Jó volna fel elevníteni ezt a témát .
És megbeszlni.
A napokban felmerűlt az 1.Móz. 1 és 2 részében olvasható teremtés történettel kapcsolatos látszólagos ellentéttek.
Az első rész (habár jó tudni, hogy az eredeti szöveg nincs részekre és versekre osztva, ígya leírás folyamatos ) áttekintést ad a teljes teremtésről, Isten hogyan teremtette meg a láthaó világot, a második rész pedig beszámol arról ami a hatodik napon történt, az első emberpár teremtéséről, és az Éden létrehozásáról. Tehát ebben a részben az ember kerül “lencse végre” , és az, hogyan teremti meg Isten az embernek szükséges feltételeket, hogyan veszi körűl mind azzal amire szüksége van, egészen a házasság megalapozásáig.
A növényzet megteremtése, Ádám megteremtése előt történt, viszont a beszámoló az Édenkert létrehozásórol szól, ami már nem teremtés volt, hanem ültetés, az ember lakhelyének biztosítása.
1Móz 2:4 Ez az ég és a föld teremtésének története. Mikor az ÚR Isten a földet és az eget teremtette,
1Móz 2:5 még semmiféle mezei növény nem volt a földön, és még semmiféle mezei fű nem hajtott ki, mert az ÚR Isten még nem bocsátott esőt a földre. Ember sem volt, aki a földet művelje.
1Móz 2:6 Akkor pára szállt fel a földről, és megnedvesítette a föld egész színét.
Idáig a növények teremtése,
Aztán az ember
1Móz 2:7 Ekkor megformálta az ÚR Isten az embert a föld porából, és élet leheletét lehelte az orrába. Így lett az ember élő lélekké.
Az Éden kert ültetése, az ember lakhelyének megteremtése
1Móz 2:8 Egy kertet ültetett az ÚR Isten Édenben, kelet felől, és abba helyezte az embert, akit formált.
1Móz 2:9 És nevelt az ÚR Isten a földből mindenféle fát, tekintetre kedvest és eledelre jót; az élet fáját is a kert közepén és a jó és a gonosz tudásának fáját.
Egymásik ellentmondásnak látszó dolog, ami gondott okoz sokaknál a 2Móz.2.19v, ahol úgy tünik hogy az Úr az állat világot az ember teremtése után teremtette. De ez ellent mondana az előbbi beszámolónak.
A héber nyelvben az ige időalakját a szöveg összeföggés határozza meg, az első részből kitünik, hogy Isten mind a madarakat mind a szárazföldi állatokat Ádám előt teremtette, ezért a zsidó tudosok szerint a 1Móz2.19v.-ben szereplő “formált” ige régmultban értendő, tehát amit már régebben megformát, viszamutatt arra ami már megtörtént. Tehát így lehetne fordítani:
“Tehát az Úr Isten “megformálta volt” a földből a mezei álatokat és az égi madarakat”