nemzeteket. Ezt vesd össze a Mt (12:29) "Vagy hogyan mehetne be valaki egy erős ember házába, és hogyan rabolhatná el annak javait, ha előbb meg nem kötözi azt az erős embert? Akkor azonban kirabolhatja a házát."
A kontextusból egyértelmű, hogy az erős ember Belzebub, azaz Sátán, akit előbb meg kellett kötözni (vö. Jel 20), hogy Jézus kirabolja házát (ti. e világ fejedelmének).