Szerző Téma: Látszólagos ellentmondások a Bibliában?  (Megtekintve 40351 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Magduska

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1202
  • Nem: Nő
Válasz #45 Dátum: 2012. Október 07. - 13:53:54
Hát igen, mi ezt látjuk, tapasztaljuk, érezzük.
Gondolom a táborban amikor ott voltak, és akikre ránézett a hegyről Bálám, szóval a táborban levők is ezt látták, érezték, tapasztalták.
Nekem tetszik amit Bálák szájába adott a Mindenható VAGYOK.

Különben, ha azt az időt áttekintjük amíg valóban szolgálatába fogadott bennünket a Mindenható Isten akkor a leírt, a Bibliában leírt, nevesített szolgák alapján következtethetünk mire is akar engem használni a Mindenható VAGYOK.

A 12 tanítványtól erősen eltér Saulus-Paulusz választása, de János választása is eltér a többi 11 -től.
Ha vissza megyünk az ószövetségi szolgákhoz, akkor még sokkal több látásunk lehet.

Nekem az az érdekes, hogy maga az Úr Jézus Krisztus mondja nem küldi el, ki nem veti, és a Gadarénust még is ott hagyja szolgálatra.

Ez nekem azt tanítja, hogy ne a látszat alapján nézzem a leírt dolgokat.

Különben is "edények" vagyunk  vint
Én egy szentfazék vagyok  hehe



Nem elérhető Flóra

  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1463
  • Nem: Nő
Válasz #46 Dátum: 2012. Október 07. - 15:58:45
Köszönöm szépen a válaszokat! :2smitten:

Magduska külön jókedvre derített. :int2:

Ήμουν τυφλός, τώρα βλέπω


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #47 Dátum: 2014. Október 11. - 21:32:00
Ján 9:39-41 
Jézus pedig azt mondta: Ítélet végett jöttem a világra, hogy akik nem látnak, lássanak, és akik látnak, vakok legyenek.
A vele levő farizeusok közül néhányan hallották ezt, és megkérdezték tőle: Talán mi is vakok vagyunk?
Jézus azt válaszolta: Ha vakok volnátok, nem lenne bűnötök, de mivel azt mondjátok, hogy látunk, a bűnötök megmarad.


Ján 12:47-50 
Ha valaki hallja az én beszédemet, és nem tartja meg, én nem ítélem el, mert nem azért jöttem, hogy elítéljem a világot, hanem hogy megmentsem.
Aki megvet engem, és nem fogadja be az én beszédeimet, van annak ítélő bírája: az a beszéd, amelyet szóltam, az ítéli el majd az utolsó napon.
Mert én nem magamtól szóltam, hanem az Atya, aki elküldött engem, ő parancsolta nekem, hogy mit mondjak, és mit szóljak.
Én pedig tudom, hogy az ő parancsolata örök élet.
Amit mondok, tehát úgy mondom, ahogyan az Atya mondta nekem.



Lenne kedvetek megbeszélni ezt a látszólagos ellentmondást?   :szelid:

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #48 Dátum: 2014. Október 12. - 10:56:48
Sokan úgy vélik az ige alapján, hogy Jézus az egész világot jött megmenteni.
Sok helyen megvan ennek a cáfolata.
Jézus az övéit menti meg a világból, a többiek számára ítélet.
A hívők által mégis megmentésre kerül a ''világ'', amely alatt az emberi faj értendő, nem a Föld bolygó és a naprendszer, de mégcsak nemis minden egyes ember.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #49 Dátum: 2014. Október 14. - 14:52:20
[valasz author=Kamilla link=topic=190.msg53929#msg53929 date=1413055920]

[/valasz]

Úgy látom, hogy különbség van: a világot nem ítéli meg, hanem kegyelmet hirdet minden embernek, de akik az Övéinek vallják magukat, azoknak a kegyelem mellett ott az ítélet is.
Ezért van a sok felszólítás, hogy jobbítsátok meg, tisztítsátok meg magatokat, stb.
Az idézett Igében is erről van szó, szerintem, a látással, hallással kapcsolatban.

Az 1Korintus 5-ben leírtak is erre engednek következtetni.
Tehát a hívőknek úgy kell tekinteni Jesuára, mint Megváltóra és Bíróra is.
Ugyanis a földi életben dől el az örökkévaló hely, pozíció....
A világnak még nem mutatkozik be Bíróként, egyenlőre.

    :morfondirozik:

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #50 Dátum: 2015. Május 02. - 17:04:44

Jó volna  fel elevníteni ezt a témát .
És megbeszlni.

A napokban felmerűlt az  1.Móz. 1 és 2 részében  olvasható teremtés történettel kapcsolatos látszólagos ellentéttek.

Az első rész (habár jó tudni, hogy az eredeti szöveg nincs részekre és versekre osztva, ígya leírás folyamatos ) áttekintést ad a teljes teremtésről,  Isten hogyan teremtette meg a láthaó világot, a második rész pedig beszámol arról ami a hatodik napon történt, az első emberpár teremtéséről, és az Éden létrehozásáról.  Tehát ebben a részben  az ember kerül   “lencse végre” , és az, hogyan teremti meg Isten az embernek szükséges feltételeket, hogyan veszi körűl mind azzal amire szüksége van, egészen a házasság megalapozásáig.

A növényzet megteremtése, Ádám megteremtése előt történt, viszont a beszámoló az Édenkert létrehozásórol szól, ami már nem teremtés volt, hanem ültetés, az ember lakhelyének biztosítása.

1Móz 2:4  Ez az ég és a föld teremtésének története. Mikor az ÚR Isten a földet és az eget teremtette,
1Móz 2:5  még semmiféle mezei növény nem volt a földön, és még semmiféle mezei fű nem hajtott ki, mert az ÚR Isten még nem bocsátott esőt a földre. Ember sem volt, aki a földet művelje.
1Móz 2:6  Akkor pára szállt fel a földről, és megnedvesítette a föld egész színét.

Idáig a növények teremtése,
Aztán az ember

1Móz 2:7  Ekkor megformálta az ÚR Isten az embert a föld porából, és élet leheletét lehelte az orrába. Így lett az ember élő lélekké.

Az Éden kert ültetése, az ember lakhelyének megteremtése

1Móz 2:8  Egy kertet ültetett az ÚR Isten Édenben, kelet felől, és abba helyezte az embert, akit formált.
1Móz 2:9  És nevelt az ÚR Isten a földből mindenféle fát, tekintetre kedvest és eledelre jót; az élet fáját is a kert közepén és a jó és a gonosz tudásának fáját.

Egymásik ellentmondásnak látszó dolog, ami gondott okoz  sokaknál a 2Móz.2.19v, ahol úgy tünik hogy az Úr az állat világot az ember teremtése után teremtette. De ez ellent mondana az előbbi beszámolónak.
A héber nyelvben az ige időalakját a szöveg összeföggés határozza meg, az első részből kitünik, hogy Isten mind a madarakat mind a szárazföldi állatokat Ádám előt teremtette, ezért a zsidó tudosok szerint  a 1Móz2.19v.-ben szereplő “formált” ige régmultban értendő, tehát amit már régebben megformát, viszamutatt arra ami már megtörtént. Tehát így lehetne fordítani:

“Tehát az Úr Isten “megformálta volt” a földből a mezei álatokat és az égi madarakat”

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető kíváncsi kérdező

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Nem: Férfi
Válasz #51 Dátum: 2015. Május 02. - 21:55:15
1. Mózes 1:3-5.
Isten a világosságot elválasztotta a sötétségtől és lett nappal és éjszaka, reggel és este. ELSŐ NAP.
1. Mózes 1: 11-13.
Isten azt mondja, hogy hajtson a föld gyenge füvet, gyümölcs termő fákat. HARMADIK NAP.
1. Mózes 1:14-19.
Világító testek teremtése, ami elválasztja a nappalt az éjszakától. NEGYEDIK NAP.
1. Mózes 1:24-31.
Isten megalkotta az szárazföldi állatokat és az embert. HATODIK NAP.

Az 1. Mózes 2 kissé bekavar, mert újra kezdi az egészet, ami már kész volt.

Kérdésem: Hogyan élhettek a növények a nap fénye nélkül a harmadik napon? Előszőr növények, aztán az őket éltető nap fénye?
Aztán, hogy van az, hogy az első napon már a világosság és a sötétség meg volt, a reggel és este, amikor nem voltak meg azok az égitestek, amikhez viszonyítva vannak ezek? Az első napon mitől volt reggel és éjszaka?
A növények nem léteznek fotoszintézis nélkül, pedig a beszámoló szerint ez muszáj volt nekik!
Ellent mondást vélek felfedezni az írásokban, már rögtön az elején.



Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #52 Dátum: 2015. Május 02. - 22:04:22
A Biblia eleje összeér a végével, a vég magyarázatott ad a kezdetre. Mert ő a kezdet és a vég.

Jel 21:22  Templomot nem láttam abban, mert az Úr, a mindenható Isten és a Bárány annak temploma.
Jel 21:23  És a városnak nincs szüksége sem napra, sem holdra, hogy világítsanak benne, mert Isten dicsősége megvilágosítja azt, és annak lámpása a Bárány.
Jel 21:24  A népek annak világosságában járnak, és a föld királyai abba viszik dicsőségüket.
Jel 21:25  Kapuit nem zárják be nappal, éjszaka pedig ott nem lesz,
Jel 21:26  és a pogányok oda viszik dicsőségüket és tisztességüket,
Jel 21:27  és nem megy be abba semmi tisztátalan, sem aki utálatosságot és hazugságot cselekszik, hanem csak azok, akik beírattak az élet könyvébe, amely a Bárányé.


Jel 22:1  És megmutatta nekem az élet vizének folyóját, amely ragyogó volt, mint a kristály, és az Isten és a Bárány trónjából ered.
Jel 22:2  A város utcájának közepén és a folyóvízen innen és túl van az élet fája, amely tizenkét gyümölcsöt terem, minden hónapban meghozva gyümölcsét, és a fa levelei a népek gyógyítására valók.
Jel 22:3  Semmi elátkozott nem lesz többé, és az Isten és a Bárány trónja benne lesz, és szolgái szolgálnak neki,
Jel 22:4  és látják az ő arcát, és a neve a homlokukon lesz.
Jel 22:5 Éjszaka nem lesz többé, és nem lesz szükségük lámpásra és napfényre, mert az Úristen lesz a világosságuk, és uralkodnak örökkön-örökké.


Isten volt az aki a világosságot szolgálata. Istennek nincs szüksége világító testekre ahoz, hogy világosság legyen, hiszen ő maga a világosság.
Ő volt az aki meghatározta a nappalt és az éjszkát, ő alkotta meg ezt a törvényszerüséget, aztán megalkotta az égitesteket, azt ami fent tartja ezt. Nem látok benne semmi ellentmondást, csak isten dicsőségét és hatalmát.


Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #53 Dátum: 2015. Május 02. - 22:11:57
1Móz.1:1. Kezdetben teremté Isten az eget és a földet.
2. A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.
3. És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság.
4. És látá Isten, hogy jó a világosság; és
elválasztá Isten a világosságot a setétségtől.
5. És nevezé Isten a világosságot nappalnak, és a setétséget nevezé éjszakának: és lőn este és lőn reggel, első nap.
A Mózes könyve szerint is Isten szava tarotta fent a világosságot.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #54 Dátum: 2015. Május 02. - 22:13:13
Persze ez a mai tudománynak és azoknak akik tagadják a teremtést nehéz ezt el hinni és még nehezebb ezt fel fogni, azt, hogy Isten előbb megteremtette az eget (az univerzumot) és benne a  földet. S majd csak később körré a csillagok és galaxisok millióit.

Hogy miért alkotott így?
Talán azért mert Ő az alkotó Isten, s így tetszet neki, s úgy látta jónak, hogy ne a tudomány ésszerüsége, hanem a hit bolondsága által legyen.
« Utoljára szerkesztve: 2015. Május 02. - 22:22:55 írta Csaba »

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #55 Dátum: 2015. Május 02. - 22:20:16
1Móz.1:1. Kezdetben teremté Isten az eget és a földet.
2. A föld pedig kietlen és puszta vala, és setétség vala a mélység színén, és az Isten Lelke lebeg vala a vizek felett.
3. És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság.
4. És látá Isten, hogy jó a világosság; és
elválasztá Isten a világosságot a setétségtől.
5. És nevezé Isten a világosságot nappalnak, és a setétséget nevezé éjszakának: és lőn este és lőn reggel, első nap.
A Mózes könyve szerint is Isten szava tarotta fent a világosságot.

köszönöm.
Ez még eyszerübb és elfogadható válasz.
Isten szava, Isten hatalma, igen neki elég volt szólni, hogy legyen, ő a teremtő Isten.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető kíváncsi kérdező

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Nem: Férfi
Válasz #56 Dátum: 2015. Május 03. - 08:28:16
[valasz author=Zoltan link=topic=190.msg63717#msg63717 date=1430597062]

[/valasz]Ha Isten a  dicsőségével biztosította a fényt, akkor mi szükség volt a napra, hogy az tovább fenn tartsa a fényt? A dicsőség talán kevés, vagy a növények napfény nélkül elpusztultak volna? Az a válasz, hogy Isten így gondolta, mert így tetszett neki, elég gyenge. Miért részletezte akkor, hogy mikor mit tett? Ennyi erővel lehetne a kérdésemre úgy is válaszolni, hogy azért, mert csak. Ha az ember minden kérdésére a válasz az volna, hogy Isten tudja, hogy miért, nekünk csak hinni kell vakon, elég primitív világban élnénk.



Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #57 Dátum: 2015. Május 03. - 08:43:04
Most röviden:

Nézd tudom, hogy nem mindenki tudja elhinni, azt amit Isten igéje mond.
Ha  a Biblia azt mondja, hogy :

3. És monda Isten: Legyen világosság: és lőn világosság.
4. És látá Isten, hogy jó a világosság; és
elválasztá Isten a világosságot a setétségtől.

Isten teremtette előszőr a világosságot, és majd csak a negyedik nap a napot, holdat csillagot, nekem ezt nem néhéz elhinni. Mást erről meggyőzni nem tudok, pl. ehez kell a HIT.

Zsid 11:1  A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.
 
3, Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde által teremtetett, hogy a mi látható, a láthatatlanból állott elő.



Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #58 Dátum: 2015. Május 03. - 08:51:08
Még valami.
Azért van az, hogy mikor az evangéliumot hírdetjük, előbb Krisztusról beszélünk, és nem a teremtésről.
S mikor valaki újjászületik és hitre jut, megismeri Istem mindent felűlhaladó hatalmát, már nem nehéz neki elhinni, amit a Biblia állít, nem nehéz elhinni, hogy Istennek volt hatalma előbb a világosságot megteremteni, s majd csak a negyedik nap, az égitesteket.

 :2smitten:

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #59 Dátum: 2015. Május 03. - 11:25:57
Én konkrétan hiszek Istenben, de amit a fizikából tudni vélek, azzal nem tudom alátámasztani, hogy miként lett a szava által világosság, a biológiai ismereteim alapján azt sem, hogy miként lehet szaporítás helyett teremteni.
Ha elfogadom azt, hogy van Teremtő Isten, aki felette áll a teremtett világnak, akkor kénytelen vagyok belátni, hogy lesznek kérdések amire akkor sem tudok választ adni, ha bele szakadok.
Nem biztos, hogy az aktuális ismeret, s a Biblia között fentálló ellentmondások miatt el kellene vetnem Istent, vagy amit a világról tudni vélek. Számomra egy űrhajó akkor is maradhat űrhajó, ha pl. Elizeus nem tudná másként leírni, minthogy egy "tűzes szekér".
Számomra másodlagos kérdés, hogy Illést milyen eszköz által vette magához az Isten.
Vannak az igében, olyan kijelentések amit nem biztos hogy szó szerint kell venni. Lehetnek a Teremtés kérdéseiben is ilyen részletek. Az viszont nem mindegy pl. hogy Isten az állatvilágból származtatja le az embert, vagy egy mindig is külön teremtett egyedként beszél róla. Vannak a Bibliában olyan kérdések, amelyeket ha nem értünk szó szerint, jobb ha inkább hagyjuk az egészet.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13