kedves Aksza !
ezt írod :
"Azt azért tudod, ugye, hogy Jézus elfogadta az Ószövetség "idorendjét, szereploinek létét, az
eseményeket". És azt is biztosan állította, hogy Mózes létezett, és annyira nem csak egy fantom-személy
volt, hogy éppen Jézusról írt a Tórában. Legalábbis Jézus azt mondta, hogy őróla írt."
ha Mózes egy "fantom-személy" is lett volna, azért ot, mint bármely mást is lehet úgy vennünk
hogy tényleges személyek voltak …
ez szerintem ugyanaz, mint az Urvacsora/Szentáldozás esete. Ha a magunkhoz vett kenyeret,
bort mi Jézus testének, vérének tartjuk, mondjuk az az is számunkra. Ha nem, akkor az csak
valami jelképes dolog) …
akikhez Jézus beszélt, azon teljesen meggyozödöttek volta arról, hogy Mózes egy tényleges,
valós személy volt, ezért neki is úgy 'kellett' beszéljen hozzájuk. Nem ez, hanem amit O
kivánt tudatni velük, az volt a lényeges …
annyi minden kötodik Mózes személyéhöz, a hatalmas mennyiségu írományához, hogy még
az írásszakemberek is azt tartják, hogy azokat egy ember egyedül nem írhatta le. De még
közelebb is jove az idorendben, csaknem biztosra tudjuk, hogy az USz-i írottak nem mindíg
és teljességgel az ezen címet viselo személy írásai voltak. Ezeket többnyire, de lehet teljességében
is ennek tanítványai írták le …
a nevek csak mint valami címek, azért hogy lehessen oket így kezelnünk …
az Ur-Jézus, a tudomásom szerint nem állította azt, hogy Mózes létezett, mégha róla úgy
beszélt, mintha …
a Mózes név, az egy bizonyos referencia volt azok számára, akik ezt hallották …
az írások, ill. azok megbízhatósága itt a kérdés az általánosságban. Na itt még messzebb
is megyünk amikor maguk a megnevezett személyek, az ezek íróiról beszélünk …
ami a Mózes nevet illeti, lehetséges az is csak olyan szimbólum-szeruség volt. Amit
egy valaki más, esetleg több is írt, ezen neven 'adták ki', továbbították …
na a másik, az a kronológia kérdése. Nagy a valószínusége annak, hogy az írások
(az ún. próféták, királyok …) azokat összefoglalva, egyszeruen extrapolálták a
multba. Tudjuk pl-ul azt (a szakemberek), hogy a normálisan elso helyen kello
genezis, csak jóval késobb került be az OSz-be, mint több Mózes jelzetu. Ezt
valakik késobb írták és rakták a szent Irások elejére …
tudod Te azt, ill. egyáltalán tudja-e valaki, hogy Job mikor élt és hova kellene
raknunk a Bibliában ? Vagy magában az írásokban is, azok szövegében is sok
olyan van, amely kimondottan megkérdojelezi az idorendi kérdést. Pl-ul amikor
Abrahám (akit mi a Hit-beliségünk, az elso, egyenes-ágú szerzodésfelünk Istennel)
az egy Melchiszédek-nek 'oltárához' adományát adja, az maga azt jelenti, jelentené,
hogy Abrahám elott volt Isten-hit, volt egy 'egyház', emberi közösség Istennel
(Solymán) ...
mindezek nagyon komplikáltak …, miközben a 'tárgyilagos', a tárgyi tudomány
nagyon egyszeru és sokkal megbízhatóbb Akszám …
viszont az ami ebben (az írásokban) isteni eredetu, az adja meg ezek hatalmas
fontosságát. A Biblia elott és az után sem volt nekünk, az emberiségnek egy
ilyen kincse, mint a szent-Irások …
én mint katolikus, nem vagyok annyira 'Bibliás', mint Ti itt. Lehet ezért van
egy ilyen véleményem ezzel kapcsolatosan ; az Oszövetség nem szolgál semmi
másra, minthogy egy emberre rámutasson, ráirányítsa figyelmünket. Amint
ez megtörtént, az Oszövetségre nincs tovább szükségünk …
e mellett odáig is elmegyek, hogy az Oszövetség Istene nem azonos avval,
akit Jézus mint "Atya"-t megismertetett velünk. Ezen "Atya" parancsolta volt
(és ezen parancs még ma is érvényes persze) ezen Jézust 'bemutatva' nekünk:
"Ez az én szeretett Fiam. Ot hallgassátok !"
soha az emberiség egy ilyen nyílt, tökéletesen értheto parancsot nem kapott.
Elegendo nekünk ennek eleget tennünk. Ehhez meg már az Oszövettség néha
akadály is. Ezt nem én, ezt az Ur-Jézus mondja (ez volt az Irásokban nektek
írva és én ezt ; legyetek olyanok, mint a mennyei Atyátok … Aki pl-ul nem
gyulölködik, jónak, rossznak egyaránt ad …) …
az Irásokban (még az Oszövetségben is) kiérezheto a szent Lélek jelenléte.
Az elso 'testvérünk az Urban', akit azon megtiszteltetés ért, hogy elsoként
adhatta életét, szent Istvan vértanunk … épp róla, a szent Lélekrol 'papolt'
a zsidó-tanácsnak … amely oket annyira rá-haragította ezért, hogy agyon-
köveztették. Azt kell nekünk megértenünk, hogy mit is akart, akar velünk
a szent-Lélek tudatni a Biblia által és azon kívül is …
Isten az a minden tudás Atyja is. A tudomány nem vezethet bennünket
félre …, csak felé épp !!!
a tudomány (a mienké, az embereké) azt vizsgálja, kutatja, hogy mi, milyen
is a világegyetem (nagy és kicsi). Ha ezt oszintén, ésszeruen teszi …, nem
kerülheti azt el, hogy végül ezen az úton is Reá találjon. Azon törvényeket,
törvényszeruségeket amelyekre talál a tudomány, azokat Isten, a mindenség
teremtoje adta hozzá. A fizikai világ, a világegyetem nem lett volna képes
önmaga számára törvényeket, szabályokat adni, amelyek utána 'uralják'
ot. Két, a világurben lévo massza, test … nem alkothat egy vonzóerot,
amely azután oket egymáshoz vonja. Tehát ha létezik egy ilyen vonzóero,
az csak 'kívülrol' jöhet csak, Istentol …
ha mi emberek Isten képmása vagyunk, ezzel egy magasabbrenduek is
a természetanyánk-általi testvéreinktol, ezt azért, mert a Teremtonk, a
mindenség teremtoje nekünk valami többletet adott. Mi is éppúgy a
fizikai világ gyermekei vagyunk, de nekünk képességünk van ezt
megismernünk, dominálnunk …
visszatérve az eredeti témára, az evulóció, vagy sem -re :
minden jel arra mutat, hogy mi, mint társaink is egy állandó változásnak
vagyunk kitéve. Minden 'biológiai' teremtvénynek alkalmazkodnia kell
a környezete adta körülményekhez …
az ami a különleges, az egyedül-álló a mi esetünkben (ezt a Bibliában
is olvashatjuk), hogy mi közben Isten képmására is teremtettünk. Ezt
szerintem úgy kell értelmeznünk (az elobbiek után), hogy Isten egyszer
ezen 'evolúciós' folyamatban egy kis állat-részlegének egy valami különleges
adományt tett. Egy 'pillanattól' (a történelem során) kezdve egy csomó
majom emberekké formálódott. Ez nem normális, nem természetes …,
ez egy csoda, ezt csak a mindenség teremtoje, Isten adhatta meg …
az evolúció, a természetes … az nem adhatott egy ilyen képességet
egyetlen 'gyermekének' sem …
még egyszer (bocsi, hogy ilyen hosszú vagyok !) : ami a biztos, a
biztosnak tuno …, abba illesszük be a kevéssé, a kevésbé biztosakat.
A tárgyi, a tárgyilagosba az írottakat … és ezt egész magára a szent
írásokra is alkalmazva. Nem kell féltenünk a szentet, az istenit, mert
az mindíg fölötte áll majd a … tudományunkon …
ez olyan, mintha félnénk az igaztól, annak kérdésbe tételétol. Nem
szabad, mert az igaz, akárhogy is forgatjuk a kezünkben, vizsgálgatjuk
az igaz marad …
Jésus, egy embertársunk halottaiból feltámadt. Ez egy teljesen természet
feletti dolog. Ha az elott mi nem hittünk volna benne, nem hittünk volna
Neki, ez után butaság lenne nem hinnünk. Na innen is elindíthatjuk az
témát magát. Az evolúció … elmehet addíg, hogy a természeti, az anyagi
(fizikai) világot is meghaladhassuk ?
na ha nem tudunk erre magválaszolni, akkor elo az Evangéliummal,
az apostolaink írásaival …
szeretettel, L