Legutóbbi hozzászólások

11
Ha kérdésed van ... / Re:Kérdések
« Utolsó üzenet: írta Kamilla Dátum 2024. Március 24. - 18:25:57 »

Lenne egy kérdésem:

A mennyben miért áll a Szent Sátor eredetije?
 
     nemertem
12
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 22. - 13:52:20 »
Egyébként mi az oka és a célja az ezeréves birodalom korszakának szerintetek?

Több cél/ok is lehet...
Az egyik szerintem az, hogy ne kenjünk mindent a Sátánra.
Amikor meg lesz kötözve, akkor is lesz gonoszság a Földön,
mert a gonoszság bennünk, és nem csak rajtunk kívül van.

Így kiderül majd, hogy Sátán nélkül is rosszak vagyunk mi emberek, ha nem születünk újjá Jézus által.

 :like:

13
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 21. - 21:48:31 »
Azt mondjátok, hogy a Törvény nincs, megszűnt...

Akkor mivel magyarázzátok ezt?

"És lészen, hogy a kik megmaradnak mindama népek közül, a melyek Jeruzsálem ellen jõnek: esztendõrõl esztendõre mind felmennek, hogy hódoljanak a királynak, a Seregeknek Urának, és megünnepeljék a sátorok ünnepét."


Szerintem azok a pogányok  nem olvasták a fórumunkat, így nem tudják, hogy már megszűnt a törvény.
Ezért tartják még mindig meg...  :2funny:

A viccet félretéve,
a törvény ceremóniái valamit ábrázoltak, Kamilla.
Van annak egy "valósága", amiről a törvény árnyjáték formájában beszélt.
A jelképes cselekedetek, a jelképek, - vagyis amit a ceremóniákban eljátszottak a zsidók - beszélt egy "valóságról", ami megjelenik majd.
Ha jól sejtem, mert csak sejtem, ezek az emberek abban a próféciában, - amit Te idéztél -  ezt a "valóságot"" élik meg,
- Isten ezt akarja megmutatni, - csak Isten visszafordította a próféciában ezt a "törvény nyelvére", vagyis jelképekben meséli el.

Hogy érthetőbb legyek:
Tegyük fel, hogy a sátoros ünnep azt jelképezte, hogy Istennel együtt fogunk "sátorozni".
"Az Istennel együtt lakozás" ebben az esetben a "valósága" a sátoros ünnep megünneplési ceremóniának.
Ha a Szellemével bennünk él, akkor ugyanis közös a "sátorunk", vagyis a "testünk".
Mi is benne élünk a testünkben, és Ő is benne él, a Szellemével.
Így bizonyos értelemben mi vagyunk az Ő teste.


Aztán Isten el akarta magyarázni, hogy ez a megtért, Jézusban hívő pogányok esetében is így lesz.
Nem akarta ezzel megbotránkoztatni az akkori büszke zsidókat,  ezért ezt az igazságot jelképekbe csomagolva mondja el.
Mutat egy képet: "A pogányok is részt vesznek a sátoros ünnepen" 
Nem mondhatta azt egyenesen a zsidóknak, hogy Ő, Jahve a pogányokban fog lakni , mert
ez szentségtörés lett volna a zsidók szemében, kb. ahhoz hasonló, mintha azt mondaná, hogy a jövőben "kutyákban, vagy disznókban" lakik majd.
Ha a próféta ezzel állt volna elő, - az egyenes beszéddel - lassú tűzön pirították volna meg.
Ezért Isten a mondanivalóját a "törvény" jelképein keresztül mondta el nekünk.
Aki érti ezeket a jelképeket, az képes csak megérteni a prófécia valódi jelentését.
A többiek szükségképpen szó szerint értik, és ezáltal félreértik.

Szóval, valami hasonlóra gondolj, mert a törvény szó szerinti megtartása azt követően, hogy Jézus megjelent,
"bálványáldozat" Isten szemében.
Tehát jelképekben érdemes gondolkodni, és úgy magyarázni, nem szó szerint érteni.
14
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Kamilla Dátum 2024. Március 21. - 19:39:27 »
Azt mondjátok, hogy a Törvény nincs, megszűnt...

Akkor mivel magyarázzátok ezt?

"És lészen, hogy a kik megmaradnak mindama népek közül, a melyek Jeruzsálem ellen jõnek: esztendõrõl esztendõre mind felmennek, hogy hódoljanak a királynak, a Seregeknek Urának, és megünnepeljék a sátorok ünnepét."

A Sátorok ünnepe nem a Törvényben van?   roll
Ráadásul a pogányoknak is ünnepelni kell majd?

Így?
"Szólj Izráel fiainak, mondván: Ugyanennek a hetedik hónapnak tizenötödikén a sátorok ünnepe legyen az Úrnak hét napig.
Az első napon szent gyülekezés legyen, semmi robota munkát ne végezzetek.
Hét napon áldozzatok az Úrnak tűzáldozatot, a nyolczadik napon pedig szent gyülekezéstek legyen és újra tűzáldozattal áldozzatok az Úrnak; berekesztő ünnep ez, semmi robota munkát ne végezzetek azon.
Ezek az Úrnak ünnepei, a melyeken szent gyülekezésekre kell gyülekeznetek, hogy áldozzatok az Úrnak tűzáldozattal, egészen égőáldozattal, ételáldozattal, véres- és italáldozattal: minden napét a maga napján."



15
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 21. - 11:20:28 »
Egyébként mi az oka és a célja az ezeréves birodalom korszakának szerintetek?

Több cél/ok is lehet...
Az egyik szerintem az, hogy ne kenjünk mindent a Sátánra.
Amikor meg lesz kötözve, akkor is lesz gonoszság a Földön,
mert a gonoszság bennünk, és nem csak rajtunk kívül van.

Így kiderül majd, hogy Sátán nélkül is rosszak vagyunk mi emberek, ha nem születünk újjá Jézus által.

16
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 21. - 11:15:05 »
Idézet
Meglátásom szerint ahogy az Új teremtésben úgy az “ Ezer éves Királyságban “- sem lesz templom, vagyis annak Temploma maga az Űr lesz.

22 És templomot nem láttam abban: mert az Úr, a mindenható Isten annak temploma, és a Bárány.

Hogy a Királyok és népek felmennek Jeruzsálembe, az nem lesz más mint a Mindenható és az Ő Krisztusa felé kinyílvánított tisztelet és imádat jele.  Áldozat nem lesz, mert nincs értelme, mivel Krisztusban miden áldozat nem csak valósággá lett, hanem be is lett teljesítve végérvényesen, egyszer és mindenkorra.  Krisztus után bármilyen áldozat nem csak értelmetlen, hanem egyenesen istenkáromlás, a Messiás áldozatának elutasítása.

Én úgy látom, hogy az ezeréves birodalom sok hasonvonás mellett több mindenben különbözik az új teremtéstől. Egy utolsó korszak a boldog öröklét előtt. Több igehely is utal e kornak a templomára, és sajnos az áldozatokra is. A templomot még lenyelem, de az áldozat egyelőre sokk számomra. Számomra is döbbenet, értelmetlen, és már-már káromló. De elég határozott a rájuk való utalás. Nagyon nehéz elmenni Ezékiel 40-48.fejezet egyes részletei mellett. Így most gondolkodnom kell.


Egyébként mi az oka és a célja az ezeréves birodalom korszakának szerintetek?

17
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 21. - 11:11:58 »
Attól tartok, hogy az Úr erről az Ószövetségben nem sokat mesélt. Ha igen, inkább csak arról, hogy elveszítik a "státuszukat".
Jézus így mondta viszont:
"Ezért mondom nektek, hogy elveszik tőletek az Isten országát, és olyan népnek adják, amely meghozza annak gyümölcseit." Mt 21:43
Ő a szőlőskert példájával jelképezett hasonló üzenetet.
Ez jutott most csak eszembe.
... Félre kell vonulnom az Úrral...

Rendben, nekem is át kell újra néznem jelenések könyvét....

Ki mit gondol, mit jelent az, hogy a zsidó nép elveszíti, elveszítette "státuszát".

Én így elsőre azt értem ezen, hogy korábban az Ő népüket felhasználva, - azoknak a hívő tagjain (próféták, és más IGAZ emberek a zsidóságban) által -  beszélt Isten a világhoz, és adott "világosságot" a nemzetek, és mindenki számára, most azonban a Jézusban hívőkön, Krisztus testén, az Egyházon keresztül árad ki az igaz Istenismeret a Földre?

Mindkét esetben a hit emberein áradt ki ez a világosság, csak az egyik esetben a "hit emberei" a zsidó nép körében éltek, manapság viszont a keresztény egyházak, gyülekezetek körében élnek az "igaz emberek", akiken keresztül az áldás kiárad....?....
18
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 21. - 11:00:20 »
Ma átolvastam sok igehelyet az ezeréves birodalommal kapcsolatban, eddig nem fókuszáltam sose az áldozatokra. Hát találtam olyat is, ami égő- és vétekáldozatról szól. Ezt még forgatom magamban. Jézus jelenlétében, őt ismerve, tanítva lenni általa ez értelmetlen. De ez van az igében.


Idézet
- Ha esetleg kiderülne idővel, hogy mégis csak jelképes értelemben kell érteni egyes próféciákban az "áldozatot",  és a "templomot", amelyben azt "bemutatják", akkor vajon mit jelképezhetnek?

Vétekáldozat: Áldozatot hoz egy keresztény mások vétkének megoldása érdekében az Egyházban (templom).  ??
Véresáldozat: Áldozatul adja egy keresztény az életét az Ügy, az Egyház (templom), Isten ügyének érdekében.  ??

Számomra önmagában elfogadható ezeknek az áldozatoknak a lelkiképpen értéséhez a fenti magyarázat. A kérdés nem ez számomra, hanem, hogy ez-e a helyes megközelítés az adott igehelyeknél? Hiába nem fér bele az eddigi felfogásomba a végidők utáni áldozat, megvizsgálom alaposan most ezt a dolgot, nem fordulok a jelképes értelmezéshez, ha nem látok rávezető okot a szövegösszefüggésben. Félre kell vonulnom az Úrral.

Idézet
Ha én ezt, - hogy lesznek majd olyan pogányból lett keresztények majd a jövőben, akik áldozatul adják majd az életüket, az idejüket, a pénzüket, stb. a "templomban", vagy "templomért" (ami az Egyház jelképe), - és ezt jelképekben el akarnám mesélni hogyan tenném, az ószövetségi jelképeket felhasználva?
Attól tartok, hogy az Úr erről az Ószövetségben nem sokat mesélt. Ha igen, inkább csak arról, hogy elveszítik a "státuszukat".
Jézus így mondta viszont:
"Ezért mondom nektek, hogy elveszik tőletek az Isten országát, és olyan népnek adják, amely meghozza annak gyümölcseit." Mt 21:43
Ő a szőlőskert példájával jelképezett hasonló üzenetet.
Ez jutott most csak eszembe.

19
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 21. - 09:37:11 »
Én úgy gondolom, hogy azt, amit a bibliában olvasunk, azt néha szó szerint kell érteni, néha pedig nem.

Ahhoz, hogy pontosan megértsük Isten nekünk szánt üzenetét, meg kell tanulnunk több szinten is gondolkodni. Úgy vélem, jelenlegi témánk szempontjából, a próféciák pontos megértésének szempontjából RENDKÍVÜL hasznos lenne,  ha beazonosítanánk a legfontosabb jelképek jelentését a lehető legtöbb szinten, vagyis dimenzióban.

Jézus mondjuk tesz egy állítást:

"Rontsátok le a templomot, és három nap alatt megépítem azt".  (János 2:19 HUN)
Ha elég buták vagyunk hozzá, akkor ezt CSAK szó szerint értjük, és azt értjük rajta, amit a nem hívő, szellemi gondolkodásra képtelen farizeusok hittek, vagyis azt, hogy Jézus a fizikai templomra gondolt Jeruzsálemben.

Ha azonban bölcsek vagyunk, akkor utána nézünk a biblában, hogy Isten és Jézus miket értett MÉG "templom" alatt a Jeruzsálemben akkor álló hatalmas fizikai épületen - a fizikai templomon - kívül. Ha ezeknek mind utána nézünk, akkor a "templom" szót hallva már lesz egy "szótárkészletünk" "fogalomkészletünk" arról, hogy Isten mikre gondolhatott még, amikor kiejtette a száján, vagy leírta, leíratta a bibliában azt, hogy "templom".

Ezt követően a látásunk, a gondolkodásunk kitágul, és ez nagy segítség lehet majd a próféciák pontos megértéséhez!  Kezdem a templom jelképével. Írjatok, ha ismertek más jelentését is az alábbiakon kívül, légyszi. Igével együtt. Legyen teljes képünk...

I. jelkép: "A templom".

A "templom" szó jelentései a szövegkörnyezettől, Isten mondanivalójától függően lehetnek:

1. Jelentés: Egy fizikai, szó szerinti épület Jeruzsálemben, melyben az ószövetségi ceremóniák folytak.

2. Jelentés: Jézus fizikai teste, amikor eljött hozzánk "tetben"

"Ő pedig az ő testének templomáról szól vala. " (János 2:21 HUN)

3. Jelentés: Jézus "teste" azaz az Egyház, vagyis azoknak az embereknek az összessége, akik Jézusban hisznek, és akikben Ő a Szellem által él.

"Nem tudjátok-e, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten Lelke lakozik bennetek
Ha valaki az Isten templomát megrontja, megrontja azt az Isten. Mert az Istennek temploma szent, ezek vagytok ti."  1 Korinthus 3:16 - 3:17


4. Jelentés: Isten "temploma" a Mennyben, amelyről a Jelenések Könyvében olvashatunk.  Ebben az esetben én - bár még nem néztem ennek pontosan utána - elképzelhetőnek tartom, hogy ez megegyezik az előbbi, a 3. pontban írtakkal. Tehát elképzelhetőnek tartom, hogy Isten a Jelenések Könyvében egy "mennyei templomról" mutat nekünk képeket, de ezek a képek valójában, jelképekbe csomagolva a hívők összességét, az Egyházat ábrázolják.
 
Ha valaki az Isten templomát megrontja, megrontja azt az Isten. Mert az Istennek temploma szent, ezek vagytok ti.  (1 Korinthus 3:17 HUN)

És adtak nekem vesszőhöz hasonló nádszálat, és angyal áll vala mellém és monda: Kelj fel, és mérd meg az Isten templomát és az oltárt, és azokat, akik abban imádkoznak.  De a tornácot, amely a templomon kívül van, kihagyd, és azt meg ne mérd; mert a pogányoknak adatott, és a szent várost tapodják negyvenkét hónapig.  Jelenések 11:1 - 11:2



Minket, kik meg voltunk halva a vétkek miatt, megelevenített együtt a Krisztussal, (kegyelemből tartattatok meg!) 
És együtt feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban:  Efézus 2:5 - 2:6

Akiben ti is együtt építtettek Isten hajlékává a Lélek által.  (Efézus 2:22 HUN)


5. Jelentés: "Templom", "Úr temploma", amelyről egyes ószövetségi próféciákban olvashatunk. A véleményem szerint erősen elképzelhető, hogy ez szintén ugyanaz, mint a 3. pontban írtak, vagyis ez is "Krisztus testének", a "Hívő Egyháznak" (lásd. 3. pontban írtak) a képe.


"És szólj neki, mondván: Ezt mondja a Seregeknek Ura, mondván: Íme, egy férfiú, a neve Csemete, mert csemete támad belőle, és megépíti az Úrnak templomát! 
Mert ő fogja megépíteni az Úrnak templomát, és nagy lesz az ő dicsősége, és ülni és uralkodni fog az ő székében, és pap is lesz az ő székében, és békesség tanácsa lesz kettőjük között."  Zakariás 6:12 - 6:13



20
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 21. - 09:09:14 »
Krisztus után bármilyen áldozat nem csak értelmetlen, hanem egyenesen istenkáromlás, a Messiás áldozatának elutasítása.

Ámen! Én úgy látom, hogy ezt a jelenlegi keresztény világ legnagyobb része nem képes felfogni.
Nem értik, hogy az, ha megépül majd újra a templom, és ebben újra elkezdenek áldozni, az Isten szemében már nem egy "jópofa" "kedves"
dolog lesz, mint az ószövetségben, hanem a világtörténelem eddigi legutálatosabb, leghatalmasabb "bálványaként" tekint majd rá.

Nyillván itt Zolival mindketten a szó szerinti "áldozatokra" gondolunk, amikor állatokat fognak ölni.
Kifejezik ezzel azt, hogy szerintük a Messiás még nem érkezett meg.
Kifejezik ezzel azt, hogy Jézus hazug Messiás volt, akit ők elvetettek.

Természetesen amikor Jézusban hívő emberek hoznak "áldozatokat" Isten ügyéért, az teljesen rendben van, és áldott, szükséges dolog.