1
Általános közösségi témák / Ünnepi üzenetek és köszöntések
« Utolsó üzenet: írta zsotza Dátum 2024. Április 11. - 04:29:14 »Nagyon szépen köszönöm Virág FórumTársnő! :-)
Engem az érdekelne, hogy kikből tevődik össze az ezeréves királyság népessége az elején?
- a vértanúk,
- szerintem a helyreállított Izrael,
- és a népek maradéka?
De abban a pokoli hét éves időszakban lesznek a pogányok között "jó" emberek is, nem azért történik a világvége, mert a gonoszság, a romlottság elhatalmasodik? És az antikrisztus bélyege? Aki felveszi, az elkárhozik. Aki nem, az nem tud élelmet vásárolni többek között. Lesznek nem hívő, de jó lelkű emberek is, akik látják a rosszat, és nem folynak bele? Ők lesznek a népek maradéka?
Annyi csekély sejtésem / világosságom van,
hogy a Krisztussal ezer évig uralkodók nem az összes (Krisztusban / Megváltásban ) hívő ember,
hanem azok, akik vértanúságot szenvedtek az Úr Jézusért.
Láttam azután azokat a lelkeket, akiket Jézus tanúságtételéért és az Isten Igéjéért lefejeztek, akik nem borultak földre a fenevad előtt, sem annak képmása előtt, akik nem vették sem homlokukra, sem kezükre a bélyeget: ezek megelevenedtek, és a Felkenttel együtt királyságra léptek ezer évig.
A többi halott nem elevenedett meg, amíg az ezer esztendő véget nem ért. Ez az első feltámadás.
Boldog és szent az, aki részt kap az első feltámadásban. Hozzájuk nincs joga a második halálnak, hanem az Isten és a Felkent papjaivá lesznek, és vele fognak uralkodni ezer esztendőn át.
Ha aztán végéhez érkezik az ezer esztendő, eloldják tömlöcéből a Sátánt.
Mi erről a véleményetek? Megállnak ezek az állítások az ige alapján szerintetek? Most ezen gondolkodom/kutakodom...
Másodszor, ott van a Templom szimbolikája. Gregory Beale kiváló református exegéta (másokkal együtt) meggyőzően érvel amellett, hogy a Szentsátor és a Templom belső díszítése szándékosan emlékeztetett az Édenre. Beale szerint maga az Éden is egyfajta Templom volt, melyben Ádám volt a pap. Ezt az Ezékiel 28,13-16 is megerősíti. A Sátor és a Templom pedig kétségkívül hordozta az Éden szimbolikáját. A kerúbok, a burjánzó növényzetet ábrázoló fafaragás (1Kir 6,18.29-35), az élet fájára emlékeztető hétágú (hatágú) gyertyatartó, a két kőtábla, mely a jó és rossz tudása fájához hasonlóan a jó és rossz közötti különbséget jelölte, sőt, az Ezékiel látomásában szereplő templomból kijövő folyó képe is (Ez 47,1-12) mind-mind azt sugallta, hogy Izráel életének középpontjában megvalósul az Éden, és ebből fog kibontakozni mindaz, amit Isten megváltó terve elgondolt és megígért. A Szentsátor mintegy mozgó Éden-kert foglalta magában az eredeti küldetést és az ígéretet. A Sátor és a Templom az új teremtés előképe, az újjáteremtés magja és garanciája. És talán már a Kert is az volt: Isten szeretetének és békéjének ígérete a föld számára, melyet az ember volt hivatott elterjeszteni, és az Ember is fog végül valóra váltani, sőt, magasabb dimenzióba emelni.Én még gondolkodom rajta. Érdekesnek tűnik.
______________________
Minden esetre én úgy vélem, mindebből a számunkra az a legfontosabb tudnivaló, hogy "templom" alatt Isten nem csak "épületeket" ért. Néha azt érti, néha azonban nem. Hogy mikor melyiket, azt a Szentszellem által tudjuk csak megérteni. Nincs jogunk általánosítani, hogy a "templom" csak "épületet" jelent a bibliában, vagy a "templom" csak az "Egyházat" jelenti a bibliában.
________________________
Ennek ékes példája Zakariás könyvében az arra való utalás, hogy Jézus megépíti majd a "templomot":
És szólj neki, mondván: Ezt mondja a Seregeknek Ura, mondván: Íme, egy férfiú, a neve Csemete, mert csemete támad belőle, és megépíti az Úrnak templomát!
Mert ő fogja megépíteni az Úrnak templomát, és nagy lesz az ő dicsősége, és ülni és uralkodni fog az ő székében, és pap is lesz az ő székében, és békesség tanácsa lesz kettőjük között. Zakariás 6:12 - 6:13
* Ez mégis inkább az ezeréves királyságról szól.