Egyet értek Margittal és azt hiszem Pacific is említette, ha a Gyülekezet jelen lenne a nyomorúság alatt, szükségtelen lenne külön említeni a 144000 zsidó és a két tanú bizonyságtételét és munkáját.
Az egészben az érdekes, hogy az ósz. – ben találunk próféciát Jézus születéséről, (még elég pontosan ki is lehetett volna számolni a születésének idejét), születése helyéről, hol fog lakni, szolgálatáról, haláláról, hogyan és ki árúlja el, találunk próféciát az antikrisztusról, ki lesz, hogy zsidó lesz, hogy Dán törzséből való, hogyan lesz megítélve ... , találunk próféciát a világhatalmakról, országokról, egész a Királyságig, a nagynyomorúságról, hogy hány évig fog tartani, az ítéletről, az Ezeréves királyságról, annak áldásairól ...stb.
De a Gyülekezetről semmi. Mert ez egy titok volt mélyen elrejtve Istenben, s csak a megfelelő időben, jelentetett ki az ő postolainak.
Elvolt rejtve, (még az angyalok elől is), mert egy különleges helyet foglal el Isten tervében, és Isten szívében – én így látom – ki merem jelenteni, hogy a Gyülekezet, Krisztus Menyasszonya, áldásai és helyzete mesze felűl múlja Izrael helyzetét. Fölűlmúlja Izráelt, Isten tervében, még az Új teremtésben is. Miért? Egyszerű – mert így tetszet az Úrnak, a kegyelmi választás szerint.
Úgy ahogy a tanítványok körében is volt egy belső kör, a három tanítvány. Így Isten népében is van egy belső kör ez pedig a Gyülekezet.
A Gyülekezetnek és Izraelnek az Úrral való kapcsolatában külömbség van, a külömbség az, hogy a Gyülekezet Krisztus menyaszonya, egy test vele, egy benséséges kapcsolat és ismeret mint férj és feleség között, addig Izrael (keresztelő János bizonysága alapján), csak a völegény barátja.
Külömbség van az Úrral való kapcsolatban.
Számomra nagyon érdeke józsef története, ami széles körben elfogadott, hogy az Úr Jézus előképe.
Testvérei elárúlják és eladják. Szenvedés által egyiptom második tejhatalmu ura lesz (vagyis néki adatik minden hatalom egyiptom felet).
József egyiptomban nősűlt, a megdicsőülése után, amig testvérei messze voltak.
Érdekes az, a történet, ahogy megjelenti magát a testvéreinek.
Nézétek meg, hogy mikor testvéreinek felfedi magát a felésege a királyi palotában van és nincs ott jelen. Csak majd később, mutatja be testvéreinek.
A Dánieli próféciában megszakítás van a 69 és a 70 ik évhét között. Az utólsó évhét, a nyomorúság. Ha elfogadom azt a tény, hogy a közbevetést a Gyülekezet korszaka képezi (ami ugye titok volt) – ami pünkösdtűl az elragadtatásig tart – . A nyomorúság, az utólsó 7 év, akkor kezdődik mikor a közbevetés (a gyülekezet) végetér, s mivel a gyülekezet korszakának vége az elragadtatás, így a nyomorúság 7 éve akkor kezdődik mikor megtörtént az elragadtatás.
Én így látom, s ezért látom a gyülekezet elragadtatását a 7 év előt, vagyis a nyomorúság előt.
Pl. Számomra a Tesz. levél éppen a nyomorúság élőti elragatatást támassza alá. Hisz miért lettek volna félelemben ha az elragadtatást várták volna, vagyis az elragadtatás napja közeledet volna?
Éppen azért pánikoltak be, mert azt hitték elérkezet az Úr haragjának napja, és ők itt maradtak. Az úr napja itt, az úr haragjának napja, ezért Pál azt magyarázza, hogy mik fognak történi, az Úr haragjának napja előt, és nem azt, mi fog történi az elragadtatás előt, hanem mi fog történi az után.
De ugyanakkor, elfogadom azt a tényt, hogy tévedhetek, s nem akarom, kijelenteni, hogy száz százalékban így lesz. De az évek során, a Biblia által (én) erre a következtetésre jutottam.