Szerző Téma: Maradni vagy kilépni?  (Megtekintve 32630 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető b urian jozsef

  • nagypapa
  • Diakónus
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1643
  • Nem: Férfi
Válasz #30 Dátum: 2011. Február 05. - 07:53:38
Áldott szep reggelt mindenkinek!!Kedves Csaba napinditonak,ébresztőnek pont jo ez az iras.Köszönjük!! :2smitten:



Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #31 Dátum: 2011. Február 05. - 08:08:32
Amikor Jézust elfogták, ott leszerepelt a Szanhedrin, a papság, a világi hatalom, és a nép. Jézus már előtte kimondta a farizeusoknak, hogy az ördög atyától valók vagytok. Ez azt hiszem, igen nyílt kijelentés.



Nem elérhető Esther

  • Barátkozó
  • *
  • Hozzászólások: 97
  • Nem: Nő
Válasz #32 Dátum: 2011. Február 05. - 09:12:06
Én is nagyon köszönöm a tanításotokat... :2smitten: :2smitten: :2smitten:



Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #33 Dátum: 2011. Február 05. - 10:00:46
Szia Csaba!  :szelid:


A Jn 6:65-el kapcsolatban azt kérdezném, hogy ez a kijelentés attól a pillanattól fogva vált érvényessé, amikor Jézus kimondta, vagy ez kezdettől fogva igaz volt, pl. Jézus szolgálatának első napján is?
A Mt 13-al kapcsolatban kikre mondta Jézus, hogy nem értenek? Az éppen ott lévőkre, vagy egész Izraelre? Ha egész Izraelre, akkor ezek szerint a zsidó népegyházból csak a tanítványok maradtak meg?

Lehet gyűjteni ilyen negatív kijelentéseket Izraelről, még többet is,  O0 annál is inkább, mert pozitív nem sok akad. Izrael egész története a bukásokról szól. ... És Isten hosszútűréséről.
De mikor ért végett az Úr hosszútűrése? Mikor vetette el Izraelt? Mikor ért végett az első szövetség? Véleményem szerint, amikor az új megköttetett.

Nem látom az igéből azt, hogy Jézus még életében elhatárolta volna magát Izraeltől, a népegyháztól. Igaz az, hogy az Úr Jézus körül az első nagy fellángolás után, egyre inkább zárult a kör. A szolgálata során sorban szakadtak le csoportok, városok, de úgy vélem, az egésznek a kegyelem tartott az utolsó pillanatig, a keresztig. Jézus életében nem vonult ki radikálisan a népegyházból. Ennek nem ekkor volt itt az ideje. Jézus és az Atya szakítása Izraellel szerintem a kereszthalál után történt, esetleg a kereszthalálkor.

Van egy példázat, ami részben illik erre a helyzetre, a gonosz szőlőmunkások története.

Máté 21. fejezet
33"Hallgassatok meg egy másik példázatot. Volt egy gazda, aki szőlőt ültetett, kerítéssel vette körül, borsajtót készített, és őrtornyot épített benne, azután bérbe adta munkásoknak, és idegenbe távozott. 34Amikor elérkezett a szüret ideje, elküldte szolgáit a munkásokhoz, hogy vegyék át a neki járó termést. 35A munkások megfogták szolgáit, és kit megvertek, kit megöltek, kit pedig megköveztek közülük. 36Aztán ismét küldött szolgákat, többet, mint először, de ugyanígy bántak azokkal is. 37Utoljára pedig fiát küldte el hozzájuk, mert úgy gondolta: A fiamat meg fogják becsülni. 38De amikor a munkások meglátták a fiát, így szóltak maguk között: Ez az örökös: gyertek, öljük meg, és azután mienk lesz az öröksége. 39Majd megfogták, kidobták a szőlőn kívülre, és megölték.  40Vajon majd ha megjön a szőlő ura, mit tesz ezekkel a munkásokkal?" 41Ezt felelték neki: "Mivel gonoszak, ő is gonoszul veszti el őket, a szőlőt pedig más munkásoknak adja ki, akik megadják a termést a maga idejében." 42Erre megkérdezte tőlük Jézus: "Sohasem olvastátok az Írásokban: Az a kő, amelyet az építők megvetettek, az lett a sarokkő, az Úrtól lett ez, és csodálatos a mi szemünkben.  43Ezért mondom nektek, hogy elvétetik tőletek az Isten országa, és olyan népnek adatik, amely megtermi annak gyümölcsét.  44És aki erre a kőre esik, összezúzza magát, akire pedig ez a kő ráesik, azt szétmorzsolja." 45Amikor a főpapok hallották példázatait, megértették, hogy róluk beszél. 46Szerették volna elfogni, de féltek a sokaságtól, mert az prófétának tartotta.

Kiemelném ezt a részt: Mt 21:43 "Ezért mondom nektek, hogy elvétetik tőletek az Isten országa, és olyan népnek adatik, amely megtermi annak gyümölcsét."
Jövő időben szól, nem olyan kijelentés, ami már megtörtént. A példázat is arról beszél, hogy a szőlőmunkások előbb megölték a Fiút, és utána vette el tőlük a szőlősgazda a szőlőt.

(A példázat időben, Virágvasárnap után, napokkal Jézus halála előtt hangzott el.)
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 05. - 10:14:09 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #34 Dátum: 2011. Február 05. - 12:11:40
Jézus sosem volt a népegyházban. Ő nem Lévi nemzetsége és Áron családja szerinti Főpap, nem népegyházi. Jézus Melkisedek rendje szerinti Főpap. Melkisedeknek Ábrahám tizedet fizetett, ezzel az az ágyékában lévő Lévi is, tehát ő -Jézus, akinek előképe Melkisedek - nagyobb, mint az Izrael papjai. Jézus Júda ági, tehát királyi. Érdekesség az, hogy bár Jézust mindenben támadták, a családfáját sohasem.

Melkisedekről elég keveset szoktak beszélni. Vannak érdekes körülmények. Nem tudjuk, honnan jött, nem ismerjük a halálát. Azt tudjuk, hogy ő áldotta meg Ábrahámot, és mindig a nagyobb áldja meg a kisebbet. Tizedet fizetett neki Ábrahám - tehát Ábrahám tudott valamit, ami mi nem tudunk.



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #35 Dátum: 2011. Február 05. - 12:19:48
Szia Virágom! Na akkor most öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Miért érdemes a népegyház fogalmával foglalkozni, s Izrael után miért az MRE kerűlt sorra, miért nem a katólikusok, vagy a karizmatikusok, vagy bár mely más felekezet, akik megfelelnek a népegyház fogalmának?
Nos a Mindenható egy népet, Izraelt választotta ki magának, hogy az Ószövetségben a földi egyháza legyen! Tehát a népegyház fogalma Istentől származik!
Miért hagyom ki a katólikusokat, mint népegyházat?
Mert annak létrejötte nem Istentől van!
Isten a zsidó népegyházat azzal a céllal hozta létre, hogy elkűlönítsen magának egy népet a pogányságtól!
A katólikus "népegyház" célja pedig az volt és ma is az, hogy Isten népének fogalmát egybemossa a pogánysággal, eltűntesse a látható különbségeket!
Tehát a katólicizmus és partnerei nem népegyházak, hanem hamis egyházak!
A Reformácíóval az volt Isten szándéka, hogy látható határvonalakat huzzon az Ő népe, s a pogány-"keresztyén" egyház közé!
Ha visszaugrunk az egyháztörténelemben az Úr Jézus Krisztus megjelenéséhez, akkor egyháztörténeti szempontból azt kell mondjam az Úrról, hogy Ő az első és utolsó valóságos egyház reformer, az Alfa és az Omega!
Az Úr Jézus Krisztus nyíltan kijelentette, hogy Ő a zsidó népegyház megreformálására is hívatott és ez az egyház működését is alapjaiban fogja megváltoztatni!
"Monda néki Jézus: Asszony, hidd el nékem, hogy eljő az óra, amikor sem nem ezen a hegyen, sem nem Jeruzsálemben imádjátok az Atyát.
Ti azt imádjátok, amit nem ismertek, mi azt imádjuk, amit ismerünk: mert az idvesség a zsidók közűl támadt.
De eljő az óra, ÉS AZ MOST VAGYON, amikor az igazi imádók lélekben és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az Ő imádóiul."
Mt. 4:21-23

"Eljő az óra, ÉS AZ MOST VAGYON..." -mondja az Úr Jézus Krisztus! Urunk e szavakkal zárta le a "beleszületéses" népegyház korszakát!
Pár évtízeddel később Pál apostol kijelenti:"Nem az a zsidó... és nem az a  körűlmetélés..." Pál nem tesz itt mást, mint az Úr szavait magyarázza!
Ez volt a bemelegítés!
Folyt.köv.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #36 Dátum: 2011. Február 05. - 12:56:43
Jn. 6:65

Jól látod Virágom, ez az Ige a Teremtés pillanatától érvényes!
Nem Ábrahám választotta és nemzette  a Krisztus "Atyák szerinti" vonalát, hanem Isten választotta erre ki Ábrahámot. Dávid prófétálás közben csak azért nevezhette ismeretlenűl " az én Úramnak" Krisztust, mert az Atyától adatott meg néki!

Mt. 13

Ahogy mondod a zsidó népegyházból Krisztus megjelenése után csak azok léphettek át az Új szövetségbe, akik életük során Jézus tanítványai lettek! Nem kellett távozniuk a népegyházból, kiűzték őket!
Izrael, mint választott nép és egyház a vérátok felvállalásával kerűlt félreállításra!
"Az Ő vére rajtunk, és a mi magzatainkon."
Egyéni megtérések még ezután is történtek, de Izrael, mint nép, s népegyház,  a próféciák által megjövendőlt "nemzetek idejébe" lépett!
Az Úr Jézus Krisztus és apostolainak egyházreformeri munkáját, a zsidó népegyház kűlsősségeitől való elszakadás jellemezte!
Az MRE tagságának nem a tanítástól, hanem a farizeus módon élő és képmutatóskodó egyházszervezettől kell elszakadnia, ugyan erre volt szűksége a keresztyéneknek a zsidó népegyház vonatkozásában, hiszen nem a "törvényt és a prófétákat" dobták a szemétre, hanem a farizeusi tanításokat, parancsokat és rendeleteket!
Nagy hiba ma amellett kampányolni, hogy a hitvalló keresztyének maradjanak bent, egy a farizeusi képmutatással átítatott egyházszervezetbe, részt vállalva annak bűneiben!
Továbbra is azt mondom Istennek kell kihívnia és nem nekem, de megtéveszteni, maradásra ösztönözni másokat az lázadás Isten akaratával szemben!
Ahogy szeretett Attila testvérünk megfogalmazta, "a felekezetek korszaka lejáróban van, a gyülekezet idejét éljük!"
:2smitten:   

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #37 Dátum: 2011. Február 05. - 13:29:38
Jézus sosem volt a népegyházban. Ő nem Lévi nemzetsége és Áron családja szerinti Főpap, nem népegyházi. Jézus Melkisedek rendje szerinti Főpap. Melkisedeknek Ábrahám tizedet fizetett, ezzel az az ágyékában lévő Lévi is, tehát ő -Jézus, akinek előképe Melkisedek - nagyobb, mint az Izrael papjai. Jézus Júda ági, tehát királyi. Érdekesség az, hogy bár Jézust mindenben támadták, a családfáját sohasem.

Melkisedekről elég keveset szoktak beszélni. Vannak érdekes körülmények. Nem tudjuk, honnan jött, nem ismerjük a halálát. Azt tudjuk, hogy ő áldotta meg Ábrahámot, és mindig a nagyobb áldja meg a kisebbet. Tizedet fizetett neki Ábrahám - tehát Ábrahám tudott valamit, ami mi nem tudunk.

Egyetértek ezzel. Jézus nem volt a népegyház tagja. Ne haragudjatok, Ti beszéltetetek arról, hogy Jézus is! kivonult a népegyházból. Hoztok erre igéket, amik nem állnak meg (szerintem). Jézus kivonulása a népegyházból - ezt a fogalmat én tőletek vettem át, de nem tartom jogosnak, ezt próbálom egyfolytában elmondani. Ezért említettem, és hoztam be tegnap egy másik fogalmat, ami véleményem szerint inkább biblikus, Jézus és az Atya szakítása Izraellel, Izrael (nem végleges) elvetése. Ennek az időpontját keresem/sük, Ti ezt Jézus működésének különböző pontjaira teszitek, én a kereszthalál utánra.

Véleményem szerint nem kellene Jézus földi szolgálatában olyan cselekedetet keresni, ami megfeleltethető egy mai népegyházból való kilépéssel.

Persze más igehelyekkel érvelhettek, és meg is vitathatnánk, de közben Csabának sikerült egy olyan durva hozzászólást írnia, ami kétségessé teszi a további részvételemet a beszélgetésekben.

Szeretném megkérdezni az aktív fórumtagokat, hogy ki gondolja még úgy, hogy Isten ügyének árulója és lázadó vagyok?

Ennek lesz következménye, de csak rám nézve, ne aggódjatok.


« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 05. - 13:32:30 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #38 Dátum: 2011. Február 05. - 14:06:30
Szia Virágom!

No, hogy Jézus nem volt tagja a népegyháznak, ez a kérdés idáig elkerűlte a figyelmemet!

Én állítom, hogy tagja volt, hiszen emberként Isten akarata szerint beleszületett! Hogy a papsága nem ároni papság, ezt elfogadom, de a lévitákon kívűl más törzsek férfiai sem szolgáltak az oltár körűl, de ettől még tagjai voltak a népegyháznak!

Más: Ahogy már erről beszélgettünk, Te gyülekezeti szinten szemléled az egyházat, s erre van elhívásod. Én egyházszervezeti szintű problémákról beszélek!
Pl. Hiába él József tesómék gyülekezete, gyülekezeti szinten példás hitéletet, ha szervezetileg egy olyan egyházmodell döntései alá van rendelve, amely igeellenes gyakorlatot folytat! Persze Te az elhívásodnál fogva azt mondod, hogy a dolog ezen része nem reád tartozik, s nincs is rálátásod...
Tudom, hogy sértőek voltak a szavaim, de nem bántásként mondtam!
Pl. A Kőbányai gyülekezet és az MRE közé addig lehet egyenlőség jelet rakni, amíg Kőbánya az MRE döntéseinek, főségének van alá rendelve! Az én elhívásom nem a gyülekezet rombolás!
Nagyon boldoggá tenne, ha komplett, meglévő gyülekezetek  vállnának hitvallóvá!
Virágom nem kell megsértődni, hanem mérlegelni kell, hogy az elhívásod milyen szinten és módon illeszkedik bele Isten akaratába!
Én erről is szívesen beszélgetek akár Veled, akár mással!
Remélem nincs harag!
:2smitten:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #39 Dátum: 2011. Február 05. - 14:39:06
Kedves Virág, úgy hiszem, senki sem állította, hogy lázadó és áruló lennél. Legalábbis én egyik fórumozóról sem állítottam ilyet.  Utoljára elmondom: a református egyház azzal, hogy csatlakozott az ökumenikus chartához, árulóvá vált. Így aki jelenleg abban az egyházban van, azok a szabályok vonatkoznak rá. Mint ahogyan jellemeztem azzal, hogy ha egy országot sújt egy csapás, minden tagja szenvedi azt, még azok is, akik ártatlanok a csapás kiváltásában. Tehát ma egy népegyházi tag szenvedője a vezetők árulásának.



Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #40 Dátum: 2011. Február 05. - 21:23:01
Kedves Csaba, ha már felfedezted a kérdést, akkor nézzük meg jobban. Nem olyan egyszerű kijelenteni azt, hogy Jézus beleszületett a népegyházba, és nem egyszerű kijelenteni azt sem, hogy nem volt tagja. (Kedves Virág, azt, hogy Jézus kiment a népegyházból, úgy értem, hogy bement, mint valami helyiségbe, és mivel nem fogadták, kijött onnan. A példám konkrétan a templomra szólt, de a népegyházból kijövetelt nem úgy értem, hogy tagja volt, és úgy jött ki belőle)

Valóban test szerint beleszületett, ahogyan mondod Csaba testvér. Ám akkor belefutunk egy problémába, illetve többe. Először is, ha Jézus egyháztag, akkor engedelmességgel tartozik Kajafásnak, aki a főpap volt (a tisztségmegszerzés körülményeit most nem tárgyalom).

Egy szenzációs jelenetet láthatunk, amitől nem vagyunk okosabbak:
Máté 17:
24.  Mikor pedig eljutottak vala Kapernaumba, a kétdrakma-szedők Péterhez menének és mondának néki: A ti mesteretek nem fizeti-é a kétdrakmát?
25.  Monda: Igen. És mikor beméne a házba, megelőzé őt Jézus, mondván: Mit gondolsz Simon? A föld királyai kiktől szednek vámot vagy adót? a fiaiktól-é, vagy az idegenektől?
26.  Monda néki Péter: Az idegenektől. Monda néki Jézus: Tehát a fiak szabadok.
27.  De hogy őket meg ne botránkoztassuk, menj a tengerre, vesd be a horgot, és vond ki az első halat, a mely rá akad: és felnyitván a száját, egy státert találsz benne: azt kivévén, add oda nékik én érettem és te éretted.


- A kétdrakma az az egyházadó volt, amit az Úr rendelt el. Jézus megfizette is, meg nem is. Megfizette, mert az Atya parancsa, és nem fizette meg, mert nem ő adta oda. Az Atya megoldása bámulatos.

- Jézus beleszületése az egyházba, megint csak bámulatos, hiszen amikor kinyitotta Jézus a szemét a születéskor, azt a világot látta meg, amelyet ő teremtett. Ettől megint nem lettünk okosabbak.
 
- Aztán ott a menyasszony-vőlegény kép: Jézus menyasszonya az egyház, akiért visszajön, mint a vőlegény. Ha egyháztag lenne, akkor önmagáért jönne vissza? - Megint nem vagyunk okosabbak.

- Ha pedig még jobban meg akarjuk bonyolítani, (bár nem ez a téma most) akkor mutassunk már arra is, hogy Jézus nem volt keresztyén.

- Még tovább: Azt tudjuk, Jézus Isten, és azt is, hogy ember is. Ki lehet együtt tag egy Istennel? - én  megint csak nem lettem okos.

Ebből én csak azt tudom megállapítani, hogy minél többet tudok, annál jobban tudom, hogy semmit sem tudok. :hahot :hahot



Nem elérhető Ambrus

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 268
  • Nem: Férfi
Válasz #41 Dátum: 2011. Február 05. - 21:43:01
Még egy fontos dolog az egyházakról. A biblia az egyház fogalmat azonosként használja a gyülekezettel. Tehát, nem egy nagy református egyház van, amely sok kis gyülekezetből áll. Ahány gyülekezet, annyi egyház van. (Van egy nagy közös nevező, az a Krisztus egyháza, de ahhoz zsinatnak meg embernek semmi köze, azt Isten alakítja, ő veszi fel a tagokat)

Ha ezt helyesen tanítanák, a teológián, és a köztudatban, akkor megoldódna sok probléma. Például ott van Józsefék gyülekezete, könnyen lehetne hitvalló gyülekezet. Ám mivel a deformált egyházrend szerint a "nagy" református egyházhoz tartozik, így issza a levét a zsinati határozatoknak, és esélye sincs, hogy valódi hitvalló gyülekezet legyen. Az aláírt szerződés ezt kizárja. Ha akárkit megkérdezne József ott, hogy tudnak-e erről, valószínű, hogy nemet mondanának.  vsir2

A szeparáció tana is szépen agyon van hallgatva a tanításokban, pedig az egész bibliát áthatja. Gondoljunk csak bele: Isten kihozza Ábrámot Ur Khaszdimból. Elszeparálja őt azoktól, nem ott tartja meg sónak és kovásznak, hogy a babiloni lelkületet belülről formálja majd meg. Kihozza Egyiptomból Mózest és a népet, elszeparálja őket Egyiptomtól, azaz a bűntől. Ézsaiás prófétálja a népnek, hogy jöjjönek ki majd babilonból. Aztán a végidőkben a babiloni szajhától fognak elszeparálódni.
Ha a szeparációt tagadjuk, akkor a pápának, akit ők Péter utódának tartanak, vissza kellene hogy menjen a zsidó egyházba, ahonnan Péter elszeparálódott. Akkor az apostoloknak is vissza kellett volna menniük, hogy ott, belülről tanítsanak, és legyenek só és kovász, amire ma hivatkoznak tévesen a kitartó hívő emberek.




Talán az is motiválhatja az embert a szeparáció ellen, azért is berzenkedhet ellene, mert az ember lázad Isten ellen, ezt tanuljuk a kátéban is. Ha nem is vesszük észre, valahol mélyen meglapul ám ez bennünk. Mi az alapmotívum? Milyen alapon választ ki Isten valakiket, és miért nem azokat hozza helyre, akiket mi szívünk szerint alkalmasnak tartunk arra? Mi van a predestináció elleni felfogás mélyén? Ugyanez. Az ember szerint Istennek kötelessége őt megmenteni. Jó lenne, ha ezt itt senki sem venné személyeskedésnek, mert elsősorban minden rám vonatkozik. A káténk pedig ezt tanítja, el kell olvasni, és azokat az Igéket, amelyek ezt bizonyítják.
« Utoljára szerkesztve: 2011. Február 05. - 21:44:52 írta Ambrus »



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #42 Dátum: 2011. Július 02. - 13:28:02
Picit újra leporolnám ezt a témát!
Eltelt pár hónap, s gazdagabbá váltam némely "GYAKORLATI" megtapasztalásban...

Ahogy visszaolvastam Ambrus testvérünk szavait megakadtam a következő kifejezésen: "Minden gyülekezet
egy -egy egyház..."

Ez egy nagyszerű és biblikus megállapítás!
Talán ebből a tényből kellene kiindulnunk, amikor Helyreállításról beszélünk, s ezt az egységet kellene az elsődleges szeparácíóra okot adó tényezőként kezelnünk, s nem a "felekezetet", mint pl. amilyen az MRE is.
Ha abból a tényből indulunk ki, hogy pl. az MRE minden gyülekezete egy-egy önálló egyház, akkor elsődleges szeparácíós kérdések szempontjából azt kellene megvizsgálnunk, hogy egy-egy Református gyülekezetnek van-e elegendő autonomiája arra, hogy hitvalló módon éljen. Kényszerítí-e egy felsőbb egyházi hatalom pl. a Dunakeszi  Ref. Gyülit, hogy ökumenikus alkalmakat szervezzen, vagy megtíltja-e számára,hogy hitvalló hitéletet éljen, vagy hogy más hitvalló felekezetek közösségével biblikus testvéri kapcsolatot ápoljon.
Tartok tőle, hogy nem tudnék megnyugtató választ adni ezekre a kérdésekre.
Ezért meg kellene vizsgálnunk magát az érintett gyülekezetet is, hogy ott van-e törekvés az igei rendtartásra és hitéletre. Ha nincs, akkor elég fura lenne, ha maradnánk, ha pedig van, akkor elég igeellenes lenne, ha mégis elhagynánk ön-ön gyülekezetünket...
A szeparácíó kérdése sajnos nem minden esetben fehér, vagy fekete!
Amúgy az igeellenes elszígetelődés is lehet szeparácíós ok, mint ahogy erre is van már példa...
« Utoljára szerkesztve: 2011. Július 02. - 13:32:12 írta Virág »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető athanasius

  • Aktív fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 296
  • Nem: Férfi
Válasz #43 Dátum: 2011. Szeptember 23. - 15:18:57
Én, bár formálisan sosem voltam tagja a MRE-nak, sem maradtam ott, mert annyira elhajolt, hogy nem gondolom, hogy egykönnyen reformálható. Ennek ellenére egyet értek virág gondolatával, hogy ti. lehet, hogy Isten hagy embereket egy elferdült, de még nem teljesen hitehagyott egyházban. Persze kérdéses, hogy akik benn maradnak azok hűségesek-e Istenhez, vagy pedig kompromisszumot kötnek. Vagyis ha Obadjáhuk vagyunk merjüke-e Krisztus törvényét bátran hirdetni a gyülekezetünkben, fel merjük-e emelni szavunkat a különböző tévtanítások ellen?. pl. női lelkészség, névleges egyháztagság, boldog-boldogtalan megkeresztelése, egyházfegyelem teljes hiánya, liberális eretnekségek stb. Csak akkor lehet változás, ha hajlandóak vagyunk kiállni az igazságért és szembeszállni a bűnnel. Aztán, ha ezt tesszük, nagyon könnyen megtörténhet az, hogy kizárnak, de onnantól már nem a mi felelősségünk; lerázzuk a port a lábunkról.

Kedves Ambrus! A 7000-n kívül a többire halál várt. De maradjunk annyiban, hogy ítélet. Én itt teljes összefüggést látok a mai helyzettel. Sajnos nem értem, hogy miért nem abba zsákba valók a hozott igei példák, amire alkalmazom?  :-\


Csaba, értem, amit mondasz, ezt a különbséget magam is felfedeztem már. De próbáljunk egy kicsit elvonatkoztatni. Nézzük úgy, hogy van egy magát Isten-hívőnek tartó, nevező közösség, amely egyre durvábban eltér az Istennel kötött szövetségtől. És ebben a közegben Isten mégis megtart embereket az igaz úton.

Nem tudom pontosan, hogy milyen helyzetbe fogok visszakerülni, de nem egy teljesen helyreállított közösségbe. Nem jól érezni magam megyek vissza, hanem ott még nagyon sok dolgom lesz.
Hogy az MRE része lesz-e, azt nem tudom.


Kedves Esther! Örülök, hogy hozzászóltál! Melyik igehelyre gondolsz, amikor Jézus otthagyta a templomot?

De addig is azért megpróbálok válaszolni. Először a templomról. A keresztyén templomok/gyülekezeti házak és a jeruzsálemi templom között van különbség. A jeruzsálemi templom esetében maga a hely volt fontos és az, hogy csak egy van belőle. Így ellensúlyozták a bálványkultuszokat, amelyek keretében akár minden második dombra, fa, forrás közelébe elhelyeztek oltárokat, áldozati helyeket. Jahvét csak egy helyen lehetett tisztelni, Jeruzsálemben. Ezzel egyúttal azt is kihangsúlyozták, hogy csak egy Isten van. A keresztyén templom esetében nem a hely a fontos, hanem az emberek. A hely, az épület csak egy keret, egy eszköz, keresztyén istentisztelet ott és akkor van, ahol ketten vagy hárman összegyülekeznek Jézus nevében. A keresztyén templomokat inkább a zsinagógákkal lehet párhuzamba állítani.
Ezt inkább csak érdekességképpen írom, és mert tudom, hogy érdekelnek az ilyen ismeretek. Nem kapcsolódik szorosan a témához, (de nem is független tőle).

Szóval Jézus otthagyta az embereket (a templomot), a népegyházat. Szokták Jézusról azt is mondani, hogy próféta volt. Megpróbálom most innen megközelíteni, amit tett. A prófétákat amikor Isten elküldte a néphez, többször is azzal a "biztatással" küldte, hogy úgysem hallgatnak majd rád, de Te csak mondd el, amit rád bíztam.
Jézus szolgálata egy folyamat volt. Elkezdett beszélni az igazságról, és voltak akik ezt befogadták, mások megkeményedtek a szavára. A prófétai szolgálat során a próféta legtöbbször több alkalommal is, jó néhányszor ki van küldve az emberekhez, nemcsak egyszer. Elmondja, amit kell, és Isten vár. Aztán újra. Majd ismét. De eljön az az idő, amikor Isten visszahívja a prófétát. Már nem szól. Ez már maga az ítélet. De végig kell csinálni, mert az igének, az isteni szónak ki kell mennie. Mert az fogja elvégezni a szívekben a változást ... vagy a megkeményedést.
Az, hogy Jézus a szolgálata egy pontján sorra hagyta ott a köré gyűlt csoportokat, sorra kiment helyekről, a templom mellől, Názáretből, stb. ez számomra ezt a fent leírt folyamatot jelenti. Népegyház volt Izrael igen. Emberekről, emberi közösségekről volt szó akkor is és ma is. Népegyház volt az is, és ma is vannak ilyenek. Vannak felhígult és halott gyülekezetek. Én ma is ugyanazt látom. Az Úr elküldi szolgáit, mondják, amit kell. Aki megtér, megmenekül, aki nem, ítélet alá kerül.

* * *
Ne értsetek félre, nem önmagában támogatom a népegyházi, felhígult létet. Ezek a gyülekezetek mindegyik ítélet alá fognak kerülni. Hanem azt mondom, próbáljuk elfogadni, hogy az Úr meghagyhat ott bent is embereket, akik pl. harcolnak a bent lévőkért. Nem maguktól, saját elgondolásukból, hanem mert ezt a parancsot, vezetést kapták.


Ui: Esther, nekem a végidők bibliai értelmezése gyenge pontom. De úgy gondolom, aki lemarad az elragadtatásról, az sok jóra már nem számíthat.

Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat!


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #44 Dátum: 2011. Szeptember 23. - 19:54:03
Kedves Athanasius,
köszönjük a hozzàszòlàsodat!Én egyet értek a tartalmàval,s ùgy gondolom,hogy maradni és az emberi hatalomvàgy ellen harcolni mindig nagyobb erofeszìtést ìgényel,mint egyszeruen "kisétàlni".

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13