Szerző Téma: A Biblikus szeretet  (Megtekintve 17637 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #30 Dátum: 2014. Január 15. - 07:46:54
A FILOSZEMITIZMUSRÓL TÖREDÉKESEN

Idézet egy érkezett levélből :

„> Valaki hozzászólást írt az alábbi oldalon:
> CADDIK Fórum
> Szövege:
> én szeretnék arról tudni hogy mi váltotta ki, negativ érzést filoszemitizmusra? egyáltalán mi ennek a szónak az eredeti tartalma?
Köszönöm a választ.
> (E…..)
(Amikor Izraelbe voltam, egy nagyon kedves ember Z….. segíteni akart, de ez a szó hogy filoszemita amit rám mondott egy hölgy társam, távolságtartást váltott ki Z…... Amit ma sem értek, de elfogadom.
A hozzászóló e-mail címe:
sz…@freemail.hu „
………………………………………………………………………………………………………..
Kedves Kérdező!

A filoszemitizmus egy olyan fogalom, amelyet pozitív és negatív megjelenése és működése miatt csak sokrétűen lehet meghatározni.
- Elsőként talán arról a szeretetről lehetne írni, ami semmiképpen nem „ahava”, vagyis a
másik ember elé menő és lehajló, odaadó szeretet.
Csupán egy jó érzés jóindulatú viszonzása.
Egy jó szomszéd, a faluban szépen és tisztességesen élő zsidó család példamutató élete olykor előidézi ezt.
Nemrégiben Romániában mondták egy faluban idős emberek: „Amíg maguk zsidók itt voltak, jó dolgunk volt”…
Vagyis ezerszámra találhatóak olyan emlékek és együtt megélt élmények, amik közel hoznak, vagy tartanak egymáshoz.
Ezek jó dolgok, de csak lelkiek és érzelmiek..
Mivel mindenkinek jó érzés ez, meg kel becsülnünk, hogy jó szomszédok lehetünk, egymás felé a jót, a bizonyságokat bemutatva.
Azonban ennek vannak korlátai, hiszen a szomszéd, csak szomszéd, a barát nem családtag, egy család örökségének részese.

- Ugyanilyen érzelmi viszony alakul ki, amikor valaki Izraelben járt. Bizony még hitetlenek
közt sem találkoztam olyanokkal, akiket nem érintett meg Izrael, és benne Jeruzsálem.
Megmagyarázhatatlan érzés, érzület fog el mindenkit ott, és maradandó jó emlékként hordozza minden ember a szívében e találkozást.
Ez esetben elsősorban Izrael országának látványa tett Izrael barátjává, mely még a zsidó néptől, az ott lakóktól is független lehet.
Az ott élőknek ez nem jelent semmit, hiszen csak a táj, a klíma a szépségek válnak akár imádottá is, melyben az emberek sokadrangú, olykor talán különleges és bámulnivaló lények..

E két szereteten túl pedig van egy sajátos keresztény szeretet:
- Megannyi gyökere van a zsidóság elhívásának el nem fogadásának. Sőt ebből kialakul egyfajta sajnálat. Olyasfajta sajnálat, mely érzelmileg vezethet két embert akár házasságkötéshez is. De jelen van a gyülekezetekben, amikor a hierarchia felsőbb osztályába tartózók, vagy éppen a magukat szellemi erővel és hatalommal felruházók ilyenfajta felsőbbrendű, vagyis lesajnáló szeretettel közelítenek másokhoz.
A zsidó ember számára ez érdektelen, bár lehet felénk sértő is.
Aki valóban zsidó, az ilyen szeretet megtapasztalásakor csendben lezár az így közelítő felé.
A teljes elfogadás, vagyis a zsidóság küldetésének ismerete és teljes elfogadása nélkül nincs miről beszélnünk, mert az ilyenfajta szeretet önimádat, egyházimádat, vagy éppen a keresztény hovatartozás, helyzet bálványozása a Messiás (Krisztus)nélkül.

- Az előbbi súlyosabb változata, amikor a sajnálatból tevőleges lesz a hamis szeretet.
A zsidóság megmentésére törekedve, tőle idegen identitásba, uralom alá kezdik misszionálni a zsidó népet.
A „megmentés” ilyenkor pedig nem más, mint kimentés a kiválasztottságból, Isten Tervéből és Akaratából, vagyis gyarmatosító szeretet Isten Szeretetével szemben.
Amikor pedig egy zsidó nem tagadja meg Istentől kapott származását, küldetését, akkor válik láthatóvá, hogy e szeretet valójában mi? 
Mert ekkor szembefordul és gyűlöletté lesz!
Ekkor kezdődik a rágalmazás, vádolás, és igen sokszor ilyenkor kapjuk messiáshívő zsidóként is az antikrisztusi vádat,.. keresztényektől..

Mindkét változatban a zsidó ember bezárkózik…
Ezzel elérni csak azokat lehet, akik részben zsidók, és származásuk, életük szerint inkább a más nemzetbeliek vallásos , keresztény, neoprotestáns stb., identitásában él. Ők nem zsidók, csak esetleg részben izraeliták.
Sőt ők azok, akik önmaguk helyzetét, kevert, kettős, vagy felvett identitásukat úgy magyarázzák, hogy más zsidók felé reklámozzák azt.
Ők, akik antijudaista, judeofóbiás gyülekezetekben izraelitaként vannak.
Skrizofén, sőt paranoiás keresztény életet élve.

A filoszemitizmus kialakulásához vezethet még csalódás a keresztényekben, vagyis keresztény deviancia…
Ez tovább vezet későbbiekben akár a judaizmusba történő át és betérésbe, de inkább zsidózó, „messiási” csoportok kialakulásáig is eljuthat..
A lázadás, szakadás deviáns szellemisége először új fogalmakat kreál: Szellemi Izrael, Szellemi Zsidó stb.,…
Ez jelzi, hogy az ekkor kialakuló Izrael és zsidó szeretet valójában teljesen más…

- A harmadik filoszemita jelenség: Izrael bálványozása
Amikor Izrael puszta létét figyeli, bizonyságaink és sok más szellemnek-léleknek kedves dolgot lát valaki, akkor beleesik abba a hibába, hogy nem Istenre és Tervére tekint, hanem az eszközre néz, és bálványként felemeli.
Ez is egyfajta zsidószeretet, de hordozója önmagában átkokat vesz magára.

Ennek másik változata, amikor a próféciákat veszi bárki legfontosabbnak, és ismerve Izraelre vonatkozó ígéreteket, szeretne abban, vagy általunk részes lenni.
Ilyenkor is kialakul egy leginkább tevékenység nélküli szeretet, amikor a barátaink inkább csak minket szeretnének eszközül igénybe venni.
Ilyenkor akár létrejön felénk egyfajta segítés is, am az inkább az eszköz megvásárlása, „bérbe vétele”…
Bizony, aki Isten Népéhez tartozik, annak ez nyálas hízelkedés és kellemetlen, míg aki ebből hasznot húz, bizony le is szedi a bálványozókat.
Izraelben számtalan „messiáshívő” ezt használja ki, sőt világszerte tapasztalható jelenség..
Sőt vannak a zsidóság és a keresztények között hídként működő szer vezetek, akik bizony nemcsak éltetik ezt, hanem meg is vámolják a ” hídon „áthaladókat. Hazánkban is…


Befejezésül egy példa az elzárkózásról:

Az elmúlt évszázad végén éppen akkor voltam Jeruzsálemben, amikor egy magyar csoport nagy létszámban érkezett oda.
Hívők, mondhatnám „új keresztények”…
A néhány ezres vendégsereg az utcákon harsányan és nyíltan „tett bizonyságot” hit-éről…
Mi csak néztük, és nem szóltunk ekkora tudattalanság,bölcstelenség láttán.
Aztán néhány nap múlva Izraelben hoztak egy törvényt, hogy a nyilvános evangelizáció, traktatusok, Újszövetségek osztogatása tilos.
Ezt eredményezte a „Szellemi Zsidók „gőgös, vélt szellemi hatalomtól ittas misszionálása. A zsidóság ma is jó viszonyban velük, de bezárt egy olyan ajtót, amin a „nagy szeretet” károkat okozhatott volna, amikor a zsidó emberek Isten Terve helyett keresztények uralma alá kerülnének.
Azóta is újabb és újabb csoportok repülnek szervezésükben oda, miközben erről a z eseményről csend van.
Izrael számára minden turista barát, aki hasznot hoz, és legalább nem ellenség..
A gyülekezetnek pedig szintén nem érdeke, hogy erről beszámoljon, és bocsánatot kérjen: Istentől.


Személyes felelet kérdésedre:

Számodra, mint nőnek segített volna egy zsidó férfi.
Nálunk ez természetes, mert a nők egyenrangú velünk, és nemcsak tiszteljük, hanem férfiként védelmet, segítséget kell adnunk részükre.
Ugyanakkor tudnod kell, hogy a nő nemcsak tisztelt, hanem érték is.
Miképpen a házasság is.
Ezért a magányos férfiak, és nők is (!) Mindent megtesznek, hogy ne legyenek egyedül, társ nélkül.
Lehetséges, hogy „Z” lehetőséget látott benned..
Aztán amikor ,- feltehetően „testvérnőd” –filoszemitának minősített, hátrébb lépett.
Mert minden zsidó tudja, hogy a vegyes házasság számunkra sohasem lehet beteljesedett élet.
Másrészt ismerve a filoszemiták rajongó szeretetét, és legtöbbször a kereszténységbe misszionáló lendületét, inkább vár egy olyan nőre, aki őt zsidóként fogadja el a patriarchális rendben. Békében..


A kérdésed megválaszolásához tehát több ismeretre lenne szükség.
Mégis remélem, hogy egy nagyon bonyolult témában és jelenségről néhány szó erejéig több látást adhattam .

Jaakov


 caddik.shp.hu/hpc/web.php?a=caddik&o=a_filoszemitizmusrol_z6U8
« Utoljára szerkesztve: 2014. Január 15. - 07:49:38 írta Kamilla »

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #31 Dátum: 2014. Január 17. - 13:39:57
Máté 25:1  "Akkor hasonló lesz a mennyek országa a tíz szűzhöz, akik fogták lámpásukat, és kimentek a vőlegény fogadására.
Máté 25:2  Öt közülük balga volt, öt pedig okos.
Máté 25:3  A balgák ugyanis amikor magukhoz vették lámpásukat, nem vittek magukkal olajat,
Máté 25:4  az okosak viszont lámpásukkal együtt olajat is vittek korsóikban.
Máté 25:5  Mivel pedig a vőlegény késett, mindnyájan elálmosodtak, és elaludtak.
Máté 25:6  Éjfélkor aztán kiáltás hangzott: Íme, a vőlegény! Jöjjetek a fogadására!
Máté 25:7  Ekkor felébredtek a szüzek mind, és rendbe hozták lámpásukat.

Máté 25:8 A balgák így szóltak az okosakhoz: Adjatok nekünk az olajotokból, mert lámpásunk kialszik.
Máté 25:9  Az okosak így válaszoltak: Hátha nem lesz elég nekünk is meg nektek is: menjetek inkább a kereskedőkhöz, és vegyetek magatoknak.
Máté 25:10  Amíg azok távol voltak vásárolni, megjött a vőlegény, és akik készen voltak, bementek vele a menyegzőre. Azután bezárták az ajtót.
Máté 25:11  Később megérkezett a többi szűz is, és így szóltak: Uram, uram, nyiss ajtót nekünk!

Máté 25:12  Ő azonban így válaszolt: Bizony, mondom nektek, nem ismerlek titeket."
Máté 25:13  "Vigyázzatok tehát, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok!"



Vajon nem volt ez szeretetlenség az okosak részéről?

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #32 Dátum: 2014. Január 22. - 11:18:28
Idézet
Vajon nem volt ez szeretetlenség az okosak részéről?
Első ránézésre, vagyis ha nem példázatként, hanem csak úgy hallunk egy ilyen történetként, akkor tényleg szeretetlennek gondolom én is az okos szüzeket. De ha a példa lényegét nézzük, akkor valószínűleg nem. Sajnos sose értem meg igazán ezt a példázatot; mit jelent az olaj, hogyan fogyhat ki?

 :szelid:

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető pacific

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 661
  • Nem: Férfi
Válasz #33 Dátum: 2014. Január 22. - 13:20:24
Shalom!

Nekem is sok kérdőjelem van ezzel a példázattal kapcsolatban. Pl. ha az olaj a Szent Szellem akkor hogyan lehet megvenni? Ha a tíz szűz a gyülekezet tagjai akkor ki a menyasszony akihez a vőlegény jött? Sokszor gondolkodtam már ezeken de megnyugtató válaszra nem bukkantam. Van egy-két tippem de azok a "hivatalos értelmezésbe" nem férnek bele. De nem adom fel. Egy korábbi Jób könyvében olvasott kijelentésre is vártam fél évet mire a Szent Szellem megnyitotta előttem a választ.

Pacific



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #34 Dátum: 2014. Január 22. - 16:43:37
Köszönöm Pacific! Kicsit megkönnyebültem, hogy mást is gondolkodóba ejt ez a példázat.

Ezek jó kérdések, amiket említettél.

df1 df2 df3


Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #35 Dátum: 2014. Január 22. - 17:39:58
Szerintem meg nem kell túl értelmezni egy példázatott.

Jézusnak itt több példázata van az eljövetelével kapcsoatban, a lényeg az, vajon mikor az Úr eljön, készenleszele. Nem az eljövetelnél kell gondolkodni, és készülődni, hannem az eljövetelre fel kell készűlni - az előre látás volt itt a lényeg. - és mindenki személyesen kell ezt tegye.

 :2smitten:


Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #36 Dátum: 2014. Január 22. - 17:52:55
Egyet értek Zoli!
Éppen ezért fontosak Pacific által feszegetett kérdések, mert ezek mutatnak reá, hogy nem kell és nem is lehet az igét ott agyon szimbolizálni, ahol azt nem teszi lehetővé.
Jézus ha az allegórikus kifejezésre helyezte a hangsúlyt, akkor nem feledkezett meg arról, hogy azt megis magyarázza.
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Jazmin

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 875
  • Nem: Nő
Válasz #37 Dátum: 2014. Január 22. - 17:59:44
En is egyetertek Zoltan es Csaba. :) 
Lenyeg a lenyeg: legyek keszen,barmikor is jonne az en Uram!

Az Isten szeretet.  1 Jan 4:16


Nem elérhető pacific

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 661
  • Nem: Férfi
Válasz #38 Dátum: 2014. Január 22. - 18:17:40
Shalom!

Akkor én is megnyugodtam. Pont az gond amit ti is láttok, hogy vagy agyon szimbolizálják a példázatot de akkor az általam feltett kérdésre nem nagyon lehet jó válaszokat adni. Vagy pedig marad az ami az én alapelvem is, hogy legyünk készen. Ha úgy érezzük szükségünk van Isten Szellemére akkor fizessük is meg az árát időnkkel. odaszánásunkkal és a vele való közösség ápolásával. Köszönöm az értékes gondolatokat, mert az exegézis valóban egy hasznos dolog de veszélyes is lehet ha rossz a megközelítésünk.

Pacific



Nem elérhető Kálmán

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 13596
  • Nem: Férfi
Válasz #39 Dátum: 2014. Január 22. - 20:28:31
A TÍZ SZŰZ PÉLDÁZATA (Mt 25,1-13)


Krisztus visszajön! Keveset beszélünk erről, talán kevésszer is jut eszünkbe, de Krisztus vissza fog jönni. Az Ő második eljövetele éppolyan biztos, mint az, hogy már egyszer itt járt a földön. A próféták megjövendölték Krisztus első eljövetelét, megszületését, és ez be is teljesedett. A Szentírás azonban ugyanilyen bizonyossággal beszél Krisztus második eljöveteléről is: „És akkor feltetszik az ember Fiának jele az égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.” (Mt 24,30) Ezeket a jövendöléseket maga Jézus Krisztus mondja. Ahogyan eljött egyszer, el fog jönni mégegyszer, és utoljára, hogy ítéletet tartson az emberiség fölött. Meglátják őt az élők, de a halottak is, mert feltámadnak. Meglátják őt azok, akik hittek benne, de azok is akik nem hittek benne. Ezt a találkozást senki nem kerülheti el.
A tíz szűzről szóló példázat Krisztus visszajövetelére utal. Az „akkor” arra az időre vonatkozik, amikor Krisztus visszajön a felhőkön. Az Ő visszajövetelének körülményeit és következményeit hivatott illusztrálni ez a példázat. Még mielőtt rátérnék magára a példázatra, szeretnék az olvasó figyelmébe ajánlani egy észrevételt. Nem kell föltétlenül lelki tartalommal megtölteni minden egyes elemet, amit egy példázatban olvashatunk. Nem
kell tehát arra törekednünk, hogy az olajnak, a lámpásnak, az edényeknek megkeressük a lelki megfelelőjét. Hanem inkább arra kell figyelnünk, hogy összességében milyen üzenetet hordoz a példázat.
Krisztus az Ő második eljövetelét egy esküvőhöz hasonlítja (Krisztus a vőlegény, az Egyház a menyasszony). Tudnunk kell, hogy keleten az esküvő 7 napig tartó ünnepséget is jelenthetett, amit a lány apjának a házánál tartottak. A végén a vőlegény pompás menetben vezette menyasszonyát immár a saját lakásába/lakásukba. Ez éjfélkor történt általában. Azonban nemcsak a menyasszonyt kísérték, hanem a vőlegényt is várták. A tíz
szűz ezeket a várakozókat, az ifjú párt fogadókat jelentette. A vőlegény házánál az ünnepség tovább folytatódott. Erre az ünnepségre, ill. menyegzőre mentek be a bölcs szűzek, és erről a menyegzőről zárattak ki a bolond szűzek.
A fő üzenet a 13. versben van megfogalmazva: „Vigyázzatok azért, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok, amelyen az embernek Fia eljő.” Mivel nem tudjuk, mikor fog visszajönni Krisztus, ezért KÉSZEN KELL LENNÜNK minden percben, hogy találkozzunk vele. A készenlét azért fontos, hogy bemehessünk vele a menyegzőre, és ne maradjunk kint a külső sötétségben. Nézzük most meg, milyen tanításokat tartalmaz számunkra
ez a példázat:
Először is azt, hogy nem fog mindenki üdvözülni. Nem fog mindenki bemenni a vőlegénnyel a menyegzőre. A Jelenések könyvében olvashatunk erről a menyegzőről: „Örüljünk és örvendezzünk, és adjunk dicsőséget néki, mert eljött a Bárány (Krisztus) menyegzője, és az ő felesége (Egyháza) elkészítette magát.” (Jel 19,7) Ennek a menyegzőnek a színhelye a mennyország, de nem fog mindenki bejutni oda. Bármennyire is szimpatikus az az univerzalista üdvösség szemlélet, miszerint végül mindenki üdvözülni fog, ez mégsem biblikus. Ahogyan az öt bolond szűz kint maradt, ugyanúgy mindazok, akik nem bánták meg bűneiket, nem tértek meg és nem hittek Jézus Krisztusban, kint maradnak a külső sötétségben, ahol sírás és fogcsikorgatás lesz. Ez a kint maradás az elkárhozást jelenti.
Másodszor, azt kell meglátnunk, hogy azok üdvözülnek, akik készen vannak. Amiképpen azok a szűzek mentek be, akiknek olajuk volt, tehát készen voltak, úgyanúgy a mennyei menyegzőre is azok jutnak be, akik készen vannak. Készen lenni pedig nem jelent mást, mint megtérni bűneinkből
és hinni Jézus Krisztusban, mint egyedüli Szabadítónkban. „Bánjátok meg azért és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek, hogy így eljöjjenek a felüdülés idei az Úrnak színétől.” (ApCsel 3,19)
Harmadszor, azt figyelhetjük meg, hogy van olyan akarás, ami késő. A bolond szűzek is be akartak menni a menyegzőre, miután rádöbbentek, hogy kívül rekedtek, de már nem juthattak be. Ebből azt látjuk, hogy nincs még egy második esély a bejutásra. Nincs tisztító tűz, ahol még felkészülhetünk az üdvösségre. Ez a történet nem arról szól, hogy még ráérünk megtérni, amikor Krisztus visszajön, hanem arról, hogy akkor már késő lesz. Egy ideig bármit halogathatunk, de bekövetkezik az, amikor már késő. Ezt olvassuk az Igében: „akik készen valának, bemenének ővele
a menyegzőbe, és bezáraték az ajtó.” (10.v.) Nem írja az Ige azt, hogy mégegyszer meg lesz nyitva az ajtó, hanem azt láthatjuk, hogy végleg bezárult. Tehát, aki nem jut be elsőre a mennybe, annak nem lesz második lehetőség sem. Krisztus bement a mennybe érettünk (Zsid 6,20), hogy az
utat megnyissa számunkra, de ez az út nem marad nyitva örökre. Amikor Krisztus eljön másodszor, és az ő menyasszonya, az ő egyháza, az őbenne hívők serege bevonul a mennyországba, az út lezáratik örökre. Nem olvasunk sehol arról az Igében, hogy marad egy résnyi nyílás az ajtón. „Később pedig a többi szűzek is megjövének, mondván: Uram! Uram! Nyisd meg minékünk. Ő pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, nem ismerlek titeket.” Azok fognak kint maradni, akiket Krisztus nem ismer, akik Krisztus számára idegenek. Vigyázz tehát, mert a halogatás bizonytalanságot jelent. Lehet, most akarja Isten, hogy megtérj, de te nem akarod; vigyázz, nehogy eljöjjön az az idő, amikor te fogod akarni, de az Úr nem fogja akarni.
Negyedszer, megismerkedhetünk az elkárhozók jellemével. A közfelfogással ellentétben, miszerint van jó ember és rossz ember, a Biblia az emberiséget bölcsekre és bolondokra osztja. A bölcsek az életüket kősziklára, tehát Krisztusra építik, a bolondok viszont homokra (önmagukra,
vagy egyéb múlandó dolgokra) építenek, Isten Igéjével ellentétesen cselekedve. Krisztus ily módon nevezi bolondoknak az elkárhozókat is, de miért? Azért, mert bolond (felelőtlen, megondolatlan) az az ember, aki nem készül a Krisztussal való találkozásra, aki úgy gondolja, hogy mindez nem fog úgysem bekövetkezni. Bolond, aki jobban bízik magában vagy mások véleményében, mint Jézus Krisztus szavában. De azért is nevezi bolondoknak
őket, mert bolond az az ember, aki kihagy egy ilyen menyegzőt. Bolond az, aki nem fogadja el a meghívást erre a menyegzőre, s arra hivatkozik, hogy neki most fontosabb dolgai vannak. Bolond az, aki a menyegző helyett a fogcsikorgatást, a külső sötétséget választja. (Az elkárhozók is meglátják majd – utólag – bolondságukat, de akkor már késő lesz.) Bolondok vagyunk, ha annyi figyelmeztetés, tanítás mellett, mi mégis a pokolba fogunk jutni.
Bolondok vagyunk, ha nem viszünk magunkkal olajat, azaz nem készülünk a Krisztussal való találkozásra.
Ötödször, az üdvözülők jellemét is megfigyelhetjük. Nem azért üdvözülnek ők, mert kevésbé bűnösek, hanem azért, mert bölcsek. Miben áll az ő bölcsességük? Abban, hogy előrelátóak, és készülnek a Krisztussal való találkozásra, ahogyan az öt bölcs szűz is előrelátó volt, és készült a vőlegénnyel való találkozásra. A bolondokról is úgy tűnt, hogy szeretnének találkozni a vőlegénnyel, sőt mintha ők is készültek volna, de mégsem találkoztak. Annyi ember van, akiről úgy tűnik, mintha készülne az Istennel való találkozásra, de sohasem fog üdvözülni, mert nem azt teszi, amit tennie kellene. Sokan templomba járnak, vallásos kötelességeknek eleget tesznek, böjtölnek, adakoznak, igyekeznek jót cselekedni; szentekhez
imádkoznak, Máriát imádják; ők szinte mindent megtesznek, csak épp a szívüket nem adják oda Istennek. Hiányzik szívükből az őszinte bűnbánat. Vagy hamis megoldásokkal készülnek, vagy pedig amit tesznek, nem szívből teszik. Nem mindegy tehát, hogyan készülünk, és miben látjuk a készülés lényegét. A bölcs szűzek előrelátóak voltak, és vittek olajat magukkal, amire szükségük volt. A bölcs ember figyelembe veszi Isten utasításait, s nem a maga értelmére támaszkodik. A bölcs ember tehát alázatos ember, aki inkább bízik az Isten által felkínált megoldásban, mint az emberek által kitalált
megoldásokban.
Hatodszor, azt a tanulságot is levonhatjuk, hogy amiképpen más olajával nem lehet világítani (8-9.v.), úgy más hitével sem lehet üdvözülni. Nem tud felkészülni senki sem helyettem a Krisztussal való találkozásra. Amit nekem kell megtennem, azt nem teheti meg más helyettem. A másik ember megtérése nem az én megtérésem. A másik ember harca, győzelme, bizodalma, reménysége nem az enyém. Egyéni elbírálásban lesz részünk Krisztus előtt.
Hetedszer, a keresztyén élet kitartást, türelmet, éberséget igényel. Szomorú az 5. vers mondanivalója: „Késvén pedig a vőlegény, mindannyian elszunnyadának és aluvának.” Az a szomorú, hogy a bölcs szűzek is elszunnyadának. Talán átragadt rájuk a bolondok gondatlansága, nemtörődömsége. Hiszen minek lehet nevezni ezt, mint nemtörődömségnek, amikor a Vőlegényre várakozva elaludtak. Képzeljünk el egy esküvőre készülő fiatal párt: a menyasszony várja vőlegényét, de a várakozásban elszunnyad, sőt elalszik. Mennyire érthetetlennek és furcsának tűnik, nemde?
Avagy nem ugyanilyen furcsa az, ha a keresztyének elszunnyadnak, alszanak; ha Krisztus iránti szeretetük csökken, ha a vigyázást és az imádkozást elhagyják, ha Isten Igéjét felületesen olvassák, ha keresztyén kötelességeiket elhanyagolják? Avagy nem borzalmas látvány, hogy a bölcsek is
ugyanúgy alszanak, mint a bolondok? Nem szomorú az, ha a keresztyének olyanokká lesznek, mint a hitetlenek, s nem lehet különbséget tenni közöttük, mint ahogyan nem lehet különbséget tenni egy bölcs, de alvó és egy bolond szűz között, aki szintén alszik. A keresztyének szunnyadása, vagy alvása az ő lelki hanyatlásukat, éberségük csökkenését jelenti. A szunnyadás elővigyázatlanságot, az alvás pedig érdektelenséget, élettelenséget jelent. Isten könyörüljön rajtunk, hogy Krisztus második eljövetele ne érjen készületlenül, megtéretlenül bennünket. Továbbá, ne aludva várjuk a mi Megváltónkat, ne lelki hanyatlásban, szunnyadásban, közömbösségben, hanem éberen, dolgozva, mint a hű és bölcs szolga (Mt 24,45-47). Ha pedig már ránk tört az álmosság, ha már szunnyadunk, ébredjünk fel és tartsuk magunkat éberen, ne engedjük, hogy a világ elringasson bennünket, hanem inkább mi legyünk azok, akik felébresztünk másokat is.

„Serkenj föl, aki aluszol és támadj fel a halálból, és felragyog tenéked a Krisztus” (Ef 5,14)! Ámen.

Sikó Mihály



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #40 Dátum: 2014. Január 22. - 21:22:43
Sikó Mihály (egyébként nagyszerű)
írását olvasva önkritikus állapotba
kerűltem.
Várom én a Krisztust?!
Őszíntén szólva éngem egyetlen
dologgal könnyen a dűhroham szélére
lehet hozni, ha valaki nem érkezik meg
a megbeszélt időben.
Utálok várni!
Szerencsére Krisztus nem tett időhöz
kötött ígéretet, még ha néhány
felekezet tudni is véli...
Szóval éberen várom Krisztust?!
Őszíntén?! Nem, nem foglalkoztat ez a
kérdés. Jönni fog ez tény, hogy mikor
az az Ő dolga!
Mondjuk, ha addigra hulla leszek, az
színtén meglehetősen csökkenteni
fogja az éber várakozás esélyeit...
Némileg vígasztal, hogy az okos szűzek
is álomba merűltek (nem vártak
éberen) mégsem  tette ez őket
alkalmatlanná a vőlegény előtt. A
Krisztusra kész állapot nem az
éberségen áll, vagy bukik.
Nekem ez jön le a példázatból.

Nem attól vagyok kész, mert éberen
várom Krisztust!
Bocs én a valóságban élek, nem egy
álomvilágban, s ez a szomorú valóság
gyakran maga alá gyűr, s a legkevésbé
sem az foglalkoztat, hogy éber legyek,
mert talán most jő el a Krisztus...
Mi van, ha most jő el?
Valószínűleg észre fogom venni, s egy
cseppel sem tudok majd több ''olajért''
rohangálni, mint ami már nálam van.
Tudjátok mi bosszant igazán?
Az elméleti keresztyénség, amely a
gyakorlatban közröhej tárgyát képezi,
mert működésképtelen...

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Jazmin

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 875
  • Nem: Nő
Válasz #41 Dátum: 2014. Január 28. - 16:45:08

Csaba irta:
Idézet
Tudjátok mi bosszant igazán?
Az elméleti keresztyénség, amely a
gyakorlatban közröhej tárgyát képezi,
mert működésképtelen...

Ezt nem igazan ertem...Mire gondolsz mikor ezt mondod?   :szelid:

Az Isten szeretet.  1 Jan 4:16


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #42 Dátum: 2014. Január 28. - 20:07:55
Szia Jázmin! :int

Minden olyan keresztyén tantételre, amely hiteltelenné teszi a keresztyénséget.
Pl.
-A törvény betöltése
-Az újjászületett ember bűntelenségének teoriája
- Krisztusra való lankadatlan várakozás elmélete.
- A szeretet törvényének maradéktalan betartásáról szóló mítosz.
- A halott óember- elmélete stb. stb.

A keresztyén ember akkor viselkedik igazán ostobán, amikor egy Buddhistához hasonlóan, a ''példaképét'' mérceként kívánja használni.
Buddha emberi tanító volt, megűthető mérce a követői számára.
Az Úr Jézus Krisztus, Megváltó Isten-ember teljesíthetetlen, utolérhetetlen mérce a teremtett világban...
AMIKOR EGY KERESZTYÉN AZT SÚGALJA A VILÁG FELÉ, HOGY ''ÉN OLYAN VAGYOK MINT KRISZTUS, KÜLÖNB NÁLAD'' SZEMEN KÖPI A MEGVÁLTÓJÁT!  :(

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Jazmin

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 875
  • Nem: Nő
Válasz #43 Dátum: 2014. Január 29. - 10:34:22
Koszonom Testverem!  :) Igy mar ertem!  :int2:

Az Isten szeretet.  1 Jan 4:16


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #44 Dátum: 2014. Február 11. - 21:23:21

3Móz 19:1  Szóla ismét az Úr Mózesnek, mondván:
3Móz 19:2  Szólj Izrael fiainak egész gyülekezetéhez, és mondd nekik: Szentek legyetek, mert én az Úr, a ti Istenetek szent vagyok.
3Móz 19:3  Az ő anyját és atyját minden ember tisztelje, és az én szombatjaimat megtartsátok. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.
3Móz 19:4  Ne hajoljatok a bálványokhoz, és ne csináljatok magatoknak öntött isteneket. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.

3Móz 19:9  Mikor a ti földetek termését learatjátok, ne arasd le egészen a te meződnek szélét, és az elhullott gabonafejeket fel ne szedd.
3Móz 19:10  Szőlődet se mezgéreld le, és elhullott szemeit se szedd fel szőlődnek, a szegénynek és a jövevénynek hagyd meg azokat. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.
3Móz 19:11  Ne orozzatok, se ne hazudjatok és senki meg ne csalja az ő felebarátját.
3Móz 19:12  És ne esküdjetek hamisan az én nevemre, mert megfertőzteted a te Istenednek nevét. Én vagyok az Úr.
3Móz 19:13  A te felebarátodat ne zsarold, se ki ne rabold. A napszámos bére ne maradjon nálad reggelig.
3Móz 19:14  Siketet ne szidalmazz, és vak elé gáncsot ne vess; hanem félj a te Istenedtől. Én vagyok az Úr.
3Móz 19:15  Ne kövessetek el igazságtalanságot az ítéletben; ne nézd a szegénynek személyét, se a hatalmas személyét ne becsüld; igazságosan ítélj a te felebarátodnak.
3Móz 19:16  Ne járj rágalmazóként a te néped között; ne támadj fel a te felebarátodnak vére ellen. Én vagyok az Úr.
3Móz 19:17  Ne gyűlöld a te atyádfiát szívedben; fedd meg a te felebarátodat nyilván, hogy ne viseljed az ő bűnének terhét.
3Móz 19:18  Bosszúálló ne légy, és haragot ne tarts a te néped fiai ellen, hanem szeressed felebarátodat, mint magadat. Én vagyok az Úr.

3Móz 19:29  A te leányodat meg ne becstelenítsd, paráznaságra adván azt; hogy paráznává ne legyen a föld, és be ne teljék a föld fajtalansággal.
3Móz 19:30  Az én szombatjaimat megtartsátok; szenthelyemet tiszteljétek. Én vagyok az Úr.
3Móz 19:31  Ne menjetek igézőkhöz, és a jövendőmondókat ne tudakozzátok, hogy magatokat azokkal megfertőztessétek. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.
3Móz 19:32  Az ősz ember előtt kelj fel, és a vén ember orcáját becsüld meg, és félj a te Istenedtől. Én vagyok az Úr.
3Móz 19:33  Hogyha jövevény tartózkodik nálad, a ti földeteken, ne nyomorgassátok őt.
3Móz 19:34  Olyan legyen néktek a jövevény, aki nálatok tartózkodik, mintha közületek való bennszülött volna, és szeressed azt mint magadat, mert jövevények voltatok Egyiptom földén. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.
3Móz 19:35  Ne kövessetek el igazságtalanságot az ítéletben, a hosszmértékben, súlymértékben és űrmértékben.
3Móz 19:36  Igaz mérték, igaz font, igaz efa, és igaz hin legyen közöttetek. Én vagyok az Úr, a ti Istenetek, aki kihoztalak titeket Egyiptom földéből.
3Móz 19:37  Tartsátok meg azért minden rendelésemet és minden végzésemet, és cselekedjetek azok szerint. Én vagyok az Úr.

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.