Mindaz, amit írok, saját bibliatanulmányozásom eredménye, természetesen tévedhetek is, de számomra nincsenek dogmák, én mindent megvizsgálok. És az se hat meg, ha valamit a "keresztény hit" alapjának tekintenek, ha egyszer az számomra ellentétben áll a Bibliával. Akkor azt felfüggesztem.
A Szentháromság-tannal pedig szerintem komoly problémák vannak. Sokat elmélkedtem rajta, és kutattam az igét, és elmondhatom, hogy csak probléma van vele.
Itt van pl. a legutóbbi tanulmányozásom eredménye a témában: az új szövetség megkötése.
Sarkalatos pontja a Bibliának a szövetség. Isten szövetséget kötött Noéval, Ábrahámmal, a pátriárkákkal, az izraelitákkal, majd Jeremiásnál elég egyértelműen megígéri, hogy "Ímé, eljőnek a napok, azt mondja az Úr; és új szövetséget kötök az Izráel házával és a Júda házával." (Jer. 31.31)
A Zsidó levél ezt az ígéretet egyértelműen Jézusra és a Jézus által kötött új szövetségre vonatkoztatja.
"Mert dorgálván őket, így szól: Ímé napok jőnek, ezt mondja az Úr, és az Izráel házával és Júdának házával új szövetséget kötök." "Zsid. 8.8
Lényegében mi pogányok ebbe az új szövetségbe tagozódtunk bele, és oltatunk bele a szelíd olajfába.
Ezt a szövetséget pedig Jézussal kötötte meg minden hívő, aki megtért mind a mai napig, akár zsidó, akár pogány, akármi.
Ez természetes is, hiszen Jézus adta oda az életét értünk, és mi is neki adjuk oda az életünket (ez a kritériuma a szövetségkötésnek az Ószövetségben is.)
Na most ha Jézus külön személy az Atyától, akkor ez azt jelenti, hogy nekünk az Atyával, azaz az Istennel semmiféle szövetségünk nincs. Ez pedig abszurd!
Mivel Jeremiásnál egyértelműen Jehova ígér új szövetséget.
Ezt a szövetséget azonban Jézus kötötte meg velünk.
Márpedig semmiféle példa nincs arra az Ószövetségben, hogy egy szövetséget Isten bárkivel is egy harmadik személyen keresztül kötött volna meg valakivel. Ez lehetetlen is lenne. Hiszen a szövetség arról szól, hogy a két fél leteszi egymásért az életét. Ezt nem lehet megkötni egy harmadik személyen keresztül, sem nem vonatkozhat egy harmadik személyre semmilyen formában.
Ezért ha velünk az új szövetséget Jézus kötötte meg, és mi vele vagyunk szövetségben, akkor a Jeremiás alapján, illetve az ószövetségi szövetségkötési kritériumok alapján, Jézusnak azonos személynek kell lennie Jehovával. Vagyis Izrael Istenével. Vagyis a teremtő Istennel.
Máskülönben nekünk semmiféle szövetségünk nincs Istennel.