Szerző Téma: A keresztségről  (Megtekintve 21538 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #30 Dátum: 2016. Augusztus 19. - 18:31:33
Köszönöm szépen a válaszokat. Én is erre a két lehetséges válaszra gondoltam.

Illetve az első reakcióm az volt, hogy miért, mivel kellene keresztelni/bemeríteni?
Ezen is elgondolkodtam, és végül kétféle lehetséges anyag jutott eszembe, a vér és az olaj.
Jó, hogy nem ezek vannak elrendelve. Vagyis a víz elrendelésének története sincs konkrétan leírva, de egyértelműen ez volt a gyakorlat.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető zsotza

  • Utolsó utáni csavar Isten gépezetében.
  • Törzstag
  • *
  • Hozzászólások: 1074
  • Nem: Férfi
  • Takarító- kistestvér
Válasz #31 Dátum: 2016. Augusztus 19. - 18:40:18
Egy hittankönyvben olvastam ezt a kérdést:

Miért vízzel keresztelünk?


Szerintetek?

df1

Talán azért  is, mert  a  Föld  legtöbb  helyén  hozzáférhető.

"Leben,und leben lassen!"


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #32 Dátum: 2016. Augusztus 19. - 18:46:36
Ez nagyon gyakorlatias érv. Tetszik, mert Isten sok esetben ilyen okok miatt is rendel el dolgokat, úgy, ahogy épp elrendeli.

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #33 Dátum: 2017. Február 09. - 08:20:39
Miért mondják, azt hiszem, elsősorban a felnőtt keresztséget vallók, hogy a keresztség engedelmességi kérdés?
Szerintem egy sákramentum nem az engedelmességről szól, hanem a hit megerősítéséről. Egy jel, pecsét az Úrtól.

df3

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #34 Dátum: 2017. Február 09. - 10:54:47
A bemerítés szerintem se engedelmességi kérdés - akkor törvény volna -
Szerintem is inkább hitbeli válasz és bizonyság arra, ami az ember lelkében megtörtént. (Rom.6.3-5)

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #35 Dátum: 2017. Február 09. - 10:55:31
Annyiban valóban engedelmességi kérdés, hogyha felnőttként keresztyén akarsz lenni, akkor engedelmeskedned kell a keresztség felvételében. A felnőtt embernek szabad akarata van, a csecsemő számára ezért nem engedelmességi kérdés.
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Juransen

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Nem: Férfi
Válasz #36 Dátum: 2018. Február 28. - 21:02:25
Üdv!

A "keresztségre" vonatkozó válaszok megvannak de: "Még sok mondani valóm van hozzátok, de most el nem hordozhatjátok." Ján.16,12

Szóval a kérdés csak az, mit tudtok elhordozni most(?), (hogy az űrbe járunk, genetikát módosítunk, stb.)mert Jézus idejében élt korhoz képest ugyan sokkal magas a tudásunk de....

Jézus beszélhetett volna tanítványainak a nano technológiáról vagy a kvantum fizikáról, csak....

Ha nem vagytok olyan nyitottak mint egy gyerek akkor nincs értelme, hogy összezavarjam a hiteteket.

Szándékom szeretet teljes de fogytán az időnk. "A föld megfertőztetett lakosai alatt, mert áthágták a törvényeket, a rendelést megszegték, megtörték az örök szövetséget.
Ezért átok emészti meg a földet, és lakolnak a rajta lakók; ezért megégnek a földnek lakói, és kevés ember marad meg. Ézs.24,5-6

Az, hogy melyik felekezetnek(38.000 féle keresztény gyülekezet van) melyik tantétele igaz már nincs értelme keresgélni. a válaszok már megvannak.

Olyan testvéreket keresünk akik: "A Laodiceabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének kezdete:
Tudom a te dolgaidat, hogy te sem hideg nem vagy, sem hév; vajha hideg volnál, vagy hév.
Így mivel lágymeleg vagy, sem hideg, sem hév, kivetlek téged az én számból. Jel. 3,14-16



Nem elérhető Kamilla

  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 5877
  • Nem: Nő
Válasz #37 Dátum: 2018. Február 28. - 21:19:48
szia

Lágymeleg testvéreket keresel? Mi célból?

Az igazi Krisztus Jézus mindig az Atyára mutat, Őt emeli fel, és dicsőíti. Felé továbbítja a hódolatot, imádatot.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #38 Dátum: 2018. Február 28. - 21:38:26
[valasz author=Kamilla link=topic=70.msg86055#msg86055 date=1519849188]

[/valasz]

:D

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Juransen

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 3
  • Nem: Férfi
Válasz #39 Dátum: 2018. Március 01. - 22:32:35

Üdv!

"Még sok mondani valóm van hozzátok, de most el nem hordozhatjátok." (Ján.16,12) mondta a Mester, de most? A tudomány magasabb jelenlétében?
 

Nyilván Jézus - ("... és ímé Mihály, 'egyike' az előkelő fejedelmeknek,..." (Dán.10,13)) az Örökkévaló fiú 611.121. megnyilvánulása, (helyi körülmények között, születési nevén: Jósua, I.e. 7. augusztus 21. Nebadon világegyetemi rész, Norlatiadek csilagvilág, Satania csillagrendszer, a lakott Világegyetem 5.342.482.337.666. lakható bolygóján az Urantián (Föld) "Az én Atyámnak házában sok lakóhely van;" (Ján.14.2) halandói testbe megtestesült) "Azért a világba bejövetelekor így szól: Áldozatot és ajándékot nem akartál, de testet alkottál nékem," (Zsid.10,5) - beszélhetett volna a molekuláris biológiáról vagy kvantum fizikáról de az akkor élő emberek az egyszerű örömhírt sem fogták fel, nem értették Jézust, ("Ha a földiekről szóltam néktek és nem hisztek, mimódon hisztek, ha a mennyeiekről szólok néktek?") Ján.3,12. Jézus előhírnöke János, elmondta hogyan lesz:"Aki felülről jött, feljebb való mindenkinél. Aki a földről való, földi az és földieket szól; aki a mennyből jött, feljebb való mindenkinél. És arról tesz bizonyságot, amit látott és hallott; és az ő bizonyságtételét 'senki sem fogadja be'.

Ezen a fórumon nem folytatom mert "És boldog, aki én bennem meg nem botránkozik." (Máté 11,6) de szívesen válaszolok bármire amire tudok.

a7@gmail.hu - Jézusi szeretettel,("Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek; amint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást." (Ján,13,34))

Találós kérdés 1: szerintetek mi ebben az "új"?

Találós kérdés 2: ha elvesszük a befolyásoló kis rész akkor minek a leírását lehet felfedezni? "Az egész Sinai hegy pedig füstölög vala,... és felmegy vala annak füstje, mint a kemencének füstje; és az egész hegy nagyon reng vala." (2 Móz.19,18)

Találós kérdés 3: "Melkhisédek pedig Sálem királya, kenyeret és bort hoza; ő pedig a Magasságos Istennek papja vala." ('Móz.14.18)  "Mert ez a Melkisédek Sálem királya, a felséges Isten papja,...Apa nélkül, anya nélkül, nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs,..." (Zsid.7.1,3) szóval még az Izreliták előtt pap volt és mint Jézus "kenyeret és bort" vajon miért?

Eredményes elmélkedést kívánok!
 "Az igazak ösvénye pedig olyan, mint a hajnal világossága, mely minél tovább halad, annál világosabb lesz, a teljes délig." (Péld.4,18) ez azt jelenti a tanítás nem ugyan az, korról korra változik.

"Az értelmesek pedig fénylenek, mint az égnek fényessége; és akik sokakat az igazságra visznek, miként a csillagok örökkön örökké. Te pedig, Dániel, zárd be e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a végső időig: tudakozzák majd sokan, és (amikor) nagyobbá lesz a tudás." (Dán.12.3,4)

Találós kérdés 4: a 10 parancsolat miért 10? erre biztosan nem tudtok válaszolni ezért megosztom veletek.

Az eredeti 10 parancsolat az Édenben adatott majd Melkishédek fogalmazta újból. Azért 10 mert az eredetiben az első három a Szent Háromság tagjainak száma miatt (3) és ez egyfajta hit nyilatkozatként fogalmazták meg, a további hét pedig a hét Tökéletes Szellem (Lélek) "tagjainak" száma(7) miatt. Tehát így: 3 meg 7 egyenlő 10.

A 7 a következőképpen jelenik meg: 1, Atya
                                                     2, Fiú
                                                     3, Szent szellem(Lélek, Cselekvő Szellem)
                                                     4, Atya-Fiú
                                                     5, Atya-Szent Szellem   
                                                     6, Fiú-Szent Szellem
                                                     7, Atya-Fiú-Szent szellem

Mivel a Háromság három különböző személyiség ezért a Tökéletesség ezekben a vélemény-társulásokban lesz teljes mint amikor még az Atya egy volt.

A Világegyetemet világegyetemi szemmel lehet megérteni!

Isten Áldjon mindenkit!



Nem elérhető Piros Tulipán

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 37
  • Nem: Nő
  • Törölt tag
Válasz #40 Dátum: 2019. Február 10. - 10:47:54
[valasz author=Virág link=topic=70.msg79558#msg79558 date=1470984927]

Víz nélkül nincs élet, vagyis a víz jelképezi (jelképezheti) az életet. Kereszteléskor, bemerítkezéskor új életet kaphatunk, de az üdvösségünk nem a megkeresztelésünktől vagy a bemerítkezésünktől függ. Gondoljunk például egy olyan csecsemőre aki a születése után rövid idővel elhalálozott és sem megkeresztelve sem bemerítve nem volt. Ő a kárhozatra jut talán?



Nem elérhető Piros Tulipán

  • Kezdő fórumozó
  • *
  • Hozzászólások: 37
  • Nem: Nő
  • Törölt tag
Válasz #41 Dátum: 2019. Február 10. - 11:07:13
A keresztségről, még mielőtt végig olvastam volna a hozzászólásokat, rögtön a Máté 16:16 jutott eszembe, amit Esther is írt, miszerint: "Aki hisz, és megkeresztelkedik, üdvözül, aki pedig nem hisz, elkárhozik." Tehát a hitem alapján fogok üdvözülni vagy ennek hiányában elkárhozni. Református lévén csecsemő voltam, egészen pontosan 108 napos voltam, amikor megkereszteltek. Nem értek egyet a csecsemő keresztséggel, mert szerintem semmi értelme sincs a fentebb idézett bibliai rész szerint. Ha az üdvösségemet a felnőttként való megkereszteléstől vagy bemerítéstől tenném függővé, akkor most el kellene hagynom a református vallásomat és egy olyan közösséget keresnem, ahol felnőttként bemerítenek vagy újra megkeresztelnek. Félre értés ne essék, semmi kifogásom a felnőttként való keresztelés és bemerítés ellen, nagyon is csodálatos dolog amikor valaki így tesz bizonyságot arról, hogy átadta életét Jézusnak, de már tudom, hogy nem ez, hanem a hitünk fog bennünket megmenteni.  :sziv



Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #42 Dátum: 2019. Február 10. - 11:23:58
[valasz author=Piros Tulipán link=topic=70.msg89316#msg89316 date=1549793233]

[/valasz]
A keresztség szerintem sem üdvösségi kérdés. Inkább engedelmességi.
Amikor a 8 napos zsidó fiúkat körülmetélték, egy látható hit-jelet (szövetségi jelet), rakták reájuk.
Volt, akinek ezt később valódi hitélet követte, másoknak nem.
A kérdés az, hogy van-e útasítás az Újszövetségben a keresztség felvételére.
Kifejezheti-e a szülőknek ugyanazt az engedelmességét Isten íránt, mint a zsidóknál a körülmetélkedés, vagy van-e szabadsága egy hívő szülőnek arra, hogy a keresztség sákramentomától távol tartsa a csecsemőjét, vagy sem?
« Utoljára szerkesztve: 2019. Február 10. - 11:25:19 írta Csaba »

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #43 Dátum: 2019. Február 10. - 12:15:42
[valasz author=Virág link=topic=70.msg79558#msg79558 date=1470984927]

Víz nélkül nincs élet, vagyis a víz jelképezi (jelképezheti) az életet. Kereszteléskor, bemerítkezéskor új életet kaphatunk, de az üdvösségünk nem a megkeresztelésünktől vagy a bemerítkezésünktől függ. Gondoljunk például egy olyan csecsemőre aki a születése után rövid idővel elhalálozott és sem megkeresztelve sem bemerítve nem volt. Ő a kárhozatra jut talán?

Szia!

Szerintem a víznek a keresztelésben elsősorban a szenny lemosása a mögöttes üzenete. Van egy igehely, ami alátámasztja az új élet elnyerését is, de az elsőt én erősebbnek érzem.

(A keresztségnek az üdvöt adni nem tudása nem volt kérdés számomra.)


Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #44 Dátum: 2022. Szeptember 07. - 12:01:51

Nagyon sokan használják Jézus bemeritését arra, hogy alátámasszák a bemeritésnek a szükségességét, sőt még egyesek arra is, hogy bizonyítsák Szent Lélek keresztségét a bemerítés után történik, mint egy a megtéréstől külön eseményt (ami persze egy tévedés és tév tanitás).
Ez a szakasz azonban nem ezt a célt szolgálja. Jézus nem azért keresztelkedet meg, hogy nekünk egy követendő példát adjon, hogy mi is megkeresztelkedjünk. Ez szakasz nem rólunk szól, hanem Krisztusról. Sajnos nagyom ember központú lett az igeértelmezés, még olyan kulcs fontosságú igeszakaszoknál is ahol a Szentháromság vagy a krisztológia tana található.
Tehát Jézus bemeritése egy különleges esemény és egy bizonyos és nagyon fontos céllal volt megörökítve – elsősorban nem azért, hogy mi Jézusról példát vegyünk  a bemeritkezéssel kapcsolatban - hanem hogy még jobban megértsük, hogy ki volt Jézus és mit tett.

Jézus szolgálata Bemerítésével és megkisértésével veszi kezdetét.

Jézus úgy tesz bizonyságot Jánosról, hogy nem született nagyobb próféta Jánosnál, ugyanakkor János volt az utolsó Ó Sz. próféta. János az aki bizonyságot tesz Jézusról, hogy: . Ime Isten Báránya aki elveszi a világ bűneit - . De Jézus nem csak a tökéletes áldozat volt, hanem a Főpap aki bemutatja az áldozatot, (sőt Ő volt a templom ahol be lett mutatva ez az áldozat – az Ó Sz. Minden szertartása és minden betüje a mi Urunk Jézus Krisztusban teljesedik be, minden Ő rá mutatott, és benne nyer értelmet).
Tehát Jézus azért merítkezik be mert az Ó sz. –ben a főpap mielőtt megkezdte volna a szolgálatot, meg kellet mosakodjon, ez olyan volt mint egy bemeritkezés, ez a megmosakodás egy felszentelése volt a papnak, a szolgálatának a megkezdéskor. Tehát ez a bemerítés Jézus beiktatása volt a papi szolgálatába.
Ugyanakkor, a pap fel is volt kenve, ezt a felkenetést nem János végzi, nem egy ember, hanem maga az Atya a Szent Lélek által. A Főpap le volt öntve drága olajjal a felszenteltetésekor, az olaj a Szent Lelket jelképezi sok helyen, ezért a Szent Lélek az ami Felkeni Jézust a szolgálatra. Tehát ez nem Szent Lélek keresztség, hanem a papi szolgálatra való felkenetésként történik az Atya részéről.
Jézus aki főpapunk, nem Lévi, hanem Júda törzséből származik, ezért igen erőteljes bizonyíték szükséges a főpapságára való jogosultsága alátámasztására. Ezért az Atya az, aki bizonyságot tett Krisztus istensége, Fiúsága és főpapsága mellet, mondván (Zsid.5.5-6) :
” Krisztus sem maga dicsőítette meg magát azzal, hogy főpap lett, hanem az, a ki így szólott hozzá: Én Fiam vagy te, ma szűltelek téged”. - így jelölte ki Őt örökkévaló főpapnak, ezekkel a szavakkal:
„Te örökké való pap vagy, Melkisédek rendje szerint.”
János keresztsége a megtérés keresztsége is volt, de Jézusnak nem kellet megtérnie, hiszen ő bűntelen volt, itt a főpapi szolgálatnak egy másik aspektusa teljesedik be, ahogy a Főpap az egész népet képviselte – a főpapi öltözetben a mellkasán a szíve felet, a vállain, a homlokán hordozta Izrael fiainak nevét., mikor áldozatot mutatott be akkor az egész népet képviselte – így Jézus a bemerítésben azonosul a bűnösökkel, és e keresztség által jelképezi azt, hogy majd benne és általa lesz lehetséges a megtisztulás és a megtérés. Ő mint főpap képviseli azokat akiket majd megvált, megszabadit a bűntől, áldozata és papi szolgálata által.
Ezért mondja Jézus, hogy be kell teljesítsen minden igazságot, ez nem arra utalt, hogy ez egy olyan igazság amit be kel töltsön hogy ezzel példát mutasson, hogy majd ezt nekünk is követnünk kelljen. Hanem a bemerítés által, ő be töltötte “az Igazságot”, be töltötte azokat az igazságokat amik a törvényben, a szertartásokban Ő reá mutattak.
Annak ellenére, hogy Krisztus papsága Melkisédek rendje szerinti, tehát másik papság, mégis papi funkciói hasonlóak azokhoz, amilyeneket az ároni papság hajtott végre. Valójában az Ároni papság hasonló a Krisztus papságára, mivel az ároni papság szolgálata, előképe, kiábrázolásának annak a munkának, amelyet majd Jézus Krisztus a mi Urunk végzet és végez. Ezért mondhatjuk, hogy először Istenben, Krisztusban volt meg a papi szolgálat igazsága, akár a felkenetését, beiktatását, hitelesitését, szolgálatát tekintjük, az ároni papság minden szertartásával együtt ezt csak kiábrázolta
A bemerítkezésben mi is azonosulunk Krisztussal, és arról teszünk elsősorban bizonyságot amit Ő tett értünk, hogy meghalt és Feltámadt, és mi az Ő halálával és feltámadásával azonosulunk.
Régen azt gondoltam, hogy a bemerítés elsősorban a mi megvallásunk, arról, hogy mi történt az életünkben. De nem.
A bemerítés elsősorban bizonyság arról, hogy Krisztus mit tett értünk, hogy Ő mit végzet el értünk – hogy meghalt és feltámadt, és ezt végezte el bennünk is – tehát a bemeritésben is Krisztus a központ - és majd csak aztán, bizonyság, megvallás arról, hogy mi eggyek lettünk vele , hogy valósággá lett bennünk az amit Krisztus tett és amit elvégzett bennünk, hogy vele együtt meghaltunk és vele együtt feltámadtunk.(Rom.6.3-4)

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.