Szerző Téma: Idézetek, gondolatok  (Megtekintve 725753 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #8955 Dátum: 2018. Július 15. - 10:38:54
"Aki Isten
szeretetét
ismeri, valóban
a
mennyországot
kóstolja a
földön."
- J. I. Packer -

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #8956 Dátum: 2018. Augusztus 20. - 19:31:54
Kálmán Kovács
,,Semmi sem
igazítja jobban
helyre
gondosan
felépített
elméleteinket,
mint egy biztos
tény."
- A. W. Tozer -

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #8957 Dátum: 2018. Augusztus 31. - 19:08:15
Kálmán Kovács
„Ha a hit és a tény között pontos
megfelelés van, akkor a hitelv
egészséges. Nem engedhetjük meg
magunknak, hogy beérjük
kevesebbel.”
-A. W. Tozer-

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #8958 Dátum: 2020. Április 10. - 08:33:23
1Pt. 3,18
Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, az Igaz a nem igazakért, hogy Istenhez vezessen minket, miután halálra adatott test szerint, de megeleveníttetett Lélek szerint.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3290
  • Nem: Férfi
Válasz #8959 Dátum: 2020. November 26. - 19:47:20
Érdekes, hogy egy lelkipásztor testvérem pont ezt osztotta meg a napokban ...

- Dohi Zoltán -

"Akiben van... a bűnök bocsánata ...”   Ef 1,7

"Őrizkedj az Isten atyaságáról alkotott kellemes feltételezéstől,
hogy Ő mint kedves és szerető atya persze, hogy megbocsát. Az Új-
szövetségben nyoma sincs ennek a szentimentális felfogásnak. Isten
megbocsátásának egyetlen oka van: Krisztus keresztjének borzalmas
tragédiája. Öntudatlan istenkáromlás más magyarázatot keresni a
megbocsátáshoz. Egyedül Krisztus keresztje által bocsáthatja meg
Isten a bűnt és helyezhet vissza bennünket a kegyelem állapotába.
Nincs más út. A megbocsátás, amit nekünk oly könnyű elfogadni,
Istennek a Golgota haláltusájába került. Lehetséges, hogy a bűnbocsá-
natot, a Szentlélek ajándékát és megszentelődésünket a hit egyszerű-
ségével elfogadjuk, és megfeledkezünk arról, hogy micsoda árat fize-
tett azért Isten, hogy mindez a mienk legyen.
A megbocsátás Isten kegyelmének a csodája; Istennek Jézus
Krisztus keresztjébe került, hogy meg tudjon nekünk bocsátani és
mégis szent Isten maradjon. Ne fogadj el olyan tanítást Isten atyaságá-
ról, amely elhomályosítja a megváltást. Isten kijelentése az, hogy
megváltás nélkül Ő nem tud megbocsátani. Ellentmondana saját ter-
mészetének, ha megtenné. Mi csak azért nyerünk megbocsátást, mert
Jézus Krisztus kiengesztelő áldozata megnyitotta számunkra az utat
Istenhez. Az isteni megbocsátás csak a természetfeletti világban ter-
mészetes.
A megbocsátás csodájához képest kisebbnek tűnik a megszentelő-
dés megtapasztalása. A megszentelődés egyszerűen a bűnbocsánat
csodálatos kifejeződése az emberi életben. Bűneink megbocsátása
váltja ki az emberben az Isten iránti hála legmélyebb érzéseit. Pál
apostol soha nem tudott eleget hálát adni ezért. Ha végre felismered,
hogy mibe került Istennek, hogy megbocsásson neked, Isten szeretete
majd úgy megragad, mintha satuba lennél szorítva."

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3290
  • Nem: Férfi
Válasz #8960 Dátum: 2023. Február 13. - 11:45:06
"Napjaink egyháza sok mindenben szűkölködik, de semmiben sem annyira, mint az imádkozás terén. Sokan szervezkednek közöttünk, de kevesen könyörögnek; sokan akarnak szórakozni, de kevesen imádkozni; sokan dalolnak az Úrnak, de kevesen borulnak az Úr elé; sokan hangoskodnak, de kevesen hadakoznak; sokan siránkoznak, de kevesen sírnak; sok a szenvelgés, de kevés a szenvedély; sok a közbeavatkozás, de kevés a közbenjárás; sokan írnak, de kevesen vívnak. Márpedig ha itt kudarcot vallunk, mindenüit kudarcra vagyunk ítélve."
      < Leonard Ravenhill >

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4591
  • Nem: Nő
Válasz #8961 Dátum: 2023. Február 22. - 08:04:14

"... sokan akarnak szórakozni, de kevesen imádkozni;
sokan dalolnak az Úrnak, de kevesen borulnak az Úr elé;
sokan siránkoznak, de kevesen sírnak..."

de a többi is nagyon jó.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #8962 Dátum: 2023. Február 23. - 09:20:30
Nagyon el tudok keseredni az általam ismert kereszténység állapotán-beleértve önmagamat is-de Ravenhill állítását:így általánosítva-nem tudom elfogadni.

Az, hogy valaki nagy Név, híres ember, még messze nem jelenti azt, hogy nem tévedhet.
Jó lenne tudni az idézet hátterét, annak szöveg-összefüggését.

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3290
  • Nem: Férfi
Válasz #8963 Dátum: 2023. Február 23. - 13:09:37
Az idézet :
Ravenhill, Leonard : Miért késik az ébredés?

Könyvből van.
Sajnos az az igazság, hogy Istentiszteleti alkalmainkon, - s ez jellemző-  kevés időt szánunk az imádkozásra, nem beszélve arról, hogy ima alkalmak szinte teljesen elmaradtak.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3290
  • Nem: Férfi
Válasz #8964 Dátum: 2023. Április 07. - 09:38:33

A kegyelem evangéliuma és a hiperkegyelem
-Divinity- Szabados Ádám-


Nem, az evangélium nem az, hogy nincs velünk semmi baj, csak fogadjuk el Isten feltétel nélküli szeretetét. Ez a hiperkegyelem üzenete, amely különbözik az igazi kegyelem evangéliumától. A kegyelem igazi evangéliuma az, hogy Isten úgy szerette a világot, hogy egyszülött Fiát adta értünk engesztelő áldozatul, hogy ne kelljen a bűneinkben örökre elvesznünk, hanem bűnbocsánatot és életet kapjunk, és békességünk legyen ővele. Isten valóban szeret, de igaz is, velünk meg baj van, halált érdemlünk, ezért adta a Fiát értünk engesztelésül. A hiperkegyelem evangéliuma az önmegerősítésről szól, Istent is annak teszi a foglyává. A kegyelem valódi evangéliuma Krisztusról szól, aki a bűn és a halál fogságából vált meg bennünket.

A hiperkegyelem evangéliuma nem tud mit kezdeni Krisztus engesztelő áldozatával, mert nem látja szükségét az engesztelésnek. Ha nincs harag, nem kell engesztelés sem. A kegyelem evangéliuma abból indul ki, hogy a bűneink miatt Isten jogos ítélete alatt vagyunk, és ha Isten nem könyörül rajtunk, örökre elvesztünk. A kegyelem evangéliuma döbbenten beszél Istennek arról a szeretetéről, hogy ő emberré válva a helyünkre lépett, és Közbenjáróként vállalta a nekünk járó halált. A hiperkegyelem legfeljebb Isten irántunk való odaadását látja a kereszten. A kegyelem evangéliuma arra is felhívja a figyelmet, hogy mekkora volt a bűneink adóssága, és hogy mindezt Isten fizette ki.

A kegyelem evangéliuma Krisztust magasztalja föl, aki átokká lett értünk. A hiperkegyelem nem hisz abban, hogy lenne átok, ítélet és büntetés. Az ilyesmit a bűnközpontú kereszténység tévedésének nevezi. A hiperkegyelem bennünket magasztal föl, és Krisztust is a mi megerősítésre vágyó szorongásaink szolgájává teszi, hiszen ahogy mondják, Isten szeretet, és a szeretet nem bírál, nem ítél, hanem elfogad. A valódi kegyelem evangéliuma rámutat, hogy Krisztus a bűneinket vitte föl a keresztfára, a mi halálunkat halta, hogy benne lehessünk Isten igazságossága. Ebben mutatta meg Isten az igazságát is és az irántunk való szeretetét is.

A hiperkegyelem annak a kornak a szellemi terméke, amely az ént teszi a középpontba és mindenekelőtt annak érzelmi igényeivel foglalkozik. A kegyelem evangéliuma viszont éppen az énközpontúságtól szabadít meg, hogy azt csodáljuk, aki önmagát adta engesztelő áldozatul a bűneinkért. A kegyelem evangéliuma úgy szabadít meg a szorongásainktól, hogy a keresztre irányítja a figyelmünket, majd a feltámadásra, amikor Isten igazolta Fiát az egész világ előtt és széttörte a halál uralmát. A kegyelem evangéliuma szívében a Nagypéntek áll és az a bizonyos Harmadik Nap, amikor Krisztus feltámadt a mi megigazulásunkra.

A hiperkegyelem híve nem érti a kereszt misztériumát, indokolatlan, felesleges, ördögi barbárságnak látja azt. Az Isten szeretetére és apai megerősítésére szomjazik, a keresztet is ebben a fénytörésben látja, és legfeljebb egyfajta isteni tékozlásnak gondolja, amelyben az irántunk érzett odaadását mutatta meg. Aki megértette a kegyelem evangéliumát, az megtörten és bűnbánattal néz föl a kereszten szenvedőre, és eközben telik meg a fiúság Lelkével, aki által kiáltja: Abba, Atyám! A kegyelem evangéliuma arra tanít, hogy az Atya Krisztusban maga rendezte az adósságainkat, amivel épp neki tartoztunk, ebben a megmentő cselekedetben mutatta meg mind tökéletes igazságát, mind szeretete magasságát és mélységét.

A hiperkegyelem úgy akarja rendezni a lelkiismeret vádlását, hogy zárójelbe teszi a bűn kérdését és kizárólag elfogadásról, szeretetről, kapcsolatról beszél, és arról, hogy nincs velünk gond, legfeljebb az, hogy nem fogadjuk el Isten szeretetét. Minden mást ítéletnek él meg, ami növeli belső szorongását. A kegyelem evangéliuma viszont elhatol a probléma gyökeréig, és a lelkiismeret kínzó vádlását a keresztre mutatva hallgattatja el: ő miattad, érted, helyetted halt meg! Kifizette minden adósságodat, elszenvedte a neked járó büntetést, magára vonta és kiengesztelte a jogos haragot, szabad vagy, menj békességgel! Isten szeret! A kegyelem evangéliuma szerint Isten éppen Krisztus engesztelő áldozatában mutatta meg mérhetetlen szeretetét. Mikor még bűnösök voltunk, Krisztus meghalt értünk „Ha tehát már most megigazított minket az ő vére által, még inkább meg fog menteni minket a haragtól.” (Róm 5,9)

A kegyelem evangéliuma nem Isten haragját tagadja, hanem Istennek azt a szeretetét magasztalja föl, amely magára vonta a haragot. A hiperkegyelem olcsóvá teszi Isten szeretetét, mert kivonja belőle a helyettes áldozat vérét. A kegyelem evangéliuma a vérre tekint, hogy megértsük benne az isteni szeretet feneketlen mélységét. Aki ezt a kegyelmet átéli, alázattal hajol meg Isten irgalmassága előtt, és azért megy tovább ujjongva, mert a keresztre tekint és tudja: nincs már adóssága!


Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4591
  • Nem: Nő
Válasz #8965 Dátum: 2023. Április 08. - 07:42:42
Egyre inkább hígul fel a keresztyénség, egyre többen próbálják alakítani, finomítani az Úr Jézus áldozatának jelentőségét.
Fontos, hogy megvizsgáljunk minden gondolatot, az ige mérlegén, mielőtt elfogadjuk. Manapság különösen az embert középpontba állító, túlságosan megértő, az Istennek statiszta szerepet szánó gondolatokkal kell vigyázni (amiről Ádám ír).

A mai korszellem, gondolkodásmód megnehezíti az evangélium elfogadását.

Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem viselik el, hanem saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük. (2Tim 4, 3)

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1