Legutóbbi hozzászólások

31
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 19. - 08:46:54 »
Vannak jó érveid, leginkább a visszafelé haladás, az új szövetségtől az áldozati rendszerig. Mégis úgy látom, hogy a Zak 14 Jézus visszajövetelétől indulva az ezeréves birodalmat írja le.

Nemcsak hasonlóságok vannak az új teremtéssel, hanem különbségek is. A város leírása egy földi városnak a képe. A városfal és a kapuk különböznek a mennyei Jeruzsálemétől.
Két tenger is van a területen, keletre és nyugatra a várostól. Az új teremtésben nem lesz.
Itt csak Jézusról van szó, az új teremtésben hangsúlyos, Isten és a Bárány együttes jelenléte.
Továbbra is ide sorolom, hogy ebben a városban lesz templom, míg az új teremtésben nem.

Ami elgondolkodtató számomra, hogy miért lesz áldozat? A 16-os vers utal végül is arra, hogy kik kerülnek be az ezeréves birodalomba. Számomra hihetetlen, hogy a végidők romlott emberiségéből, annak a javából (?) épül fel.

Bajban vagyok a végidőkkel, nincs igazán megbízható anyag, amire támaszkodni tudnék, így magamtól csak azt a magyarázatot tudnám adni az áldozatokra
- hogy lehetséges, hogy csak hálaáldozatok.
- Ez külön üdvtörténeti korszak, más mint az ó, más mint az új szövetség, más feltételekkel. Az emberek még tanulnak, nem tökéletesek, pl. nem mindenki megy fel Jeruzsálembe az Urat tisztelni.

---------------------------------------
Lehetséges, hogy ez a korszak is hordoz előképeket, csak az új teremtésre nézve, pl. hogy nincs éjszaka.

Elképzelhető, hogy így van.

Arra azonban érdemes figyelni, amikor jövőbeni próféciákat értelmezünk, hogy Isten országának vannak olyan alapelvei, amelyek sohasem fognak megváltozni.

1. Bizonyos ceremóniák megtételével senki nem szerez üdvösséget, (tehát, hogy felmegy-e mondjuk Jeruzsálembe), mert az üdvösség kegyelemből van. Az üdvösség Jézusban való hit által van. Akié a Fiú, azé az Élet. Akiben nincs meg az Isten Fia, az Élet sincs meg abban. Abszolút mindegy, látogat-e bizonyos helyeket. A kérdés az üdvösség szempontjából ez: Hisz-e Isten Fiában, vagy sem.

2. Jézus eljövetelét követően Isten Országa nem itt és nem ott van (tehát pl. Jeruzsálemben, ahová "fel kell majd a jövőben menni"). Nem kell elutaznunk ahhoz, hogy Istent imádjuk, hogy Istennek szolgáljunk, mert miután az Ő Szelleme kiáradt, Jézus bennünk él, és a Szellemével vezet. Nincs távol tehát, (-mondjuk Jeruzsálemben) hanem bennünk él. Ennek megfelelően, aki hitetlenül Istent keresi, annak nem kell elutaznia, maximum a hívőket kell megkeresnie, ha Isten dicsőségét akarja látni,  hiszen Ő most az övéiben, a hívőkben él.

Ha megépülne is a világ eddigi legnagyobb, legdicsőbb temploma is Jeruzsálemben, Jézus akkor is az övéiben él, nem pedig a templomokban, vagy városokban, ahová "fel kell majd járni."

Emiatt én, - de persze ez nem kötelező- semmi képpen nem tudok szó szerinti dicső fizikai "templomokban" és "városokban" hinni. Főleg, miután a számomra megkérdőjelezhetetlenül láttam a Jelenések könyvében, hogy ezeket Isten jelképes értelemben is használja az Egyházának (a hívők összességének, az Ő menyasszonyának) az ábrázolására.

Tehát, amikor felteszem magamnak a kérdést, a bibliában egy "dicső templomot", vagy "Jeruzsálemet" látva, hogy most tényleg egy földi dologról van-e szó, vagy pedig egy jelképesről, és Isten a dicső "templom", "Izrael", "Jeruzsálem" alatt inkább valójában az Egyházat érti, - (éppen úgy, ahogyan azt a Jelenések Könyvében tette) - akkor arra kell jutnom az előző alapelvek alapján, hogy az utóbbi az igaz. Isten abban a menyasszonyáról beszél, csak jelképeken keresztül.  Isten országa ugyanis nem egy fizikai hely! Sem egy fizikai templom! Isten országa egy szellemi dolog, és azok a tagjai, akik az Ő Fiában hisznek. Senki más. Ha hisznek, mindegy, hogy hol élnek, mindegy, hogy látogatnak-e bizonyos épületeket, vagy sem. Istent Szellemben tudják imádni, pontosan ott, ahol éppen vannak.


3. Isten hajlamos arra, hogy ugyanazt a szellemi igazságot több oldalról mutassa be. Így előfordulhat, hogy több, egymástól (némileg) különböző képet látunk, mégis ugyanarról van szó: Például:
Más példázatot is adott eléjük, mondván: Hasonlatos a mennyeknek országa az emberhez, aki az ő földébe jó magot vetett;  (Máté 13:24 HUN)
Más példázatot is mondott nekik: Hasonlatos a mennyeknek országa a kovászhoz, amelyet vévén az asszony, három mérce lisztbe elegyíte, mígnem az egész megkele.  (Máté 13:33 HUN)


32
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 19. - 07:44:09 »
Köszönöm!
33
Általános közösségi témák / Re:Ünnepi üzenetek és köszöntések
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 19. - 07:43:17 »
Kedves József, Isten éltessen névnapod alkalmából!

 :torta10: virag4  vima2
34
Általános közösségi témák / Ünnepi üzenetek és köszöntések
« Utolsó üzenet: írta zsotza Dátum 2024. Március 19. - 04:26:27 »
Tisztelt   Burián  FórumTárs,
kedves  Józsi   Bátyám  az  Úrban!  :-)

Boldog névnapot kívánok,
Isten éltessen sokáig,sok jóban!
35
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Kamilla Dátum 2024. Március 18. - 18:17:16 »
Úgy emlékszem, az a lényege, hogy azok a népek, amelyek a nagy nyomorúság idején segítették a zsidókat, bemehetnek az ezeréves birodalomba, akik üldözték őket, azok meg nem.

Igen, ez magyarázat arra, hogy menekülnek meg nemzetek, akiknek fel kell járniuk a nagy Király elé, mert ha nem, nem lesz az országukra eső.

Abdiás próféciájából is ez látszik.

Nem találom, tudnál pontos igehelyet adni?
 :szelid:

Ahogy én látom, Abdiás próféciájának ez a summája:

"Mert közel van az Úrnak napja minden népek ellen.
Amint cselekedtél, úgy cselekszenek veled; a mit te fizettél, visszaszáll fejedre."

Erről szól az egész.
36
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 18. - 17:00:18 »
Vannak jó érveid, leginkább a visszafelé haladás, az új szövetségtől az áldozati rendszerig. Mégis úgy látom, hogy a Zak 14 Jézus visszajövetelétől indulva az ezeréves birodalmat írja le.

Nemcsak hasonlóságok vannak az új teremtéssel, hanem különbségek is. A város leírása egy földi városnak a képe. A városfal és a kapuk különböznek a mennyei Jeruzsálemétől.
Két tenger is van a területen, keletre és nyugatra a várostól. Az új teremtésben nem lesz.
Itt csak Jézusról van szó, az új teremtésben hangsúlyos, Isten és a Bárány együttes jelenléte.
Továbbra is ide sorolom, hogy ebben a városban lesz templom, míg az új teremtésben nem.

Ami elgondolkodtató számomra, hogy miért lesz áldozat? A 16-os vers utal végül is arra, hogy kik kerülnek be az ezeréves birodalomba. Számomra hihetetlen, hogy a végidők romlott emberiségéből, annak a javából (?) épül fel.

Bajban vagyok a végidőkkel, nincs igazán megbízható anyag, amire támaszkodni tudnék, így magamtól csak azt a magyarázatot tudnám adni az áldozatokra
- hogy lehetséges, hogy csak hálaáldozatok.
- Ez külön üdvtörténeti korszak, más mint az ó, más mint az új szövetség, más feltételekkel. Az emberek még tanulnak, nem tökéletesek, pl. nem mindenki megy fel Jeruzsálembe az Urat tisztelni.

---------------------------------------
Lehetséges, hogy ez a korszak is hordoz előképeket, csak az új teremtésre nézve, pl. hogy nincs éjszaka.

37
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 18. - 16:17:03 »
Mindenki, aki az "Új" megjelenését követően a "Régít" építgeti, a réginek szolgál,
az ezzel a tettével valamilyen mértékben megtagadja Jézust.
Amilyen mértékben a "réginek" szolgál, olyan mértékben tagadja meg.

Hiszen ezzel csak azt bizonyítja a külső szemlélők számára, hogy az Élő Jézus, akit pedig követnie kellene, az a számára NEM VALÓSÁG!
Ezért ápolja a régit, mert valójában nem hisz az "újban".

Hogy ez mennyire így van, Pál apostol példáján láthatjuk.

Miután megismerte Jézust, felhagyott a ceremóniák követésével.
Megértette, hogy Jézusban megérkezett a VALÓSÁG, amelyről a ceremóniák és a törvény beszéltek.

"Körülmetéltettem nyolcadnapon, Izrael nemzetségéből, Benjámin törzséből való [vagyok], zsidókból való zsidó, törvény tekintetében farizeus,  
Buzgóság tekintetében az egyházat üldöző, a törvénybeli igazság tekintetében feddhetetlen voltam.  
De amelyek nekem [egykor] nyereségek valának, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem.  
Sőt annak felette [most] is kárnak ítélek mindent az én Uram, Jézus Krisztus ismeretének gazdagsága miatt: akiért mindent kárba veszni hagytam és szemétnek ítélek, hogy a Krisztust megnyerjem,  "  Filippi 3:5 - 3:8



"Mert én a törvény által meghaltam a törvénynek, hogy Istennek éljek.  
Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és önmagát adta értem.  
Nem törlöm el az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által [van] az igazság, tehát Krisztus ok nélkül halt meg."   Galáczia 2:19 - 2:21



Pál ezután a jelképek, az árnyképek, a ceremóniák helyett az Élő Jézust követte.

A zsidóknak például minden évben KÖTELEZŐ volt Jeruzsálemben megjelenniük.
Figyeljük meg Pál mennyire követte ezeket a szabályokat. Egyáltalán nem ment fel évente! ...

"Azután tizennégy esztendő múlva ismét fölmentem Jeruzsálembe Barnabással együtt, elvivén Titust is."  (Galáczia 2:1 HUN)

Persze, volt olyan rítus is, amit esetenként megtett, hogy ne botránkoztassa meg azokat a zsidókból lett híveket,
akik a megtérésük után - egy bizonyos ideig - még mindig rajongtak a szent hagyományokért.
Amíg Pálhoz hasonlóan meg nem értették, hogy mi a "jelkép" és mi a "valóság".
38
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 18. - 10:26:37 »
Köszönöm szépen!

Az új Jeruzsálemről írtakat elfogadom, de a párhuzamok mellett ellene szól a Zak 14-beli Jeruzsálemmel való azonosításának a 20-as vers, ahol a templomról van szó.

Zakariás könyve ezt írja (kétféle fordítás):
Azon a napon a lovak csengettyűin is ez lesz: Az Úrnak szenteltetett. És a fazekak az Úrnak házában olyanokká lesznek, mint az oltár előtt való medencék.  (Zakariás 14:20 HUN)

Azon a napon még a lovak csengőjére is ez lesz írva. „Az Úr szent tulajdona.” Az Úr templomában pedig olyanok lesznek az edények, mint a csészék az oltár előtt.  (Zakariás 14:20 H Katolikus (SztI))


Jelképes beszéd ez.

Az Úrnak háza, és az Úr "temploma" mi vagyunk.
Krisztus ellenben mint Fiú a maga háza felett, akinek háza mi vagyunk, ha a bizodalmat és a reménységnek dicsekedését mind végig erősen megtartjuk.  (Zsidó 3:6 HUN)
Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennük és közöttük járok; és leszek nekik Istenük, és ők én népem lesznek.  (2 Korinthus 6:16 HUN)

Róma 9:21 - 9:23
Avagy nincsen-e a fazekasnak hatalma az agyagon, hogy ugyanazon gyuradékból némely edényt tisztességre, némelyt pedig becstelenségre csináljon? 
Ha pedig az Isten az ő haragját megmutatni és hatalmát megismertetni kívánván, nagy békességes tűréssel elszenvedte a harag edényeit, melyek veszedelemre készíttettek,  És hogy megismertesse az ő dicsőségének gazdagságát az irgalom edényein, melyeket eleve elkészített a dicsőségre, [mit szólhatsz ellene]? 

Érdeme átgondolni, ha valóban megépítenék újra a templomot,
és abban újra áldoznának, stb. Azt követően, hogy a VALÓSÁG, azaz  Jézus megjelent, az az Élő Jézus, az Új Szövetség sárba tiprása lenne.
Mindenki, aki az "Új" megjelenését követően a "Régít" építgeti, a réginek szolgál,
az ezzel a tettével valójában megtagadja Jézust. Azaz bebizonyítja a szemlélők számára, hogy Jézus a számára NEM VALÓSÁG!
Ő Jézusban valójában NEM is HISZ!   Ezért ápolja a régit, mert valójában nem hisz az "újban".


Ha újra megépülne a templom, az áldozók abban csak azt bizonygatnák, hogy Jézus még nincs itt.... Az igazi megválót még mindig várják, azért áldozgatnak...

Nem véletlenül szakadt ketté a függöny, és romboltatott le az a templom.

Micsoda tehát a törvény? A bűnök okáért adatott, amíg eljő a Mag, akinek tétetett az ígéret; rendeltetvén angyalok által, közbenjáró kezében. 

Amit az Úr épít a feltámadását követően, az nem egy fizikai templom, hanem egy szellemi. Mi vagyunk azok, az Egyház.

"Nem tudjátok-e, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten Lelke lakozik bennetek? " (1 Korinthus 3:16 HUN)

Ha a fentieket valaki megérti, akkor megérti azt is, hogy amikor mi pozitív kontextusban "templomról" olvasunk egyes próféciákban, az nem
lehet az újra megépült ószövetségi templom. Egy újra felépített ószövetségi templom ugyanis már nem szolgálja az ÉLő Jézus dicsőségét, sőt, inkább
elvonja Róla a figyelmet. Egy Élő Személy (Jézus) követése helyett, - aki a Szellemével vezet minket, - ceremóniák követésére venné rá az embereket. Ez, ha mégis megépül, egy "bálvány" lesz.

Ezért, amikor pozitív értelemben ír a biblia egy próféciában egy jövőbeni "dicsőséges"  "templomról", az mindig az Egyház képe, azoknak a képe, akikben Krisztus (mint templomban) lakik.
"Nem tudjátok-e, hogy ti Isten temploma vagytok, és az Isten Lelke lakozik bennetek? " (1 Korinthus 3:16 HUN)
39
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Virág Dátum 2024. Március 18. - 10:04:44 »
Köszönöm szépen!

Az új Jeruzsálemről írtakat elfogadom, de a párhuzamok mellett ellene szól a Zak 14-beli Jeruzsálemmel való azonosításának a 20-as vers, ahol a templomról van szó.
40
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 18. - 09:13:23 »
Nem találom, tudnál pontos igehelyet adni?
 :szelid:

Szerintem Kamilla erre gondolhatott?  Zakariás könyvének végére...?
"És lészen, hogy aki nem megy fel e föld nemzetségei közül Jeruzsálembe, hogy hódoljon a királynak, a Seregek Urának: nem lészen azokra eső".  (Zakariás 14:17 HUN)


Előtte lévő sorokban ezt írja a biblia:
Csodálatos nap lesz - csak az Úr ismeri. Nem lesz nappal és nem lesz éjjel; és este is világos lesz.  (Zakariás 14:7 H Katolikus (SztI))
Minden körülöttük élő népnek összehordják a kincsét: aranyat, ezüstöt és tömérdek ruhát. 


Ha ezt összevetjük jelenések könyvével,érdekes dolgot látunk:


Jelenések 21:23 - 21:26
A városnak nincs szüksége sem Napra, sem Holdra, hogy világítsanak, mert az Isten dicsősége ragyogja be, világossága pedig a Bárány. 
Fényében járnak a nemzetek, és a föld királyai elhozzák bele dicsőségüket. 
Kapuit nem zárják be soha, hisz ott nincs éjszaka. 
A népek odahordják kincseiket és értékeiket. 


Miért írom ezeket?
Mert Jelenések könyvében a fent idézett igeszakasz a "Bárány Menyasszonyáról" szól. Lásd. Jel 21.9-10.
Nem egy városról, hanem a "város" jelképét, "Jeruzsálem" jelképét felhasználva az Egyházról beszél az angyal.

Ha pedig ott az Egyházról beszél, akkor Zakariás könyvében is az Egyházról beszél.
Vagyis a hívőkről a zsidók közül és a pogányok közül.

Vagyis ez egy újabb bizonyítéka annak, hogy Isten sok-sok próféciában (jelképeken keresztül) az üdözültekről, az Egyházáról beszél amikor "Izraelt", vagy "Jeruzsálemet" emlegeti. Nekünk pedig meg kell értenünk, mi áll a jelképek mögött, ha érteni akarjuk a próféciát.