Szerző Téma: Jézus a Krisztus  (Megtekintve 46063 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #165 Dátum: 2017. Augusztus 22. - 12:14:48
Igen, és még egy igehely:

Máté 1:24  József pedig, amikor felébredt álmából, úgy cselekedett, ahogyan az Úr angyala parancsolta neki: magához vette feleségét,
Máté 1:25  de nem érintette addig, amíg meg nem szülte fiát, akit Jézusnak nevezett el. (H újford)

Máté 1:24  József erre fölébredt az álmából, megtette, amint az Úr angyala meghagyta (elrendelte) neki, hazavitte (meny)asszonyát,
Máté 1:25  és nem ismerte meg (mint n)őt, míg meg nem szülte fiát, akit Jézusnak nevezett el.  (Vida)

Addig, míg meg nem szülte elsőszülöttét.

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #166 Dátum: 2017. Augusztus 22. - 20:42:15
Nem Mária szűzességét szeretném bizonyítani, hanem csupán érdekességként osztom meg a következő gondolatokat.
Én nem kétlem, hogy Mária élt házaséletet Józseffel, de nem biztos, hogy abból tényleg születtek gyermekeik.

"A nem katolikus egzegéták majdnem kivétel nélkül József és Mária gyermekeire gondolnak, akik Jézus után születtek. Az ÚSz-ből és Hegeszipposz írásaiból kitűnik, hogy unokatestvérekről, rokonokról van szó. Nem gondolhatunk fiatalabb testvérekre; Mária részvétele a húsvéti zarándoklaton a 12 éves Jézussal nem lenne magyarázható, ha még kisebb gyermekeit kellett volna gondozni. Azután az az erőszakos föllépés Jézussal szemben, amit Mk 3,31-35 és Jn 7,2-5 említ, Krisztusnál fiatalabb testvérek részéről elképzelhetetlen. Ha pedig idősebbek voltak, nem lehettek Mária gyermekei. Az evangélium sehol sem említi József és Mária gyermekét, csak az emberek emlegetik úgy, mint József fiát (Jn 6,42 ), ill . Mária fiát (Mk 6,3 ). Jézus a kereszten János apostolra bízza anyját, s ez érthetetlen volna, ha lettek volna gyermekei. A szemita nyelv hatására a görög  adelphoszt is használják tágabb értelemben a törzs tagjainak megjelölésére, s erre profán emlékeink is vannak .
A Lk 2,7 : említett „elsőszülött” sem bizonyít semmit, mert az elsőszülöttre törvényes előírások vonatkoztak, függetlenül attól, hogy utána voltak-e még testvérei. Továbbá az a Jakab és József, akiket Mk 6,3 első helyen említ, egy másik Mária fiai . Mk 15,40 ugyanis azt írja, hogy a kereszt alatt, a többi asszony között ott volt Mária, az ifjabb Jakab és József anyja. Máté (27,61; 28,1 ) ugyanezt az asszonyt a „másik Mária” névvel illeti. Ha tehát Jakab és József nem Mária fiai, akkor az utána következők még kevésbé. A másik kettőről, Simonról és Júdásról Hegeszipposz állítja a 2. sz. közepén, hogy egy Kleofás nevű ember fiai voltak, aki maga Józsefnek, Mária férjének testvére volt. Ha tehát a Márknál felsorolt Jakab és József, Simon és Júdás rokoni fokozatát nem is lehet pontosan megállapítani, annyi bizonyos, hogy nem voltak József és Mária fiai. A törzsi szervezet férfi tagjait a szemita nyelvekben gyakran nevezik testvéreknek. Úgy látszik, József korán meghalt, hiszen a 12 éves Jézus története után nem hallunk róla. Akkor pedig Mária és Jézus megélhetés céljából a közvetlen rokonsághoz kapcsolódott, s így a „testvérek” kifejezés még jobban rajtuk maradhatott. Az apostoli egyház  is átvette ezt a nyelvezetet."
« Utoljára szerkesztve: 2017. Augusztus 22. - 20:51:36 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #167 Dátum: 2017. Augusztus 23. - 17:25:17
Nagyon érdekes gondolatok. Lehet, hogy van annak értelme, hogy Máriának csak egy gyermeke volt, Jézus. Eléggé erős érvekkel támasztják alá.
Viszont a katolikusok Mária szüzessége kérdésében mindenképpen túlmentek az igazságon, ez jól látszik az igében, amit Kamilla hozott.

df1

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Irma

  • Diakónus
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4262
  • Nem: Nő
Válasz #168 Dátum: 2017. Augusztus 23. - 19:53:01
[valasz author=Kamilla link=topic=43.msg84064#msg84064 date=1503396888]

[/valasz]

 :like: :



Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #169 Dátum: 2017. Augusztus 23. - 20:13:23
[valasz author=Csaba link=topic=43.msg84066#msg84066 date=1503427335]

[/valasz]

"A törzsi szervezet férfi tagjait a szemita nyelvekben gyakran nevezik testvéreknek. Úgy látszik, József korán meghalt, hiszen a 12 éves Jézus története után nem hallunk róla. Akkor pedig Mária és Jézus megélhetés céljából a közvetlen rokonsághoz kapcsolódott, s így a „testvérek” kifejezés még jobban rajtuk maradhatott. "


Ha ez így van, miért kellett Jánosra bízni Máriát?
Maradhatott volna ebben a rokonságban továbbra is, nem?

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #170 Dátum: 2017. Augusztus 23. - 22:50:20
[valasz author=Kamilla link=topic=43.msg84073#msg84073 date=1503512003]

[/valasz]

Jézus közben felnőtt.  Felnőtt férfiként az anyjának fejévé vált. ( Talán) Ha Jakab vérszerinti testvére lett volna Jézusnak, fura lett volna, hogy János apostolra ruházott egy anya- fiú kapcsolatot. ( szerintem )
Aztán tényleg ott van a 12 éves Jézus esete a Jeruzsálemi  templomban. Az ige egyetlen szót sem említ itt Jézus testvéreiről. Hová tette őket Mária?

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #171 Dátum: 2017. Augusztus 25. - 11:26:04
Egy gondolat.
Mária rokona volt Erzsébetnek, mégse mondja az írás testvérének.
Így Keresztelő János is rokona volt Jézusnak, mégse nevezi sem Jézus sém más Jézus téstvérének.

Pál  Jakabot, Jézus testvéreként emliti:

Gal 1:19  Az apostolok közül pedig mást nem láttam, hanem csak Jakabot, az Úr atyjafiát.

vagy:

1Kor 9:5   Nincsen-é arra jogunk, hogy keresztyén feleségünket magunkkal hordozzuk, mint a többi apostolok is és az Úrnak atyjafiai és Kéfás?

« Utoljára szerkesztve: 2017. Augusztus 25. - 11:30:59 írta Zoltan »

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Irma

  • Diakónus
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4262
  • Nem: Nő
Válasz #172 Dátum: 2017. Augusztus 25. - 11:41:11
[valasz author=Zoltan link=topic=43.msg84083#msg84083 date=1503653164]

[/valasz]

 :like:



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #173 Dátum: 2017. Augusztus 26. - 16:21:55
:like:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #174 Dátum: 2018. Június 21. - 08:41:23
Hosszú éveken keresztül vallottam a keresztyén alapfelfogást, hogy Jézust a Bibliából lehet megismerni.
Úgy véltem, hogy ezért a katolikusok Krisztus ismerete csak nagyon felszínes lehet, ha egyáltalán van ilyen.
Ma már tudom, hogy Jézusról sokat lehet olvasni a Bibliából, de megismerni nem lehet belőle.
Több felekezetben láthattam Úrvacsorázni a testvéreket, s az az érzés kerített hatalmába, hogy csupán a lényeg marad ki belőle: Személyes találkozás a Krisztussal.
Ez némileg ellentmond az Ő ígéreteinek...
« Utoljára szerkesztve: 2018. Június 21. - 08:50:25 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #175 Dátum: 2020. Február 05. - 09:07:40
A napokban foglalkoztam Jézus megkísértésének történetével, elsősorban Lukács evangéliuma alapján.

Érdekes felfedezéseket tettem, de számos kérdés is maradt bennem.

"Ezután felvitte őt az ördög, megmutatta neki a földkerekség minden országát egy szempillantás alatt, és ezt mondta neki: Neked adom mindezt a hatalmat és dicsőséget, mert nekem adatott, és annak adom, akinek akarom. Ha tehát leborulsz előttem, tied lesz mindez. Jézus így válaszolt neki: Meg van írva: „Az Urat, a te Istenedet imádd, és csak neki szolgálj.” Lk 4

A szövegből úgy tűnik, hogy tényleges uralkodásról, kormányzásról van szó, és nem annyira lelki/szellemi hatalomról. Bár én azt tartanám lehetségesnek más igehelyek alapján az ördöggel kapcsolatban.
Vajon az ördög tényleg tudott volna adni országok feletti hatalmat Jézusnak? Vagy ez eleve hazugság volt?

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #176 Dátum: 2020. Február 05. - 12:20:27
Kedves Virág

Maga az igében látjuk, hogy a Sátán maga mondja, hogy neki adatott. Jézus ezt nem kérdőjelezi meg sőt, később Jézus mondja a Jn.14.30. , hogy "jön e világ fejedelme ..." (és vehetjük még Jel 13:2; Jel 13:7; )
Tehát a Sátánnak van hatalma a világ felet, és irányitja is. (Itt muszáj megemlítsem azt, hogy bármennyire gondolja a Sátán, hogy Ő irányít, mégis minden cselekedetével, Isten tervét segíti előre, ugyanakkor mivel adatott neki, nem teljes hatalom adatott neki, nincs teljes hatalma és nem tehet bármit.)
Jézus mikor emberré lett, és mint ember, nagyon jól tudjuk, hogy megüresítette magát, szolgai formát vett fel, mint ember szegény volt, semmije sem volt, ugyanakkor akkor a célja és küldetése a megváltás volt. Nagyon jól tudta, hogy a megváltás után dicsőség vár rá, sőt az egész világ feletti teljes uralom is az övé lesz, a történelem végén. A Sátán egy rövidebb utat mutatott neki az imádata által. Kisértés volt amin át kellett mennie, és a kisértés nagyon is valós volt:

Jel 13:2
Ez a fenevad, amelyet láttam, párduchoz hasonlított, lába, mint a medvéé, szája, mint az oroszláné: a sárkány átadta neki erejét, trónját és nagy hatalmát.

Tehát adhatott volna neki hatalmat.
Ahogy az első Ádám meg lett kisértve, úgy a második Ádám is. Az első elbukott, a második győzött.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #177 Dátum: 2020. Február 12. - 08:39:48
Zoli, köszönöm szépen, hogy írtál, nemsokára válaszolok, csak a napokban nem volt időm.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #178 Dátum: 2022. Október 23. - 12:15:24
Jn 5:39  Tudakozzátok az írásokat, mert azt hiszitek, hogy azokban van a ti örök életetek; és ezek azok, a melyek bizonyságot tesznek rólam;
Jn 5:46  Mert ha hinnétek Mózesnek, nékem is hinnétek; mert én rólam írt õ.

A mi Urunk Jézus Krisztus ott van Mózes írásaiban. Ott van az egész Ó sz.-ben.
Mózes amikor át adja a törvényt, a papi szolgálatról, öltözetről, áldozatokról, szent sátorról, annak eszközeiről, ünnepekről ... mind, mind a Messiásról, a Megváltóról beszélnek.

1Móz 1:1  - בראשׁית   ברא  אלהים  את   השׁמים   ואת הארץ׃   

Az első versben ott van Jézus Krisztus. A KEZDET és a VÉG, a héber ábc első és utolsó betüje   < את > (az alfa és az omega) amit nem ejtettek ki ami nincs lefordítva de ott van a héber szövegben. Csodálatos Isten kijelentése

Krisztus az Ósz.-ben  - Egy ideje ezzel foglalkozom. Csodálatos dolog, látni, meglátni Krisztust az Ósz. Írásokban. De maga a mi Urunk Jézus Krisztus, és a tanitványok is, az Ósz.-ből mutatták be Krisztust és a megváltás munkáját.

Jel.1.8..Én vagyok az Alfa és az Ómega így szól az Úr Isten, aki van, és aki volt, és aki eljövendő: a Mindenható.

Krisztus ott van a kezdeteknél és ott van a végnél is, és végig a kettő között. Ő az alfa és az omega a kezdet és a vég.

Jel 3:14  A Laodiczeabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete:

A Bibia első oldalától az utolsó oldalig, végig az egész Szentíráson.
« Utoljára szerkesztve: 2022. Október 23. - 13:35:29 írta Zoltan »

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #179 Dátum: 2022. Október 24. - 07:48:52
Idézet
1Móz 1:1  - בראשׁית   ברא  אלהים  את   השׁמים   ואת הארץ׃   

Az első versben ott van Jézus Krisztus. A KEZDET és a VÉG, a héber ábc első és utolsó betüje   < את > (az alfa és az omega) amit nem ejtettek ki ami nincs lefordítva de ott van a héber szövegben. Csodálatos Isten kijelentése

 Ez nagyon érdekes. Melyik két szó között található a את ? Le tudnád írni a Moz 1:1-t tükörfordítással?
« Utoljára szerkesztve: 2022. Október 24. - 07:49:46 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1