Szerző Téma: "Vajjon érted-é, amit olvasol?"  (Megtekintve 14925 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #60 Dátum: 2018. Július 16. - 23:48:43
Inkább lenne az az értelme amit te is említesz, hogy valami ami akadályoz a hitben, tehát egy akadály ami elesést okoz, megtorpanást a hitben.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #61 Dátum: 2018. Július 16. - 23:50:27
A megbotránkozás nem tudom mennyi mindent jelenthet.
Én nem használom ezt a szót a hétköznapjaimban.
A Római levélben picit furán hangzik.
Amúgy a görög szót hitbeli akadályoztatás kifejezésére is használták.
Jézus a zsidók számára tényleg azzá lett.
:szelid:

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #62 Dátum: 2018. Július 17. - 07:37:05
Megtörtént eset.

Jó pár éve egy idős lelkész mesélt egy történetet egy családról. A kommunista időszakban vagyunk. A szülők hisznek Istenben, és óvodás korú kislányukat is így nevelik. Étkezésekkor imádkoznak. Egyszer vendégeket hívnak, valamelyik szülő munkahelyéről. Ahogy nekifognak az étkezéshez, a kislány elkezdett imádkozni. A szülők lepisszegték, hogy ezt nem szabad. Ő döbbenten elhallgatott. A kislányt ezután már nem lehetett rávenni sem imádkozásra, sem Istennel való foglalkozásra.
« Utoljára szerkesztve: 2018. Július 17. - 07:37:48 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #63 Dátum: 2018. Július 17. - 08:29:03
[valasz author=Virág link=topic=959.msg86949#msg86949 date=1531805825]

[/valasz]

:(

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Virág

  • Technikai adminisztrátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 4598
  • Nem: Nő
Válasz #64 Dátum: 2018. Július 18. - 18:27:57
A botránkoztatás jelenthet elgáncsolást, akadályozást.

Jelenthet még támadást átélni valaki, valami részéről, és ezért elfordulni és bűnbe esni.
Érdekes, hogy ilyet éltek meg a farizeusok is az Úr Jézussal való találkozásokkor. Vagy a falujabeliek, amikor a zsinagógába betért, Mk 6:1-6. Aki botránkoztat, az nem mindig rossz. Amikor Jézus "támad", belép valaki életébe, megszólítja, arra mindenki válaszol. Vannak akik elfordulnak tőle (megbotránkoznak benne), és vannak akik hozzá térnek.

« Utoljára szerkesztve: 2018. Július 18. - 18:32:26 írta Virág »

Szemeimet a hegyekre emelem, onnan jön az én segítségem. Zsolt 121:1


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #65 Dátum: 2018. Július 19. - 08:10:07
:like:
Van aki a csunya beszédével, vagy a viselkedésével botránkoztat meg másokat.
Nem tartom valószínűnek, hogy ennek a vége a kárhozat.
Ezért is állítom, hogy Mt. 18.fejezetében a botránkoztatás egy különleges esetéről van szó.
Ezzel sem az írásmagyarázók, sem a hétköznapi keresztyének nem foglalkoznak különösebb módon, simán elő kapják ezt az igehelyet, ha valami nem tetszik nekik...

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #66 Dátum: 2018. Augusztus 01. - 20:31:39
,,Isten azért döntött úgy, hogy
ígéreteket tesz, mert ki akart
választani olyan személyeket, akik a
belé vetett hitből nyernek üdvösséget.
Akiket Isten kiválasztott, azokat a
Szentlélek arra készteti, hogy Isten és
a
Jézus Krisztusban való hit által
éljenek.
A választottakat elvezeti a Jézusban
való hithez, és mindazok, akik hisznek
benne, kétségkívül arra a
következtetésre jutnak, hogy az
ígéretek nekik szólnak. Azok számára,
akik hitetlenségben élnek és halnak
meg, Istennek nincsenek abszolút és
személyes ígéretei: ők nem a
kegyelem, hanem a törvény hatálya
alá
tartoznak, és nekik nem ígéretek,
hanem ítéletek jutnak. Ezek az
emberek egy másik módszert
részesítenek előnyben az ígérettel
szemben, és végül elpusztulnak ostoba
döntésük következtében. Az Úr
választottjai letérnek az önmaguk
erejéből és érdemeik által való
üdvözülés útjáról, és rátérnek a hit
útjára, nyugalmat lelve szívük
számára."
- C. H. Spurgeon -

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #67 Dátum: 2018. Augusztus 01. - 20:35:32
,,Isten azért döntött úgy, hogy
ígéreteket tesz, mert ki akart
választani olyan személyeket, akik a
belé vetett hitből nyernek üdvösséget.
Akiket Isten kiválasztott, azokat a
Szentlélek arra készteti, hogy Isten és
a
Jézus Krisztusban való hit által
éljenek.
A választottakat elvezeti a Jézusban
való hithez, és mindazok, akik hisznek
benne, kétségkívül arra a
következtetésre jutnak, hogy az
ígéretek nekik szólnak.''
Én is úgy gondolom, a Biblia alapján,
hogy Isten kíválasztott embereket,
hogy hit által üdvözűljenek, s
kiváltságos ígéreteik birtokosává tette
őket az örök életre vonatkozólag.
Összefoglalva ők, mi vagyunk Krisztus
egyháza.
De!!!

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #68 Dátum: 2018. Augusztus 01. - 20:46:26

" Azok számára,
akik hitetlenségben élnek és halnak
meg, Istennek nincsenek abszolút és
személyes ígéretei: ők nem a
kegyelem, hanem a törvény hatálya
alá
tartoznak, és nekik nem ígéretek,
hanem ítéletek jutnak."
Ezekkel sincs semmi gond,
olvashatunk róla a Jelenések könyve
20.fejezetében.
Viszont:" Ezek az
emberek egy másik módszert
részesítenek előnyben az ígérettel
szemben, és végül elpusztulnak ostoba
döntésük következtében. "
Szóval szó nincs az egyértelmű
pusztulásukról és még Spurgeont sem
hatalmazta fel Krisztus, hogy helyette
hozzon ítéletet.

Időnként a legnagyobb keresztyén nevektől is meglehet kérdezni:

Vajjon érted-é, amit olvasol?

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #69 Dátum: 2018. Augusztus 01. - 20:54:51
Az utolsó ítélet.
Amikor eljön dicsőségében az
Emberfia és vele minden angyal,
helyet foglal fönséges trónján.
Elébe gyűlnek mind a nemzetek, ő
pedig különválasztja őket
egymástól, ahogy a pásztor
különválasztja a juhokat a kosoktól.
A juhokat jobbjára állítja, a
kosokat pedig baljára. Aztán így
szól a király a jobbján állókhoz:
Jöjjetek, Atyám áldottai, vegyétek
birtokba a világ kezdetétől nektek
készített országot! Éhes voltam,
és adtatok ennem. Szomjas voltam,
és adtatok innom. Idegen voltam, és
befogadtatok. Nem volt ruhám, és
felruháztatok. Beteg voltam, és
meglátogattatok. Börtönben
voltam, és fölkerestetek. Erre
megkérdezik az igazak: Uram, mikor
láttunk éhesen, hogy enned adtunk
volna, vagy szomjasan, hogy innod
adtunk volna? Mikor láttunk
idegenként, hogy befogadtunk
volna? Mikor láttunk betegen
vagy börtönben, hogy
meglátogathattunk volna?

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #70 Dátum: 2018. Augusztus 01. - 20:58:45
És felelvén a király, azt mondja nékik, amennyiben megcselekedtétek eggyel ez én legkisebb atyámfiai közül, én velem cselekedtétek meg.
Mt.25:31-40

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Csaba

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 12673
  • Nem: Férfi
Válasz #71 Dátum: 2018. Augusztus 01. - 21:04:43
Jel. 20:12 És látám a halottakat, nagyokat
és kicsinyeket, állani az Isten
előtt; és könyvek nyittatának
meg, majd egy más könyv
nyittaték meg, a mely  az
életnek könyve; és
megítéltetének a halottak
azokból, a mik a könyvekbe
voltak írva, az ő cselekedeteik
szerint.

15, És ha valaki nem találtatott beírva az életnek könyvébe, a tűznek tavába vetteték.

'A szeretet nem keresi a maga hasznát...'
1Kor. 13


Nem elérhető Zoltan

  • Moderátor
  • Fórumlakó
  • *
  • Hozzászólások: 3291
  • Nem: Férfi
Válasz #72 Dátum: 2022. Október 21. - 22:44:06
Ézs 53:5
És õ megsebesíttetett bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, békességünknek büntetése rajta van, és az õ sebeivel gyógyulánk meg.

Újjabban megint – és egyre gyakrabban - felbukkan ez az ige, a testi betegsègekből valò gyógyulásra alkalmazva, s a testi gyógyulás biztosítéka ként.
Viszont ha elolvassuk és tanulmányozzuk az egész 53 részt és az Ézsaiás könyvét, akkor megfigyelhetjük, hogy Ezsaiás a bűn betegségéről beszél. Szellemi betegségről. A nép belemerűlt a bálvány imádásba és egyéb bűnökbe. Engedetlen lett Isten felé. Ézsaiás úgy látja a népet mint ami telve van fékéjekkel és halálosan beteg. S kihívta maga ellen Isten haragját és büntetését.

Ézs 1:5-6
Miért ostorozzalak tovább, holott a bűnt növelitek? Minden fej beteg, és minden szív erõtelen.
Tetőtől talpig nincs e testben épség, csupa seb és dagadás és kelevény, a melyeket ki sem nyomtak, be sem kötöztek, olajjal sem lágyítottak.
Péter az Ő levelében ugyancsak ezt az  igét a bűnnel hozza kapcsolatba, és a bűntől való szabadulásra vonatkoztatja: 1Pt.2.20-25
Tehát az az ige, Messiási prófécia arról, hogy a Messiás szellemi gyógyulást hoz. A bűneinktől és a bűn okozta szellemi betegségtől( ből ) gyógyit ki. A legnagyobb betegség az amit e világban is látunk, az Istentől való elidegenülés, a bűn, aminek borzasztó következményei vannak.
A Messiás a szellemi betegséget a bűnt hivatott elvenni, és a szellemi betegségből, a bűnből való gyógyulást hozza el. Ő a bűnre hoz megoldást, a bűnt veszi el, s annak büntetését hordozta el.
A Messiás bűneinket hordozta, azt vette magarára és annak büntetését hordozta el.
Természetesen, a szellemi betegség testi betegséget is okoz, s a mi Urunk Jézus Krisztus amikor itt járt a földön nagyon sok betegséget meggyógyított, és embereket tett szabaddá a démoni megkötözötségekből. De láthatjuk, hogy mindenkor a bűn kérdése volt a legfontosabb számára, s az attól való szabadítás.
Nem akarom azt mondani, hogy nem kell reménységünk legyen abban, hogy az Úr ma is tud gyógyulást adni. De, és mindenkor lehet, sőt kell az Úrhoz jönni imádságban gyógyulásért. De vigyáznunk kell, hogy ne alkalmazzunk olyan igét a testi gyógyulásra ami nem arról beszél.
Jakabb el mondja mit kell tenni, ha beteg valaki:
Jak.5.
13 Szenved-e valaki közöttetek? Imádkozzék! Öröme van-e valakinek? Énekeljen dicséretet!
14 Beteg-e valaki közöttetek? Hívassa magához a gyülekezet véneit, hogy imádkozzanak érte, és kenjék meg olajjal az Úr nevében.
15 És a hitből fakadó imádság megszabadítja a szenvedőt, az Úr felsegíti őt, sőt ha bűnt követett is el, bocsánatot nyer.
16 Valljátok meg azért egymásnak bűneiteket, és imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok. Nagy az ereje az igaz ember buzgó könyörgésének.
Tehát mit mond az Ige?
Az ige nagyon érthetően beszél, s a középpontban Isten hatalma van, vagyis imádkozás, a közös ima, a bűn meg vallása.
Sehol nem olvasom, hogy nekünk kéne parancsolgatni, a betegségnek, vagy akár gonosz szellemeknek. Isten az aki megszabadít, az Úré a szabadítás, az ővé a Dicsőség.

Ugyanakkor komoly félreértéshez vezet, ha azt tanítjuk, hogy Jézus ugyanúgy hordozta el a betegségeinket, mint a bűneinket - „az ő sebei által gyógyultunk meg” (1Pt 2,24) -, a gyógyulást bármikor hit által elvehetjük Istentől, ugyanúgy, ahogy a bűneink bocsánatát is. Eszerint mivel Jézus elhordozta a bűneinket, és elhordozta a betegségeinket, bocsánatot is és gyógyulást is nyerünk, ha hittel megunkévá tesszük Krisztus munkáját. Csak meg kell vallanunk, hogy már meggyógyultunk, és a betegség tünetei is el fognak tünni.
. Ha a betegséghez ugyanaz a hozzáállásunk, mint a bűnhöz, súlyos következményekkel kell számolnunk. Ne csodálkozzunk például, ha egy idő után a betegeken nem könyörülni fogunk a gyülekezetben, hanem vádolni fogjuk őket hitetlenségük miatt.
„Azért nem gyógyultál még meg, mert nincs elég hited! Pedig Jézus már meggyógyított, csak a hitetlenséged miatt nem lett a gyógyulás még a tiéd!”

Ez a teológia elhordozhatatlan terheket rak az amúgy is súlyos terheket cipelő szerencsétlen testvéreinkre.
A gyülekezetben könnyen olyan légkör alakulhat ki, ahol nem egymás terheit hordozzuk, hanem terheinket egymás elől rejtegetjük, nehogy fény derüljön „hitetlenségünkre”. Olyan légkört teremthetünk, melyben mindig pozitívan kell beszélnünk, nehogy megtudják rólunk, hogy problémákkal küszködünk, hiszen az hitetlenségünket tenné nyilvánvalóvá mindenki előtt.  A testvérek másik fele, akik valahogy – Isten kegyelméből – gyógyuláson mentek át, azok meg felfuvalkodna: „ – Bizony nekünk nagyobb, és jobb hitünk van „ –
 De van még ennél is súlyosabb következmény. Ha azt tanítják nekünk, hogy Jézus ugyanúgy hordozta el a bűneinket, mint a betegségeinket, de azt tapasztaljuk, hogy hitünk ellenére még mindig betegek vagyunk, egy idő után meg fogjuk kérdőjelezni bűneink elvételének a tényét is. Nehéz hosszútávon a valóság ellenére hinni! Ha nem tapasztalunk testi gyógyulást, jogosan merül fel bennünk a kérdés: vajon a bűneink bocsánata is ennyire „valóságos”?

Végül egy kérdés: ha igaz lenne az a teológia, mely szerint a gyógyulást bármikor hittel elvehetjük Istentől, miért nem olvasunk egyetlen utalást sem a Bibliában arról, hogy az apostolok (vagy mások) ezzel bátorították volna a betegeket? Vajon miért azt tanácsolta Pál is Timóteusnak, hogy gyakori gyengélkedésére való tekintettel éljen egy kis borral? Miért nem azt mondta neki, hogy hittel vegye el gyógyulását Istentől, hiszen Jézus sebei által már meggyógyult? Remélem, a fentiek fényében a válasz egyértelmű.

Mert kegyelemből tartattatok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;
Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké.