Szia Csaba!
Én nem összezavarni szeretném a képet, hanem arról van szó, hogy ahogy tanulmányozom mostanában a Jelenések könyvét, több alkalommal is beleütközöm igerészekbe, amelyek számomra úgy tűnik, hogy kilógnak a Te egységes szimbólum-rendszeredből. Az alapján nem magyarázható meg minden. Nem káoszt szeretnék, hanem éppen hogy tisztán látni. Az, hogy nem tudok minden kérdésre válaszolni, az sem jelenti azt automatikusan, hogy a Te rendszered jó. Én inkább feladok egy jól áttekinthető, egyszerű rendszert, ha az nem magyarázat mindenre, és vállalom, hogy megpróbálom megismerni az igazi megoldási kulcsot, a Jelenések könyvének igazi szimbólum-rendszerét, amely feltehetően kevésbé átlátható, de elvezet az igazsághoz, olyan rendszerbe, amelyben mindenre van válasz.
De ez csak egy feltételezés, lehet, hogy az a jó, ahogy Te látod, egyelőre vizsgálódom.
Ha Jel. 13:11-ben a "földből" -kifejezés Izraelt jelenti, akkor hogyan értelmezed Jel.12:16-ban?
Nem tudom, hogy hogyan értelmezzem.
Ha Jel. 17:12 szerint a "tíz szarv" tíz királyt jelent, akkor Jel. 13:11-ben miért jelent mást a "két szarv"?
Szerintem azért jelent mást, mert a Jelenések szimbólumait lehet, hogy mégsem egy átlátható, egyszerű kulcs alapján kellene értelmezni, ami azonban nem ad helyes választ mindenre.
"És láttam, hogy a földből feljön egy másik fenevad; két szarva volt, amely hasonló volt a Bárányéhoz, de úgy beszélt, mint a sárkány." Jel 13:11
Itt a szöveget olvasva, csak abból a kiegészítésből tudok kiindulni, ami a szarvakkal kapcsolatban le van írva:
A hamis prófétának .... "két szarva volt,
amely hasonló volt a Bárányéhoz, de úgy beszélt, mint a sárkány."
Két szarv, amely hasonló a Bárányéhoz. Ezek szerint a Jézust ábrázoló, szimbolizáló Báránynak is van két szarva. Ha az egységes kulcs alapján próbálom ezt megérteni, akkor ezek szerint a Bárány is egy birodalmat, vagy egy szellemi hatalmat jelent csupán, a Bárány két szarva pedig két uralkodót jelent?
//Próbálom megérteni a hamis próféta leírását. A két szarv, amely hasonló a Bárányéhoz. Nem tudom, valami hasonvonásra utalhat ez, olyasmire, ami tekintéllyel ruházza fel ezt az embert (ha a hamis próféta ember). Már-már Jézushoz hasonlóvá tevő tulajdonság vagy jellemző lehet ez ... de amikor megszólal, kiderül, hogy a sárkányhoz hasonlít valójában, mert úgy beszél, mint a sárkány. Egyelőre nem viszem ezt tovább, még gondolkodom rajta, illetve lehet, hogy utánanézek.//*
Szeretnék még egy példát hozni arra, hogy nem biztos, hogy ez a szimbólum megoldási kulcs mindig egyformán használható.
"Feltűnt egy másik jel is az égen: íme, egy hatalmas tűzvörös sárkány, amelynek hét feje és tíz szarva volt, és a hét fején hét diadém..." Jel 12:3Ha jól gondolom, a sárkány az az ördög/sátán. Az ő leírásában is szerepel az, hogy hét feje és tíz szarva volt. Ez a leírás nagyon emlékeztet a fenevad leírására, annak is hét feje, tíz szarva volt. Ha a sárkány az ördög, akkor az ő ábrázolásában mit jelképez a tíz szarv?
Ha Jel.20:13-14-ben az ige megszemélyesítí a metafizikai halált és poklot, majd a tűznek tavába veti, akkor mért ne tehetné ezt olyan metafizikai fogalmakkal, mint a fenevad és a hamis próféta?
Csaba, felőlem tehetné, csak ahogy elolvastam a két igeszakaszt felfedeztem különbséget a kettő között, és bennem ez kérdéseket vetett fel.
" ... a fenevad és vele együtt a hamis próféta ...
élve vettetett mind a kettő a kénnel égő tűz tavába."
"És a Halál és a Pokol
belevettetett a tűz tavába: ez a második halál, a tűz tava."
Az első esetben (fenevad, hamis próféta) az áll, hogy élve vetettek a tűz tavába, a második esetben (Halál, Pokol) pedig csak annyi, hogy belevettettek.
Még mindig az zavar, hogy egy birodalmat, szellemi hatalmat élve vettetnek bele a tűz tavába. Ezt a kifejezést nem inkább élőlényekre alkalmazzák?