Csaba úgy látom félre értesz, de az is lehet tévedek.
Én nem állítom azt, hogy Isten egy harmadik személy nélkűl cselekedne – habár még ezt is megtehetné (nézd Illés esetét) – viszont azt állítom, hogy ha nem tudja használni X – személyt, akkor majd használja Y –t, vagy ha azt sem akkor Z-t. Isten egy szuverén Isten, aki azt tesz amit akar, s ha nincs más felindít embereket, hogy meg tegyék azt amit tenni kell. Viszont a felelőség, és a számonkérés megmarad mind “X”, mind “Y”, mind “Z” , vagy akárki esetében.
Azzal is egyetértek, hogy Isten ígéretei nagyrészben feltételhez kötettek. Mint ebben az esetben is.
Viszont itt a feltétel - vagyis az ígéret beteljesédése, a gondviselés - nem egy másik, kivüláló személy résztvételén és engedelmességén áll vagy bukik, hanem a szükségben levő személy hitén, és az Úrnak a követésén.
Nézd az igét:
Mt 6:26
Tekintsetek az égi madarakra, hogy nem vetnek, nem aratnak, sem csûrbe nem takarnak; és a ti mennyei Atyátok eltartja azokat. Nem sokkal különbek vagytok-é azoknál?
Mt 6:
Ha pedig a mezõnek füvét, a mely ma van, és holnap kemenczébe vettetik, így ruházza az Isten; nem sokkal inkább-é titeket, ti kicsinyhitûek?
Mt 6:31
Ne aggodalmaskodjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? vagy: Mit igyunk? vagy: Mivel ruházkodjunk?
Mt 6:32
Mert mind ezeket a pogányok kérdezik. Mert jól tudja a ti mennyei Atyátok, hogy mind ezekre szükségetek van.
És itt jön a feltétel:
Mt 6:33
Hanem keressétek elõször Istennek országát, és az õ igazságát; és ezek mind megadatnak néktek.
« Utoljára szerkesztve: 2016. Január 16. - 13:50:42 írta Zoltan »
Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.