Szerző Téma: Jézus a Krisztus  (Megtekintve 46058 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Dátum: 2010. Július 29. - 16:07:20
Jézus Krisztus


Előszó:

   Kevés olyan ember él a földön, aki ne hallotta volna Jézus nevét.
Azonban Jézus személyével, földi életének céljával, halála utání sorsával kapcsolatban még a magukat hívő embereknek vallók között is akadnak bizonytalanok.
Vannak akik úgy vélik, hogy Jézus maga az Isten, mások úgy tartják, hogy csupán egy különleges ember, vagy a legnagyobb teremtmény.
Vajon igazuk van ezeknek a személyeknek?!

   Sokan írtak már Jézusról, akadtak, akik az evangéliumokon keresztűl, többen saját fantáziájukat felhasználva próbálták bemutatni Jézus személyét.
Voltak, akik színte lebilincselő 'kalandregényként', a romantika eszközeit is felhasználva ecsetelték Jézus földi életét.
Ez az írás nem a könnyed és szórakoztató jellegű életrajzi regények táborába fog tartozni.
Véleményem szerint, ezt a Megváltó személye nem is teszi lehetővé.
   A Biblia átfogó tanítást nyújt arról, hogy kicsoda Jézus, miért jött közénk, s mire számíthatunk a jővőben az Ő személyével kapcsolatban.
A Szentírás Jézus személyét a Teremtéstől egésszen az Utolsó ítéletig nyomon követi.
Ezt a bibliai időrendet követve szeretném Jézus személyét minnél mélyebben feltárni a Jézust megismerni vágyók előtt.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #1 Dátum: 2010. Július 29. - 16:07:41
Jézus mielőtt emberként megszületett, már élt egy másik létformában, Isten létformájában (morfé theu).

A Biblia ekkor Igének nevezi:
'Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige. Ez kezdetben az Istennél vala.'
 Jn. 1:1-2

A fenti igehely nem csak arra a tényre világít rá, hogy az Ige az Istennel élt egyűtt, hanem arra is, hogy az Ige személyi részessége Istennek, hiszen azt írja János apostol:'és Isten vala az Ige'.
Jézus önmaga is utalt arra, hogy Ő már azelőtt is létezett, mielőtt emberként megszületett.
vö.
'Monda nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok'
Jn. 8:58

Ábrahám sok száz évvel Jézus megszületése előtt élt. Tehát Jézus fenti szavai, ember előtti létére utalnak.
Ezt támasztja alá a Példabeszédek 8:22-23 :
'Az Úr az Ő útának kezdetéűl szerzett engem; az Ő munkáí előtt régen. Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől a föld kezdetétől fogva.'

Ebből láthatjuk, hogy Jézus ember előtti léte megelőzi a Teremtés munkálatait.
A Biblia beszámól arról, hogy Jézus emberi létezése előtt részt vett a Teremtés minden munkálatában:
'Minden Ő általa lett és nála nélkűl semmi sem lett, ami lett.'
Jn. 1:3
'Mert Ő benne teremtetett minden, ami van a mennyben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremtettettek,
És Ő előbb volt mindennél, és minden Ő benne áll fenn.'
Kol. 1:16-17

'Mellette valék mint  kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva Ő előtte minden időben.'
Pb. 8:30

Foglaljuk röviden össze, amit idáig Jézusról megtudtunk!
1, Jézusnak volt ember előtti léte, amely visszanyúlik a Teremtés munkái elé. A biblia ekkor Szónak, vagy Igének nevezi.

2, Jézus, emberi léte előtt, részt vett a Teremtés  munkálataiban, minden általa jőtt létre.
 
3, A Szentírás elénktárja, hogy Jézus mielőtt emberré lett, azonos létformában  volt Istennel és egyenlő volt vele.
vö.
'Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely volt a Krisztus Jézusban is,
Aki, mikor Istennek FORMÁJÁBAN VALA, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy Ő AZ ISTENNEL EGYENLŐ'
Fil. 2:5-6

Folyt.köv.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Július 29. - 16:11:33 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #2 Dátum: 2010. Július 29. - 16:08:15
Jézusról, a Megváltóról szűkséges tisztáznunk, hogy teremtménynek tekínthető-e!

I, A biblia egyértelműen tanítja, hogy a teremtett dolgok és lények csoportjába sorolható minden olyan dolog és lény, amely megfelel az alábbi két feltételnek:
1, Az Atyától van (származik)

2, A Fiú által jött létre (kerűlt megalkotásra)

Tehát a Fiúnak a teremtett lények közé történő besorolása lehetetlen, hiszen Önmaga megteremtésében nem vehetett részt! Nem véletlen, hogy a Biblia sehol sem nevezi a Fiút (Jézust) teremtettnek (ktisztheisz), teremtménynek (ktiszma), vagy első teremtménynek (prótoktiszma, vagy prótoktiszisz)
Viszont azt mondja róla a Biblia, hogy minden teremtmény előtt született, elsőszülött. (prótotokosz)
vö.
'Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született;
Kol. 1:15

(Ez az a pont, ahól szívem szerint tűzre dobnám az Újfordítású Református bibliát!)

II, Isten a bibliában határozottan megtíltja a teremtmények számára, hogy más teremtményeket, vagy azok alkotásait imádják!
vö.
'Ne csinálj magadnak faragott képep, és semmi hasonlót azokhoz, amelyek fenn az égben, vagy amelyek alant a földön, vagy amelyek a vizekben a föld alatt vannak.
Ne imádd és ne tiszteld azokat, mert én az Úr a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok...'
2Móz. 20:4-5

'És leborulék annak lábai előtt
(ti. az angyal előtt), hogy imádjam őt, de monda nékem: Meglásd, ne tedd; Szolgálótársad vagyok néked és a te atyádfiainak, akiknél a Jézus bizonyságtétele van; Istent imádd, mert a Jézus bizonyságtétele a prófétaság lelke.'
Jel. 19:10

Ezzel szemben a biblia konkrétan támogatja a Fiú, azaz Jézus imádatát:
'Hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és föld alatt valóké'
Fil.2:10

'És mikor  elvevé a könyvet, a négy lelkes állat és a húszonnégy vén leborula a Bárány előtt...'

Jel. 5:8

'És lőn, hogy míg áldá őket, (ti. Jézus) tőlök elszakadván, felviteték  a mennybe.
Ők pedig imádván Őt, visszatérének Jeruzsálembe'
Luk. 24:52

'Viszont mikor behozza az Ő elsőszülöttét a világba, így szól:
És IMÁDJÁK ŐT az Istennek minden angyalai'
Zsid. 1:6

Az eddigiek alapján kijelenthetjük, hogy Jézusnak sem a származása, sem a néki kijáró imádat nem teszi lehetővé, hogy teremtményként tekíntsünk reá!

Ez nem zárja ki azonban a lehetőséget, amellyel a továbbiakban fogunk foglalkozni; még pedig az Ige testélételével, az az emberként történő megszületésével, életével, halálával és feltámadásával.
folyt.köv.
« Utoljára szerkesztve: 2010. Július 29. - 16:10:42 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #3 Dátum: 2010. Július 29. - 16:08:47
Jézus, az  embernek Fia.


Mit tanít a Biblia az Ige emberré létéről, az az Jézus Krisztusként történő megszületéséről?!

'Hanem Önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl,  emberekhez hasonlová lévén'   Fil. 2:7


'Azért a világba bejövetelekor így szól: Áldozatot és ajándékot nem akartál, de testet alkottál nékem'
Zsid. 10:5

'Ezért ád jelt az Úr maga: ímé, szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Imánuelnek'
Ésa.7:14
'... AMI AZT JELENTI: VELÜNK AZ ISTEN'
Mt. 1:23

A következőket láthatjuk Jézus emberré válásával kapcsolatban:

1, Az Ige önként lemondott isteni létformájáról és hatalmáról.

2, Az Atya, a Szentlélek által, testet alkotott számára.

3, Szűz Máriától hús-vér emberként, az az Jézus Krisztusként megszületett a földön, emberi testet vett magára, de ettől még sem vált teremtménnyé.
Azonban minden emberi tulajdonsággal rendelkezett.
Isten-Fiúsága minden ember fölé emelte, hiszen nem volt meg benne, az Ádámtól származó bűn.

A Fiú, mint valóságos Isten, valóságos emberi testet vett magára.
Ezzel alárendelte magát az Atya akaratának, s egy rövid időre kisebbé lett az angyaloknál.
(Zsid.2:7)

Tehát elérkeztünk a mai időszámításunk kezdetéhez.
Isten Fia, hús-vér testben megszületve, megjelent az általa teremtett világunkban.
De miért is hagyta el mennyei otthonát, s miért mondott le az isteni létformáról?!

Egyes egyházak úgy vélik, hogy mindezt azért tette, hogy helyreállítsa Jehova tekintélyét, s prédikálja a királyság jó hírét.
Vajon Jehovának valóban szűksége volt arra, hogy tekintélyét a testé lett Jézus helyreállítsa az emberek előtt?!
Tényleg ezért jött közénk a Krisztus?!
Mit mond erről a Biblia?!


'És tudjátok, hogy Ő azért jelent meg, hogy elvegye a mi bűneinket; és Őbenne nincsen bűn.'
1Jn. 3:5

'Azért jelent meg az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa'
1Jn. 3:8
A fenti két igehely felfedi előttünk, hogy Jézus testé lételére nem Jehovának volt szűksége, hanem az embereknek.

Jézus főcélja az volt, hogy elvegye engesztelő áldozata által a bűneinket, lerontva, lerombolva ez által az ördögnek azt a munkáját, amely által elszakíthatja az embert Istentől.
Jézus feladatának része volt, Isten 'nevének' megismertetése az emberekkel.
'És megismertettem ő velök a ten nevedet, és megismertetem'
Jn. 17:26
De mit is jelent Isten nevét megismertetni az emberekkel?!
folyt. köv.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #4 Dátum: 2011. Február 22. - 11:26:18
Idézet
"Aki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született" Kol. 1:15 (Károli fordítás)

Ő a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. (Protestáns fordítás)

Erre az igeversre a Jehova Tanúi is hivatkoznak, mint olyanra, amiből az derül ki számukra, hogy Jézus egy teremtmény. Sajnos a Protestáns fordítás látszólag alátámasztja ezt a nézetüket. A görög szöveget megnéztem, ott ezek a szavak szerepelnek:

15ὅς ἐστιν εἰκὼν τοῦ θεοῦ τοῦ ἀοράτου, πρωτότοκος πάσης κτίσεως,

Sajnos én nem értek a görög nyelvhez, csak mechanikusan tudom esetleg megnézni, hogy az egyes szavak mit jelentenek:

πρωτότοκος πάσης κτίσεως


πρωτότοκος - elsőszülött
πάσης - minden
κτίσεως - teremtményé (alapszó jelentései: teremtés, teremtmény)

Forrás: http://www.ehf.hu/ujszov/

Hát ez nem tette egyértelművé a választ, számomra. Ha van, valami meglátásotok erről az igéről, vagy egyáltalán Jézus származásáról még ha beszélgetnénk, körbejárnánk a Szentírás alapján, nagyon örülnék neki.


Ui: Csia Lajos fordítása szintén (Károlié mellett) jó megoldásnak tűnik: "Ő a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtésben az elsőszülött"
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 22. - 11:37:35 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #5 Dátum: 2011. Február 22. - 12:26:01
A témához kutatva kigyűjtöttem az Újszövetségből azokat az igehelyeket, ahol az EGYSZÜLÖTT és az ELSŐSZÜLÖTT kifejezések megtalálhatóak. Úgy érzem, fontos ezeket tisztázni. Mikor, miért használja az ige az Úr Jézusra hol az elsőszülött, hol az egyszülött kifejezést?

Egyszülött - μονογενὴς - monogenész
Lk 7:12 - nem Jézusra vonatkozik
Lk 8:42 - nem Jézusra vonatkozik
Lk 9:38 - nem Jézusra vonatkozik
Jn 1:14.18
Jn 3:16. 18
Zsid 11:17 - nem Jézusra vonatkozik
1Jn 4:9

Elsőszülött - πρωτότοκος - prototokosz
Lk 2:7 - Jézusra vonatkozik, de mint Mária fiáról van itt szó róla
Róm 8:29
Kol 1:15. 18
Zsid 1:6
Zsid 11:28 - nem Jézusra vonatkozik
Zsid 12:23 - nem Jézusra vonatkozik
Jel 1:5


Meglátásom szerint, amikor az ige Jézusra, mint egyszülöttre utal, a származását hangsúlyozza, Ő a Fiú, az Atya egyszülöttje.
Amikor az ige Jézusra, mint elsőszülöttre utal, akkor a megváltói munkáját emeli ki, ami által mi is Isten gyermekeivé, fiaivá válhatunk/ttunk. De mi nem természetünk szerint, mint az Úr Jézus, hanem csak az Ő érdeme által, kegyelemből.

« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 22. - 15:16:03 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #6 Dátum: 2011. Február 22. - 12:29:22
"Ő a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. (Protestáns fordítás)" - ez egy nagyon rossz fordítás, Jézus nem teremtmény!



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #7 Dátum: 2011. Február 22. - 12:57:59
Megpróbálom azt megérteni, hogy a Kol 1:15-ben miért az 'elsőszülött' szó szerepel, a szövegkörnyezetet figyelembe véve.
A szakasz a megváltásról beszél, és ebbe van beleágyazva a teremtéssel kapcsolatos rövid leírás, és ezen belül egy utalás Jézus származására. Már ez is elgondolkoztat. Amennyiben helyes az a feltevés, hogy az elsőszülött kifejezés Jézus megváltói munkájával kapcsolatos, arra utalás, akkor kérdés, miért mégis ez a szó szerepel a Kol 1:15-ben, ahol Jézus származásáról van szó?
Mintha picit összemosódna a teremtés és a megváltás. De nyilván nem erről van szó. Inkább az eleve elrendelés, Isten tanácsvégzése bújik meg számomra e versben, már a teremtés előtt kész volt a megváltás terve (1Pét 1:20, Ef 1:4).



"Ő a láthatatlan Isten képe, az elsőszülött minden teremtmény közül. (Protestáns fordítás)" - ez egy nagyon rossz fordítás, Jézus nem teremtmény!

Igen, ez így szörnyű.  :25:
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 22. - 15:17:47 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Esther

  • Barátkozó
  • *
  • Hozzászólások: 97
  • Nem: Nő
Válasz #8 Dátum: 2011. Február 22. - 18:37:38
 :2smitten:
 15." A ki képe a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született"---Károli :2smitten: :2smitten:



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #9 Dátum: 2011. Február 22. - 19:14:10
Margit, a Károli fordítást is idéztem én is.  :cool A Protestáns fordítást, csak mint problémát megemlítettem, de engem inkább a görög szöveg "zavar", mert nem könnyíti meg a tisztánlátást egy laikusnak.

A másik, amin elgondolkoztam, hogy miért az elsőszülött szó szerepel a görögben (is) a Kol 1:15-ben, miért nem egyszülött, ami egyértelművé tenné Jézus származását? (Biztosan komoly oka van.) Ezeken töprengtem el, nem maga a magyar fordítás (Protestáns) a fő gond. Persze, gond, hogy így fordították, de most legalább rögzítettük, hogy itt komoly hibát vétettek.

:2smitten: :2smitten: :2smitten:
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 22. - 19:17:28 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #10 Dátum: 2011. Február 22. - 19:15:56
Az elsőszülött megoldása egyszerű, ha az örökségre gondolsz. A földi király után ki az első? Az elsőszülött fia.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 22. - 19:17:51 írta Ambrus »



Nem elérhető Esther

  • Barátkozó
  • *
  • Hozzászólások: 97
  • Nem: Nő
Válasz #11 Dátum: 2011. Február 22. - 20:29:53
"A 15-20.v-ben Pál egy gyülekezeti himnuszt idéz, amely Krisztus szerepének jelentőségét énekli meg a mindenség teremtésében és megváltásában.
Az első versszak a láthatatlan Isten látható reprezentánsának nevezi, akiben Isten teremtő akarata révén kilép önmagából /ezért Ő az elsőszülött, Jel.3/14.” A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete:”/"

Magyarázatos Bibliából idéztem, nem  nagyon tetszik nekem, talán Nektek többet mond... :2smitten: :2smitten:




Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #12 Dátum: 2011. Február 22. - 23:33:33
Sziasztok! :2smitten:
Hát ma nem voltam valami aktív! :(

Én Ambrus testvérünk megközelítése felé hajlok! Régebben sok vitám volt ebben a kérdésben Jehova tanúival ezért foglalkoztam mélyebben ezzel a kérdéssel.
A "prótotokosz" alapjelentése: elsőszülött, először születetett; a Biblia gyakran biológiai értelemben, ritkábban az elsőbbség, a rangbéli felsőbbség értelmében használja. Ez utóbbi értelmezés szerint Krisztus "az elsőszülött" (jogaival rendelkezik) az egész teremtés fölött.
Magyarul is "az ország első embere" nem az első létező magyar, hanem a nemzet élén álló személy.
Forrás: Szalai András apológiai kutatóközpont.
Megjegyném még, hogy a biblia sehol sem nevezi Jézust "prótoktiszisz"-nek, az az elsőként teremtettnek, vagy "prótoktiszmának", első teremtménynek.
A protestáns fordítás valóban nagyon rosszúl adja vissza Krisztus személyét!

Jel. 3:14 szintén Jehova Tanúi tévtanításainak iskolapéldája!

A görögben ekként utal a Szent szöveg Jézusra:
"legei... hé arkhé tész ktiszeósz tu theu"
Magyarúl: "Ezt mondja... AZ ISTEN TEREMTÉSÉNEK KEZDETE:"
A "kezdetnek" fordított szónak (arkhé) több jelentése van:  1, időbeli elsőség, azaz "kezdet" pl. Jn.1:1
2, Rangbéli elsőbbség, azaz "felsőbbség", vagy "hatalmasság" pl. Lk.2:20  Rom. 8:38
3, "eredet", azaz "kútforrás" Az Újszövetségben ez csak Jel.3:14-ben értelmezhető így az "arkhé" -kifejezés Jézusra, mint Isten Teremtésének kútforrása. Hiszen általa és reánézve lett minden, ami lett! Vö. Kol.1:16, Pb.8:22-31
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 23. - 09:25:37 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #13 Dátum: 2011. Február 23. - 05:39:32
Majd hétvégén átnézem én is részletesen, amit Csaba testvér írtál, az nekem is elfogadható.

Margitka, a magyarázat valóban egy kissé sántít, mert Krisztus nem teremtett lény. Az a szakasz, ahol a teremtés kezdetére hivatkozik, az félreértelmezhető, ha valaki azt úgy magyarázza, hogy akkor lett Krisztus teremtve, akkor mellémegy.
János kiváló teológus volt, és ehhez a szakaszhoz mindenképpen hozzáértendő ez:
  1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge. (Jn.1,1)

Igazából még nem találtak megfelelő földi szavakat arra, hogy hogyan lett (volt, van, azaz öröktől fogva való) Krisztus, ezért minden magyarázat kissé sántít, nem tökéletes, mert nincs rá kifejezésünk.

Viszont a mi csetlés botlásaink arra jók, hogy mélyebben elmerüljünk az Igék tanulmányozásában, egyikünk sem akar valami borzasztó nagy igazságot kinyilatkoztatni. Ha ezzel is tanít bennünket a Szentlélek, azt köszönjük. Tehát ha valaki idetéved, ne higgye azt, hogy mi okoskodunk. brush1
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 23. - 07:58:40 írta Ambrus »



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #14 Dátum: 2011. Március 26. - 18:57:36
[justify]"Az pedig az örök élet, hogy ismernek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust." Jn 17:3 (Protestáns fordítás)

Ezt az igét is idézik Jehova tanúi, csak náluk a fordítás szerint nem az áll, hogy ismernek téged, hanem azt hiszem az, hogy ismeretet szerezzenek rólad.

Úgy érzem, ez a fordítás és értelmezés megrövidíti a bibliai Kijelentés eredeti üzenetét, jobb az a fordítás, hogy ismernek téged. Mert az ismeretszerzés még nem jelent automatikusan kapcsolatot Istennel. Viszont ismerni Istent, abban benne van az is, hogy van ismeretem róla, de ennek folytatása, következménye is van, egy közösség, egy kapocs alakult ki.[/justify]

Nem mellékes az sem, hogy ezt az igét arra is fel tudják használni Jehova tanúi, hogy alátámasszák, csak az Atya tekinthető Istennek. (Na persze erre vannak bőven "ellenigék".)


Ti hogyan látjátok ezt az igét, mit lehet még mondani ezzel kapcsolatban?

 vangyal :olvas: kacsint2
« Utoljára szerkesztve: 2011. Március 26. - 19:02:59 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1