31
Lucius témái / Re:Izrael és Jeruzsálem, mint jelképek a bibliában
« Utolsó üzenet: írta Lucius Dátum 2024. Március 19. - 08:46:54 »Vannak jó érveid, leginkább a visszafelé haladás, az új szövetségtől az áldozati rendszerig. Mégis úgy látom, hogy a Zak 14 Jézus visszajövetelétől indulva az ezeréves birodalmat írja le.
Nemcsak hasonlóságok vannak az új teremtéssel, hanem különbségek is. A város leírása egy földi városnak a képe. A városfal és a kapuk különböznek a mennyei Jeruzsálemétől.
Két tenger is van a területen, keletre és nyugatra a várostól. Az új teremtésben nem lesz.
Itt csak Jézusról van szó, az új teremtésben hangsúlyos, Isten és a Bárány együttes jelenléte.
Továbbra is ide sorolom, hogy ebben a városban lesz templom, míg az új teremtésben nem.
Ami elgondolkodtató számomra, hogy miért lesz áldozat? A 16-os vers utal végül is arra, hogy kik kerülnek be az ezeréves birodalomba. Számomra hihetetlen, hogy a végidők romlott emberiségéből, annak a javából (?) épül fel.
Bajban vagyok a végidőkkel, nincs igazán megbízható anyag, amire támaszkodni tudnék, így magamtól csak azt a magyarázatot tudnám adni az áldozatokra
- hogy lehetséges, hogy csak hálaáldozatok.
- Ez külön üdvtörténeti korszak, más mint az ó, más mint az új szövetség, más feltételekkel. Az emberek még tanulnak, nem tökéletesek, pl. nem mindenki megy fel Jeruzsálembe az Urat tisztelni.
---------------------------------------
Lehetséges, hogy ez a korszak is hordoz előképeket, csak az új teremtésre nézve, pl. hogy nincs éjszaka.
Elképzelhető, hogy így van.
Arra azonban érdemes figyelni, amikor jövőbeni próféciákat értelmezünk, hogy Isten országának vannak olyan alapelvei, amelyek sohasem fognak megváltozni.
1. Bizonyos ceremóniák megtételével senki nem szerez üdvösséget, (tehát, hogy felmegy-e mondjuk Jeruzsálembe), mert az üdvösség kegyelemből van. Az üdvösség Jézusban való hit által van. Akié a Fiú, azé az Élet. Akiben nincs meg az Isten Fia, az Élet sincs meg abban. Abszolút mindegy, látogat-e bizonyos helyeket. A kérdés az üdvösség szempontjából ez: Hisz-e Isten Fiában, vagy sem.
2. Jézus eljövetelét követően Isten Országa nem itt és nem ott van (tehát pl. Jeruzsálemben, ahová "fel kell majd a jövőben menni"). Nem kell elutaznunk ahhoz, hogy Istent imádjuk, hogy Istennek szolgáljunk, mert miután az Ő Szelleme kiáradt, Jézus bennünk él, és a Szellemével vezet. Nincs távol tehát, (-mondjuk Jeruzsálemben) hanem bennünk él. Ennek megfelelően, aki hitetlenül Istent keresi, annak nem kell elutaznia, maximum a hívőket kell megkeresnie, ha Isten dicsőségét akarja látni, hiszen Ő most az övéiben, a hívőkben él.
Ha megépülne is a világ eddigi legnagyobb, legdicsőbb temploma is Jeruzsálemben, Jézus akkor is az övéiben él, nem pedig a templomokban, vagy városokban, ahová "fel kell majd járni."
Emiatt én, - de persze ez nem kötelező- semmi képpen nem tudok szó szerinti dicső fizikai "templomokban" és "városokban" hinni. Főleg, miután a számomra megkérdőjelezhetetlenül láttam a Jelenések könyvében, hogy ezeket Isten jelképes értelemben is használja az Egyházának (a hívők összességének, az Ő menyasszonyának) az ábrázolására.
Tehát, amikor felteszem magamnak a kérdést, a bibliában egy "dicső templomot", vagy "Jeruzsálemet" látva, hogy most tényleg egy földi dologról van-e szó, vagy pedig egy jelképesről, és Isten a dicső "templom", "Izrael", "Jeruzsálem" alatt inkább valójában az Egyházat érti, - (éppen úgy, ahogyan azt a Jelenések Könyvében tette) - akkor arra kell jutnom az előző alapelvek alapján, hogy az utóbbi az igaz. Isten abban a menyasszonyáról beszél, csak jelképeken keresztül. Isten országa ugyanis nem egy fizikai hely! Sem egy fizikai templom! Isten országa egy szellemi dolog, és azok a tagjai, akik az Ő Fiában hisznek. Senki más. Ha hisznek, mindegy, hogy hol élnek, mindegy, hogy látogatnak-e bizonyos épületeket, vagy sem. Istent Szellemben tudják imádni, pontosan ott, ahol éppen vannak.
3. Isten hajlamos arra, hogy ugyanazt a szellemi igazságot több oldalról mutassa be. Így előfordulhat, hogy több, egymástól (némileg) különböző képet látunk, mégis ugyanarról van szó: Például:
Más példázatot is adott eléjük, mondván: Hasonlatos a mennyeknek országa az emberhez, aki az ő földébe jó magot vetett; (Máté 13:24 HUN)
Más példázatot is mondott nekik: Hasonlatos a mennyeknek országa a kovászhoz, amelyet vévén az asszony, három mérce lisztbe elegyíte, mígnem az egész megkele. (Máté 13:33 HUN)